mk6 escortin takajarrut
mk6 escortin takajarrut
eli jonkinlainen ongelma jarruissa kun ei pidä. etujarrut ja käsijarru pitää hyvin. mutta käyttöjarru takana jarruvoima liian pieni 0.5&0.4 siis käsin pyörittelee renkaita jarru pohjassa. uudet kengät on vaihdettu ja takajarruletkut tietty ilmattu myös uusilla nesteillä. autossa ei ole jarruvoiman rajoitinta taka-akselilla ja jarrut on 4 piiriset ilman absia. ainoat rajoittimet taitaa olla nuo pääsylinterin lähdöissä olevat murkulat. pääsylinteriä ei vielä ole irroitettu eikä uusia rumpujakaan ole ostettu koska jarrut on pinnassa kuitenkin. ja brembon kengät on. lisätään vielä että takasylinterit ei ole jumissa kaikki männät liikkuu poljinta painamalla tai sormin liikuttamalla. autohan on 1.6 special vm1995
Re: mk6 escortin takajarrut
Ne pääsylkän kahdessä lähdössä olevat murkulat on just ne paineenrajoittimet, niitä kannattaa ainakin yrittää kopauttaa jollakin ennen ilmausta, jos vaikka olisivat hiukan jumissa tms. Oletteko ilmanneet jarrut muuten millä metodilla, toinen polkee ja ruuvia auki vai ihan imuilmaislaitteella?
Kai ne automaattisäädöt/kehinnät vielä kunnossa?
EDIT: Ja sitten, oottehan varmasti "säätäny" ensin käyttöjarrun ja vasta sitten kässärin(?), eli polkenu niin maan hitosti että kengät iholla, jonka jälkeen vasta mahd. vaijerin säätö.
Kai ne automaattisäädöt/kehinnät vielä kunnossa?
EDIT: Ja sitten, oottehan varmasti "säätäny" ensin käyttöjarrun ja vasta sitten kässärin(?), eli polkenu niin maan hitosti että kengät iholla, jonka jälkeen vasta mahd. vaijerin säätö.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: mk6 escortin takajarrut
toinen polkee ja ruuvia auki systeemillä on ilmailtu. imulaitekin kyllä olisi käytössä säädöt toimii ja käsijarru on ollut vaijeri löysättynä..pitää kai sit seuraavaksi purkaa nuo rajoittimet koputeltu on jo.
Re: mk6 escortin takajarrut
Ennen ku puratte mitään niin kokeilkaapa vielä sillä imulaitteella ilmata takapää 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: mk6 escortin takajarrut
muuttu paremmaksi kun käsijarrua sääti aavistuksen kauemmaksi vaijerista. hakkasi rajoitinventtiileitä ja alipaineimuroi takajarrusylintereitä. mutta edelleen jaksan kääntää rengasta jarrupohjassa mutta se on jo aika kintaalla. riittääköhän tuo noiden jarruventtiilien ideahan kuitenkin on ettei takajarru lukitu liukkaalla.
Re: mk6 escortin takajarrut
Niiden painenrajoittajien ajatuksena, paino sanalla ajatuksena, on estää takapyöriä lukittumasta ennen etummaisia, mutta tuohon jarrujen ottavuuteen auttaa vielä sekin että ennen kun edes koskee kässäriin, ottaa useita rajuja jarrutuksia käyttöjarrulla, jolloin kehinnät siirtää varmasti kengät kunnolla iholle. Esimerkiksi hiljaiselle tieosuudelle, joku 80 vauhtia ja reippaita jarrutuksia niin että tuntuma polkimeen paranee.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: mk6 escortin takajarrut
no niin leima tuli takajarrut 0.9 molemmat.
Re: mk6 escortin takajarrut
Hyvä että sait kuntoon!
Uskosin että sisäänajon jälkeen pito vaan paranee uusssa jarrukengissä 


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: mk6 escortin takajarrut
kiitokset neuvoista ja osallistumisesta 
