Jep!
Otat sen 500m väliä ja hetken päästä taas sama tilanne...ajan tota Hyvinkää-Hyrylä väliä cruise päällä tasan sen 85kmh...
Harri
Jep!
Ei ole mun tehtävä ajaa ylinopeutta päästäkseni ääliöistä eroon. Mikä siinä takapuskurissa roikkumisessa viehättää? Luuleeko joku olevansa nopeammin perillä?
Sanoisin että varsin luovaa luetun ymmärtämistä. Joku voisi diagnosoida jopa ymmärtämättömyydeksi. Mutta kyllä, olen samaa mieltä, samaa mieltä mitä koko ajan olen ollut, että takapuskurissa roikkuminen on vaaaarallista ja siinä voi sattua juhaa leukaan ihan huolella.
En tiedä missä periferiassa autoinesi liikut, mutta siellä missä itse pääsääntöisesti ajelen, niin liikennettä on sen verran paljon molempiin suuntiin, että siellä ei mitkään 500 metrin turvavälit onnistu, sen enempää kuin kaasun pohjaan polkemisetkaan. Eikä pääse se perässäroikkujakaan kovin helposti ohi, kun ohituspaikkoja tai tilaa siihen ei ole. Eihän nuo perässäroikkujat minkään tasoinen ongelma olekaan, jos horisontissa ei muita tielläliikkujia näy. Eikä sitä varten tarvi edes pudottaa vaihdetta kolmoselle.
Puolin ja toisin.
Pitihän siitä jatkaa kun annetaan hyvä lähtö
Olen ajanut kerran kasitietä Söörmarkusta Raisioon kuuttakymppiä. Tiellä oli loskaa 5 senttiä ja etumaisena matkailuauto. Missään vaiheessa mun ja matkailuauton välistä ei yksikään yrittänyt sitä ohittaa, joten jono kasvoi. Mynämäen kohdalla on 4 kilometrin suora ja jono oli sen mittainen.Renee kirjoitti: ↑26 Loka 2022 09:27 Eilen ajelin valtatietä 25. Siinä klo 16 pintaan edessä meni Kia takana ei palannut mikään tuikku(hämärää vettä satoi) ja nopeus oli 60km 80 alueella. Vastaan tuli.paljon autoja joten ohitus turha juttu. Pitkät jonot Kian takana oli. Kannattaisiko ihmisten ostaa sellaset autot että niillä hirviää kesäkelillä hyvällä tiellä ajaa jopa 80
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑06 Marras 2022 20:31 tai sitten ajelet vaan autolla joka on tuollaanen vaeltaja...![]()
Mitä ihmettä ja kummaa, mitenkäs tuo nyt edes mahdollista olisi. Juurihan joku aika sitten elvistelit kuinka taitava rattipena oot, kun jätät kaikki takapuskurissa roikkujat mutkateillä haistelemaan ooppelin moottoriöljyjä, ja toisaalta salamannopeiden refleksiesi takia voit itse roikkua toisten hanurissa aiheuttamatta minkäänlaista kolaririskiä
MIkähän sullaki on taas hätänä? Kai täällä saa analysoida vapaasti oman auton ja ajotaitojensa paskuuttakin jos siltä tuntuu, vaikka vähän pienen itseironian kanssa.kmtt kirjoitti: ↑08 Marras 2022 22:35Mitä ihmettä ja kummaa, mitenkäs tuo nyt edes mahdollista olisi. Juurihan joku aika sitten elvistelit kuinka taitava rattipena oot, kun jätät kaikki takapuskurissa roikkujat mutkateillä haistelemaan ooppelin moottoriöljyjä, ja toisaalta salamannopeiden refleksiesi takia voit itse roikkua toisten hanurissa aiheuttamatta minkäänlaista kolaririskiä![]()
![]()
![]()
Kyllä, kyllä. Löysätään pipoa, eikä nyt olla tosikoita. Itseironiahan on hyve, mutta muiden kirjoittamana se ironia nähtävästi aiheuttaa helposti tulkinnan vaikeutta. Matka jatkuu
Muuten voisinkin, mutta edessä sakkokuntoiset nastarenkaat, niin en kyllä lähtisi tuolla kompensoimaan ns. pitobalnssia
Juu, yleensä suuntaan rengaskaupoille keskitalvesta vasta, kun ei tarvii niin paljoa ajella sulalla, riippuen talvesta, eli alkutalven sinnittelen huonommilla kumeilla, muutenkin sesonki aikana homma on vähän sellasta sähläystä.