Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Renee kirjoitti: ↑27 Kesä 2022 11:15
Täten kansalle muistutetaan että jos autossa on takuuaikana havaittavissa vikaa pitää ottaa yhteyttä huoltoon siihen merkki. Tässä juttu kun yksi puhelinsoitto voi maksaa 12000€
Vain 88 000 km ajettu Tesla hajosi heti takuun umpeuduttua – ei korvausta https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/0 ... 643f93d35b
0
Joopa joo, mutta tätäkään asiaa ei ole käsitelty kuluttajariitalautakunnassa tai käräjäoikeudessa, tiedä sitten pitäisikö..jos ukko ei ole tajunnut, että Tesla leviää käsiin ylipitkällä 8 v takuuajalla takuuaikana vaikka olikin sen työntänyt pikku kullannupulleen, niin kärsiköön nahoissaan..uuden Teslan ostajilla ei ole pikkurahoista pulaa, selittäköön mitä selittää "lakimiestensä välityksellä"..
Pukueliitti suuttuu, mutta sanonpa silti että spot on
Tuota minäkin ihmetelly kun jopa täälläkin toiset kysyny että mitä tehdä vikojen kanssa kun auto vielä uusi ja takuuta päällä tai juuri ostettu käytetty ja hajosi,no sillon kyllä pitää viedä liikkeeseen takasin ja hoitaa homma.
No ihmisistä se riippuu jos ilman suojausta olevat autot ei kaupaksi mene niin helposti kauppias maksaa vaikka tonnin massauksesta että saa hyvän vaihtoauton halliinsa. Oletteko katsonut autojen pohjia vaikka joku 5v ikäisenä siellä aika karun näköistä. Toi juttu että massaus maksaa paljon tohon Mondeoon maksoi 700€.Jos auton lähtöhinnasta tinkii sen vähintä 10% niin kyllä siitä osan sijoittaa auton ylläpitoon. Epäilen jos vien vaihturiksi niin kyllä sen hinnan saisin vaihtohinnassa eli 700€ enemmän
Liikenneraivo ja josta johtuen katsokaa että auto ei sammuile liikennevaloihin ainakaan Espoossa. Kaikille sitä ajolupaa myönetään.
Rattiraivoa Espoossa: Auto sammui liikennevaloihin – takana ollut kuljettaja raivostui ja ajoi ”tien tukkeena” olleen kuljettajan päälle https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/77c5 ... 0bca67c6b2
Tiedä mitä huumepellejä tuolla nykysin ajelee kun mieli ailahtelee ihan koska vaan,että laillistetaan vaan juu huumeet niin tämmösiäkään ei tapahdu heh!
Renee kirjoitti: ↑15 Heinä 2022 19:08
No ihmisistä se riippuu jos ilman suojausta olevat autot ei kaupaksi mene niin helposti kauppias maksaa vaikka tonnin massauksesta että saa hyvän vaihtoauton halliinsa. Oletteko katsonut autojen pohjia vaikka joku 5v ikäisenä siellä aika karun näköistä. Toi juttu että massaus maksaa paljon tohon Mondeoon maksoi 700€.Jos auton lähtöhinnasta tinkii sen vähintä 10% niin kyllä siitä osan sijoittaa auton ylläpitoon. Epäilen jos vien vaihturiksi niin kyllä sen hinnan saisin vaihtohinnassa eli 700€ enemmän
Yksikään liike ei ole kyllä kiinnostunut auton pohjan suojauksesta, mitä olen liikkeeseen vienyt. Sillä on merkitystä vain omistajalle. Viisi edellistä vaihturia, niin kukaan ei ole edes autoa vilkaissut, vaan on otettu koneelta listahinta.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Eli autosi suojattu asianmukasesti ja hinta ei nousut yhtään .Jos vertaa perusautoon jossa tuota toimenpidettä ei ole tehty ?
Monesti ne autot jotka suojattu ja huollettu lähtee nopeammin kyllä uudelle omistajalle. Yleensäkin miksi niitä autoja vaihtaa tuossa pihassa on auto joka perhessä nyt ollut ensi maaliskuussa jo 19v. Eikös niin ole hommaa hyvän auton ja hurmaan vaimon eihän nittä kannata luopua ps. Aviossa tosin vasta 43v
Kyllä se posti on nopea näissä paketti jutuissa. Eilen tilasin firmasta puolenpäivän aikaa tavaroita. Tänään tuli 12 pintaa tekstiviesti että paketti noudettavissa postista. Välimatkaa oli toimitustuspaikasta 500 km. Eli kyllä se paketti liikkuu ripeästi.
Vanhassa vara (jälleen kerran) parempi? Eli tänä viikonloppuna ajetaan taas oikein kunnon vanhanliiton radalla F1 osakilpailu, siis Zandvoortissa, koska Imolan GP:kin oli niin hiton jännä, niin mitä mieltä jengi tästä tulevasta kisasta?
Aika-ajoa katon parhaillaan, jälkilähetyksenä , koska aikatauluissa luki että alkaa 17:00, mutta sielläkin olikin jo Q3 loppumassa kun avasin F1 TV Pron
Onko mitenkä yleistä tämä juttu mikä mulle sattui. Eli postilastikkossa 2 kirjettä tuntemattoman naisen nimi mutta osoite oikea. Molemmat eri sähköyhtiöstä. Soittelin sinne eivät kertoneet miksi näin oli kun toi salassapitovelvollisuus oli kyseessä. No palautin kirjeet postiin. Herää kysymys voiko näin käydä kun kukaan muu ei ole asunut tässä osoitteessa kuin meidän perhe.
Asiakkuusosoite tai muuttoilmoitus väärään osoitteeseen sujuu yhtä helposti kuin oikeankin osoitteen antaminen. Saattaa olla tehty vahingossa tai tahallaan.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv
Euroopasta, varsinkin Saksasta tuotujen käytettyjen autojen matkamittarin ruuvaaminen on paremminkin sääntö kuin poikkeus.
Mitä se tarkoittaa täyssähkö- ja PHEV autojen kohdalla? Koska jos vaikka plugarista ruuvataan 100 000 km pois, on akuston odotettu elinikä jo rajusti vähentynyt.
Toinen asia: voiko noissa jälkiä jättämättä vaihtaa akuston vanhempaan ennen myyntiä? Eli autolla on ajettu todella 50 000 km, mutta akustolla 150 000km?
Akusto ohjain ja voimansiirto on naitettu toisiinsa, vaihda yksi ja saat sitten online yhteydessä koodattua sen autoon.
Kaikki on kierrettävissä niin kauan kun ihmiset niitä autoja tekee ja koodaa.
Hankalampaa vuosi vuodelta mutta ei vielä mahdotonta.
Moni auto kirjoittaa kilometrit useampaan paikkaan useammassa ohjausyksikössä.
Virtalukko, ecu, laatikonnohjain, abs, esp, mittaristo, ajonesto ym.
Noihin jää jälkiä osaan jos sorkittu, toiset ilmoittaa tarkistus summan vaihtuneen, boksien ohjelmointien määrän ja toiset sitten kilometrit joko nollaa tai miljoonia liikaa.
Ei mahdotonta mutta uudemmissa todella työlastä ja pitää oikeasti tietää mitä tekee.
Vakavasti ottaen akustonvaihto mahtaa olla sen verran töisevä rojekti, ettei maha saksan turkkilaisten autokauppiaiden kannattaa siihen ryhtyä saadakseen romun myytyä Suomeen
Mitä mieltä raati on tästä villityksestä
Kun kuulemma ihmiset ajavat kitka renkailla läpi vuoden. Itse ajattelen kitkarengas ja kesäkuuma keli niin varmaan motarilla aika turvaton rengastus on alla.
Renee kirjoitti: ↑18 Marras 2022 13:10
Mitä mieltä raati on tästä villityksestä
Kun kuulemma ihmiset ajavat kitka renkailla läpi vuoden. Itse ajattelen kitkarengas ja kesäkuuma keli niin varmaan motarilla aika turvaton rengastus on alla.
Itse näen kitkarenkaassa haitaksi että sen kunnon seuraaminen visuaalisesti on hankalampaa maallikolle kuin nastarenkaan, eli renkaan kunto täytyy tunnustella ajossa moduloimalla polkimien käyttö ja ohjausliikkeet riittävän tarkoiksi sekä tunnustelemalla auton alustan rajoissa kuinka renkaat kummallakin akselilla pitävät. Itselle edellä mainitut asiat eivät tuota ongelmia tai ole vaikeita, mutta suurelle osalla autoilijoita ne saattavat olla. Varsinkin jos niitä kitkarenkaan lamelleja koetellaan vielä ympärivuotisesti, voi se pito heiketä merkittävästi talvea ajatellen.
Renee kirjoitti: ↑18 Marras 2022 13:10
Mitä mieltä raati on tästä villityksestä
Kun kuulemma ihmiset ajavat kitka renkailla läpi vuoden. Itse ajattelen kitkarengas ja kesäkuuma keli niin varmaan motarilla aika turvaton rengastus on alla.
Duunipakuautossa oli vuosikaudet vain kitkat, mutta eipä sillä usein motarilla ajettukaan, enempi kaupunkiajoa. Ei ongelmia.
Mondeossa on ollut useita vuosia kitkat ja kotiolosuhteissa lunta tai jäätä on teillä käytännössä vain muutama viikko talvessa. Joten asfaltilla ajetaan suurin osa talvesta kuitenkin. En ole huomannut motarilla mitään pelottavaa niiden kanssa. Paljon auttaa, kun huomioi olosuhteet, eikä pyri ajamaan kylki edellä.
ynjevi kirjoitti: ↑19 Marras 2022 12:02
Mondeossa on ollut useita vuosia kitkat ja kotiolosuhteissa lunta tai jäätä on teillä käytännössä vain muutama viikko talvessa. Joten asfaltilla ajetaan suurin osa talvesta kuitenkin. En ole huomannut motarilla mitään pelottavaa niiden kanssa. Paljon auttaa, kun huomioi olosuhteet, eikä pyri ajamaan kylki edellä.
Tuo "olosuhteiden huomioiminen" kuullostaa enemmän rengaspidon arvailulta kuin että tuntisi sen oikeasti ratin ja alustanrakenteiden kautta. Rengashan, myös se kitka, kuluu ajan saatossa jolloin se ajokelin silmämääräinen toteaminen ei välttämättä riitä, varsinkin kun viikossa saattaa olla parhaillaan vaikka neljää erilaista pitoon vaikuttavaa olosuhdetta, mustaa jäätä, sohjoa, jäätä, lunta jne.
Olosuhteiden huomioiminen alkaa pihalta poistumisen jälkeen. Ensimmäinen kaasun painallus kertoo onko kitkaa kiihdytykseen ja kokemus kertoo siitä sitten pidon mutkissakin. Samoin pari kokeilua tiukkaan jarrutukseen kertoo pysähtymisen. Ei tarvitse yleisillä alueilla pelleillä.