Onko iskarin yläpään pultit kunnolla kireellä?
Entä tukivarren puslat kunnossa?
Ford Focus mk2 etupäässä kolahdus kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Ford Focus mk2 etupäässä kolahdus kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa
Tuolla oikealla puolella vetarin pitää paikallaan tuo tukilaakeri. Napapultti kertaalleen vaihdettiin uuteen tuon uuden vetarin kanssa. Sen jälkeen sitä on kyllä aukaisu, mutta kun kokeilin "yli kiristää" sitä niin ei myöskään auttanut edes hetkeksi. Uusi pultti on tilauksessa.Renee kirjoitti: ↑19 Loka 2022 11:33 Tuota kuinka toi vetarin ja vaihdelaatikon lukitus on oikein. Kun ääni palasi samalaisena takasin kun se välillä vetarin vaihdolla oli jo kunnossa. Samoin tuo napapultti onko se vaihdettu uuteen jos on irrotettu kerrankin.
viewtopic.php?t=43627
Re: Ford Focus mk2 etupäässä kolahdus kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa
Molemmat tsekattu näistäkin. Täytyy vielä kertaalleen nekin tarkistaa.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑19 Loka 2022 12:08 Onko iskarin yläpään pultit kunnolla kireellä?
Entä tukivarren puslat kunnossa?
Re: Ford Focus mk2 etupäässä kolahdus kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa
Onko suljettu pois vaihteiston/vetopyörästön väljyydet ettei niitä olisi?
Tulee vaan mieleen entisajan etuveto Fiestat/Escot niissä kun kulahti vetopyörästönlaakerit ja sempä jälkeen alkoi tapahtua kaikkeamahdollista.
Jos on sisästä väljyyttä niin just sillon kolahtaa kun kaasua painaa/hellittää
Tulee vaan mieleen entisajan etuveto Fiestat/Escot niissä kun kulahti vetopyörästönlaakerit ja sempä jälkeen alkoi tapahtua kaikkeamahdollista.
Jos on sisästä väljyyttä niin just sillon kolahtaa kun kaasua painaa/hellittää
Re: Ford Focus mk2 etupäässä kolahdus kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa
Nyt pyöränlaakeri + pultti vaihdettu niin kolina lakkasi. Tiedä sitten oliko pultti venynyt vai laakeri viallinen.
Re: Ford Focus mk2 etupäässä kolahdus kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa
Hyvä kun vika selvisi. Mutta jos laakeri menee kyllä se ääntä pitää ajaessa ja ajoit myös ympyrää ääntä ei kuulunut tällöin. Tollainen napapultti on vähän huono ratkaissut kiinnitykseen.
Rikkoutunut laakeri voi pitää tykyttävää ääntä tai ”ulista” ajon aikana. Ääni korostuu yleensä silloin, kun ohjauspyörää käännetään vastakkaiseen suuntaan kuin missä vaihtoa kaipaava laakeri sijaitsee. Ääni kovenee laakerin kuluessa entisestään ja jossain vaiheessa se saattaa hajota kokonaan.
Rikkoutunut laakeri voi pitää tykyttävää ääntä tai ”ulista” ajon aikana. Ääni korostuu yleensä silloin, kun ohjauspyörää käännetään vastakkaiseen suuntaan kuin missä vaihtoa kaipaava laakeri sijaitsee. Ääni kovenee laakerin kuluessa entisestään ja jossain vaiheessa se saattaa hajota kokonaan.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Ford Focus mk2 etupäässä kolahdus kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa
Joo luulen kans että tuo napapultti oli syy. Laakeri ei tosiaan äännellyt mitenkään.Renee kirjoitti: ↑01 Marras 2022 09:07 Hyvä kun vika selvisi. Mutta jos laakeri menee kyllä se ääntä pitää ajaessa ja ajoit myös ympyrää ääntä ei kuulunut tällöin. Tollainen napapultti on vähän huono ratkaissut kiinnitykseen.
Rikkoutunut laakeri voi pitää tykyttävää ääntä tai ”ulista” ajon aikana. Ääni korostuu yleensä silloin, kun ohjauspyörää käännetään vastakkaiseen suuntaan kuin missä vaihtoa kaipaava laakeri sijaitsee. Ääni kovenee laakerin kuluessa entisestään ja jossain vaiheessa se saattaa hajota kokonaan.