Eli kovassa kiihdytyksessä Kone menee 'limp moodiin' eli tehoa on rajoitetusti ja hehkuvalo alkaa vilkkumaan. Ajoa voi varovaisesti jatkaa, mutta saattaa myös sammuttaa tämän jälkeen koneen ajossa. Virrat pois käyttämällä kuittaantuu ja toimii taas normaalisti.
Vika siis commonrail systeemissä tai ruiskuissa tai muualla. P0251 vikakoodi on aika laaja lähteä arvailemaan.
Asensin Forscan ohjelmiston koneelle ja puhelimelle, jotta saisin jotain dataa koneesta, mutten saanut tilaamaani OBd2 pistoketta toimimaan Forscanin kanssa. Play kaupasta ladattu Car Scanner toimi tuon OBD2 pistokkeen kanssa ja sain allaolevat kuvakaappaukset ohjelmasta vian tulohetkellä. Tämän mukaan ruiskusysteemissä paine on 123200 Kpa, vika p0251 tulee ja sen jälkeen paine ampaisee jonnekin 164000 Kpa. Auto vähän nytkähtää niin varmaan hellitin Kaasupolkimesta, siksi paine sen jälkeen alhainen. Kaksi kertaa kokeilin kiihdytystä ja samat paineet & vikakoodi.
Osaako kukaan selittää, mitä tuossa tapahtuu? Ja missä vika? Onko nuo paineet oikeanlaiset?
Egr ventiili on putsattu, ei ollut likainen. Suuttimet pesty ultraäänipesurissa, paluuvuotoa on runsaasti. Pa-suodatin uusi alkuperäislaatu. Näillä ei vaikutusta. Auto on tdci 115 hp mondeo -04, ajettu 335 tkm ja alkuperäisillä osilla mennään



