Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
duckworth kirjoitti: ↑04 Helmi 2022 08:57
Minä tein 12 tuntisiä päiviä että sain kutos-Omegan hommattua. Menothan pitää suhteuttaa tulojen mukaan, eikä toisin päin
ei tukijutuissa ole kyse menojen ja tulojen sopeutuksesta vaan siitä miten saa maksimoitua oman edun muiden kustannuksella.
Onhan se komiaa kun köyhät maksaa veroissaan eliitin sähköautojen tukia....ja sillä aikaa köyhät ajaa 20v vanhoissa saastepesillä.
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑05 Helmi 2022 11:04
ei tukijutuissa ole kyse menojen ja tulojen sopeutuksesta vaan siitä miten saa maksimoitua oman edun muiden kustannuksella.
Onhan se komiaa kun köyhät maksaa veroissaan eliitin sähköautojen tukia....ja sillä aikaa köyhät ajaa 20v vanhoissa saastepesillä.
En sanonut tai tarkoittanut että menojen suhteuttaminen tulohin koskisi tai liittyisi tohon tukiasiaan, vaan meinasin sillä periaatetta auton ostoon liittyen, kuten kirjoitinkin ostaa auto johon oma lompakko riittää. Minä en todellakaan kannata myöskään sitä että köyhät maksaa varakkaampien sähköautoja tai niiden tukia, enkä ylipäänsä kannata että verojen kautta tuetaan auton ostoa sen kummemmin rikkaalle kuin köyhällekään.
Ihmiskunta ei opi elämään rauhassa kun sota alkoi Ukrainassa. Kun vuonna 1941 kesäkuussa isäkin läksi jatkosotaan ikkunasta jäi katsomaan äiti ja kuukauden ikäinen tytär.. Se reissu kesti marraskuun loppuun1944 . Vaikka lähtiessä puhuttiin 3 kuukautta kestää joten ei aina kannata herrojen puheisiin luottaa. Kun 70 luvulla alkoi saamaa rintamalisää joka oli 20 markkaa. Isä totesi "että olipa huono urakka". Ilmeisesti ei tunnettu vaarallisen työn lisää. 20 % kaatui siitä pataljoonasta sodan aikana .
Renee kirjoitti: ↑27 Helmi 2022 13:20
Ikävä kyllä en voi auttaa enää.
Mutta isän neuvo jonka sain sopii moneen asiaan.
Jos näet ongelmia muista pidentää silloin askelta.
Eli juokse karkuun, sitäkö isäsi tarkoitti..ääh väärä foorumi..
Sodassa mennään aina eteenpäin. 11divisioona ja siinä oli Väinö Linnan Tuntemattoman Sotilaan jalkäväkirykmentti 8. Iskä oli tuon divisioonan pioneneeripataljoonassa. Lukenut sen historian Muoniossa asti käännyttiin vielä kun Syväriltä lähettii.
Siviilielämään tämä ohje oli. Normisti kun näkee missä on ongelmia kiertää ne.
Onko totta vai tarua, että, niin hyvä auto kuin muuten onkin, Kuga PHEVin maavara akuston kohdalta on vain 16 cm?
Eli kaupunkimaasturin kori perushenkilöauton maavaralla?
Ja että pohjassa oleva "hylly" on suojaamatta iskuilta; eli että auton etupää mahtuu esteen yli ja sitten kolahtaa, ja kalliisti?
Jos näin on, niin kannattaa routivilla mökkiteillä ajaa varovasti - tai pysyä kaupungissa.
Joo on citykaneja ja citymaastureita. Ne ei selviä oikein muualla kuin kehä 3 eteläpuolella. 16 senttiä sehän on aika vähän, jos katsoo noita suomen tiestoä nyt rospuuttokelin aikana vaikka.
Herää kysymys kelle näitä autoja tehdään oikein tehdään.
Renee kirjoitti: ↑10 Huhti 2022 09:32
Ennen oli kaikki paremmin. Kuten auton mukana tullut asiakirjasalkku. Siinä säilyy kaikki huolto ja muut tärkeät paperit siististi. https://aijaa.com/h4APHG4 https://aijaa.com/zjjRX3
Syytä oli ollakkin, silloin toi Volvo maksoi uutena saman verran kuin yksiöt täällä Vantaalla..mikäköhän se hinta oli..ehkä 200 000 markkaa ja nyt sen arvo on 2000 egee eli pieni deflaatio..
Renee kirjoitti: ↑10 Huhti 2022 09:32
Ennen oli kaikki paremmin. Kuten auton mukana tullut asiakirjasalkku. Siinä säilyy kaikki huolto ja muut tärkeät paperit siististi. https://aijaa.com/h4APHG4 https://aijaa.com/zjjRX3
Syytä oli ollakkin, silloin toi Volvo maksoi uutena saman verran kuin yksiöt täällä Vantaalla..mikäköhän se hinta oli..ehkä 200 000 markkaa ja nyt sen arvo on 2000 egee eli pieni deflaatio..
Miulla on autotallissa 850 hinnastolappu joka löytyi yhdestä purkuautosta. Käyn kohta katselemassa sitä mitä siellä lukee.
tursas kirjoitti: ↑10 Huhti 2022 10:04
Syytä oli ollakkin, silloin toi Volvo maksoi uutena saman verran kuin yksiöt täällä Vantaalla..mikäköhän se hinta oli..ehkä 200 000 markkaa
Aika lähelle, vuonna 92 850 GLT ohjehinta n. 220 000. Kolmelitrainen 960 noin 400 000 markkaa.
Varmaan tuon oman farkun hinta oli jossa 237000mk 1995. Mutta jos laskee arvon alentumisen 27 vuoden aikana eihän se niin paljon ole mitä vaikka tuossa Mondeossa.. Näissä vanhoissa autoissa ei ole viimeistä käyttöpäivää merkattu tämä meni huumoriosastoon sitten.
Renee kirjoitti: ↑09 Huhti 2022 17:36
Joo on citykaneja ja citymaastureita. Ne ei selviä oikein muualla kuin kehä 3 eteläpuolella. 16 senttiä sehän on aika vähän, jos katsoo noita suomen tiestoä nyt rospuuttokelin aikana vaikka.
Herää kysymys kelle näitä autoja tehdään oikein tehdään.
Eihän nuo citymaasturit mitään maastureita ole...ei niillä pärjää edes mustikkametsällä...fusioni menee pahempaan paikkaan kuin tollanen möhkö"maasturi".
Egon pönkitys autoja ne on niille joilla on muuten pieni varustus.
Renee kirjoitti: ↑09 Huhti 2022 17:36
Joo on citykaneja ja citymaastureita. Ne ei selviä oikein muualla kuin kehä 3 eteläpuolella. 16 senttiä sehän on aika vähän, jos katsoo noita suomen tiestoä nyt rospuuttokelin aikana vaikka.
Herää kysymys kelle näitä autoja tehdään oikein tehdään.
Eihän nuo citymaasturit mitään maastureita ole...ei niillä pärjää edes mustikkametsällä...fusioni menee pahempaan paikkaan kuin tollanen möhkö"maasturi".
Egon pönkitys autoja ne on niille joilla on muuten pieni varustus.
Kaupunkimaasturit taitaa olla vähän sellainen muodissa oleva juttu, kuten aikanaan tila-autot oli kun mersu lanseerasi A-sarjan ja muut alkoi seurata perässä. Mutta joo, omalla lukollisella Omegallakin päässyt paikkoihin pienellä kikkailuilla joissa Honda HR-V ollut jo vaikeuksissa
Citymaasturi on jo nimenä typerä, yhtä typeriä ovat niiden ostajat. R56 mallinen mini meni lumisella tiellä helposti mihin citymaasturi oli jäänyt jumiin.
Todella onneton esitys, Killed In Action katumöhköltä.
Farmariin menee paremmin tavaraa, etenee paremmin kun on kevyempi ja patemmat mittasuhteet, kulkee pienemmällä polttoaineella, mitä helvetin ideaa noissa katumöhkäleissä on?
Ja mikä pahinta sellasia myydään vielä hybrideinä ja sähköisinäkin kait...
siinä eco kärsii pahasti kun auton ilmanvastus on valtava ja painoa hirveästi ihan turhaan...ja valtava moottoriteho...
ja vihreet hurraa kun ovat eco autoja kun on sähköä....hankintatukea...
Ymmärrys ei heillä vissiin riitä siihen että päästöt on paljon enempi kuin voisi olla aidossa "eco" autossa.
Kaikkien eco tukien pitäisi olla rajattu, auton maksimipainoon max 1300kg. Moottori koko max 100hp. Eli fiesta tms vastaavan kokoinen kaupunkisähkökinneri.
Pelkkiä EGOautoja nuo möhköt on, kaukana vihreydestä.
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑11 Huhti 2022 10:12
Ja mikä pahinta sellasia myydään vielä hybrideinä ja sähköisinäkin kait...
siinä eco kärsii pahasti kun auton ilmanvastus on valtava ja painoa hirveästi ihan turhaan...ja valtava moottoriteho...
ja vihreet hurraa kun ovat eco autoja kun on sähköä....hankintatukea...
Ymmärrys ei heillä vissiin riitä siihen että päästöt on paljon enempi kuin voisi olla aidossa "eco" autossa.
Kaikkien eco tukien pitäisi olla rajattu, auton maksimipainoon max 1300kg. Moottori koko max 100hp. Eli fiesta tms vastaavan kokoinen kaupunkisähkökinneri.
Pelkkiä EGOautoja nuo möhköt on, kaukana vihreydestä.
Samoilla linjoilla. Sähköautoilla ei poisteta ongelmia vaan siirretään ne eri kohtaan. Voi toki olla että sähköauton omistajat menee enemmän trendikkyys edellä, kun bensa-auto on niin "tylsä"/vanhanaikainen, vaikka tietävätkin millä se sähkökin niihin akkuihin tuotetaan.
Mk1escos kirjoitti: ↑11 Huhti 2022 09:05
Citymaasturi on jo nimenä typerä, yhtä typeriä ovat niiden ostajat. R56 mallinen mini meni lumisella tiellä helposti mihin citymaasturi oli jäänyt jumiin.
Todella onneton esitys, Killed In Action katumöhköltä.
Farmariin menee paremmin tavaraa, etenee paremmin kun on kevyempi ja patemmat mittasuhteet, kulkee pienemmällä polttoaineella, mitä helvetin ideaa noissa katumöhkäleissä on?
Voi se typeryyttäkin olla, mutta alkaa polvet ja selkä olla siinä kunnossa, ettei enää Mondeosta ole kiva nousta. Jotain korkeammalla penkillä varustettua pitää seuraavaksi hommata, eikä paku ole vaihtoehto. Jos joku ajelee vaikka Dacialla, niin ei siinä kovin isoa egon nostoa ole.
Käytetäänkö muualla maailmassa citymaasturi-nimitystä?
Se on asia erikseen jos ostaa jonkun järkevän auton, onhan niitäkin vaihtoehtoja, Caddy oli loistava kulkine ja selkävammaisena tykkäsin korkeasta autosta. Touran tila auto oli myös kiva. Mutta nää Isot citymaasturit Qaskai vai mikä nyt onkaan, audi bmw ym öky katumaasturit mitkä on helvetin isoja on täysin älyttömiä.
Ja ei en puhu koska olisin kateellinen, voisin ostaa moisen jos haluaisin mutta joku järki pitää liikkumisessa olla!
Mk1escos kirjoitti: ↑13 Huhti 2022 22:24
Se on asia erikseen jos ostaa jonkun järkevän auton, onhan niitäkin vaihtoehtoja, Caddy oli loistava kulkine ja selkävammaisena tykkäsin korkeasta autosta. Touran tila auto oli myös kiva. Mutta nää Isot citymaasturit Qaskai vai mikä nyt onkaan, audi bmw ym öky katumaasturit mitkä on helvetin isoja on täysin älyttömiä.
Ja ei en puhu koska olisin kateellinen, voisin ostaa moisen jos haluaisin mutta joku järki pitää liikkumisessa olla!
Kun enää tarvii autoa vain liikkumiseen (ei egoon ja sladien esittelyyn videoina), niin joku sopivan korkuinen ajoneuvo se olisi. Liikaa rahaa ei ole halua laittaa sellaiseenkaan, jonka toimintaan ei pysty pissapojan nesteen lisäystä enempää tekemään. Vaikka ajot ovatkin jo vähissä.
Mutta ei myös ole kiinnostusta laittaa rahaa kiinni johonkin, jossa status on esim. "maasturi" ja ajaa sillä silti vain kestopintoja.