Joo, näin tekee. Tai eipä se muuta tee kuin kertoo autolle ettei se saa ottaa enempää kuin 8A. Jos haluaa enemmän autolle tavallisesta töpselistä tarjota niin pitää olla sellainen säädettävä matkalaturi. Itsellä vaihtoehdot 8/10/13/16A. Mutta isoilla virroilla sitten pitää katsoa, että pistorasia sopii jatkuvalle 16A:lle eikä pistorasian syöttöpiuhat ole paukkulankaa vintillä hiirenpaskan&purujen keskellä. Varmaan paras olisi oikea latausasema mutten vielä tässä kohtaa hankkinut. Tuollainen parin sadan säädettävä matkalaturi on ajanut asiansa. On siis puolikiinteästi asennettu.
Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onko kukaan asennuttanut tai miettinyt pohjapanssarin laittoa plugari Kugaan? Fordin lisävarusteluettelosta löytyy Rival pohjapanssari moottorille ja vaihdelaatikolle. Osa sopii ainakin johonkin uuden Kugan malleista, mutta mahtaako se sopia plugariin?
Maavara saisi olla 5cm korkeampi ja pohja on lisäksi vuorattu täysin Suomen oloihin soveltumattomalla karvamatolla, johon lumi tykkää kasaantua.
Maavara saisi olla 5cm korkeampi ja pohja on lisäksi vuorattu täysin Suomen oloihin soveltumattomalla karvamatolla, johon lumi tykkää kasaantua.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onkos vinkkejä latausluukun suhteen? On pariin otteeseen jäätynyt, tänään kiinni, tällä viikolla aiemmin auki. Tuli ajeltua päivän verran läppä auki..
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Silikonispräytä tai vastaavaa kuivaan lukkopesään. Sit avaa sulkee luukkua muutaman kerran. Uusi käsittely pari kertaa kuussa. Toimii nyt kohtuullisen hyvin.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Voiteleva lukkosula toimii samoin. Tosin olen ruvennyt pitämään rättiä luukun päällä jotta sade ei mene suoraan lukkopesään - hienon näköinen
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Moi, olen siirtymässä 35-vuotisen autoilu-urani aikana ensimmäistä kertaa Fordin omistajaksi kun PHEV on tilattu ja arvioitu luovutus on kesän korvilla. Aikaisemmat merkit ovat olleet Nissan, BMW ja VW. Näistä kaksi viimeisintä merkkiä pääasiassa nelivetoja ja nyt tietysti arveluttaa miten etuveto Kugalla pärjää ja miten maavara riittää. Eli onko muilla PHEV kuskeilla akkupaketti raahannut maata? Joku kyselikin pohjapanssarista kokemuksia ja olen sitä itsekin harkinnut myöhemmin asennettavaksi. Koeajon perusteella on tulossa alle hieno auto ja aika sitten näyttää miten syvälle kädet joutuu työntämään, mutta tuurillahan siinä mennään ja kyllä niitä vikoja on ollut aika paljon noissa aikaisemmissakin merkeissä. Uudessa autossa on tietysti takuu ja se rauhoittaa mieltä. Kugat taidetaan valmistaa Espanjassa, mutta eiköhän laatukriteerit täyty kaikilla tehtailla. Odottavan aika on pitkä ja saa nähdä miten ennustetut aikataulut pitävät.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onnittelut hyvästä valinnasta!
Mulla on ollut monta uutta Fordia mutta myös muita merkkejä ja osassa on ollut tuurista riippuen pieniä takuun alaisia vikoja. Nykyisessä Kugassa on vaihdeltu vuotavia takavaloumpioita useampi, kerran myös uusittu pohjasta se ***keleen pohjakangas. Suosittelen muute erittäin vahvasti laittamaan roiskeläpät eteen. Ainakin ST-line malli on valitettavan matala ”maasturiksi” mutta pärjäähän sillä.
Tänä talvena oon kelien puolesta harkinnut jopa Rangeria, alkaa tää loskassa kahlaaminen ketuttaa.
Normaalisti tuon phevin maavara riittää hyvin, mutta nää kelit on välillä aiheuttaneet haasteita. Etukaaret ja ne moottorin alla olevat kuitukangas-suojat (olis edes kunnon pohjamuovit) kerää loskaa ja lunta joka jäätyy kivikovaksi ja maavara laskee entisestään. En ole saanut vastausta pohjapanssarin osalta, voi olla ettei sitä saa tähän Pheviin ollenkaan, täytyy kysäistä huollosta.
Mutta positiivisena huomiona, etuvetoiseksi autoksi Phevi St-line etenee erittäin vakaasti kaikissa keleissä. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia ja jopa pahimmat lumimyrskyt oon ajellut aika huolettomasti.
Mulla on ollut monta uutta Fordia mutta myös muita merkkejä ja osassa on ollut tuurista riippuen pieniä takuun alaisia vikoja. Nykyisessä Kugassa on vaihdeltu vuotavia takavaloumpioita useampi, kerran myös uusittu pohjasta se ***keleen pohjakangas. Suosittelen muute erittäin vahvasti laittamaan roiskeläpät eteen. Ainakin ST-line malli on valitettavan matala ”maasturiksi” mutta pärjäähän sillä.
Tänä talvena oon kelien puolesta harkinnut jopa Rangeria, alkaa tää loskassa kahlaaminen ketuttaa.
Normaalisti tuon phevin maavara riittää hyvin, mutta nää kelit on välillä aiheuttaneet haasteita. Etukaaret ja ne moottorin alla olevat kuitukangas-suojat (olis edes kunnon pohjamuovit) kerää loskaa ja lunta joka jäätyy kivikovaksi ja maavara laskee entisestään. En ole saanut vastausta pohjapanssarin osalta, voi olla ettei sitä saa tähän Pheviin ollenkaan, täytyy kysäistä huollosta.
Mutta positiivisena huomiona, etuvetoiseksi autoksi Phevi St-line etenee erittäin vakaasti kaikissa keleissä. Mulla ei ole ollut mitään ongelmia ja jopa pahimmat lumimyrskyt oon ajellut aika huolettomasti.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 05 Loka 2021 19:56
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Valitsin Hevin paremman maavaran ja nelivedon takia. Neliveto on toiminut hienosti tämän talven aikana ja auto on osoittanut erinomaiseksi talviautoksi. Pohjan suojalevyn ja auton pohjan väliin kertyi lopputalvesta jäätä B pilarin kohdalle. Jää resonoi auton sisälle pilarin kautta, kokkareet lähti onneksi helposti pois. Muuten ei mitään ongelmaa ole talvella ollut ja autoon on asennettu eturoiskeläpät.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Minkäslaisia kulutuslukemia on ollut?Markonford kirjoitti: ↑03 Maalis 2022 23:03 Valitsin Hevin paremman maavaran ja nelivedon takia. Neliveto on toiminut hienosti tämän talven aikana ja auto on osoittanut erinomaiseksi talviautoksi. Pohjan suojalevyn ja auton pohjan väliin kertyi lopputalvesta jäätä B pilarin kohdalle. Jää resonoi auton sisälle pilarin kautta, kokkareet lähti onneksi helposti pois. Muuten ei mitään ongelmaa ole talvella ollut ja autoon on asennettu eturoiskeläpät.

-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 05 Loka 2021 19:56
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Vuosi Kugalla ajeltu, mittarissa n. 27000 km, tämän ajan keskikulutus tietokoneen mukaan 5.9.69dude kirjoitti: ↑07 Maalis 2022 21:13Minkäslaisia kulutuslukemia on ollut?Markonford kirjoitti: ↑03 Maalis 2022 23:03 Valitsin Hevin paremman maavaran ja nelivedon takia. Neliveto on toiminut hienosti tämän talven aikana ja auto on osoittanut erinomaiseksi talviautoksi. Pohjan suojalevyn ja auton pohjan väliin kertyi lopputalvesta jäätä B pilarin kohdalle. Jää resonoi auton sisälle pilarin kautta, kokkareet lähti onneksi helposti pois. Muuten ei mitään ongelmaa ole talvella ollut ja autoon on asennettu eturoiskeläpät.
Viimeksi muokannut Markonford, 11 Huhti 2022 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 07 Maalis 2022 11:18
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Terve!Kiljunkeittäjä kirjoitti: ↑06 Helmi 2022 08:53 Nyt on vika korjattu, ja ääni poissa.. Ei kuulu räminää enää. Uusi osa erilainen kuin vanha![]()
Itselläni (siis autossa..) samanmoisia ääniä kuullut, tammikuussa 2022 luovutetussa awd FHEV:ssä. Huollossa ei ainakaan vielä oltu tietoisia ko. vaivasta, kun asiaa esitin. Mikä oli vikana ja mitä vaihdettiin?
Kiitos kovasti kommenteista!
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Nonni, Kuga kävi 1v huollossa ja siellä asenneltiin joku moottorinohjaukseen liittyvä päivitys. Asia selvisi autoa haettaessa ja kysyin mistä päivityksestä on kyse? Sain vastaukseksi, että joissain yksilöissä on ollut jäätymisongelmaa tms. ja tästä syystä Ford on tämän päivityksen lanseerannut. Mitään vaihtoehtoa päivityksen asennukselle ei tarjottu.
Muuten ihan jees, mutta nyt auto käynnistää huomattavasti herkemmin polttiksen. Käytännössä on vaikea ajaa yhtään reissua ilman että polttis on käynnissä. Myös esilämmitys käynnistää polttiksen vaikka auto on roikassa ja ajomoodi on jätetty sähkölle.
Vähän tästä jää ns. kusetettu olo, kun autolla pystyi ennen päivitystä ajamaan -25 asteen pakkasessa pelkällä sähköllä. Nyt ainakin pikkupakkasilla käyttää joka kerta polttista jonkun aikaa. Toki kaiken sähkön saa lopulta käytettyä, mutta eikö plugarin perus idea ole, että pienemmät kaupunkireissut voi ajaa edullisesti pelkällä sähköllä. Veikkaan, että keskikulutus nousee reippaasti vaikka kuinka latailee ja ajaa kaupunkiajoa. Toivottavasti lämpenevä ilma tuo tähän muutoksen.
Muuten ihan jees, mutta nyt auto käynnistää huomattavasti herkemmin polttiksen. Käytännössä on vaikea ajaa yhtään reissua ilman että polttis on käynnissä. Myös esilämmitys käynnistää polttiksen vaikka auto on roikassa ja ajomoodi on jätetty sähkölle.
Vähän tästä jää ns. kusetettu olo, kun autolla pystyi ennen päivitystä ajamaan -25 asteen pakkasessa pelkällä sähköllä. Nyt ainakin pikkupakkasilla käyttää joka kerta polttista jonkun aikaa. Toki kaiken sähkön saa lopulta käytettyä, mutta eikö plugarin perus idea ole, että pienemmät kaupunkireissut voi ajaa edullisesti pelkällä sähköllä. Veikkaan, että keskikulutus nousee reippaasti vaikka kuinka latailee ja ajaa kaupunkiajoa. Toivottavasti lämpenevä ilma tuo tähän muutoksen.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Omaani tehtiin tuo päivitys kolme viikkoa sitten kun oli tehtaalta lähtenyt vanhalla softalla. Kyseessä joku EGR:n kalibrointimurhe jonka seurauksena imusarjaan kertynyt jäätä. Autoja jäänyt tielle tuon takia.
Mutta en minä huomannut mitään muutosta. Autolla voi edelleen ajaa tuonne -12..-13 asteen pakkaseen asti 100% sähköllä. Akun lataan aina täyteen, ilmastointi automaatti 20, alamäkiavustin off enkä käytä vakkaria. Näillä eväillä toiminut hyvin päivityksen jälkeenkin myös pakkasilla. Akuston lämpötila tuntuu tuossa olevan myös olennainen muuttuja. Joskus tulee epähuomiossa painettua ok:ta ev-modessa ja sitten polttis starttaa. Aivan perseestä tuollainen toiminta… Kuittaat ok:lla turvavyöilmoituksen pois niin ok eventti menee pinossa läpi tuohon moottorin käynnistykseen asti eikä suinkaan pelkästään poista tuota vyöilmoitusta. Selvä bugi allekirjoittaneen mielestä.
Mutta on huono juttu jos tuo päivitys muuttaa auton samanlaiseksi kuin Korean vehje mikä polttaa bensaa aina kylmällä.
Mutta en minä huomannut mitään muutosta. Autolla voi edelleen ajaa tuonne -12..-13 asteen pakkaseen asti 100% sähköllä. Akun lataan aina täyteen, ilmastointi automaatti 20, alamäkiavustin off enkä käytä vakkaria. Näillä eväillä toiminut hyvin päivityksen jälkeenkin myös pakkasilla. Akuston lämpötila tuntuu tuossa olevan myös olennainen muuttuja. Joskus tulee epähuomiossa painettua ok:ta ev-modessa ja sitten polttis starttaa. Aivan perseestä tuollainen toiminta… Kuittaat ok:lla turvavyöilmoituksen pois niin ok eventti menee pinossa läpi tuohon moottorin käynnistykseen asti eikä suinkaan pelkästään poista tuota vyöilmoitusta. Selvä bugi allekirjoittaneen mielestä.
Mutta on huono juttu jos tuo päivitys muuttaa auton samanlaiseksi kuin Korean vehje mikä polttaa bensaa aina kylmällä.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Oma ladattava Kuga oli myös tässä ensimmäisessä "huollossa/tarkistuksessa" ja tehtiin myös tuo päivitys/kampanja + öljyjen vaihto. Mitään muuta päivitystä tms. eivät kysyttäessä olleet tehneet.
Myös minulle kävi niin, että että sähköajon mahdollisuus käytännössä hävisi lyhyiltä matkoilta ihan nollankin lähellä. Ennen ei ollut mitään ongelmaa kovemmillakaan pakkasilla.
Eli autosta katosi sen idea.
Myös minulle kävi niin, että että sähköajon mahdollisuus käytännössä hävisi lyhyiltä matkoilta ihan nollankin lähellä. Ennen ei ollut mitään ongelmaa kovemmillakaan pakkasilla.
Eli autosta katosi sen idea.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Täälläkin sama homma. Päivitykset tehty ja nyt pitää olla vähintään muutama aste plussaa että voi ajaa täysin sähköllä. Muutoin starttaa polttiksella. Ennen meni ainakin -10C tienoille sähköllä.
Pyysin huoltoa selvittämään onko ongelmaan korjausta.
Pyysin huoltoa selvittämään onko ongelmaan korjausta.
Viimeksi muokannut kuuka, 14 Maalis 2022 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuga ST-Line X PHEV
Etuikkunat rämisee
Moi, rämiseekö muilla etuikkunat kun ajaa esim. röpelöisellä lumella. Asvaltilla ei ongelmaa, mutta tuo räminä alkaa aika herkästi ja joskus
ottaa hermoon. Aika iso aika vuodesta kun on näitä "räminäkelejä". Bensa-Kuga 1.5.
ottaa hermoon. Aika iso aika vuodesta kun on näitä "räminäkelejä". Bensa-Kuga 1.5.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 09 Heinä 2021 18:45
Re: Uusi Kuga mk3 2020
meritaimen kirjoitti: ↑08 Maalis 2022 09:17Terve!Kiljunkeittäjä kirjoitti: ↑06 Helmi 2022 08:53 Nyt on vika korjattu, ja ääni poissa.. Ei kuulu räminää enää. Uusi osa erilainen kuin vanha![]()
Itselläni (siis autossa..) samanmoisia ääniä kuullut, tammikuussa 2022 luovutetussa awd FHEV:ssä. Huollossa ei ainakaan vielä oltu tietoisia ko. vaivasta, kun asiaa esitin. Mikä oli vikana ja mitä vaihdettiin?
Kiitos kovasti kommenteista! HeipsKytkimen ja moottorin väliin joku levy, joka oli erilainen ja vahvistettu paremmin, kuin alkuperäinen. Tarkemmin eivät sanoneet, mutta äänen aiheuttaja pitäisi jo olla muillakin huollolla tiedossa, ja siihen korjaava osa on tehty.
Ford Kuga Vignale 2,5 Hybrid 190hv Cvt Awd Neliveto '21
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onko tästä päivityksestä mitään tarkempaa tietoa missään ja onko teille tullut jotain ilmoitusta, että päivitys pitäisi tehdä? Vai onko vaan taas sellainen, jonka huolto asentaa kysymättä... Haluaisin tietää, että onko päivitys tulossa omaan 2022 vuosimallin autoon, jotta voin sitten ottaa asian puheeksi huollon kanssa ennenkuin vahinkoa on tehty.Viikkus kirjoitti: ↑13 Maalis 2022 12:00 Nonni, Kuga kävi 1v huollossa ja siellä asenneltiin joku moottorinohjaukseen liittyvä päivitys. Asia selvisi autoa haettaessa ja kysyin mistä päivityksestä on kyse? Sain vastaukseksi, että joissain yksilöissä on ollut jäätymisongelmaa tms. ja tästä syystä Ford on tämän päivityksen lanseerannut. Mitään vaihtoehtoa päivityksen asennukselle ei tarjottu.
Muuten ihan jees, mutta nyt auto käynnistää huomattavasti herkemmin polttiksen. Käytännössä on vaikea ajaa yhtään reissua ilman että polttis on käynnissä. Myös esilämmitys käynnistää polttiksen vaikka auto on roikassa ja ajomoodi on jätetty sähkölle.
Koska missään nimessä en haluaisi, että polttis lähtee käyntiin jokaisella pikkureissulla. Varsinkin nyt kriisiajan polttoaineiden hinnoilla sitä on ollut ihan tyytyväinen, että kaupunkiajot menee sähköllä.
Oletteko muuten valittaneet auton huonontumisesta Fordille ja onko sieltä tullut mitään vastausta?
Ford Kuga Phev ST-Line X 2021
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ladattavalla hybridillä nyt 2800 km ja keskikulutus auton tietokoneen mukaan 2,7 l / 100 km. Pelkkää sähköajoa noin 1800 km. Boksi katolla sähkönkulutus on ollut noin 25 kWh / 100 km, joka tuntuu aika isolta lukemalta. Josko se pienenisi kun lämmitystarve vähenee ja boksi otetaan pois katolta.Markonford kirjoitti: ↑07 Maalis 2022 22:34Autolla ajettu n. 24000 km, tämän ajan keskikulutus tietokoneen mukaan 6.2, paljon matka-ajoa mukana. Kesän keskikulutus oli n. 5.7, kylmän kelin lyhyet ajot nostavat keskimääräistä kulutusta.
Ford Kuga Phev ST-Line X 2021
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuohon sähköajon katoamiseen ohjeistettiin laittamaan ensin vaan virrat päälle ja sitten valittava napilla pelkkä sähköajo. Vasta tuon jälkeen auto käyntiin. Tuo toimii itsellä, ei lähde polttis käyntiin (hankalaa kikkailua…) Eli joku bugi sinne autoon lipsahti.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Sama juttu täällä eli eilen oli Kuga Phev vuosihuollossa ja uusi päivitys sotki koko talven mainiosti toimineen auton sähköisen esilämmityksen täysin.Nyt kun fordpassista laittaa esilämmityksen päälle käynnistää auto heti polttomoottorin ja näin taisi käydä kerran talvella kun pakkasta oli 22 astetta ja silloinkin auto lämpeni alussa jonkin aikaa pelkällä ajoakkusähköllä.Koko talven ajelin aina n.13 asteen pakkaseen asti melkein kaikki ajot täysin sähköllä.Sisätilan lämmityksen pidin kovilla pakkasilla käsikäytöllä nopeus 4--6 välillä ,lämpötilan pyynti 21astetta ja puhallukset eteen ja tuulilasille ja lasit kestivät kyllä aivan hyvin sulina eli eipä tuota huurtumisongelmaa ollut ainakaan minun autossa. Pienemmillä pakkasilla pyynti edelleen 21 astetta mutta säätö automaatilla ja tehot 3:lla.Eihän tämä Kuga tietenkään ole mitenkään erityisen lämmin auto kun ajetaan pelkällä sähköllä,lämmöt hieman "seilailee".Itse ajelinkin kovimmilla pakkasilla hybridimoodilla jolloin tuo lämmitys tietysti toimii selvästi tehokkaammin(polttomoottori auttaa siinä).Samoin tuo sähköllä ajaminen muuttui aika pelleilyksi tuon päivityksen jälkeen.Aiemminhan tuo sähköajo ja esilämmitys sähköllä oli erinomaisen helppoa kunhan muisti että auto jäi täysi sähköajomoodiin kun pysäytti auton.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mulle päivityksen tarpeesta ilmoitettiin muun huoltokäynnin yhteydessä. Ei tosin ollut puhetta siitä, että sähköllä ajelut vähenee huomattavasti päivitysten jälkeen.
Kyselin ratkaisua ongelmaan ja vastaus oli tuo tässä ketjussa aiemmin mainittu ohjeistus. On kyllä melko ärsyttävää laittaa virrat päälle, kuittailla kaikki ilmoitukset, vaihtaa moodi sähköajolta sähköajolle ja käynnistää. Ennen kun riitti pelkkä käynnistys.
Kyselin ratkaisua ongelmaan ja vastaus oli tuo tässä ketjussa aiemmin mainittu ohjeistus. On kyllä melko ärsyttävää laittaa virrat päälle, kuittailla kaikki ilmoitukset, vaihtaa moodi sähköajolta sähköajolle ja käynnistää. Ennen kun riitti pelkkä käynnistys.
Kuga ST-Line X PHEV
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Meillä keskikulutus on nyt 4,8. Boksi ollut katolla koko tämän ajan, ja vajaa 4000 ajettu, sisältäen pidemmän lomamatkan, päivittäisistä ajoista vähän yli puolet päästään sähköllä.
Kesää odotellessa, boksi varmaan lisää tuota maantiekulutusta jonkin verran.
Ankealta kuulostaa tuo polttomoottorin automaattistartti. Tämäkin yksilö on nätisti kulkenut sähköllä kaikissa keleissä mihin se on tähän asti joutunut.
Kesää odotellessa, boksi varmaan lisää tuota maantiekulutusta jonkin verran.
Ankealta kuulostaa tuo polttomoottorin automaattistartti. Tämäkin yksilö on nätisti kulkenut sähköllä kaikissa keleissä mihin se on tähän asti joutunut.
Ex Focus 1.6 bensa 2009 wagon titanium
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
Ex Mondeo 1.5 ecoboost 2016 wagon titanium business
Ex Focus 1.0 125hv 2018 wagon titanium
Fiesta 1.1 85hv 2017 trend
Kuga Phev 2022 Titanium X
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 07 Maalis 2022 11:18
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kiljunkeittäjä kirjoitti: ↑14 Maalis 2022 21:25meritaimen kirjoitti: ↑08 Maalis 2022 09:17
Terve!
Itselläni (siis autossa..) samanmoisia ääniä kuullut, tammikuussa 2022 luovutetussa awd FHEV:ssä. Huollossa ei ainakaan vielä oltu tietoisia ko. vaivasta, kun asiaa esitin. Mikä oli vikana ja mitä vaihdettiin?
Kiitos kovasti kommenteista! HeipsKytkimen ja moottorin väliin joku levy, joka oli erilainen ja vahvistettu paremmin, kuin alkuperäinen. Tarkemmin eivät sanoneet, mutta äänen aiheuttaja pitäisi jo olla muillakin huollolla tiedossa, ja siihen korjaava osa on tehty.
OK!
Kiitos tiedosta! Samanmoista ratkaisua olen huomannut myös jenkeissä Escapeen tarjottu. Myös brittifoorumeilla asia oli tiedossa. Kun tosiaan tästä huollosta kyselin, niin laittoivat nyt ajan moduulien päivitykseen. Itse en kyllä usko siihen, että se auttaisi. Samanmoisen kytkinlevyn olen nähnyt, jossa tämä jousi ilmaeisesti aiheuttaa äänen. Siihen tuskin pelkkä päivitys riittää. Ärsyttää taas tuo auton vienti huoltoon, ainahan se teettää ylimääräistä ja kun ilmat tästä lämpeävät niin ääni tullee vähenemään. Ja sitten syksyllä taas jatketaan!
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kävin taas aamulla Kugalla ajelemassa ja aina kun auton sammuttamisten jälkeen lähdin liikkeelle piti sähköajoa varten auton käynnistellä tällä uudella käytännöllä muuten hurahti polttomoottori heti käyntiin. Eli ensin virrat päälle(ilman jarrun painamista ja sen jälkeen ajomoodin nappia painaen muutamia kertoja jotta sai taas täysi sähköajomoodin näkyviin jonka jälkeen normaali auton käynnistys ja nyt sitä taas mentiin helposti sähköllä). Tästä uudesta ajomallistahan jopa huolto antoi kirjallisen ohjeen!!. Arvelen että jokainen Kuga Phevin omistaja joka teettää näinä aikoina autoon huoltoa tulee saamaan saman ongelman autoonsa uuden softa päivityksen mukana.