Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eli kyseessä on Duratec 2.0 AOWA joka kylmästartin jälkeen ei ole ihan pirteimmillään. Liikkuu ja kulkee mutta esim kaasua joutuu käyttää "enemmän" esim parkista peruuttaessa. Moottorin lämmettyä toimii moitteetta. Perushuollot on tehtynä, mutta voiskos 250tkm ajomäärällä jo lambdan vaihto olla paikallaan? Mietin että josko se siellä hidastelisi.... tai sitten MAF ?
Toinen kohta on pieni öljynkukutus. Onko öljyrenkaat tässäkin se juurisyy vai onko moottoripesulla saatu positiivisia tuloksia? Tarkoitin siis sisäpesua
Pieni öljynkulutus eli paljon kuluu 1000km. Laita ylärajaa öljy ja aja tonni paljon vajuu kun laitat ylärajaan takaisin öljyä. Turhaa niitä lambdoja vaihtelee jos niissä ei vikaa. Vikavalot alkaa palamaan jos pakokaasupäästöissä sanomista
Pieni öljynkulutus eli paljon kuluu 1000km. Laita ylärajaa öljy ja aja tonni paljon vajuu kun laitat ylärajaan takaisin öljyä. Turhaa niitä lambdoja vaihtelee jos niissä ei vikaa. Vikavalot alkaa palamaan jos pakokaasupäästöissä sanomista
Vikavalot usein syttyy vasta kun koko laite toimimaton, jos sittenkään.
Focuksessa ei tullut vikavaloa vaikka MAF:n johto oli irti. Lähteekö kuitenkin hyvin käyntiin? Lämpöanturit?
Jos tyrkkää liian laihaa.... Kun tuosta liikkeelle lähdöstä tuli mieleen vanhat kaasari/ryyppy autot...välillä sammahtelikin...
miccomus kirjoitti: ↑17 Huhti 2021 07:56
Eli kyseessä on Duratec 2.0 AOWA joka kylmästartin jälkeen ei ole ihan pirteimmillään. Liikkuu ja kulkee mutta esim kaasua joutuu käyttää "enemmän" esim parkista peruuttaessa. Moottorin lämmettyä toimii moitteetta. Perushuollot on tehtynä, mutta voiskos 250tkm ajomäärällä jo lambdan vaihto olla paikallaan? Mietin että josko se siellä hidastelisi.... tai sitten MAF ?
Toinen kohta on pieni öljynkukutus. Onko öljyrenkaat tässäkin se juurisyy vai onko moottoripesulla saatu positiivisia tuloksia? Tarkoitin siis sisäpesua
Hyvin monessa Duratecissä on ollut alipainevuotoja imusarjan alla huohottimen kumiletkuissa. Kone käy aivan liian laihalla joka voi aiheuttaa käyntihäiriöitö.
Pieni öljynkulutus ei ole ongelma, suuri- on sen sijaan ominaisuus, katsastuksen pakokaasutesti kertoo aika paljon..ei siinä mitään vikaa ole.., kylmänä se tietenkin käy huonommin kuin lämpimänä, sehän nyt on itsestään selvää..
Paljon sinun tulpissa on kärkiväli. Millä bensalla huristelet. Tulpissa on aikamoinen vailinnavara on jos haluaa tulpanmerkkiä vaihtaa. Ja sinun moottorissa heppoja 145 pintaa.
Onko se 1.0 mm vai 1.3 mm sitä ajoin takaa mitä auton valmistaja suosittelee. Itse ajelen 98 oktaaninen Mondeo tai Volvo näkyy tollakin toimivan aika hyvin. .
Vastaillaas tähänkin. MAP vaihtaminen auttoi tuohon kylmänä nuhaisuuteen. Ollaan taas paremmin kartalla.
Öljynkulutus ei tässä vaivaa kun nyt on mennyt noin 0,7l ja ajettu melkein 7tkm niin tällä mennään
Viimeksi muokannut miccomus, 21 Joulu 2021 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miccomus kirjoitti: ↑20 Joulu 2021 18:49
Vastaillaas tähänkin. MAP vaihtaminen auttoi tuohon kylmänä nuhaisuuteen. Ollaan taas paremmin kartalla.
Öljynkulutus ei tässä vaivaa kun nyt on mennyt noin 0,7l ja ajettu melkein 7km niin tällä mennään
öljynkulutuksen sain aina rouvan c-maxissa sillä siedettävälle tasolle kun nakkasin puhdistusaineet tankkiin ja otin auton omaan ajoon pariksi viikoksi. Työhöni kuului pitkiä siirtymiä (yli 250km). joten ite epäilen juurikin niiden öljyrenkaiden tukkeutumista syyksi ja se paska lähti parhaiten liikkeelle kun autolla vain ajoi pitkää matkaa. Kuomukärry peräs nopeutti puhdistumista.
Renee kirjoitti: ↑19 Huhti 2021 16:50
Onko se 1.0 mm vai 1.3 mm sitä ajoin takaa mitä auton valmistaja suosittelee. Itse ajelen 98 oktaaninen Mondeo tai Volvo näkyy tollakin toimivan aika hyvin. .
Ei se kärkiväli ole niin justiinsa normi autoissa. Olen vaihtanut satoja jos en tuhansia tulppia autoihin ja prätkiin ja kaikissa ne on toiminut suoraan laatikosta. Se tulpan kärkiväli kun on juuri oikein siellä laatikossa kun on oikea tulppa, jos laatikkoa ei ole heitelty.
Valmistajat jotka tekee moottorit autoihin ja pyöriin ei säätele mitenkään niitä kärkivälejä se kun on yksi vaihe lisää tuotantoon. Tulppa tulee tehtaalta ja laitetaan paikalleen, valmis.
Ja miksi ajaa 98 bensalla jos auto on tarkoitettu toimimaan 95 tai matalammalla oktaaniluvulla? Meillä on todella hyvää bensaa vs muut kehitysmaat kuten jenkit ne kun joutuu tyytymään 82-87 oktaaniseen ja sitten on premium bensat erikseen. Ja toimii ne niilläkin.
Jos ei toimi 95 niin autossa on vikaa, ja se pitää korjata.
miccomus kirjoitti: ↑20 Joulu 2021 18:49
Vastaillaas tähänkin. MAP vaihtaminen auttoi tuohon kylmänä nuhaisuuteen. Ollaan taas paremmin kartalla.
Öljynkulutus ei tässä vaivaa kun nyt on mennyt noin 0,7l ja ajettu melkein 7km niin tällä mennään
Tarkoittanet 7tkm ja 0.7l ? Jos niin on niin ei kauheasti kannata huolestua. Jos jotain haluaa tehdä niin moottorin sisäpesu ja käyttää vähän lyhyempää vaihtoväliä ja anna sille kunnolla tennaria niin renkaat notkistuu.
Nojoo yksikkövirhe... Korjasin oman viestini kuntoon ja tosiaan tuo sisäpesu voisi olla keväällä öljynvaihdossa seuraava steppi. Uskoisin, että mitään en voi ainakaan tässä menettää.
Renee kirjoitti: ↑19 Huhti 2021 16:50
Onko se 1.0 mm vai 1.3 mm sitä ajoin takaa mitä auton valmistaja suosittelee. Itse ajelen 98 oktaaninen Mondeo tai Volvo näkyy tollakin toimivan aika hyvin. .
Ei se kärkiväli ole niin justiinsa normi autoissa. Olen vaihtanut satoja jos en tuhansia tulppia autoihin ja prätkiin ja kaikissa ne on toiminut suoraan laatikosta. Se tulpan kärkiväli kun on juuri oikein siellä laatikossa kun on oikea tulppa, jos laatikkoa ei ole heitelty.
Valmistajat jotka tekee moottorit autoihin ja pyöriin ei säätele mitenkään niitä kärkivälejä se kun on yksi vaihe lisää tuotantoon. Tulppa tulee tehtaalta ja laitetaan paikalleen, valmis.
Ja miksi ajaa 98 bensalla jos auto on tarkoitettu toimimaan 95 tai matalammalla oktaaniluvulla? Meillä on todella hyvää bensaa vs muut kehitysmaat kuten jenkit ne kun joutuu tyytymään 82-87 oktaaniseen ja sitten on premium bensat erikseen. Ja toimii ne niilläkin.
Jos ei toimi 95 niin autossa on vikaa, ja se pitää korjata.
Tämän mukaan nämä jutut on turhia se ruuvarinkärki riittää jos sitä välystä pitää tarkistaa.
Kärkiväli (mm)1,3.
Toi bensa kun noita käyntihäiriöitä ja kylmäkäynnistys ongelmia autoissa ollut niin 98 bensa monesti poistaa niitä juttuja.
Teepä testi merenranta viikko - 25astetta pakkasta tuulee kivasti että kylmäkerroin vastaa 40 pakkasastetta. Ilman lämmitystä auto käyntiin kumpaa ainetta kannattaa tankissa pitää 95 vai 98. Itse pidin 98 ja kotiin pääsin aina. Tuossa on tärkein että auto käynnistyy ensi startin 2- 3 sekunnilla että akussa riittää virtaa. Tämä oli vain oma mielipide tuota 66 vuoden tuomaa elämänkokemusta
Tuossa Fordisti valittaa.
2006 mallisessa Fordissani ilmeni käyntihäiriöitä ja käynnistyshäiriöitä. Myös litramääräisesti polttoainetta paloi enemmän. Kaikki muuttui paremmaksi, kun aloin tankata 98:a, yksi vastaajista kertoo kokemuksistaan.
Viimeksi muokannut Renee, 25 Joulu 2021 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GeeTee- kirjoitti: ↑25 Joulu 2021 16:44
Jenkeillä on eri luokitukset bensalle kuin euroopalla, 95- ja 98 oktaanista ei voi suoraan verrata jenkkibensaan.
No sitä voi verrata kovin helposti, meillä 95 vastaa jenkkien premium bensaa ja 98 superia. Meillä ei ole käytössä mitään niin huonoa kuin sikäläiset matalaoktaaniset regular liemet.
Mitään noista tulpista tai bensasta ymmärrä kun en just 10 vuotta enempää ole huolto / korjaamo hommissa ollut tai moottoripyörä dynoa operoinut ja moottoreita tehnyt. Mä oon vaan tyhmä insinööri. Kummasti sen polttoaineen liekkirintaman nopeutta voidaan muuttaa esim asetonilla tai propyleenioksidilla tai muilla mukavilla hiilivety yhdisteillä. En mä koskaan huomannut mitään ongelmia pohjoisnorjan -35 -40 pakkasissa käynnistyvyydessä 95 bensalla. Vikaa autossa jos ei käynnisty, tai sitten se vaan on Ford parempi auto kuin joku volvo.
GeeTee- kirjoitti: ↑25 Joulu 2021 16:44
Jenkeillä on eri luokitukset bensalle kuin euroopalla, 95- ja 98 oktaanista ei voi suoraan verrata jenkkibensaan.
No sitä voi verrata kovin helposti, meillä 95 vastaa jenkkien premium bensaa ja 98 superia.
Höpö höpö, meidän 95 on samaa kuin heidän 90. Koitappa vähän selvittää asiaa. Euroopassa pelkkä RON, jenkeissä RON+MON/2.