Uusi Kuga mk3 2020
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 09 Heinä 2021 18:45
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kiitos paljon sinulle tiedosta, saatiin autolle huoltoon tälle päivälle aika, ja näyttää että just tuo on ongelma, vielä kumminkin tutkivat lisää. Ärsyttävä vika, ja tosiaan kylmänä kuuluu enemmän.
Ford Kuga Vignale 2,5 Hybrid 190hv Cvt Awd Neliveto '21
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Marbles in the motor-ilmiö kyseessä. Omaani ei tunnu vaivaavan, tosin kylmänä moottorin ääni on tässä alkuun aika karkea ja bassovoittoinen, mutta aika pian hiljenee.
Nyt vaikuttaa siltä, että kylmemmässä kuin -10 C ei Kuga suostu kulkemaan pelkällä sähköllä vaan pakkokäynnistää polttiksen. Tosin vasta parin reissun kokemus tästä ja ne oli samana oakkaspäivänä, seuraillaan tilannetta.
Nyt vaikuttaa siltä, että kylmemmässä kuin -10 C ei Kuga suostu kulkemaan pelkällä sähköllä vaan pakkokäynnistää polttiksen. Tosin vasta parin reissun kokemus tästä ja ne oli samana oakkaspäivänä, seuraillaan tilannetta.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kuga Phev päivittyy...Lisää sähköistä rangea.
https://yourautomaster.com/new-ford-kug ... -in-spain/
https://yourautomaster.com/new-ford-kug ... -in-spain/

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuleeko PHEV mukana molemmat latausjohdot eli Suko ja julkisiin asemiin type2
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tulee.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onko kuinka tuore tieto tämä? Itse tein autosta kaupat lokakuussa ja minulle jäi myyjän puheista käsitys, että pelkästään Suko-latausjohto tulee nykyään.
Kuga PHEV Titanium X
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Suko-johdollinen tuli vain mukana, kun sain auton elokuussa.
Ex. Focus 1.0 EcoBoost 125hv M6 Titanium vm. 2019
Kuga 2.5 PHEV 225hv CVT Vignale vm. 2021
Kuga 2.5 PHEV 225hv CVT Vignale vm. 2021
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Samoin elokuussa, vain suko tuli.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tulee.
[/quote]
Onko kuinka tuore tieto tämä? Itse tein autosta kaupat lokakuussa ja minulle jäi myyjän puheista käsitys, että pelkästään Suko-latausjohto tulee nykyään.
[/quote]
Sorry, meillä oli luovutus kolme viikkoa sitten ja kaksilla johdoilla tuli. En tiedä vaikuttaako varustetaso sitten asiaan.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onko kuinka tuore tieto tämä? Itse tein autosta kaupat lokakuussa ja minulle jäi myyjän puheista käsitys, että pelkästään Suko-latausjohto tulee nykyään.
[/quote]
Sorry, meillä oli luovutus kolme viikkoa sitten ja kaksilla johdoilla tuli. En tiedä vaikuttaako varustetaso sitten asiaan.
[/quote]
Mielenkiintoista. Fordin sivuilla tosiaan lukee, että "Kuga ladattavan hybridin mukana toimitetaan vakiovarusteena kotikäyttöön sopiva latauskaapeli. Voit ostaa julkisille latausasemille sopivan latauskaapelin Ford-jälleenmyyjältä."
Ehkä olet epähuomiossa tinkinyt sen hintaan tai sitten myyjä ei ole ollut oikein ajan tasalla.

Kuga PHEV Titanium X
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Joo, hämmentävää. Vaikuttaa tosiaan, että on tullut kaupanpäällisenä. Jotain puhetta näistä kaapeleista oli, mutta en ainakaan tietoisesti ole tätä type2-type2 kaapelia vaatinut kauppaan mukaan. Ehkä sellainen oli ylimääräisenä… kerrankin näin päin, yleensä viedään matotkin lattialta
Suosittelisin ehkä harkitsemaan kannattaako sitä toista kaapelia edes hankkia. Itse tuskin koskaan käytän sitä, koska kotona on latausasema kiinteällä kaapelilla ja sukokaapeli on sitten jotain poikkeustilannetta varten. Kugassa kun on vain 1-vaihe laturi ja maksimi latausnopeus on asemasta riippumatta sen 3,7kwh. Eli kauppareissulla ei kovin merkittävää lisäystä saa vaikka roikottaa autoa laturissa. Toki onhan niitä myös kotilatausasemia missä ei ole johtoa ollenkaan. Oman tarpeen mukaan.

Suosittelisin ehkä harkitsemaan kannattaako sitä toista kaapelia edes hankkia. Itse tuskin koskaan käytän sitä, koska kotona on latausasema kiinteällä kaapelilla ja sukokaapeli on sitten jotain poikkeustilannetta varten. Kugassa kun on vain 1-vaihe laturi ja maksimi latausnopeus on asemasta riippumatta sen 3,7kwh. Eli kauppareissulla ei kovin merkittävää lisäystä saa vaikka roikottaa autoa laturissa. Toki onhan niitä myös kotilatausasemia missä ei ole johtoa ollenkaan. Oman tarpeen mukaan.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Oli vähän ylimääräistä aikaa, niin kävin liikkeessä vilkaisemassa nykyistä st-line lataushybridiä.dr500 kirjoitti: ↑19 Syys 2021 16:45Multilink takajousitus poistuu etuvetoisista malleista. Lisäksi pieniä varustemuutoksia.dr500 kirjoitti: ↑01 Syys 2021 13:27 Saksalaisella palstalla oli juttua, että tehtaalta ei tule dieseleitä tällä hetkellä. Suomen hinnastosta ne edelleen löytyvät.
Syyksi veikattiin joko komponenttipulaa tai sitten EU:n määräämiä päästöihin perustuvia sakkomaksuja.
Mondeon hinnastossa lukee dieselien kohdalla, että ei uusia tehdastilauksia toistaiseksi. Vain hybridit jäljellä.
Takapenkkien avauskahvat löytyivät ja toimivat. Phevin akku roikkuu sen verran alhaalla, että kivikkoon ei tällä kannata lähteä

https://photos.google.com/share/AF1QipO ... NybFZmV2VR
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Moron. Juu elikkäs tänään sain uuden kuga phev st line X:n. Ja tosiaan ei olisi tullut kuin sukolaturi mukana, mutta myös julkisen piuhan sain mukaan, koska myyjä oli sen luvannut tilausvaiheessa.
Mites nyt sitten tämä esilämmitys toimii? Eli auto tällä hetkellä sukolaturilla seinässä. Eli voinko aamulla käynnistää auton sovelluksesta ja se käyttää silloin pelkkää sähköä lämmitykseen, vai pitääkö käyttää ajastusta?
Mites nyt sitten tämä esilämmitys toimii? Eli auto tällä hetkellä sukolaturilla seinässä. Eli voinko aamulla käynnistää auton sovelluksesta ja se käyttää silloin pelkkää sähköä lämmitykseen, vai pitääkö käyttää ajastusta?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ja vielä sen verran jatkoa. Aamulla kun lähdin akku täynnä ajamaan töihin n. 9km matka. Ekat 8km meni pelkällä bensalla vaikka oli sähköajo valittuna. Näytössä luki että polttomoottori käy syy ohjaamon lämpötila. Mitä olen tehnyt väärin vai onko muka silleen, että -9 pakkasella en pysty työmatkaa sähköllä ajamaan?!?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
-10 C on raja, jonka jälkeen polttis herkästi käynnistyy. Mutta samoin toimii kaiken merkkiset plugarit. Niillä ei valitettavasti pysty ajamaan talvella pelkällä sähköllä.
Olen ajanut Kugalla -23 C pelkällä sähköllä. Toisaalta -15 C auto halusi käynnistää moottorin heti. Mitään logiikkaa en ole löytänyt asiaan, enkä myöskään siihen, että miksi toisinaan esilämmitys (auton käynnistys Fordpassista) käynnistää polttiksen vaikka piuha on kiinni ja sähkömoodi valittuna. Ohjelmoitu esilämmitys ei koskaan käynnistä polttista, muttei myöskään ole yhtä tehokas lämmittämään.
Olen löytänyt pari triggeriä, jonka takia polttis käynnistyy pakkasella. Näitä ovat ilman suuntaus lasille ja puhaltimen manuaalinen säätö. Pitämällä kaikki auto-asennossa minimoi mahdollisuuden, että polttis käynnistyy, mutta saattaa se lähteä käyntiin siitä huolimatta.
Auton esilämmtys käynnistämällä se Fordpassista auttaa myös. Se syö toki vähän rangea alkuun, koska edes 3,7 kW latausteho ei riitä akkua samassa ajassa täyttämään. Lataaminen juuri ennen lähtöä auttaa. Lämpimästä tallista jos lähtee, auttaa myös. Käynnistymisen tarve liittynee siis kahteen asiaan: A) matkustamon lämmittämiseen B) akun lämpötilaan.
Nämä polttiksen käynnistymiset pakkasella olikin ylsi syy, miksi nyt sitten Black Friday-tarjouksena tein kaupat täyssähklöautosta. Kuga on kyllä kaikin puolin erittäin hyvä auto ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Bensaa vaan tahtoo palaa silläkin, vaikka auton kokoon ja suorituskykyyn nähden hyvin maltillisesti. Lisää raporttia ja kokemuksia Kugasta kun yhteinen matka Kugan kanssa ensi viikolla päättyy.
Olen ajanut Kugalla -23 C pelkällä sähköllä. Toisaalta -15 C auto halusi käynnistää moottorin heti. Mitään logiikkaa en ole löytänyt asiaan, enkä myöskään siihen, että miksi toisinaan esilämmitys (auton käynnistys Fordpassista) käynnistää polttiksen vaikka piuha on kiinni ja sähkömoodi valittuna. Ohjelmoitu esilämmitys ei koskaan käynnistä polttista, muttei myöskään ole yhtä tehokas lämmittämään.
Olen löytänyt pari triggeriä, jonka takia polttis käynnistyy pakkasella. Näitä ovat ilman suuntaus lasille ja puhaltimen manuaalinen säätö. Pitämällä kaikki auto-asennossa minimoi mahdollisuuden, että polttis käynnistyy, mutta saattaa se lähteä käyntiin siitä huolimatta.
Auton esilämmtys käynnistämällä se Fordpassista auttaa myös. Se syö toki vähän rangea alkuun, koska edes 3,7 kW latausteho ei riitä akkua samassa ajassa täyttämään. Lataaminen juuri ennen lähtöä auttaa. Lämpimästä tallista jos lähtee, auttaa myös. Käynnistymisen tarve liittynee siis kahteen asiaan: A) matkustamon lämmittämiseen B) akun lämpötilaan.
Nämä polttiksen käynnistymiset pakkasella olikin ylsi syy, miksi nyt sitten Black Friday-tarjouksena tein kaupat täyssähklöautosta. Kuga on kyllä kaikin puolin erittäin hyvä auto ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Bensaa vaan tahtoo palaa silläkin, vaikka auton kokoon ja suorituskykyyn nähden hyvin maltillisesti. Lisää raporttia ja kokemuksia Kugasta kun yhteinen matka Kugan kanssa ensi viikolla päättyy.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuon 7-8km Kuga pakkasella aluksi bensalla kulkee. "Onneksi" oma työmatka on reippaasti pitempi.Mikelius kirjoitti: ↑04 Joulu 2021 06:16 Ja vielä sen verran jatkoa. Aamulla kun lähdin akku täynnä ajamaan töihin n. 9km matka. Ekat 8km meni pelkällä bensalla vaikka oli sähköajo valittuna. Näytössä luki että polttomoottori käy syy ohjaamon lämpötila. Mitä olen tehnyt väärin vai onko muka silleen, että -9 pakkasella en pysty työmatkaa sähköllä ajamaan?!?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Miksi polttiksen käynnistyminen pakkasella tuntuu olevan kovin iso ongelma?
Eikö ole vain hyvä asia kun se käynnistyy välillä öljyä liikuttamaan ja lämpöä tuottamaan pakkasella? Ison osan vuodesta tuo kulkee nurkissa sähköllä jos niin haluaa. Muutama litra bensaa kuluu mutta mitä sitten, mittarilta lisää. Jos tämä huolettaa niin kannattaa valita täyssähkö niin voi tulipalopakkasillakin suristella patterin voimalla.
Kugaa tilatessa testasin myös Mach-E, ID.4, Kian, Skodan täyssähköt mutta itsellä tulee sen verran pidempiäkin matkoja ettei viitsi jännittää latausten kanssa. Onko laturia vapaana, toimiiko se, millä maksaa, onnistuuko maksu ja miten kuluttaa aikaa laturilla ”tankatessa”. Niinpä otin PHEV:in, kotinurkissa sähköllä jos ei ole liikaa pakkasta ja matkalla muutama minuutti tankkaukseen, pissikäynti, kaffe kouraan ja taas mennään. Näkee tammikuussa oliko virhe vai ei.

Eikö ole vain hyvä asia kun se käynnistyy välillä öljyä liikuttamaan ja lämpöä tuottamaan pakkasella? Ison osan vuodesta tuo kulkee nurkissa sähköllä jos niin haluaa. Muutama litra bensaa kuluu mutta mitä sitten, mittarilta lisää. Jos tämä huolettaa niin kannattaa valita täyssähkö niin voi tulipalopakkasillakin suristella patterin voimalla.
Kugaa tilatessa testasin myös Mach-E, ID.4, Kian, Skodan täyssähköt mutta itsellä tulee sen verran pidempiäkin matkoja ettei viitsi jännittää latausten kanssa. Onko laturia vapaana, toimiiko se, millä maksaa, onnistuuko maksu ja miten kuluttaa aikaa laturilla ”tankatessa”. Niinpä otin PHEV:in, kotinurkissa sähköllä jos ei ole liikaa pakkasta ja matkalla muutama minuutti tankkaukseen, pissikäynti, kaffe kouraan ja taas mennään. Näkee tammikuussa oliko virhe vai ei.

Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mielipiteitä toki kaikilla, mutta mä komppaan tätä. Lataushybridi on siinä mielessä paras molemmista maailmoista, että saa sähköauton taloudellisuuden ja tarvittaessa bensavehkeen helppouden. Kovasti olin täyssähköä itsekin hankkimassa, mutta nyt noin kuukausi ajoa hybridillä on saanut mielen muuttumaan. Aika karua faktaa kuinka range vähenee kylmillä keleillä ja kylmällä akustolla. Pahimmillaan on nyt kovemmilla pakkasilla päässyt sen 20-25km pelkällä sähköllä ja kun kelit oli vielä plussalla, lukemat oli ihan jotain muuta. Tämä sama realiteetti on tietty täyssähkövehkeessä.xflex kirjoitti: ↑05 Joulu 2021 15:11 Miksi polttiksen käynnistyminen pakkasella tuntuu olevan kovin iso ongelma?![]()
Eikö ole vain hyvä asia kun se käynnistyy välillä öljyä liikuttamaan ja lämpöä tuottamaan pakkasella? Ison osan vuodesta tuo kulkee nurkissa sähköllä jos niin haluaa. Muutama litra bensaa kuluu mutta mitä sitten, mittarilta lisää. Jos tämä huolettaa niin kannattaa valita täyssähkö niin voi tulipalopakkasillakin suristella patterin voimalla.
Kugaa tilatessa testasin myös Mach-E, ID.4, Kian, Skodan täyssähköt mutta itsellä tulee sen verran pidempiäkin matkoja ettei viitsi jännittää latausten kanssa. Onko laturia vapaana, toimiiko se, millä maksaa, onnistuuko maksu ja miten kuluttaa aikaa laturilla ”tankatessa”. Niinpä otin PHEV:in, kotinurkissa sähköllä jos ei ole liikaa pakkasta ja matkalla muutama minuutti tankkaukseen, pissikäynti, kaffe kouraan ja taas mennään. Näkee tammikuussa oliko virhe vai ei.![]()
En halua dissata ketään, joka on täyssähkön hankkinut, niin luultavasti teen itsekin tulevaisuudessa. Mutta tietyt realiteetit seuraa tätä valintaa, siitä ei pääse mihinkään.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Jep, ei ole mitään sähköautoja vastaan ja paljon puolesta. Sellainen jossakin kohtaa varmaan tulee talouteen mutta itselle se ei vielä tunnu oikealta ratkaisulta. Käyttövoima tarpeen ja tilanteen mukaan.
Enemmän ihmettelin vain miksi se polttiksen käynnistyminen hybridissä on paha juttu. Auto on kuitenkin suunniteltu niin, että polttis voi käynnistyä koska vaan eikä sen siitä pitäisi rikki mennä. Hybridi nykäistään vielä siististi käymään melko reippaan kokoisella ”startilla” joten luulisi vähän kylmemmänkin koneen lähtevän tulille ilman mutinoita. Kugassa on vielä tuollainen kohtuullisen isolohkoinen perinnemoottori ilman ahtimia ja hiukkassuodattimia niin ei pitäisi niistäkään olla huolta.
Enemmän ihmettelin vain miksi se polttiksen käynnistyminen hybridissä on paha juttu. Auto on kuitenkin suunniteltu niin, että polttis voi käynnistyä koska vaan eikä sen siitä pitäisi rikki mennä. Hybridi nykäistään vielä siististi käymään melko reippaan kokoisella ”startilla” joten luulisi vähän kylmemmänkin koneen lähtevän tulille ilman mutinoita. Kugassa on vielä tuollainen kohtuullisen isolohkoinen perinnemoottori ilman ahtimia ja hiukkassuodattimia niin ei pitäisi niistäkään olla huolta.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kuga Phev ST-line X ollut nyt omistuksessa kaksi päivää. Koko tämän ajan ollut sellaiset -15 astetta pakkasta, joten sähköajelut on olleet melko lyhyitä tähän mennessä.
Esilämmityksen toiminta kuitenkin hämmästyttää. Autoa ostaessa oletus oli, että esilämmityksellä saisi auton sähkön voimalla lämmitettyä. Vähän kuten lohkolämppärillä ja sisätilan lämppärillä vanhan perinteisen auton kanssa. Nyt kuitekin kun Kugaan on FordPass:lla ohjelmoinut lähtöajan, niin auto lähtee noin 15 min ennen lähtöaikaa lämmittämään ja lopputulos ei ainakaan -15 asteen pakkasesta ole kovin lämmin auto. Etulasi sulaa tuulilasin lämmityksen voimalla, mutta sivulasit on edelleen jäässä. Ja sisällä on vähän haaleampaa kuin ulkona. Auto ei missään nimessä ole lämmin, vaikka ohjaamon lämpötila-asetus on "lämmin" asennossa.
Ja kun kaikenlaisia asetuksia on selannut, niin en ole löytänyt minkäänlaisia asetuksia, joista tuota ajastettua esilämmitystä voisi säätää. Esimerkiksi, että kuinka paljon aikaa ennen asetettua aikaa se menee päälle. Onko tällaisiä asetuksia jossain ja pystyykö niitä säätämään?
Ja oikeastaan olisi tarve myös sille, että jos tietää kohta lähtevänsä liikkeelle, niin voisi laittaa esilämmityksen heti päälle. Ja nimenomaan sähköllä, kun auto kotona ja töissä ollessa todennäköisesti aina on johdon päässä. Aikaisemmissa viesteissä oli jossain mainittu, että auton käynnistäminen etänä voisi toimia tällaisena esilämmityksenä, mutta ainakin tähän asti kun olen sitä kokeillut niin moottori on joka kerta jyrähtänyt käyntiin. Onko siis jotenkin mahdollista lämmittää auto sähköllä alkaen heti ja mielellään siihen asti että sen käsin sammuttaa?
Ehkä tässä ajatuksissa elää vielä vanhaa lohkolämmitys elämää, jossa auto oli sähkölämmityksessä tasan sen aikaa kun itse halusi.
Esilämmityksen toiminta kuitenkin hämmästyttää. Autoa ostaessa oletus oli, että esilämmityksellä saisi auton sähkön voimalla lämmitettyä. Vähän kuten lohkolämppärillä ja sisätilan lämppärillä vanhan perinteisen auton kanssa. Nyt kuitekin kun Kugaan on FordPass:lla ohjelmoinut lähtöajan, niin auto lähtee noin 15 min ennen lähtöaikaa lämmittämään ja lopputulos ei ainakaan -15 asteen pakkasesta ole kovin lämmin auto. Etulasi sulaa tuulilasin lämmityksen voimalla, mutta sivulasit on edelleen jäässä. Ja sisällä on vähän haaleampaa kuin ulkona. Auto ei missään nimessä ole lämmin, vaikka ohjaamon lämpötila-asetus on "lämmin" asennossa.
Ja kun kaikenlaisia asetuksia on selannut, niin en ole löytänyt minkäänlaisia asetuksia, joista tuota ajastettua esilämmitystä voisi säätää. Esimerkiksi, että kuinka paljon aikaa ennen asetettua aikaa se menee päälle. Onko tällaisiä asetuksia jossain ja pystyykö niitä säätämään?
Ja oikeastaan olisi tarve myös sille, että jos tietää kohta lähtevänsä liikkeelle, niin voisi laittaa esilämmityksen heti päälle. Ja nimenomaan sähköllä, kun auto kotona ja töissä ollessa todennäköisesti aina on johdon päässä. Aikaisemmissa viesteissä oli jossain mainittu, että auton käynnistäminen etänä voisi toimia tällaisena esilämmityksenä, mutta ainakin tähän asti kun olen sitä kokeillut niin moottori on joka kerta jyrähtänyt käyntiin. Onko siis jotenkin mahdollista lämmittää auto sähköllä alkaen heti ja mielellään siihen asti että sen käsin sammuttaa?
Ehkä tässä ajatuksissa elää vielä vanhaa lohkolämmitys elämää, jossa auto oli sähkölämmityksessä tasan sen aikaa kun itse halusi.
Ford Kuga Phev ST-Line X 2021
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tuo auton käynnistäminen Fordpassista on se esilämmitys ilman ajastusta. Jos valittuna on täysi sähköajo, auton yleensä pitäisi käynnistyä pelkällä sähköllä. Jostain syystä silloin se lämpiää todella hyvin. Ajastettu esilämmitys on tosiaan kuin lehmän henkäys. Auto lämpiää kivasti myös ilman piuhaa tuolla etäkäynnistyksellä.
Plugari oli mulle nyt ns. porttihuume täyssähköön ja mieli teki vielä kovempaa kamaa. Ajattelin pärjätä täyssähköllä nämä vuotuiset 40000 km ajot. Katsotaan, mitä käy.
Plugari oli mulle nyt ns. porttihuume täyssähköön ja mieli teki vielä kovempaa kamaa. Ajattelin pärjätä täyssähköllä nämä vuotuiset 40000 km ajot. Katsotaan, mitä käy.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mä en ole löytänyt mitään logiikkaa tuon etäkäynnistyksen ja polttomoottorin käynnistymisen suhteen. Jos olen viimeksi ajanut ns. pelkällä sähkömoodilla, moottori tuppaa käynnistymään esilämmityksellä ihan samalla tavalla kuin muilla ajomoodeilla. En myöskään ole havainnut mitään vaikutusta, vaikka auto olisi latausasemassa kiinni, käynnistää silti polttiksen mielestäni randomilla. Välillä taas jos etäkäynnistän siten, että akku on lähes tyhjä, saattaa käyttää pelkkää sähköä esilämmitykseen.
Voisiko akkujen lämpötilalla olla jotain merkitystä? Täytyy seurailla kun kelit vähän lämpiää, miten vaikuttaa. Toisaalta mulle on sinänsä ihan sama, vaikka polttis käynnistyy. Ainoastaan olisi kiva jos lämmitysmuodon voisi jonkun logiikan mukaan valita itse.

Voisiko akkujen lämpötilalla olla jotain merkitystä? Täytyy seurailla kun kelit vähän lämpiää, miten vaikuttaa. Toisaalta mulle on sinänsä ihan sama, vaikka polttis käynnistyy. Ainoastaan olisi kiva jos lämmitysmuodon voisi jonkun logiikan mukaan valita itse.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ei siinä ole mitään logiikkaa. Ajomoodin valinta voi auttaa, tai olla auttamatta.
Kuga on kyllä pihi peli lämpimissä keleissä, yhtä 180 km työmatkaa mitä paljon ajan, meni kesällä 3,5 l kulutuksella. Nyt sama matka 6,0 l. Tässä tuntuu kelien kylmeneminen vaikuttavan paljon enemmän kuin pelkissä polttomoottoriautossa, koska sähköisiä kilometrejä ei kerry pakkasessa paljioa. Paluumatkalla kulutus oli jopa 7 l/100 km kun akun lataus ei ollut yöllä onnistunut.
Pari viimeistä päivää edessä Kugan kanssa ja sitten on yhteenvedon aika.
Kuga on kyllä pihi peli lämpimissä keleissä, yhtä 180 km työmatkaa mitä paljon ajan, meni kesällä 3,5 l kulutuksella. Nyt sama matka 6,0 l. Tässä tuntuu kelien kylmeneminen vaikuttavan paljon enemmän kuin pelkissä polttomoottoriautossa, koska sähköisiä kilometrejä ei kerry pakkasessa paljioa. Paluumatkalla kulutus oli jopa 7 l/100 km kun akun lataus ei ollut yöllä onnistunut.
Pari viimeistä päivää edessä Kugan kanssa ja sitten on yhteenvedon aika.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mitä eroa ST-line ja ST-line X:llä on suomessa? Ulkomailla X:ssä tulee mukana panoraama katto ja 19” vanteet, mutta suomessa myytävissä ei noita ainakaan ollut?
-
- Viestit: 176
- Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Siellähän se hinnastossa on melko kattavasti kerrottu:
ST-Line X-mallin tärkeimmät vakiovarusteet ST-Line-varustelun lisäksi:
- Suomenkielinen SYNC 3 navigointi- & tietoviihdejärjestelmä 8" kosketusvärinäytöllä, DAB, Bang&Olufsen -premium-äänentoisto, 10 kaiutinta + subwoofer, BT-handsfree, 2 USB-porttia sekä Apple Carplay- / Android Auto-tuki
- ST-Line X Sensico -verhoilu
- LED-heijastinajovalot (lähivalot + kaukovalot, sis. manuaalisen korkeudensäädön ja ajovalojen pesusuuttimet)
- Automaattiset kaukovalot
- Tummennetut takasivuikkunat B-pilarista taaksepäin
- HandsFree-takaluukku
- Takaistuimien kyynärnoja ja mukitelineet
- 10-suuntaan sähkötoimisesti säädettävä kuljettajan istuin