potilas on vuoden 2006 2.0l diesel mondeo kokoa farmari. Kytkimestä antoi työsylinteri ajossa periksi ja polkimen jouset singahtelivat irti kun neljän ruuhkan valoissa raivostuneena poljin jämähtänyttä poljinta. Kuitenkin itse asiaan eli laatikko irti ja osia vaihtoon. Vanhan paineasetelman lautasjousen paksuus kitkapinnasta lautasjousen kärkiin on n. 24mm ja uuden pränikän samanmoisen 34mm. Nyt vaihdelaatikko ei mahdu nätisti paikalleen, vaan viimeisen sentin joutuu kirimään ruuveilla (käy kyllä helposti, mutta...). Paketti koossa ja startatessa startista kuuluu nakutusta mutta kone ei käynnisty.
Onko nyt niin, että paketti on liian tiukalla ja vauhtipyörä ei pääse pyörimään, vai etsinkö vikaa startin puolelta? Epäilyttää kyllä että startti vaan sattumalta menisi samalla kun ei sitä tullut kolhittua. Vai onko asennuksessa sattunut moka/mokia? Ensimmäistä kertaa lähdin tämän luokan projektia itse suorittamaan, joten perusvirheitä voinee odottaa. Ehdotuksia.
Kytkimestä vaihdettu koko paketti vauhtipyörä, levy ja paineastelma, työsylinteri ja lisäksi pääsylinteri. LUKin osia, samanlaiset kuin alkuperäiset. Lisättäneen vielä, että ensin yritin pelkkää työsylinterin vaihtoa eikä kytkin irrottanut ollenkaan, mutta syynä lieni vanhan paineastelman irroitus perusristiavauksella vaikka onkin SAC-kytkin, samoin takaisin kiinnitys. Voiko asetelman säätöjen hukkaaminen aiheuttaa tämän

Olen jo aikonut hinauttaa auton ammattilaiselle ja maksaa oppirahat jotta pääsisi joskus vielä tienkin päälle, mutta ehkä täältä löytyy fiksuja päitä (monesti on eri topiceista apua ollut).