Doch 2.0i moottori?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Doch 2.0i moottori?

Viesti Kirjoittaja kranta »

Sierran 2.0i Doch moottori on alkanut nakuttaa terävästi kuin joku takoisi vasaralla metallia.

Siihen on vaihdettu nokka-akselit ja hydrauliset nostimet, mutta ääni vain jatkuu. Varsinkin jos moottoria kuormittaa voimakkaasti. Ääni tulee luultavasti 3:sta sylinteristä.

Mitä olisi tehtävissä? Kannattaako remontoida vai laittaa vaihtomoottori. Onkohan jostain saatavissa vaihtomoottoria Sierraan?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Onko kone ollut auki?
Ääni vois tulla männäntapista?!

Onko DOHC:ssa männäntapinreikä keskellä mäntää, vai hieman sivussa?
...et olisko mäntä väärinpäin tai jotain...
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja kranta »

Kiitokset vastauksesta.

Moottori ei ole ollut auki. Epäilen itsekin, että ääni tulisi männäntapista.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ellei sitte kiertokangen laakeriliuskat oo häipyneet paikaltaan.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Viesti Kirjoittaja jamo »

Mites sytkä politiikka?? Eli tarkotatko tosiaan nakutusta vai jotain muuta "naputusta". Jos sytkä on aikasella ni nakuttaa eli polttoaine syttyy liian aikaisin... Jos on väljää männäntapissa/ kiertokangen laakerissa ni eiköhän ne pidä ääntä paikallaan kierrostaessa, mut kuormituksessa ovat hiljaa? Koita jotain muuta bensaa ja kuuntele et josko ääni häviäis... Siis jos tarkotat nakutusta eli ennenaikaista sytytystä. :?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Niin JOS sytkä olisi pielessä niin sehän kuuluu vain moottoria kuormitettaessa, taasen jos esim kiertokangen laakeri on muussina öljynseassa se kuuluu paikallaan vapaallakin, käsittääkseni myös ajossa. Terävänä. viisaammat kertokoot tarkemmin.
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja kranta »

Napse kuulu harvakseltaan myöskin tyhjäkäynnillä. Tuohon ei vaikuta mitään bensan vaihtaminen. Siis se ei ole bensan itsesytytyksestä johtuvaa nakutusta joka on erilainen kuin ko. ääni. Käytin asiantuntijalla kaaraa ja hän sanoi äänen tulevan 3. sylinterin männäntapista.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

kranta kirjoitti:Napse kuulu harvakseltaan myöskin tyhjäkäynnillä. Tuohon ei vaikuta mitään bensan vaihtaminen. Siis se ei ole bensan itsesytytyksestä johtuvaa nakutusta joka on erilainen kuin ko. ääni. Käytin asiantuntijalla kaaraa ja hän sanoi äänen tulevan 3. sylinterin männäntapista.
No jos se sieltä todellakin tulee niin moottorin avaus on sitten edessä. Eli ei parane kirjoittelemalla. :wink:
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja kranta »

Niin se nyt näyttää olevan, että kone on otettava auki.

Kiiokset kaikille keskusteluun osallistuneille.
Escort_1991
Viestit: 22
Liittynyt: 26 Marras 2005 00:26

Viesti Kirjoittaja Escort_1991 »

kannattaa lisätä öljytä säännöllisesti, koska dochit syö sitä aika lailla :)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

kranta kirjoitti:Niin se nyt näyttää olevan, että kone on otettava auki.

Kiiokset kaikille keskusteluun osallistuneille.
Selvisikö missä vika on/oli ?
Jukkiss
Viestit: 81
Liittynyt: 04 Loka 2005 18:10

Viesti Kirjoittaja Jukkiss »

Escort_1991 kirjoitti:kannattaa lisätä öljytä säännöllisesti, koska dochit syö sitä aika lailla :)
Mikäs on muute syynä tähän? Itselläkin meinaan syö
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Jukkiss kirjoitti: Mikäs on muute syynä tähän? Itselläkin meinaan syö
Häh! Ohc koneethan niitä öljysyöppöjä on... Meinaan tuo mun harva kohta 300tkm ajettu Dohc sierra ei syö tippaakaan öljyä! Viimmeksi kun öljyt vaihdoin oli ajettu jotain yli 10tkm samoilla öljyillä ja pinta ei ollut laskenut milliäkään, sama juttu oli edellis kerralla ja ei ole nytkään tainnut pinta laskea. Muuten kone nakuttaa, lonksuttaa ja tärisee oikein urakalla, mutta öljyä se ei vie... Onpahan siis edes yksi hyväkin puoli tuossa koneessa 8) Verrattuna taas ohc sierraan johon sai lisätä öljyä kannullisen joka viikko!

Minkälaista öljyä muuten käytätte? Voisiko vika olla siinä?
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei minulla DOCHIT ole syöneet öljyä, tai vähän kulunut, mutta ei ole tarvinnut vaihtovälillä lisätä, ollut kyllä vain Zeteccejä. 8)
Jukkiss
Viestit: 81
Liittynyt: 04 Loka 2005 18:10

Viesti Kirjoittaja Jukkiss »

No sanokaas mikä on yleinen syy näissä koneissa että syö öljyä?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

0 ns. Dohcin kokemuksella sanon tai siis veikkaan että liikkeelle lähtevät pako-ohjurit..
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jaakko85 kirjoitti:0 ns. Dohcin kokemuksella sanon tai siis veikkaan että liikkeelle lähtevät pako-ohjurit..
Pakoohjureiden tipahtelua on ollut joissain DOHC versioissa, ja se aiheuttaa muutakin kuin öljyn syöntiä. :wink:

Tiedän noita koneita joilla on ajettu yli 400tkm. ilman kansi rempaa, eli kaikki DOHC:t ei ole "susia".
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja kranta »

Doch ei muuten syö öljyä ollenkaan liikaa. Kun laittaa huollon yhteydessä öljyä ylämerkkiin, niin 15000km:n jälkeen öljynpinta on laskeutunut merkkien puoliväliin.
Naputus tuli tehostimen putkien takomisesta toisiinsa. Olivat näet liian lähellä toisiaan. Huomasin kun tehostimen öljy alkoi uhkaavasti vähentyä. Putken olivat takoneet itsensä puhki. Rikkinäiset putket pois ja uutta tilalle niin kaikki on hyvin. Autolla ajettu jo yli 300000km.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onneksi oli "ulkoinen" vika! :D
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Oli sulla sitten aika pätevä asiantuntia jos männäntapit ja tehostimen putket sekottaa... :lol:
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

K.S. kirjoitti:Oli sulla sitten aika pätevä asiantuntia jos männäntapit ja tehostimen putket sekottaa... :lol:
Noi naputukset on aika vaikeita joskus paikallistaa..
Ohut kumiletku, toinenpää korvaan ja toisellapäällä hakemaan naputuksen lähdettä.. toimii yllättävän hyvin. (älä naura, vaan kokeile joskus) :P
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Juu silleen toi sporttiauton janne ainakin kattoo kuin paljoin voi sytkäkarttoja ropata. Tai sillä on oikeen peltorit mihin menee letku :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Rautaputki toimii mielestäni paremmin, vielä mielellään jotain kovaa esim rosteria
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

VesQ kirjoitti:Rautaputki toimii mielestäni paremmin, vielä mielellään jotain kovaa esim rosteria
Harjanvarrella meilläpäin on noita kolinoita kuunneltu ja hyvin on silläkin viat löytynyt 8) Hätätilanteessa voi sitten katkaista vaikka lähinmästä koivusta sopivan oksan ja koittaa sillä kuunnella :lol:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kannattaa vaan olla tarkkana jos kone ravistaa käydessään enemmänkin niin saataa korvaan ehkä sattua
Vastaa Viestiin