Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sierran 2.0i Doch moottori on alkanut nakuttaa terävästi kuin joku takoisi vasaralla metallia.
Siihen on vaihdettu nokka-akselit ja hydrauliset nostimet, mutta ääni vain jatkuu. Varsinkin jos moottoria kuormittaa voimakkaasti. Ääni tulee luultavasti 3:sta sylinteristä.
Mitä olisi tehtävissä? Kannattaako remontoida vai laittaa vaihtomoottori. Onkohan jostain saatavissa vaihtomoottoria Sierraan?
Mites sytkä politiikka?? Eli tarkotatko tosiaan nakutusta vai jotain muuta "naputusta". Jos sytkä on aikasella ni nakuttaa eli polttoaine syttyy liian aikaisin... Jos on väljää männäntapissa/ kiertokangen laakerissa ni eiköhän ne pidä ääntä paikallaan kierrostaessa, mut kuormituksessa ovat hiljaa? Koita jotain muuta bensaa ja kuuntele et josko ääni häviäis... Siis jos tarkotat nakutusta eli ennenaikaista sytytystä.
Niin JOS sytkä olisi pielessä niin sehän kuuluu vain moottoria kuormitettaessa, taasen jos esim kiertokangen laakeri on muussina öljynseassa se kuuluu paikallaan vapaallakin, käsittääkseni myös ajossa. Terävänä. viisaammat kertokoot tarkemmin.
Napse kuulu harvakseltaan myöskin tyhjäkäynnillä. Tuohon ei vaikuta mitään bensan vaihtaminen. Siis se ei ole bensan itsesytytyksestä johtuvaa nakutusta joka on erilainen kuin ko. ääni. Käytin asiantuntijalla kaaraa ja hän sanoi äänen tulevan 3. sylinterin männäntapista.
kranta kirjoitti:Napse kuulu harvakseltaan myöskin tyhjäkäynnillä. Tuohon ei vaikuta mitään bensan vaihtaminen. Siis se ei ole bensan itsesytytyksestä johtuvaa nakutusta joka on erilainen kuin ko. ääni. Käytin asiantuntijalla kaaraa ja hän sanoi äänen tulevan 3. sylinterin männäntapista.
No jos se sieltä todellakin tulee niin moottorin avaus on sitten edessä. Eli ei parane kirjoittelemalla.
Jukkiss kirjoitti:
Mikäs on muute syynä tähän? Itselläkin meinaan syö
Häh! Ohc koneethan niitä öljysyöppöjä on... Meinaan tuo mun harva kohta 300tkm ajettu Dohc sierra ei syö tippaakaan öljyä! Viimmeksi kun öljyt vaihdoin oli ajettu jotain yli 10tkm samoilla öljyillä ja pinta ei ollut laskenut milliäkään, sama juttu oli edellis kerralla ja ei ole nytkään tainnut pinta laskea. Muuten kone nakuttaa, lonksuttaa ja tärisee oikein urakalla, mutta öljyä se ei vie... Onpahan siis edes yksi hyväkin puoli tuossa koneessa 8) Verrattuna taas ohc sierraan johon sai lisätä öljyä kannullisen joka viikko!
Minkälaista öljyä muuten käytätte? Voisiko vika olla siinä?
Doch ei muuten syö öljyä ollenkaan liikaa. Kun laittaa huollon yhteydessä öljyä ylämerkkiin, niin 15000km:n jälkeen öljynpinta on laskeutunut merkkien puoliväliin.
Naputus tuli tehostimen putkien takomisesta toisiinsa. Olivat näet liian lähellä toisiaan. Huomasin kun tehostimen öljy alkoi uhkaavasti vähentyä. Putken olivat takoneet itsensä puhki. Rikkinäiset putket pois ja uutta tilalle niin kaikki on hyvin. Autolla ajettu jo yli 300000km.
K.S. kirjoitti:Oli sulla sitten aika pätevä asiantuntia jos männäntapit ja tehostimen putket sekottaa...
Noi naputukset on aika vaikeita joskus paikallistaa..
Ohut kumiletku, toinenpää korvaan ja toisellapäällä hakemaan naputuksen lähdettä.. toimii yllättävän hyvin. (älä naura, vaan kokeile joskus)
VesQ kirjoitti:Rautaputki toimii mielestäni paremmin, vielä mielellään jotain kovaa esim rosteria
Harjanvarrella meilläpäin on noita kolinoita kuunneltu ja hyvin on silläkin viat löytynyt 8) Hätätilanteessa voi sitten katkaista vaikka lähinmästä koivusta sopivan oksan ja koittaa sillä kuunnella