Uusi Kuga mk3 2020
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onkos muillakin tuota technology packia matriisivaloilla lisävarusteena? Pääsin ensimmäistä kertaa testaamaan niitä moottoritiellä, eikä oikein vakuuttaneet. Automaatti valaisee oikean puolen pientareen hyvin. Vasemmanpuoleinen keskiosa sen sijaan jää täysin pimeäksi vaikka vastaantulijoita ei olisikaan. Käsin kun ohittaa automaatiikan syttyy pitkien täysi potentiaali, joka sitten valaiseekin joka suuntaan. Mielestäni valojen pitäisi pimeässä Suomessa olla täydellä teholla aina kun mahdollista ja tarpeen mukaan kääntää keilaa vastaantulijoista yms. Eikai se hirvikään aina oikealta tule?
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 07 Kesä 2021 22:06
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Näin taitaa toimia moottoritiellä (navi varmaan tunnistaa moottoritien). Samoin ovat aika "eläväiset" nuo valot pimeällä mutkaisella tiellä.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Noin toimi myös edellisen Opelin matriisit moottoritiellä, mutta siinä vasta 130 km/h nopeudella aktivoitui toiminto. Muualla maailmassa kun nopeusrajoitus motarilla on yleensä vähintään 130 tai 140.
Mikä on Kugassa aktivoitumisen raja? Matriisit oli kyllä hyvät siinä, että edessä ajavan ympärille tuli valoa. Tosin liian aikaisin aina alkoivat varjostaa, niinpä ne tekee näköjään Kugan ledit ei-matriisit automaattipitkät, jos yhtään punaista valoa kajastaa edes suoran päässä, vaihtaa auto välittömästi lyhyet.
Mikä on Kugassa aktivoitumisen raja? Matriisit oli kyllä hyvät siinä, että edessä ajavan ympärille tuli valoa. Tosin liian aikaisin aina alkoivat varjostaa, niinpä ne tekee näköjään Kugan ledit ei-matriisit automaattipitkät, jos yhtään punaista valoa kajastaa edes suoran päässä, vaihtaa auto välittömästi lyhyet.
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 07 Kesä 2021 22:06
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Ei taida olla nopeusrajaa? Navi taitaa antaa "moottoritiemoodin". Kugassa on valittavissa matriisivalot, automaattivalot ja manualmoodi eli vaihtoehtoja löytyy.(jos varusteenaa...) 

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Aikoinaan ex työkaveri väitti kiven kovaa että hirvet tulee aina oikealta. Mikään vastaväite ei auttanut. Ilmeisesti oli niin huonot valot että ei nähnyt tien vasenta reunaa.Heydi kirjoitti: ↑15 Syys 2021 21:28 Onkos muillakin tuota technology packia matriisivaloilla lisävarusteena? Pääsin ensimmäistä kertaa testaamaan niitä moottoritiellä, eikä oikein vakuuttaneet. Automaatti valaisee oikean puolen pientareen hyvin. Vasemmanpuoleinen keskiosa sen sijaan jää täysin pimeäksi vaikka vastaantulijoita ei olisikaan. Käsin kun ohittaa automaatiikan syttyy pitkien täysi potentiaali, joka sitten valaiseekin joka suuntaan. Mielestäni valojen pitäisi pimeässä Suomessa olla täydellä teholla aina kun mahdollista ja tarpeen mukaan kääntää keilaa vastaantulijoista yms. Eikai se hirvikään aina oikealta tule?
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Multilink takajousitus poistuu etuvetoisista malleista. Lisäksi pieniä varustemuutoksia.dr500 kirjoitti: ↑01 Syys 2021 13:27 Saksalaisella palstalla oli juttua, että tehtaalta ei tule dieseleitä tällä hetkellä. Suomen hinnastosta ne edelleen löytyvät.
Syyksi veikattiin joko komponenttipulaa tai sitten EU:n määräämiä päästöihin perustuvia sakkomaksuja.
Mondeon hinnastossa lukee dieselien kohdalla, että ei uusia tehdastilauksia toistaiseksi. Vain hybridit jäljellä.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Nyt se alkaa se mallin huonontaminen, tuttua juttua muiltakin merkeiltä. Ostin aikanaan uutena Astra K:n heti mallin olleessa tuore. Kuinka ollakaan, pian mallista karsittiin äänieristeitä ja taka-akselistoa huononnettin. Lisäksi varusteet heikkenivät jokaisen vuosimallin myötä. Osaa se Fordikin, onhan Kugastakin karsittu jo takakontin valo, 230V pistorasia, USB-portteja, alumiiniset kynnyslistat, B&O merkit jne. Varmaan ainakin euron säästäneet per auto. Liekö sitten säästäminen vai komponettipula syynä, asiakkaan kannalta huijaukselta tuntuu, kun koeajoautossa on kaikki herkut ja saapuva uusi auto on jotain muuta. Onneksi oma on noita alkusarjan autoja, joihin ei ole säästöt vielä iskeneet.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Noiden poistojen lisäksi myöskään takapenkkejä ei voi kaataa enää tavaratilasta. Oli automyyjäkin huuli pyöreänä, kun hän esitteli minulle auton ominaisuuksia ja yritti kädellä hapuilla vipua._otj_ kirjoitti: ↑20 Syys 2021 22:18 Nyt se alkaa se mallin huonontaminen, tuttua juttua muiltakin merkeiltä. Ostin aikanaan uutena Astra K:n heti mallin olleessa tuore. Kuinka ollakaan, pian mallista karsittiin äänieristeitä ja taka-akselistoa huononnettin. Lisäksi varusteet heikkenivät jokaisen vuosimallin myötä. Osaa se Fordikin, onhan Kugastakin karsittu jo takakontin valo, 230V pistorasia, USB-portteja, alumiiniset kynnyslistat, B&O merkit jne. Varmaan ainakin euron säästäneet per auto. Liekö sitten säästäminen vai komponettipula syynä, asiakkaan kannalta huijaukselta tuntuu, kun koeajoautossa on kaikki herkut ja saapuva uusi auto on jotain muuta. Onneksi oma on noita alkusarjan autoja, joihin ei ole säästöt vielä iskeneet.

Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mulla on ne kahvat tavaratilassa, vaan ei ne kyllä ole koskaan toimineet. En tiedä, enkö vaan osaa, ihan samanlainen oli hallissa toisessa autossa tilanne, kahvoista vetäminen ei saanut mitään aikaan.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
2020 keväällä kävin heti katsomassa ja ajamassa uutta Kugaa kun sellainen oli saatu liikkeeseen.
Yritin kanssa kaataa takaselkänojat näistä tavaratilan vivusta. Mitään ei tapahtunut.
En sitten muistanut kysyä siitä automyyjältä sen enempää.
Joskus olen omistanut auton missä vastaavat vivut toimi.
Sinänsä järkevää poistaa ne varusteet mitkä ei toimi jos niitä ei saada kuntoon. Mutta ostajalle pitäisi kertoa muutoksista, vaikkakin varaavat oikeuden varustemuutoksiin.
Yritin kanssa kaataa takaselkänojat näistä tavaratilan vivusta. Mitään ei tapahtunut.
En sitten muistanut kysyä siitä automyyjältä sen enempää.
Joskus olen omistanut auton missä vastaavat vivut toimi.
Sinänsä järkevää poistaa ne varusteet mitkä ei toimi jos niitä ei saada kuntoon. Mutta ostajalle pitäisi kertoa muutoksista, vaikkakin varaavat oikeuden varustemuutoksiin.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Samanlaiset suutarit oli omassa Focuksessakin uutena. Jos en väärin muista, niin ole ainoa foorumilla saman asian kanssa. Toki ne huollossa korjattiin, mutta ihmetyttää että tulee tehtaalta tuollaisena ja vieläpä eri mallissa sama jatkuu.Fo2020 kirjoitti: ↑23 Syys 2021 20:18 2020 keväällä kävin heti katsomassa ja ajamassa uutta Kugaa kun sellainen oli saatu liikkeeseen.
Yritin kanssa kaataa takaselkänojat näistä tavaratilan vivusta. Mitään ei tapahtunut.
En sitten muistanut kysyä siitä automyyjältä sen enempää.
Joskus olen omistanut auton missä vastaavat vivut toimi.
Sinänsä järkevää poistaa ne varusteet mitkä ei toimi jos niitä ei saada kuntoon. Mutta ostajalle pitäisi kertoa muutoksista, vaikkakin varaavat oikeuden varustemuutoksiin.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Focuksessa vaijerit irtoaa kiinnikkeistään. Pari kertaa jo itse korjannut takaistuin osan alla liitos joka pomppaa irti. Varmaan kugassa sama homma sen sais helposti korjattua erilaisella kiinnikkeellä mutta ei vissiin kiinnosta. Ehkä sitten faceliftiin..Fixu kirjoitti: ↑23 Syys 2021 22:04Samanlaiset suutarit oli omassa Focuksessakin uutena. Jos en väärin muista, niin ole ainoa foorumilla saman asian kanssa. Toki ne huollossa korjattiin, mutta ihmetyttää että tulee tehtaalta tuollaisena ja vieläpä eri mallissa sama jatkuu.Fo2020 kirjoitti: ↑23 Syys 2021 20:18 2020 keväällä kävin heti katsomassa ja ajamassa uutta Kugaa kun sellainen oli saatu liikkeeseen.
Yritin kanssa kaataa takaselkänojat näistä tavaratilan vivusta. Mitään ei tapahtunut.
En sitten muistanut kysyä siitä automyyjältä sen enempää.
Joskus olen omistanut auton missä vastaavat vivut toimi.
Sinänsä järkevää poistaa ne varusteet mitkä ei toimi jos niitä ei saada kuntoon. Mutta ostajalle pitäisi kertoa muutoksista, vaikkakin varaavat oikeuden varustemuutoksiin.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onhan se hyvä esimerkki valmistajan osaamattomuudesta ja halusta kun ei tuollaista asiaa voida tehdä kunnolla.
Sen voisi tehdä myös sähköllä toimivaksi kuten jo joku vuosi sitten oli Opel Astrassa. Työkaverin Astrassa toimineet jo monta vuotta. Jotain muuta vikaa sitten kai on ollut.
Sen voisi tehdä myös sähköllä toimivaksi kuten jo joku vuosi sitten oli Opel Astrassa. Työkaverin Astrassa toimineet jo monta vuotta. Jotain muuta vikaa sitten kai on ollut.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Muutenkin laatuvaikutelma on monessa pienessä asiassa yllättävän paljon huonompi kuin edellisessä vm2019 Octaviassa. Taitaa olla vain merkkikohtainen ero, siinä miten kiinnitetään pieniin asioihin huomiota. Esim octavia combin takaluukku on täynnä erilaisia ratkaisuja kuorman ja kassien kiinnittämiseen. Kugassa on yksi kassikoukku jonka toimivuus on niin huono että en vielä kertaakaan ole siihen prisman kassia tuskatta saanut paikalleen.Fo2020 kirjoitti: ↑24 Syys 2021 14:41 Onhan se hyvä esimerkki valmistajan osaamattomuudesta ja halusta kun ei tuollaista asiaa voida tehdä kunnolla.
Sen voisi tehdä myös sähköllä toimivaksi kuten jo joku vuosi sitten oli Opel Astrassa. Työkaverin Astrassa toimineet jo monta vuotta. Jotain muuta vikaa sitten kai on ollut.
Toki Kugaan vaihdoin ihan eri syistä, kuin pienistä käyttöön liittyvistä asioista. Ja vaihtopäätökseen vaikuttaneet asiat ovat enemmän kuin kunnossa.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kuga on kaikkinensa hyvä auto, mutta toki muuten hyvässä kokonaisuudessa toivoisi, että liki viidenkympin autossa olisi pienetkin yksityiskohdat hiottu kohdalleen.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Saattaisi olla facelift jo paikallaan. Siinä voisi vaikka vähän fiksata keulan näköä ja kojelaudan olemusta. Samalla tulisi nuo puutteetkin korjattua.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
No ei tuossa ulkonäössä mitään vikaa ole ja kun ottaa huomioon, että malli on vasta 2019 esitelty ja käytännössä ekat autot vasta 2020 toimitettu, ei Faceliftiä varmaan nähdä vielä moneen vuoteen. Mutta kyllähän noita parannuksia/huononnuksia tulee joka vuosimallimuutoksen yhteydessä.
Itseäni etukäteen harmitti eniten muoviset oviverhoukset ja lättänät penkit. Oviin ei tule enää kiinnitettyä huomiota ja penkitkin on paljastuneet pitkillä matkoilla oikein mukaviksi. Ajoasennon ergonomia on kohdallaan. Oikeastaan omalle leveälle bjarseellle ei tarte niin puristavaa kaukaloa ollakaan, säädettävää reisitukea kaipaisin.
Itseäni etukäteen harmitti eniten muoviset oviverhoukset ja lättänät penkit. Oviin ei tule enää kiinnitettyä huomiota ja penkitkin on paljastuneet pitkillä matkoilla oikein mukaviksi. Ajoasennon ergonomia on kohdallaan. Oikeastaan omalle leveälle bjarseellle ei tarte niin puristavaa kaukaloa ollakaan, säädettävää reisitukea kaipaisin.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kyllä minun pari kuukautta vanhasta Kugasta vivut ainakin löytyvät. Vaatii vain uskallusta vääntää vivuista penkkien selkänojat alas. Sen verran hempuloilta vivut vaikuttivat.Heydi kirjoitti: ↑21 Syys 2021 08:30Noiden poistojen lisäksi myöskään takapenkkejä ei voi kaataa enää tavaratilasta. Oli automyyjäkin huuli pyöreänä, kun hän esitteli minulle auton ominaisuuksia ja yritti kädellä hapuilla vipua._otj_ kirjoitti: ↑20 Syys 2021 22:18 Nyt se alkaa se mallin huonontaminen, tuttua juttua muiltakin merkeiltä. Ostin aikanaan uutena Astra K:n heti mallin olleessa tuore. Kuinka ollakaan, pian mallista karsittiin äänieristeitä ja taka-akselistoa huononnettin. Lisäksi varusteet heikkenivät jokaisen vuosimallin myötä. Osaa se Fordikin, onhan Kugastakin karsittu jo takakontin valo, 230V pistorasia, USB-portteja, alumiiniset kynnyslistat, B&O merkit jne. Varmaan ainakin euron säästäneet per auto. Liekö sitten säästäminen vai komponettipula syynä, asiakkaan kannalta huijaukselta tuntuu, kun koeajoautossa on kaikki herkut ja saapuva uusi auto on jotain muuta. Onneksi oma on noita alkusarjan autoja, joihin ei ole säästöt vielä iskeneet.Ford ei kuulemma ollut kertonut heillekään muutoksista. Hyvin toimii kommunikaatio jos Suomen isoin Ford myyjä ei tiedä reaaliajassa muutoksia. Brittifoorumilla oli mainintoja huonolaatuisesta helposti rikkoutavasta kahvasta. Sen sijaan , että olisi korjattu se poistettiin kokonaan.
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Mulla 2021 alkuvuoden auto ja takapenkkien vivut toimii hienosti. Sen sijaan Kugan takaluukun ”suojaverho” on sellainen rimpula, että heivasin sen kuuseen heti kun sain auton. Onko kukaan fiksaillut kunnon perinteistä, vedettävää suojaverhoa taakse? Tää uusi ”hieno” verho on ohuempi kuin edellisen auton aurinkosuojaverhot ikkunoissa ja irtoilee niistä klipsuista jatkuvasti.
Onko kukaan muuten kiinnittänyt huomiota Kugan sähköisen takaluukun hitauteen? Mun mielestä se on 30% hitaampi kuin uuden focuksen sähköluukku, mietin jo onko mulla toinen pumpuista sökö…
Onko kukaan muuten kiinnittänyt huomiota Kugan sähköisen takaluukun hitauteen? Mun mielestä se on 30% hitaampi kuin uuden focuksen sähköluukku, mietin jo onko mulla toinen pumpuista sökö…
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Kuga mk3 2020
No niin, Kuga Titanium X PHEV tuli eilen tilattua. Joulu-tammikuulle lupasivat toimitusta, joten melko hyvin taitaa tuotanto siellä Valenciassa pyöriä tällä hetkellä. Alunperin piti hankkia Focus Wagon automaattihybridi, jota lupailtiin nyt talveksi, mutta käännyin sitten kuitenkin plugarin kannalle. Hommaa edesauttoi se, että taloyhtiöltä tuli tieto yhteisten autopaikkojen sähköistämisestä (jonkin verran lataustolppia meillä onkin jo). Lisäksi Fordin rahoitustarjous korko 0% eikä muita kuluja oli hyvä myyntivaltti kilpailijoihin verrattuna.
Pari kertaa koeajoin vehkeen, lisäksi on tullut katsottua noita videoita ja luettua testejä sen verran, että kyllähän sitä uutta autoa tässä nyt odottelee.
Pari kertaa koeajoin vehkeen, lisäksi on tullut katsottua noita videoita ja luettua testejä sen verran, että kyllähän sitä uutta autoa tässä nyt odottelee.

Kuga PHEV Titanium X
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onnittelut jo etukäteen ja nyt vaan kovaa odotusta
Hyvän valinnan teit. Joka autossa on heikkoutensa ja se näillä foorumeilla korostuu. Kugassa on kuitenkin moni asia erittäin hyvin kohdallaan, että varmasti tulet tykkäämään.

Hyvän valinnan teit. Joka autossa on heikkoutensa ja se näillä foorumeilla korostuu. Kugassa on kuitenkin moni asia erittäin hyvin kohdallaan, että varmasti tulet tykkäämään.
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: 09 Heinä 2021 18:45
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Tosi tyytyväinen oon omaani, toki jouduin sitä 8 kuukautta odottamaan.. Mulla täyshybridi.. Enkä mitään moitittavaa kyllä oo löytänyt, muutamia pidempiäkin reissuja autolla tehnyt, ja kulutus isoksi autoksi kohtuullinen.. 5,5 tosi hyvä ajettava, ja paljon varusteita.nikiboi kirjoitti: ↑01 Loka 2021 22:09 No niin, Kuga Titanium X PHEV tuli eilen tilattua. Joulu-tammikuulle lupasivat toimitusta, joten melko hyvin taitaa tuotanto siellä Valenciassa pyöriä tällä hetkellä. Alunperin piti hankkia Focus Wagon automaattihybridi, jota lupailtiin nyt talveksi, mutta käännyin sitten kuitenkin plugarin kannalle. Hommaa edesauttoi se, että taloyhtiöltä tuli tieto yhteisten autopaikkojen sähköistämisestä (jonkin verran lataustolppia meillä onkin jo). Lisäksi Fordin rahoitustarjous korko 0% eikä muita kuluja oli hyvä myyntivaltti kilpailijoihin verrattuna.
Pari kertaa koeajoin vehkeen, lisäksi on tullut katsottua noita videoita ja luettua testejä sen verran, että kyllähän sitä uutta autoa tässä nyt odottelee.![]()
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 05 Loka 2021 19:56
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Kuga hev ollut nyt 6 kk käytössä. Auto toiminut hienosti ja taloudellisesti. Mittariin on kertynyt 13000 km, keskikulutus auton mukaan 5.6. Ajelen pääsääntöisesti n. 200 km reissuja, ajot maantieajoja + hieman taajama-ajoja päälle. Talveksi varattu kitkarenkaat, pitää laitella talven jälkeen infoa talven kokemuksista.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 31 Loka 2015 11:04
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Maanantaina 606 km reissu, ladattuna perjantaina saadulla Kugalla matkaan. Keskikulutus jäi 5,2 ltr/100 km. Ei voi kuin olla tyytyväinen.
Auto "pakottaa" miettimään kaasupolkimen asentoa.
Mitenkäs nuo huoltovälit, onko joku alkuhuolto tiedossa? En ole manuaalia jaksanut availla, varmaan pitäisi.
Mitenkäs nuo huoltovälit, onko joku alkuhuolto tiedossa? En ole manuaalia jaksanut availla, varmaan pitäisi.
Ford Escort (1999-2002), Ford Mondeo MK1 (2002-2005), Ford Focus MK2 (05-10), Ford Focus MK2 (2009-2011), Ford Focus MK3 (2011-2015), Ford Mondeo MK5 (11/15-3/19), Ford Focus 2.0TDCi A8, Ford Focus 2,0TDCi A8 Vignale (2019-2021), Ford Kuga PHEV Vignale
-
- Viestit: 176
- Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Uusi Kuga mk3 2020
Onkos foorumilla jo pidempään Kugan (mk3) omistaneita, joilla tullut esiin näitä etenkin Focuksesta tuttuja virranhallintaan liittyviä ongelmia? Lähipiirissä on kaksi 12/2020 valmistunutta HEV-mallia, jotka oirehtivat aivan samalla tavalla kuin kummallakin kuskilla aiemmin olleet Focukset. Eli auto menee jo lyhyen seisomisen jälkeen syvään lepotilaan, jonka vuoksi FordPassilla ei saa autoon yhteyttä, avaimeton systeemi ei avaa ovia kuin kuskin ovesta, pysäköintitutkan äänet kuuluvat piipityksenä mittaristosta ja herjaa virran vähyydestä auton käynnistämisen jälkeen (vain muutamia mainitakseni
). Kummastakin näistä on jo ilmoitettu huoltoon ja ongelmien selvittely alkanut sekä ainakin toinen menossa pian pajalle seisotettavaksi. Fordin loistava virranhallinta paskonut varmaan ainakin 12V akun jo kummastakin vaihtokuntoon...
Omassani en nyt mitään isompaa vielä ole huomannut, se kun on rullannut tehtaalta ulos vasta nelisen kuukautta sitten. Mutta mittariston suunnalta kuuluva piipitys tutkien toiminnan yhteydessä päivän seisomisen jälkeen on jo tuttua. Liekö samaan sotkuun viittaisi tuo, että A/C putoaa pois päältä lähes jokaisen sammutuksen yhteydessä, tai onko siinä sitten jokin muu "fiksu" logiikka, mikä sen aina katkaisee, koska joskus pysyy aktiivisena päivän ajan, joskus ei.
Harmihomma, kun muuten vaikuttaa niin hyvältä autolta. Mutta tietäen Fordin ongelmanratkaisukyvykkyyden ja -nopeuden, niin niin
Ainiin ja yksi hieno ominaisuus on tuo kylmänä bensakoneen käynnistyttyä kuuluva tyylikäs raksutus tai rutina, mistä tuolla ulkomaan foorumeilla on ollut enemmänkin juttua (lainaan tätä kuvatakseni tähän videolinkin: https://www.youtube.com/watch?v=w2zi_cEL89U). Tuohon ei varmaan PHEVin omistajat niinkään kiinnitä huomiota, vaikka sieltäkin se useassa tapauksessa kylmästä lähtiessä kuuluu ja kesken ajon koneen käynnistyttyä myös tuntuu lievänä tärinänä ainakin taajamanopeuksissa. Itsekin kiinnitin tähän paremmin huomiota vasta ilmojen viilennyttyä etäkäynnistyksen yhteydessä autolle tullessa, kun HEVilläkin liikenteeseen päässyt muuten lähes poikkeuksetta sähkön voimin.

Omassani en nyt mitään isompaa vielä ole huomannut, se kun on rullannut tehtaalta ulos vasta nelisen kuukautta sitten. Mutta mittariston suunnalta kuuluva piipitys tutkien toiminnan yhteydessä päivän seisomisen jälkeen on jo tuttua. Liekö samaan sotkuun viittaisi tuo, että A/C putoaa pois päältä lähes jokaisen sammutuksen yhteydessä, tai onko siinä sitten jokin muu "fiksu" logiikka, mikä sen aina katkaisee, koska joskus pysyy aktiivisena päivän ajan, joskus ei.
Harmihomma, kun muuten vaikuttaa niin hyvältä autolta. Mutta tietäen Fordin ongelmanratkaisukyvykkyyden ja -nopeuden, niin niin

Ainiin ja yksi hieno ominaisuus on tuo kylmänä bensakoneen käynnistyttyä kuuluva tyylikäs raksutus tai rutina, mistä tuolla ulkomaan foorumeilla on ollut enemmänkin juttua (lainaan tätä kuvatakseni tähän videolinkin: https://www.youtube.com/watch?v=w2zi_cEL89U). Tuohon ei varmaan PHEVin omistajat niinkään kiinnitä huomiota, vaikka sieltäkin se useassa tapauksessa kylmästä lähtiessä kuuluu ja kesken ajon koneen käynnistyttyä myös tuntuu lievänä tärinänä ainakin taajamanopeuksissa. Itsekin kiinnitin tähän paremmin huomiota vasta ilmojen viilennyttyä etäkäynnistyksen yhteydessä autolle tullessa, kun HEVilläkin liikenteeseen päässyt muuten lähes poikkeuksetta sähkön voimin.