
MK4 2 litrainen bensakone, 200k ajettu.
Öljyä vie muutaman desin tuhannella, tämä nyt ei "paljon" ole, taitaa olla ihan hyväksyttävä kulutus vielä. Työkaverin mukaan käryttää aina pienen aikaa ku ajelee takana ja sitten loppuu.
Ainakaan 1.8 Duratecissä ei lähdetty säätämään kumien vaihdon yhteydessä, eikä oikein ole edes järkevää tai kustannus tehokasta kun kovat nostimet, niin pitäisi käytännössä mitata erikseen joka venalta ja sitten tilata niiden mukaan uudet nostimet joissa otettu mittaukset ja kuluma huomioon, jolloin olisivat välykset taas tehtaan arvoissa.
Ei ole hydraulisia nostimia.
Duratec HE on erittäin kierrosherkkä, hiljainen ja tehokas moottori joka lämpenee hyvin nopeasti ja jossa ei varsinaisia tyyppivikoja ole. Jakopää on kestävällä ketjulla ja hyvin yleistä on, että moottori kestää 300tkm ilman mitään remontteja.