MK4 2 litrainen bensakone, 200k ajettu.
Öljyä vie muutaman desin tuhannella, tämä nyt ei "paljon" ole, taitaa olla ihan hyväksyttävä kulutus vielä. Työkaverin mukaan käryttää aina pienen aikaa ku ajelee takana ja sitten loppuu.
Tarvitseeko venttiileitä säätää ohjurinkumien vaihdon yhteydessä?
Ainakaan 1.8 Duratecissä ei lähdetty säätämään kumien vaihdon yhteydessä, eikä oikein ole edes järkevää tai kustannus tehokasta kun kovat nostimet, niin pitäisi käytännössä mitata erikseen joka venalta ja sitten tilata niiden mukaan uudet nostimet joissa otettu mittaukset ja kuluma huomioon, jolloin olisivat välykset taas tehtaan arvoissa.
Ei ole hydraulisia nostimia.Renee kirjoitti: 22 Syys 2021 14:31 Eikös noissa ole jo hydraaliset venttiilinnostimet kun omassa Volvossa jo 90 luvun auto kummiskin. Toi kommentti oli vain tuosta huohottimen puhdistuksesta. Ei ihan 5 minuutin homma ole . Kysyjä kun vie firmaan autonsa jos noita venan ohjurinkumia vaihdetaan.
Ei ole.Renee kirjoitti: 22 Syys 2021 20:42 Eikös se ole aika vanhanaikainen moottori jos vaikka tota tekniikkapuolta ajattelee
Duratec HE on erittäin kierrosherkkä, hiljainen ja tehokas moottori joka lämpenee hyvin nopeasti ja jossa ei varsinaisia tyyppivikoja ole. Jakopää on kestävällä ketjulla ja hyvin yleistä on, että moottori kestää 300tkm ilman mitään remontteja.Tessu200 kirjoitti: 23 Syys 2021 02:49 Tuo oli mullekkin uutta että ei ole hydraulisia kun oli Sierrassakin jo -90 luvulla,tuota uutta tekniikkaa kun en tunne et mikä siinä sitten hyvää on?