escort stw 97-00 ostaminen
escort stw 97-00 ostaminen
elikkä minkälaista on odotettavissa tommoseen escort farmariin. onko nää loppupuolen escortit parempia kun 90-luvun alun escortit (elikkä tyyppiviosta päästy eroon).
Itelläni on -98 ns. "GT" farkku....
150 tuhatta on mittarissa.
Iskarit vaihdettu, tehtaan madallus jouset vaihtuneet Eibachin tuotteisiin,
Koiran luut on kahteen otteeseen vaihtanut tässä 60 tonnin aikana, ekat oli tarvikeet... en suosittele... alusta sarja kuulemma syö noita.
Taka laakerit on vaihdettu hiljattain. Taka jarrusylinteri alko vuotaa tos viime vuonna(?) vaihdoin kummallekin puolelle. Etu levyt laitoin vaihtoon...
olis kyl vielä menneet, mut vaihdoin parempiin paloihin.
Viime vuoden puolella alko meno halut hyytyä tossa 4000rpm kohdalla, putsasin kaikki mahdolliset liittimet pannuhuoneesta ja ilmamäärä mittarin langat ja ongelma hävis....
ai niin... ulommat vetarien murrokset joutu vaihtaa.... osittain oma moga... huomasin et kumit oli halki... ja muutama kilsa liikaa ni murrokset basas...
Nyt on vaihto listalla etuvakaajan puslat ja takakelkan puslat. Laitan uretaanipuslat. Vakaajan puslat on loppu, mut takapää menis vielä.
Pirun tyytyväinen olen kyllä ollut... paitsi metalli väriin.... piru ku se lohkee kiven iskusta ni sen huomaa vasta sit kun se on "kukkinut" jo huolella siel maalin alla....
En varmaan muista kaikkee, mut tossa oli jotain....
150 tuhatta on mittarissa.
Iskarit vaihdettu, tehtaan madallus jouset vaihtuneet Eibachin tuotteisiin,
Koiran luut on kahteen otteeseen vaihtanut tässä 60 tonnin aikana, ekat oli tarvikeet... en suosittele... alusta sarja kuulemma syö noita.
Taka laakerit on vaihdettu hiljattain. Taka jarrusylinteri alko vuotaa tos viime vuonna(?) vaihdoin kummallekin puolelle. Etu levyt laitoin vaihtoon...
olis kyl vielä menneet, mut vaihdoin parempiin paloihin.
Viime vuoden puolella alko meno halut hyytyä tossa 4000rpm kohdalla, putsasin kaikki mahdolliset liittimet pannuhuoneesta ja ilmamäärä mittarin langat ja ongelma hävis....
ai niin... ulommat vetarien murrokset joutu vaihtaa.... osittain oma moga... huomasin et kumit oli halki... ja muutama kilsa liikaa ni murrokset basas...
Nyt on vaihto listalla etuvakaajan puslat ja takakelkan puslat. Laitan uretaanipuslat. Vakaajan puslat on loppu, mut takapää menis vielä.
Pirun tyytyväinen olen kyllä ollut... paitsi metalli väriin.... piru ku se lohkee kiven iskusta ni sen huomaa vasta sit kun se on "kukkinut" jo huolella siel maalin alla....
En varmaan muista kaikkee, mut tossa oli jotain....
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
kiitti. kuinka laiska 1.6:nen on, meneekö hermot vai kannattaako kattella tota 1.8 GT:tä suosiolla, kun niitä näyttää oleen kanssa jonkin verran tarjolla. 1.4:sen varmaan saa unohtaa suosiolla. emmännällä on 1.6:sen koneella oleva lanceri, kiihtyy 0-100 -> 9.6s:iin. kovin paljon laiskempi ei saisi olla toi on meinaa hyvän pirtee auto ja jää taloon, mutta tarttis saaha esco kaveriksi (escort kuume kova).
eihän ne tehot ikinä riitä..aina hetken menee,ja tekee taas mieli vähän tehokkaampaa..kannattaa aina välillä ajaa jollain tonnikakkosella
ritsalla..niin ei ehkä tee mieli koko ajan vaihtaa..
itellä oli vähän aikaa Mi16..ja sen jälkeen 1.3 sunny..jaksoin sitä sunnyä 3 päivää..nyt oon jotenkuten tullu toimeen 2.0 v-kutosella..
1.6 farmaritaunus kaverina tasapainottaa vähän..sen jäljiltä kaikki muut tuntuu lähtevän melkein käsistä

ritsalla..niin ei ehkä tee mieli koko ajan vaihtaa..
itellä oli vähän aikaa Mi16..ja sen jälkeen 1.3 sunny..jaksoin sitä sunnyä 3 päivää..nyt oon jotenkuten tullu toimeen 2.0 v-kutosella..
1.6 farmaritaunus kaverina tasapainottaa vähän..sen jäljiltä kaikki muut tuntuu lähtevän melkein käsistä



ei sieltä mitään junia t...
No kyllä sillä 1.6:lla (90hv) pärjää ihan hyvin arkiajossa (farmareita nyt harvemmin kilpaa ajelutetaan), mukavan oloisesti välitetty, kulkeminen vaivatonta, tosin jos alkaa olla autossa porukkaa ja kontti tavaraa täynnä niin on auttamattomasti alitehoisen tuntuinen. Tuo lanceri tosin vie kiihtyvyydessä 1.6:n escortin 6-05door kirjoitti:kiitti. kuinka laiska 1.6:nen on, meneekö hermot vai kannattaako kattella tota 1.8 GT:tä suosiolla, kun niitä näyttää oleen kanssa jonkin verran tarjolla. 1.4:sen varmaan saa unohtaa suosiolla. emmännällä on 1.6:sen koneella oleva lanceri, kiihtyy 0-100 -> 9.6s:iin. kovin paljon laiskempi ei saisi olla toi on meinaa hyvän pirtee auto ja jää taloon, mutta tarttis saaha esco kaveriksi (escort kuume kova).


Kuga PHEV
kyllähän niiden pitäis olla huolettomampia, ainakin noissa tyyppivikaoppaissa niin väitetään.. kannattaa yrittää löytää ruostesuojattu yksilö, kun ainakin itsellä (-97 1.8td farkku) yrittää kukkia vähän joka nurkasta, helmoja joutu paikkailemaan aika reilusti ennen kun saatiin ruostesuojat päälle ja samoin toi takaluukku tuntuu keräävän ruostetta yllättävän herkästi..
Ehdottomasti kannattaa katella 1.8, muuten alkaa kuitenkin kaduttaa myöhemmin
Ehdottomasti kannattaa katella 1.8, muuten alkaa kuitenkin kaduttaa myöhemmin

nestori kirjoitti: 1.8 voisi kyllä silti olla parempi vaihtoehto, jos niitä on saatavilla, ainakin jos tuntuu, että emäntä käy hyppimään lancerilla silmilleKulutuksessa tuskin on suurtakaan eroa noitten 1.6:n ja 1.8:n välillä.




joo tarttee kattella tota 1.8:sia ensisijaisesti mutta todennäköisesti päätyy 1.6:seen paremman saatavuuden kannalta, on totta että farmarilla ei rallia ajeta

Ja väittäisin että se 1.8 farkku menee pienemmällä kuin 1.6, joka tuntuu kyllä aivan liian pieneltä koneelta farkkuun. Siis mun mielipide. Isommassa vääntöä tietysti enempi ja ei tarvi kenkiä aina et ehtii jaloista pois.
P.S. toi 1.8 Zetec farkku liikkuu sen verran että kaikenmaailman lancerit jää kattoon takaluukkua
P.S. toi 1.8 Zetec farkku liikkuu sen verran että kaikenmaailman lancerit jää kattoon takaluukkua
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
E34 520IA -89/90
ei tarvii mitään koodia naputella, eli avaimessa... Oon kironnu tota pösön systeemiä joka kerta ku oon kaverin kyydissä.5door kirjoitti:mites muuten toi ajonesto on järjestetty onko se avaimessa vai jotain muuta. mustelen vaan peugeot 306:sen ekaversiot jossa oli tosi hankala, piti näppäillä nelinumeroinen koodi joka jumalan kerta kun auton sammutti (hillitsee nopeaa kioskilla käyntiä kummasti).
Jonkin verran on just niitä perusvikoja mitä muissakin vastaavissa vuosimalleissa.. Omasta -96 (ajettu 220tkm) etupalat ja levyt meni vaihtoon hyvin pian, kukkii sieltä täältä -> paikkauksia, kaarien taakse kerääntyny järjetön määrä pashaa. Kulutusosaa lähinnä joutunut vaihtamaa, uutta alustasarjaa tässä odotellaan juuri. Jos autossa on lisäantenni katolla takaosassa, kanattaa tarkistaa sen vedenpitävyys
1,8 zetec-e (115hp) kannattaa yrittää hankkia, siinä riittää vielä ohituskiihtyvyyttäkin.

1,8 zetec-e (115hp) kannattaa yrittää hankkia, siinä riittää vielä ohituskiihtyvyyttäkin.
-onkos tohon yhtä helppo vaihtaa jarrulevyt kun sierraan? muistaakseni sierrassahan oli levyt halpoja, onkos escossa?
-onko auto yleisesti herkkä sitten ruostuu, kaarista ja helmoista.
-sierra on joskus ollut omistuksessani, siinä nokka-akseli ja ohjurin kummit piti vaihtaa 200tkm jälkeen. onko näissä escon koneissa 200-240tkm:riä ajetuissa samanlaisia kulumia nokassa ja ohjurin kummeissa tai ventiilien nostajien kulumisesa johtuvaa äänekästä naputtamista. vai pitääkö jo ruveta kansi remonttii pelkäämään.
-mikä muuten on hihnanvaihtoväli?
(ensisijaisesti etsin n.150tkm:riä ajettua).
tiedoista olen tosi kiitollinen.
-onko auto yleisesti herkkä sitten ruostuu, kaarista ja helmoista.
-sierra on joskus ollut omistuksessani, siinä nokka-akseli ja ohjurin kummit piti vaihtaa 200tkm jälkeen. onko näissä escon koneissa 200-240tkm:riä ajetuissa samanlaisia kulumia nokassa ja ohjurin kummeissa tai ventiilien nostajien kulumisesa johtuvaa äänekästä naputtamista. vai pitääkö jo ruveta kansi remonttii pelkäämään.
-mikä muuten on hihnanvaihtoväli?
(ensisijaisesti etsin n.150tkm:riä ajettua).
tiedoista olen tosi kiitollinen.
Mistä osaan sanoa jotain:
Nuo zetecit on kaikenkaikkiaan aika kestävän oloisia koneita, nokkien tai nostajien kulumista ei tarvitse pelätä. Tuossa pihalla on 270tkm ajettu 1.6:n, ei savuta tai vie öljyä, käy nätisti ja hiljaa.
Jakopäänhihnan vaihtoväli (ainakin 1.6, luulisi sen olevan sama myös 1.8 kun ovat samanlaisia koneita) 5vuotta ja kilometrit jotain 100tkm tienoilla, noh joku varmaan laittaa kohta tietoa niin ei tarvitse arvailla.
Helmoihin näyttäisi ruoste noissa tarttuvan, takakaarissa oli pintaruostetta (todellakin onneksi vain pintaruostetta, pelti itsessään ehjä) siinä kaarien alapinnalla.
Nuo zetecit on kaikenkaikkiaan aika kestävän oloisia koneita, nokkien tai nostajien kulumista ei tarvitse pelätä. Tuossa pihalla on 270tkm ajettu 1.6:n, ei savuta tai vie öljyä, käy nätisti ja hiljaa.
Jakopäänhihnan vaihtoväli (ainakin 1.6, luulisi sen olevan sama myös 1.8 kun ovat samanlaisia koneita) 5vuotta ja kilometrit jotain 100tkm tienoilla, noh joku varmaan laittaa kohta tietoa niin ei tarvitse arvailla.
Helmoihin näyttäisi ruoste noissa tarttuvan, takakaarissa oli pintaruostetta (todellakin onneksi vain pintaruostetta, pelti itsessään ehjä) siinä kaarien alapinnalla.
Kuga PHEV
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
120tkm on sen hihnan vaihtoväli.
Itelläkin takaluukku vähän kukkii sen muovi kahvan alta ja sitten siitä pissapojan suuttimen juuresta, et ne kannattaa katsoa...
Itelläkin takaluukku vähän kukkii sen muovi kahvan alta ja sitten siitä pissapojan suuttimen juuresta, et ne kannattaa katsoa...
Viimeksi muokannut Escortsutii, 12 Loka 2005 20:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
Ford Fiesta 1.0`16
älä osta
mulla olis hieman faktaa escortin ruosteista jos kiinnostaa voin lähettää kuvia mailiin rapsuttelin kesällä "vähän" maalia. En osaa lisätä kuvaa mutta voin lähettä:
Ovenkahvan aluset
takalasin pyyhin/suutin
kaaret
taakkatelineen juuret
ovien sisätiivisteen kantit
ikkunan vierustat
...jatkuu...jatkuuu
laittakaa osoitteen niin laitan kuvia..
löysinkin ohjeen kuvien laittamisesta tässä olis tyksi harkitse ennen ostoa..
http://putfile.com/pic.php?pic=10/28401441323.gif&s=x10
Ovenkahvan aluset
takalasin pyyhin/suutin
kaaret
taakkatelineen juuret
ovien sisätiivisteen kantit
ikkunan vierustat
...jatkuu...jatkuuu
laittakaa osoitteen niin laitan kuvia..
löysinkin ohjeen kuvien laittamisesta tässä olis tyksi harkitse ennen ostoa..
http://putfile.com/pic.php?pic=10/28401441323.gif&s=x10
Ihan pakko vähän nusnusEscortsutii kirjoitti:12000 tonnia on sen hihnan vaihtoväli.
Itelläkin takaluukku vähän kukkii sen muovi kahvan alta ja sitten siitä pissapojan suuttimen juuresta, et ne kannattaa katsoa...
12000 tonnia on yhtä kuin 12 000 000 (12 miljoonaa)


Eli varmaan meinasit että 12tkm tai 120tkm
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
no niin. nyt on 8kk ja 12000km:iä takana ja hyvin on toiminut ei oo mitään vikoja ollut. takaluukku kuplii pyyhkiän reiän vierestä ja rekisterikilven pokkauksen reunasta runsaasti, mutta muuta ruostevaurioita ei korissa vielä ole.
1.6:nen laiskahko kiihtymään mutta pärjää arkiajossa aivan hyvin. tarkka ilmanpaineille, mutta on muuten suhko vakaa ajettava (alla firestone firehawk 195/55 15"). en tiedä johtuuko renkaista mutta alla oli kumhot ostaessa( kulutuspintaa 1mm), mutta sieppas vaarallisesti joka urasta, en oo missään muussa merkissä kokenut moista vaikka kaljuilla on tullut ajettua ennenkin. elikkä yhteenvetona sanoisin että aika tarkka alusta siitä mitä sinne laittaa ja miten hyvin paineet kohallaan.
1.6:nen laiskahko kiihtymään mutta pärjää arkiajossa aivan hyvin. tarkka ilmanpaineille, mutta on muuten suhko vakaa ajettava (alla firestone firehawk 195/55 15"). en tiedä johtuuko renkaista mutta alla oli kumhot ostaessa( kulutuspintaa 1mm), mutta sieppas vaarallisesti joka urasta, en oo missään muussa merkissä kokenut moista vaikka kaljuilla on tullut ajettua ennenkin. elikkä yhteenvetona sanoisin että aika tarkka alusta siitä mitä sinne laittaa ja miten hyvin paineet kohallaan.