escort stw 97-00 ostaminen

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
5door
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Helmi 2005 18:45
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

escort stw 97-00 ostaminen

Viesti Kirjoittaja 5door »

elikkä minkälaista on odotettavissa tommoseen escort farmariin. onko nää loppupuolen escortit parempia kun 90-luvun alun escortit (elikkä tyyppiviosta päästy eroon).
Avatar
Sodfor
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Helmi 2005 14:24
Paikkakunta: Vantaa, Kannisto-City

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Itelläni on -98 ns. "GT" farkku....
150 tuhatta on mittarissa.
Iskarit vaihdettu, tehtaan madallus jouset vaihtuneet Eibachin tuotteisiin,
Koiran luut on kahteen otteeseen vaihtanut tässä 60 tonnin aikana, ekat oli tarvikeet... en suosittele... alusta sarja kuulemma syö noita.
Taka laakerit on vaihdettu hiljattain. Taka jarrusylinteri alko vuotaa tos viime vuonna(?) vaihdoin kummallekin puolelle. Etu levyt laitoin vaihtoon...
olis kyl vielä menneet, mut vaihdoin parempiin paloihin.
Viime vuoden puolella alko meno halut hyytyä tossa 4000rpm kohdalla, putsasin kaikki mahdolliset liittimet pannuhuoneesta ja ilmamäärä mittarin langat ja ongelma hävis....
ai niin... ulommat vetarien murrokset joutu vaihtaa.... osittain oma moga... huomasin et kumit oli halki... ja muutama kilsa liikaa ni murrokset basas...
Nyt on vaihto listalla etuvakaajan puslat ja takakelkan puslat. Laitan uretaanipuslat. Vakaajan puslat on loppu, mut takapää menis vielä.

Pirun tyytyväinen olen kyllä ollut... paitsi metalli väriin.... piru ku se lohkee kiven iskusta ni sen huomaa vasta sit kun se on "kukkinut" jo huolella siel maalin alla....

En varmaan muista kaikkee, mut tossa oli jotain....
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06

- kukaan ei ole täydellinen -
Avatar
5door
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Helmi 2005 18:45
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 5door »

kiitti. kuinka laiska 1.6:nen on, meneekö hermot vai kannattaako kattella tota 1.8 GT:tä suosiolla, kun niitä näyttää oleen kanssa jonkin verran tarjolla. 1.4:sen varmaan saa unohtaa suosiolla. emmännällä on 1.6:sen koneella oleva lanceri, kiihtyy 0-100 -> 9.6s:iin. kovin paljon laiskempi ei saisi olla toi on meinaa hyvän pirtee auto ja jää taloon, mutta tarttis saaha esco kaveriksi (escort kuume kova).
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

eihän ne tehot ikinä riitä..aina hetken menee,ja tekee taas mieli vähän tehokkaampaa..kannattaa aina välillä ajaa jollain tonnikakkosella
ritsalla..niin ei ehkä tee mieli koko ajan vaihtaa..
itellä oli vähän aikaa Mi16..ja sen jälkeen 1.3 sunny..jaksoin sitä sunnyä 3 päivää..nyt oon jotenkuten tullu toimeen 2.0 v-kutosella..
1.6 farmaritaunus kaverina tasapainottaa vähän..sen jäljiltä kaikki muut tuntuu lähtevän melkein käsistä :lol: :lol: :lol:
ei sieltä mitään junia t...
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

5door kirjoitti:kiitti. kuinka laiska 1.6:nen on, meneekö hermot vai kannattaako kattella tota 1.8 GT:tä suosiolla, kun niitä näyttää oleen kanssa jonkin verran tarjolla. 1.4:sen varmaan saa unohtaa suosiolla. emmännällä on 1.6:sen koneella oleva lanceri, kiihtyy 0-100 -> 9.6s:iin. kovin paljon laiskempi ei saisi olla toi on meinaa hyvän pirtee auto ja jää taloon, mutta tarttis saaha esco kaveriksi (escort kuume kova).
No kyllä sillä 1.6:lla (90hv) pärjää ihan hyvin arkiajossa (farmareita nyt harvemmin kilpaa ajelutetaan), mukavan oloisesti välitetty, kulkeminen vaivatonta, tosin jos alkaa olla autossa porukkaa ja kontti tavaraa täynnä niin on auttamattomasti alitehoisen tuntuinen. Tuo lanceri tosin vie kiihtyvyydessä 1.6:n escortin 6-0 :) 1.8 voisi kyllä silti olla parempi vaihtoehto, jos niitä on saatavilla, ainakin jos tuntuu, että emäntä käy hyppimään lancerilla silmille :lol: Kulutuksessa tuskin on suurtakaan eroa noitten 1.6:n ja 1.8:n välillä.
Kuga PHEV
jonescort
Viestit: 9
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jonescort »

kyllähän niiden pitäis olla huolettomampia, ainakin noissa tyyppivikaoppaissa niin väitetään.. kannattaa yrittää löytää ruostesuojattu yksilö, kun ainakin itsellä (-97 1.8td farkku) yrittää kukkia vähän joka nurkasta, helmoja joutu paikkailemaan aika reilusti ennen kun saatiin ruostesuojat päälle ja samoin toi takaluukku tuntuu keräävän ruostetta yllättävän herkästi..
Ehdottomasti kannattaa katella 1.8, muuten alkaa kuitenkin kaduttaa myöhemmin :D
Avatar
5door
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Helmi 2005 18:45
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 5door »

nestori kirjoitti: 1.8 voisi kyllä silti olla parempi vaihtoehto, jos niitä on saatavilla, ainakin jos tuntuu, että emäntä käy hyppimään lancerilla silmille :lol: Kulutuksessa tuskin on suurtakaan eroa noitten 1.6:n ja 1.8:n välillä.
:D :D :D :D

joo tarttee kattella tota 1.8:sia ensisijaisesti mutta todennäköisesti päätyy 1.6:seen paremman saatavuuden kannalta, on totta että farmarilla ei rallia ajeta :wink:. ruostehommeleita ei kyllä paljoo jaksa enää tehdä, joten pitänee sekata sitäkin puolta.
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Ja väittäisin että se 1.8 farkku menee pienemmällä kuin 1.6, joka tuntuu kyllä aivan liian pieneltä koneelta farkkuun. Siis mun mielipide. Isommassa vääntöä tietysti enempi ja ei tarvi kenkiä aina et ehtii jaloista pois.
P.S. toi 1.8 Zetec farkku liikkuu sen verran että kaikenmaailman lancerit jää kattoon takaluukkua
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Avatar
5door
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Helmi 2005 18:45
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 5door »

mites muuten toi ajonesto on järjestetty onko se avaimessa vai jotain muuta. mustelen vaan peugeot 306:sen ekaversiot jossa oli tosi hankala, piti näppäillä nelinumeroinen koodi joka jumalan kerta kun auton sammutti (hillitsee nopeaa kioskilla käyntiä kummasti).
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

5door kirjoitti:mites muuten toi ajonesto on järjestetty onko se avaimessa vai jotain muuta. mustelen vaan peugeot 306:sen ekaversiot jossa oli tosi hankala, piti näppäillä nelinumeroinen koodi joka jumalan kerta kun auton sammutti (hillitsee nopeaa kioskilla käyntiä kummasti).
ei tarvii mitään koodia naputella, eli avaimessa... Oon kironnu tota pösön systeemiä joka kerta ku oon kaverin kyydissä.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
5door
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Helmi 2005 18:45
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 5door »

no, hyvä näin. :)
Cane
Viestit: 12
Liittynyt: 13 Helmi 2005 16:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Cane »

Jonkin verran on just niitä perusvikoja mitä muissakin vastaavissa vuosimalleissa.. Omasta -96 (ajettu 220tkm) etupalat ja levyt meni vaihtoon hyvin pian, kukkii sieltä täältä -> paikkauksia, kaarien taakse kerääntyny järjetön määrä pashaa. Kulutusosaa lähinnä joutunut vaihtamaa, uutta alustasarjaa tässä odotellaan juuri. Jos autossa on lisäantenni katolla takaosassa, kanattaa tarkistaa sen vedenpitävyys :)
1,8 zetec-e (115hp) kannattaa yrittää hankkia, siinä riittää vielä ohituskiihtyvyyttäkin.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

kannattaa muuten käyttää etusisälokarit irti ja putsata lokasuojan taka päästä pas*at pois...
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
5door
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Helmi 2005 18:45
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 5door »

-onkos tohon yhtä helppo vaihtaa jarrulevyt kun sierraan? muistaakseni sierrassahan oli levyt halpoja, onkos escossa?
-onko auto yleisesti herkkä sitten ruostuu, kaarista ja helmoista.
-sierra on joskus ollut omistuksessani, siinä nokka-akseli ja ohjurin kummit piti vaihtaa 200tkm jälkeen. onko näissä escon koneissa 200-240tkm:riä ajetuissa samanlaisia kulumia nokassa ja ohjurin kummeissa tai ventiilien nostajien kulumisesa johtuvaa äänekästä naputtamista. vai pitääkö jo ruveta kansi remonttii pelkäämään.
-mikä muuten on hihnanvaihtoväli?
(ensisijaisesti etsin n.150tkm:riä ajettua).
tiedoista olen tosi kiitollinen.
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Mistä osaan sanoa jotain:

Nuo zetecit on kaikenkaikkiaan aika kestävän oloisia koneita, nokkien tai nostajien kulumista ei tarvitse pelätä. Tuossa pihalla on 270tkm ajettu 1.6:n, ei savuta tai vie öljyä, käy nätisti ja hiljaa.

Jakopäänhihnan vaihtoväli (ainakin 1.6, luulisi sen olevan sama myös 1.8 kun ovat samanlaisia koneita) 5vuotta ja kilometrit jotain 100tkm tienoilla, noh joku varmaan laittaa kohta tietoa niin ei tarvitse arvailla.

Helmoihin näyttäisi ruoste noissa tarttuvan, takakaarissa oli pintaruostetta (todellakin onneksi vain pintaruostetta, pelti itsessään ehjä) siinä kaarien alapinnalla.
Kuga PHEV
Avatar
5door
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Helmi 2005 18:45
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 5door »

hyvä saada mahdollisimman paljon factaa. mukava kuulla että joku on ajanut jo lähes 300tkm:riä ja ei oo vielä koneessa hätää. oon lukenut että 90 luvun alun escoissa on sulakerasia tyyppivikana, onkos näissä loppusarjan vehkeissä samaa, vai onko jo parannettu versio.
av
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:18

Viesti Kirjoittaja av »

joisain on sulake rasia häikkää tai sielä mustas boksis, lakkaa yleensä lämppärin puhallin toimimasta :cry:
ja toi takaluukku on todellakin sellanen ruosteen kerääjä :evil:
En kärsi huonosta muistista, nautin siitä.
Avatar
5door
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Helmi 2005 18:45
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 5door »

ja eiku shoppailee... :)
Escortsutii
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Escortsutii »

120tkm on sen hihnan vaihtoväli.

Itelläkin takaluukku vähän kukkii sen muovi kahvan alta ja sitten siitä pissapojan suuttimen juuresta, et ne kannattaa katsoa...
Viimeksi muokannut Escortsutii, 12 Loka 2005 20:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
EscortStw
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Maalis 2005 09:23

älä osta

Viesti Kirjoittaja EscortStw »

mulla olis hieman faktaa escortin ruosteista jos kiinnostaa voin lähettää kuvia mailiin rapsuttelin kesällä "vähän" maalia. En osaa lisätä kuvaa mutta voin lähettä:

Ovenkahvan aluset
takalasin pyyhin/suutin
kaaret
taakkatelineen juuret
ovien sisätiivisteen kantit
ikkunan vierustat

...jatkuu...jatkuuu

laittakaa osoitteen niin laitan kuvia..

löysinkin ohjeen kuvien laittamisesta tässä olis tyksi harkitse ennen ostoa..
http://putfile.com/pic.php?pic=10/28401441323.gif&s=x10
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Escortsutii kirjoitti:12000 tonnia on sen hihnan vaihtoväli.

Itelläkin takaluukku vähän kukkii sen muovi kahvan alta ja sitten siitä pissapojan suuttimen juuresta, et ne kannattaa katsoa...
Ihan pakko vähän nusnus

12000 tonnia on yhtä kuin 12 000 000 (12 miljoonaa) :wink: :D

Eli varmaan meinasit että 12tkm tai 120tkm
Escortsutii
Viestit: 86
Liittynyt: 26 Maalis 2005 17:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Escortsutii »

VesQ kirjoitti: Ihan pakko vähän nusnus

12000 tonnia on yhtä kuin 12 000 000 (12 miljoonaa) :wink: :D

Eli varmaan meinasit että 12tkm tai 120tkm
joo on näköjään menny väsyneenä noi kirjaimet ja numerot vähän sekasin... :oops:
Ford Escort 1.6 SPORT`72
Ford Fiesta 1.0`16
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kannattaa ostaa 1.8, mutta kait silloin viimeinen malli -97? 8)
Kestävä kone kuitenkin nuissa! 8)
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Itse ostin tuossa eilen 1.8 TD Ghian ja juu näemmä nuo takaluukut järestään ruosteherkkiä, parissa muussakin oli mitä katsoin.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Avatar
5door
Viestit: 49
Liittynyt: 12 Helmi 2005 18:45
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja 5door »

no niin. nyt on 8kk ja 12000km:iä takana ja hyvin on toiminut ei oo mitään vikoja ollut. takaluukku kuplii pyyhkiän reiän vierestä ja rekisterikilven pokkauksen reunasta runsaasti, mutta muuta ruostevaurioita ei korissa vielä ole.
1.6:nen laiskahko kiihtymään mutta pärjää arkiajossa aivan hyvin. tarkka ilmanpaineille, mutta on muuten suhko vakaa ajettava (alla firestone firehawk 195/55 15"). en tiedä johtuuko renkaista mutta alla oli kumhot ostaessa( kulutuspintaa 1mm), mutta sieppas vaarallisesti joka urasta, en oo missään muussa merkissä kokenut moista vaikka kaljuilla on tullut ajettua ennenkin. elikkä yhteenvetona sanoisin että aika tarkka alusta siitä mitä sinne laittaa ja miten hyvin paineet kohallaan.
Vastaa Viestiin