Nelivedon mysteeri.. (Sierra XR4i 4wd)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
glo
Viestit: 130
Liittynyt: 15 Maalis 2005 11:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Nelivedon mysteeri.. (Sierra XR4i 4wd)

Viesti Kirjoittaja glo »

Eli autona tekniikanvaihto 4-veto XR4i. Edestä toinen vetari sökönä, mutta mistä johtuu, että tuntuu ettei peräkään vedä.. Eli kun auto on paikallaan, vaihde silmässä ja kone käynnissä, tämä kyseinen särkinäinen vetari surraa tyhjää, ja auto ei liiku mihinkään.. Jakolaatikko paskana? Vai onko normaali ilmiö? Autossa on ilmeisesti normaalin 4wd-sierran perät, eli ei ilmeisesti lukkoja?
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

jos nyt ymmärsin kysymyksen oikein, niin vika johtuu juuri tuosta rikkinäisestä vetarista + lukkoperän puutteesta
Focus 1.0 edition a6 2017
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Nelikoissa visko lukkoperä (KAIKISSA alkuperäisissä suomi nelikoissa ).
Jos ei anna kierroksia koneelle, ei viskot lämpene ja ala pitämään.. etuvetari sutii. :wink:
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Onhan siellä toki keskitasauspyörästö ja siinäkin visko. Jos on autolla väkisin yritetty ilman etuvetaria ajaa, niin sitten on varmaan sekin visko jo paskana eikä enää mikään pyörä jaksa vetää.
Avatar
glo
Viestit: 130
Liittynyt: 15 Maalis 2005 11:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja glo »

Mitäs tuollaisen keskitasauspyörästön viskon korjauttaminen palttiarallaa maksaa ja missäs sitä voi sitten suunnitella toteuttavansa, jos on ajankohtainen?
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
pappa
Viestit: 126
Liittynyt: 30 Syys 2005 09:12
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja pappa »

glo kirjoitti:Mitäs tuollaisen keskitasauspyörästön viskon korjauttaminen palttiarallaa maksaa ja missäs sitä voi sitten suunnitella toteuttavansa, jos on ajankohtainen?
Hum!

Mulla on menossa -86 2.8 Scorpion 4x4 tekniikanvaihto
(etuperä vetoakseleineen, type 9 loota, takaperä vetoakseleineen)
uudempiin vehkeisiin eli -90 MT75 lootaan, etuperä+vetarit ja
takaperä + vetarit. Aikaa projektiin vaan on pirun niukasti, mutta
noi -86 täysin toimivat vermeet jää sitten ylimääräisiksi. Vielä on tarkistamatta että käykö MT75 ylipäätään tohon
-86 2.8 EFI V6:sen perään, siihen voi torpata koko projekti - osaako
kukaan antaa tähän tietoa?

Kaikki kaupankäynti sitten privalla -ylläpito-
F.O.R.D = Full Of Rusty Details :D
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Avatar
glo
Viestit: 130
Liittynyt: 15 Maalis 2005 11:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja glo »

Kun katselin tuossa tuon jakolaatikon räjäytyskuvaa, niin eikös takaveto tule ns. jatkuvana, ja etuvetoa kytketään viskolla? Eli viskon ei luulisi olevan jakolaatikosta sökönä, sillä jos etuperä vetää, niin silloinhan visko pyörittää sitä etuperän ketjua.
Noh, selviää varmaan viikonloppuna.
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Ei tule suorana takavetokaan.
pappa
Viestit: 126
Liittynyt: 30 Syys 2005 09:12
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja pappa »

-86 2.8 EFI V6:sen perään, siihen voi torpata koko projekti - osaako
kukaan antaa tähän tietoa?

Kaikki kaupankäynti sitten privalla -ylläpito-[/quote]

Asia selkonen.

Päätin jättää ko. loodan ainakin toistaiseksi nurkkaan seisomaan, koskaanhan ei voi tietää milloin tuo nyt parempi loota mosahtaa.
Tämä on sentään laakeroitu + vitosen synkka korjattu.

MT75 on nyt hollilla, mutta en jaksanut illalla enää vääntää
sitä ihan loppuun asti kiinni. Näyttää kuitenkin siltä että
se menisi 2.8i V6:sen perään ihan suoraan. Paineasetelman+kytkin
levyn otin varuilta 2.9efistä, mutta eipä niissäkään näkynyt mitään
kovin suurta eroa.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details :D
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Vastaa Viestiin