Edis 4

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
ylimark
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Helmi 2005 14:25

Viesti Kirjoittaja ylimark »

WSE kirjoitti:Mistä löytyisi helpoin ratkaisu soveltaa E-DIS 6 cologneen?
No varmasti helpoin olis ottaa se BOA:sta, hihnapyöräkin kävisi suoraan. Toinen mahis olis se tomaatti Mondeo..
Sierra RS Cosworth -86
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mutta melkeen pitää sitten EEC-IV ottaa ja cossu korpparista. keskenäänhän ne pelaa. Vai mahtaako olla "noku" :roll: kölniläisen boksissa pinnejä edisille.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ylimark
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Helmi 2005 14:25

Viesti Kirjoittaja ylimark »

TeRoK kirjoitti:Mutta melkeen pitää sitten EEC-IV ottaa ja cossu korpparista. keskenäänhän ne pelaa. Vai mahtaako olla "noku" :roll: kölniläisen boksissa pinnejä edisille.
Taitaa kysyjällä olla MS mielessä? Ei kai nyt kukaan suunnittele EEC-IV ohjausta vanhempaan voimamoottoriin.
Sierra RS Cosworth -86
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Niiiii joo. No sitten tietty. Ei vaan ollu juttua mihin se on tulossa. Meinasin, että jos se olis jakajalliseen efi V6 koneeseen tulossa
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

TeRoK kirjoitti:Niiiii joo. No sitten tietty. Ei vaan ollu juttua mihin se on tulossa. Meinasin, että jos se olis jakajalliseen efi V6 koneeseen tulossa
Mitäpä tuolla koko edisillä tekisi jos jakajan haluaa säilyttää. MS saattaisi olla helpoin (Halvin?) ratkaisu moottorinohjaukseen.
Mieluitenhan tuon nakkaisi koko 2,9:n pellin alle mutta katsastusmiehellä voi olla asiasta eriävä mielipide.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Squirtin suomenkielinen sivusto http://www.finsquirt.net/forum/
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

WSE kirjoitti: Mitäpä tuolla koko edisillä tekisi jos jakajan haluaa säilyttää. MS saattaisi olla helpoin (Halvin?) ratkaisu moottorinohjaukseen.
Mieluitenhan tuon nakkaisi koko 2,9:n pellin alle mutta katsastusmiehellä voi olla asiasta eriävä mielipide.
Eikäku meinasin, että sulla on EEC-IV ohjattu jakallinen V6 kone colongne lohkolla :wink: ja sulla on suunnitelmissa siihen vaihtaa edis-6 eli jakaja veks ym. :wink: onhan noita 2.8 koneitakin EEC-IV ohjauksella.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
yrkesman
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja yrkesman »

turbiiniriesa kirjoitti:oon suunnitellu kans jos päivittäs ton megaruutan suorasytkällä,mutta en oo hommaan vielä ruvennu,kun en oikein oo keksiny kuinka tuon triggeripyörän 36-1 virittelis hihnapyörään(2wd cossu)olisko kellään kuvia omista virityksistä.mistähän triggeripyöriä sais.
Tämmöstä olen itse viritellyt.
ojpukki
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Helmi 2005 22:05

Viesti Kirjoittaja ojpukki »

Miten tuo edis4 on kytketty rs2000 escortissa? Linkissä http://www.iue.it/Personal/Researchers/ ... /4agte.htm
kaavio kuinka toytaan on asennettu edis4, minne menee johdot 1 ja 3 jos mega ei ole käytössä?
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
olafu
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Heinä 2005 14:39

Viesti Kirjoittaja olafu »

ojpukki kirjoitti:Miten tuo edis4 on kytketty rs2000 escortissa? Linkissä http://www.iue.it/Personal/Researchers/ ... /4agte.htm
kaavio kuinka toytaan on asennettu edis4, minne menee johdot 1 ja 3 jos mega ei ole käytössä?
Toinen noista johdoista on se, mistä tulee signaali boksille päin. Signaalin taajuuden mukaan ruiskuboksi laskee sopivan viiveen ja antaa pulssin EDIS-yksikölle. Edis yksikkö krivauttaa kipinän samantien kun boksilta tulee tieto. Mikäli tietoa ei kuulu, niin EDIS-yksikkö menee häiriötilaan ja arpoo ennakot itse, kiinteästi 10 astetta ennakkoa. EDIS-yksiköstä yksinään ei siis ole juuri iloa. Aina tarvitaan jonkinlainen ohjaus, jossa on ennakot ja mahdollinen kierrosrajoitin.

On olemassa myös EDIS:n kaltaista ESC-systeemiä, jossa ennakot sun muut on sisäänrakennettuna. Sen tunnistaa alipaineletkun paikasta ja siinä lukee isolla ESC. Löytyy ainakin viimeisimmistä Valencia-koneisista Fiestoista (kaasari).
ojpukki
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Helmi 2005 22:05

Viesti Kirjoittaja ojpukki »

olafu kirjoitti:Toinen noista johdoista on se, mistä tulee signaali boksille päin. Signaalin taajuuden mukaan ruiskuboksi laskee sopivan viiveen ja antaa pulssin EDIS-yksikölle. Edis yksikkö krivauttaa kipinän samantien kun boksilta tulee tieto. Mikäli tietoa ei kuulu, niin EDIS-yksikkö menee häiriötilaan ja arpoo ennakot itse, kiinteästi 10 astetta ennakkoa. EDIS-yksiköstä yksinään ei siis ole juuri iloa. Aina tarvitaan jonkinlainen ohjaus, jossa on ennakot ja mahdollinen kierrosrajoitin.

On olemassa myös EDIS:n kaltaista ESC-systeemiä, jossa ennakot sun muut on sisäänrakennettuna. Sen tunnistaa alipaineletkun paikasta ja siinä lukee isolla ESC. Löytyy ainakin viimeisimmistä Valencia-koneisista Fiestoista (kaasari).

Kiinnostaisi tietää mitkä pinninumerot on noille kahdelle piuhalle ruiskunboxsissa?
Dohc sierrassa on jo valmiina eec-iv efi ruiskutus ja sama koneen alakerta kuin rs2000 escortissa joten tuntuis että tuon escortin suorasytkän saisi kytkettyä ilman megasquirtiakin.
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
ojpukki
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Helmi 2005 22:05

Viesti Kirjoittaja ojpukki »

Voisko olla niin, että nämä 1 ja 3 piuha menevät samaan paikkaan ruiskunboxsissa kuin mihin hall anturin piuhat menee? Eli periaatteessa hall anturilta tulee kaksi piuhaa sytkäboxsille, jotka nyt menevät sierrassa suoraan efiboxsille ja sytkäboksilta 1 ja 3 menevät samaan paikkaan efiboksissa kuin aikaisemmin meni hall anturin piuhat. Päättelin tämän siitä kun molemmissa on samanlainen suojapiuha ympärillä.
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Edis 4

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Mistä välistä kierroslukutiedon saa Ediksen kanssa?

Mulla on siis samanlaiset systeemit kuin esim rs2000:ssa.

En näistä oikein päässyt kärryille:
http://www.fordscorpio.co.uk/23loomsauto.htm
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Edis 4

Viesti Kirjoittaja emax »

Eikös siinä edis boxissa ollu joku tacho out nasta.
ojpukki kirjoitti:Voisko olla niin, että nämä 1 ja 3 piuha menevät samaan paikkaan ruiskunboxsissa kuin mihin hall anturin piuhat menee? Eli periaatteessa hall anturilta tulee kaksi piuhaa sytkäboxsille, jotka nyt menevät sierrassa suoraan efiboxsille ja sytkäboksilta 1 ja 3 menevät samaan paikkaan efiboksissa kuin aikaisemmin meni hall anturin piuhat. Päättelin tämän siitä kun molemmissa on samanlainen suojapiuha ympärillä.
Kampiakselinasentotunnistimen puihat menee dohcissa napoihin 55 ja 56 joista 56 on se mihin tulee tieto ja 55 on anturin maadoitus. Edis systeemissä tieto tulee myös samaan napaan (56), mutta signaali on erilainen.
Ruiskuboxin ulostulo signaali on autodatan mukaan saman tapainen kummassakin, ja kummassakin tieto tulee sytkäboksille navasta 36.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin