Edis 4

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
jukkaj

Edis 4

Viesti Kirjoittaja jukkaj »

Löyityiskö mistä fordista tälläistä sytkä systeemiä??
Tarviis rakentaa suora sytkä!!!
8) 8)
T: Jukka
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

missäs autossa tollanen sitten on?? ja vois vähän tarkemmin kuvailla minkänäkösiä osia kyseinen järjestelmä sisältää.
Zeteceissähän on suorasytkä niin taitaa olla Cossuissakin
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

http://www.iue.it/Personal/Researchers/ ... /4agte.htm


tommonen sivu löytyi pikaisella googletuksella...
XR3i
_P_
Viestit: 70
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja _P_ »

Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

EDIS-4 on melkein kaikissa 4 pyttysissä uudemmissa fordeissa 6 pyttysissä on EDIS-6.
Sillä ainakin tunnistaa kun ei niissä oo sitä virranjakajaa :wink:
Mutta iso homma siinä on (riippuu tietty mihin meinaat laittaa) kun täytyy koko moottorin johtosarja vaihtaa ja moottorinohjaus täytyy myös kokonaisuudessaan ottaa tosta EDIS-4:n omaavasta vehkeestä. Eli EEC¨-IV tai EEC-V.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Ei kai kukaan pelkän suorasytkän takia laita eec-iv:tä? Tuskin saa toimimaan. Joku ohjelmoitava boxi megaruutta tai vast tarvitaan.
Ei ole cossuissa suorasytytystä(esco/sierra). Eikä EDIStä ole kuin -94 saakka neloskoneissa.
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

overboost kirjoitti:Eikä EDIStä ole kuin -94 saakka neloskoneissa.
Mondeon opas kertoo toista..vuoteen 99 asti. :?:
XR3i
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

4rd kirjoitti: Mondeon opas kertoo toista..vuoteen 99 asti. :?:
Niinhän se on.... Lueskelin noita juttuja turhan nopeasti. Cvh konesista löytyy -94 saakka.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Automaattivaihteisissa mondeoissa oli pitkään EDIS. Muuten tuota esiintyy 90-94 välillä, lähinnä etuvedoissa. Cossuista ainoastaan myöhemmässä (=pikkuturbo) Escocossussa on suorasytkä.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mitäs noissa uusissa sitte on? onko niissä muka siirrytty takasin virranjakajalliseen järjestelmään ja miksi?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jukkaj

tere

Viesti Kirjoittaja jukkaj »

Huomasin tos katsoa tohon oman RS 2000 -92 nokkaan niin siellähän oli
edis 4. Tarkoitushan on ohjata edistä megasquirtilla!!! Puolia näky olevan motonetissä hintaan 57,50
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

TeRoK kirjoitti:Mitäs noissa uusissa sitte on? onko niissä muka siirrytty takasin virranjakajalliseen järjestelmään ja miksi?
Myöhemmissä malleissa EDIS integroitiin ruiskuboksiin.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Niin eli sama järjestelmä siellä vieläkin on.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

oon suunnitellu kans jos päivittäs ton megaruutan suorasytkällä,mutta en oo hommaan vielä ruvennu,kun en oikein oo keksiny kuinka tuon triggeripyörän 36-1 virittelis hihnapyörään(2wd cossu)olisko kellään kuvia omista virityksistä.mistähän triggeripyöriä sais.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kai se pakko on toteuttaa sen suoransytkän alkuperäsellä tai vastaavalla pyörällä, että antaa varmasti oikeen määrän sykäyksiä. Tai voihan semmosen vastaavan muualtaki löytää, mutta kiinnittäminenkin on varmaan helpompaa orkkis pyörällä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ku mä olen ymmärtäny et et toi squirtti tarvis ton 36-1 pyörän :roll: voi olla et oon väärin ymmärtäny.tossa cosan pyörässä on neljä nastaa,mutta niillä ei taida tulla toimeen.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Myöhemmässä escocosassa on 36-1 hammasta hihnapyörässä.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

huono puoli on et tarvis hommata vesipumppuun ja laturiin moniura hihnapyörä myös.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

En minä ajatellutkaan, että moista hankkisi, mutta mallia voi ottaa. Järkevin ratkaisu kai kuitenkin se on siihen hihnapyörään kiinnittää.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

nyt menee keskustelu jo yli mun hilseen... tajuun että suora sytkästä on kyse mutta.. jos joku viitsisi selittää tarkemmin kun aihe kuitenkin kiinnostaa 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ja scorpio cosassa on vissiin ja toi 36 hampainen. En oo laskenu :roll: tarkemmin. Nii joo. Siitä megasquirtistahan se ihan kiinni on. Sen mukaan se pyörä täytyy valita että squirtille tulee oikee määrä sykäyksiä.
Mut kai sen sitte taas pitää osata antaa oikee signaali sytkälle. Vai onko siinä vaihtoehtoja?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jukkaj

tere

Viesti Kirjoittaja jukkaj »

Itsellä tulee megaruutta ja edis 4!
Ja sen minkä minä ymmärrän niin edis4 boxihan tota trigger pyörää lukee ja antaa tietoa sen mukaan megaruutalle!!! Tutustukaa tuolla toiminta periaatteeseen!!
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/select.html

http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... uneed.html

T: Jukka
Viimeksi muokannut jukkaj, 15 Maalis 2005 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

TeRoK kirjoitti:Ja scorpio cosassa on vissiin ja toi 36 hampainen. En oo laskenu :roll: tarkemmin. Nii joo. Siitä megasquirtistahan se ihan kiinni on. Sen mukaan se pyörä täytyy valita että squirtille tulee oikee määrä sykäyksiä.
Mut kai sen sitte taas pitää osata antaa oikee signaali sytkälle. Vai onko siinä vaihtoehtoja?
EDIS vaatii 36-1 hammaspyörän, ei megasquirt.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Juu tuli ite ja pähkäiltyä asian kanssa kun selvitin tota perfect powerin sytkäpuolen ohjausta valmistajan kanssa maililla.
Tuolla on ainakin hyvin tietoa. samaa Megasquirt sivustoa taitaa olla mutta käsittelee just EDIS systeemiä.
http://www.megasquirt.info/ms2/EDIS.htm
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Mistä löytyisi helpoin ratkaisu soveltaa E-DIS 6 cologneen?
Vastaa Viestiin