Moi,
Mk2 Focuksessahan taisi suomimalleissa olla aina Eber vakiona, mitenköhän on 2015 1.5tdci? Myynti-ilmoitusten perusteella taitaa olla lisävaruste, onko kenelläkään tietoa tästä?
Tuntuu ajatuksena aika kylmältä autolta talvella jos ei ole Eberiä, vai minkälaisia kokemuksia tästä on talviautona?
Eber vakiona Focus 1.5tdci 2015-> ?
Re: Eber vakiona Focus 1.5tdci 2015-> ?
On vakiona, ostin uutena tuollaisen auton vuonna 2015. Tainnut olla kaikissa Fordin dieselautoissa jo pidemmän aikaa vakiona
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Eber vakiona Focus 1.5tdci 2015-> ?
Jos sellaisen diesel auton laitat, laitata heti 10A ylläpitolaturi--->Ei huolia sen jälkeen, eikä tartte muita lämmittimiä. Nimim. mulla -18 Kuga dsl
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Re: Eber vakiona Focus 1.5tdci 2015-> ?
Jaa 10 A? Saajan sillä akun tuhottua jos niin haluaa. Itselläni on ollut Eberin ja Webasto kanssa Defan 4 A laturi. Eikä mitään akkuongelmia ole ollut.
Re: Eber vakiona Focus 1.5tdci 2015-> ?
Eihän ne nykyaikaiset ylläpitolaturit akkua kärvennä, tuossa on esimerkiksi malli yhden Defa 10A ylläpitolaturin latauskäppyrästä:
https://pasteboard.co/JpHLvaf.jpg
https://pasteboard.co/JpHLvaf.jpg
Re: Eber vakiona Focus 1.5tdci 2015-> ?
Tuo 4A ei ei riitä mikäli vain lyhyet latausjaksot mahdollisia ja ajomatkat lyhyitä. Jos esim. käyttää Eeberiä kun auto johdon nokassa niin virrankulutus sisäpuhaltimen ja lämppärin kanssa n.15A. Eli akku tyhjenee vaikka laturi kytketty.
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: Eber vakiona Focus 1.5tdci 2015-> ?
Puolen tunnin käyttö Webastoa tai Eberiä riitti hyvin. Auto kun oli 2 tuntia ajastimlla akun latauksessa, niin vallan hyvin riitti virta. Se on tietysti eri asia jo porottaa Webastoa monta tuntia. Tiedä sitten mikä järki siinä olisi. 
