Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Akku tuli viikonloppuna vaihdettua ja kiinnitin huomiota erikoiseen kaapeliin mikä lähtee plus-navasta ja jatkuu jonnekin apukuskin puolen alle ja siitä perää kohti.
Osaatteko sanoa onko tuo jokin ylimääräinen kytkentä vai kuuluuko vakionakin olla tällainen:
Meinasin että jos on jokin jäänne vanhoista lisälaitteista tjms. niin nappaan sen irti ja teippaan johdon pään sähköteipillä umpeen.
Sillä tuota lähdin epäilemään kun viime viikonloppuna akku sippasi, että voisiko olla jokin turha kytkentä minkä voisi poistaa, ettei ainakaan varmasti aiheuta mitään ylimääräistä.
Joku sitä epäili että olisiko siitä mennyt virta vahvistimelle joskus. Mutta jos kyseessä on tosiaan ylivirtasuoja niin parempi antaa olla paikoillaan
Tuossa noi akunkaapelit on onko samalainen kytkentä https://ford.7zap.com/fi/car/50/6.8870/ ... 275/71007/
Monesti noita lisälaitteita asenellaa ne kytkennät hämää jos käytetyn ostaa. Eli takakontissa se iso vahvistin esimerkiksi. Kiinnitys reiät monesti paljastaa.
Kiitoksia. Täytyy koittaa selvitellä löydänkö läpivientiä tavaratilasta.
Ellen nyt ihan puusilmä ole, niin kaavion perusteella ei lähtisi plusnavasta kuin yksi kaapeli oletuksena. Se varmaankin tuo kuvassa näkyvä kaapeli mikä lähtee oikeasta haarasta kohti sulakerasiaa. Vasen sitten voisi olla jokin jäänne jostakin, varsinkin kun siinä tuollainen kotelokin on.
Saa nyt nähdä uskaltaako tuota irrottaa ja testata, missään nimessä ei ylivirtasuojia viitsisi pois kytkeä.
Selvisi että akusta ei tosiaan oletuksena lähde kuin kaapeli sulakerasiaan (kuten Reneen linkkaamasta kaavakuvasta käy ilmi). Ylimääräinen johto mennyt joskus vahvistimelle todennäköisimmin, ja siinä sinisen kuultavassa rasiassa ei ollut sulaketta sisällä joten siitä ei virrat enää ole läpi mennyt. Jätin koko hoidon paikoilleen.
Renee kirjoitti: ↑28 Maalis 2020 10:51
Ok ja hyvähän on nämä asiat aina tarkistaa.
Varsinkin, kun tee-itse jälki asennuksissa ei aina ole sulaketta.
Kävi aikanaan Transitissa, että alkoi savu tulla penkin alta, kajuutta täys savua.
Olin jo hyökkäämässä puukon kanssa konepellin alle. Mutta onneksi johto suli poikki.
Joo ja entisajan Voorteissa kun ei aluksi edes sulakkeita tunnettu ja sitten myöhemminkin ei joka paikassa ollu,meinas täälläkin Cortina palaa vilkkureleestä,kas kun ei sulaketta vilkuille ollu olleskaan.
Kyllä kannattaa aina käytetyssä katella mitä lähtee plusnavoista ja rasioilta ettei tule yllätyksiä,joskus ollu suojaamattomat plussa millon missäkin!