Uusi Focus mk4 2018
-
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei dieseli ainkaan edes lämpiä tyhjäkäynnillä pakkasessa.
Jos lämpimän koneen jättää hyrskyttelemään tyhjäkäyntiä pakkaseen niin lämpömittari vaan laskee.
Dieselissä kun mikään ei rajoita ilman virtausta niin moottorin läpi puhaltaa iskutilavuuden verran ilmaa joka toisella kierroksella.
Silloin kun imuilma on pakkasen puolella niin se vain jäähdyttää sylinterikantta.
Bensakoneessa tilanne voi olla toinen. En tiedä kun ei ole bensakoneista tuoretta kokemusta kuin kaksipyörisistä ilmajäähdytteisistä.
Jos lämpimän koneen jättää hyrskyttelemään tyhjäkäyntiä pakkaseen niin lämpömittari vaan laskee.
Dieselissä kun mikään ei rajoita ilman virtausta niin moottorin läpi puhaltaa iskutilavuuden verran ilmaa joka toisella kierroksella.
Silloin kun imuilma on pakkasen puolella niin se vain jäähdyttää sylinterikantta.
Bensakoneessa tilanne voi olla toinen. En tiedä kun ei ole bensakoneista tuoretta kokemusta kuin kaksipyörisistä ilmajäähdytteisistä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Luulen että tuo sirinä/surina minkä kuulet konehuoneesta on EGR...Itse aikanaan Mondeossa ihmettelin sitä,ja selvisi että se egr siellä jotain puuhasi.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑27 Joulu 2019 08:15 Resetointi tehtiin huollossa TCU:n päivityksen yhteydessä. Tarkemmin en tiedä.
Olisi hauska tietää mitä akun irroittaminen tekee BMS:le, koska käytännän vaikutus on sama ainakin hetkellisesti.
Olen myös miettinyt tuota konepellin aukiolon vaikutusta lepovirtaan.
Mitauksen olen tehnyt niin, että jätän konepellin auki ja lukitsen auton.
Auto kyllä nukahtaa ainakin ulkoisesti ihan samalla tavalla kuin jos pelti olisi kiinni.
Esimerkiksi sisäpistokkeesta häviää sähköt reilun tunnin kuluttua.
Mutta jääkö auto silti jotenkin enemmän hereille. En osaa sanoa. Joka tapauksessa lepovirta ei yön aikana laske alle puolen ampeerin tällä tavalla mitattuna. Pitäisi olla joku etäluettava pihtimittari, jonka voisi jättää pellin ale.
Sitten sellainen havainto, että kun auton sammuttaa niin konehuoneesta kuuluu joku siriä/surina. Ihan kuin hakkurivirtalähteen siritys jonkun aikaa kunnes se sammuu. Sitten vielä jotain releiden naksahteluja.
Silloin kun virranhallinta on kanttuvei niin tämä mainittu sirinä kuuluu auton sammuttamisen jälkeen useita minuutteja ja samoin ne releiden naksahtelut tuntuvat jatkuvat todella pitkään.
Mutta töpseliresetin jälkeen tämä järjestelmien sammumisprosessi on huomattavasti nopeampi. Esimeriksi mainittu sirinä lakkaa melkein samantien.
Tämä sama on havaittavissa lepovirrassa. Niin kauan kuin sirinä ja naksahtelut jatkuvat auto syö useita ampeereja virtaa. Hetkittäin jopa yli 10A
Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
-
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vaikea sanoa. Ääni on ihan tasainen kuin vaimea summerin pirinä.
Ei sellainen vaihteleva mikä syntyisi jos sähkömoottoria ajetteisiin edestakaisin.
Se vain pirisee aikansa ja sitten sammuu.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Etäkäynnistys on itsellä kyllä kovassa käytössä. Nollakeleillä, kun ei webastoa viitti käyttää, niin sillä saa vähän konetta ja laatikkoa lämmitettyä sekä samalla penkin, ohjauspyörän, peilit ja varmaan tuulilasinkin jos se ei olis halki. Ihan 1-3 min riittää.
Kyllähän tyhjäkäyttäminen kylmää dieseliäkin lämmittää aluksi, mutta hitaaksi käy lämmönnousu jossain kohtaa. Samalla siinä vähän laatikon öljyt lämpeää.
Automaatin öljyjen lämpenemisestä tulikin mieleen. Pitkään auto turbiinia luistattaa kovemmilla pakkasilla. Liekö oikeasti niin hidas lämpeämään vai onkohan laatikko ohjelmoitu luistamaan laatikkoa korkeammille lämmöille. Polttoainetta menee kyllä railakkaasti kun laatikko luistaa.
Kyllähän tyhjäkäyttäminen kylmää dieseliäkin lämmittää aluksi, mutta hitaaksi käy lämmönnousu jossain kohtaa. Samalla siinä vähän laatikon öljyt lämpeää.
Automaatin öljyjen lämpenemisestä tulikin mieleen. Pitkään auto turbiinia luistattaa kovemmilla pakkasilla. Liekö oikeasti niin hidas lämpeämään vai onkohan laatikko ohjelmoitu luistamaan laatikkoa korkeammille lämmöille. Polttoainetta menee kyllä railakkaasti kun laatikko luistaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eräässä toisen merkkisessä oli muistellakseni automaatissa kylmänä luistoa niinkauan, että öljyt oli +20°C.Rusakko_ kirjoitti: ↑27 Joulu 2019 16:15 Etäkäynnistys on itsellä kyllä kovassa käytössä. Nollakeleillä, kun ei webastoa viitti käyttää, niin sillä saa vähän konetta ja laatikkoa lämmitettyä sekä samalla penkin, ohjauspyörän, peilit ja varmaan tuulilasinkin jos se ei olis halki. Ihan 1-3 min riittää.
Kyllähän tyhjäkäyttäminen kylmää dieseliäkin lämmittää aluksi, mutta hitaaksi käy lämmönnousu jossain kohtaa. Samalla siinä vähän laatikon öljyt lämpeää.
Automaatin öljyjen lämpenemisestä tulikin mieleen. Pitkään auto turbiinia luistattaa kovemmilla pakkasilla. Liekö oikeasti niin hidas lämpeämään vai onkohan laatikko ohjelmoitu luistamaan laatikkoa korkeammille lämmöille. Polttoainetta menee kyllä railakkaasti kun laatikko luistaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vähän on aina suhteellinen käsite, omaan makuun edes 5 minuuttia ei riitä.Rusakko_ kirjoitti: ↑27 Joulu 2019 16:15 Etäkäynnistys on itsellä kyllä kovassa käytössä. Nollakeleillä, kun ei webastoa viitti käyttää, niin sillä saa vähän konetta ja laatikkoa lämmitettyä sekä samalla penkin, ohjauspyörän, peilit ja varmaan tuulilasinkin jos se ei olis halki. Ihan 1-3 min riittää.
Asiasta kuudenteen, voiko käyttäjä jotenkin määritellä että mitä laitetaan päälle etäkäynnistyksen yhteydessä? Mielestäni tuulilasin lämmitys ei ole ainakaan omassa päällä, taisi olla vain takalasi ja kuskin penkki lämpeämässä mitä viimeksi katsoin.
Ja vielä asiasta seitsemänteen, erilaiset (jatkuvat) ilmoitukset ovat alkaneet ärsyttää tätä kuskia. Esimerkiksi pissapojan nesteen vähyydestä kertova ilmoitus tulee usein ruutuun, jopa saman ajon aikana - ihan turha, kyllä se kerta riittäisi. Sama homma fakin turvavyöilmoituksien kanssa, bensa on vähissä yms. Näissä riittää, että mittariston merkkivalo palaisi indikoidakseen näistä tapahtumista. Vituttaa painella ok koko ajan johonkin toissijaiseen ilmoitukseen. Taisin jo aikaisemmin mainita, että Focus on kuin Android-puhelin, sitä se todellakin on.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo turvavöiden kuittailu ja joka kerta naputella sport asetus päälle kun lähtee ajamaan. Siinä alkaa olla vähän liikaa nappihommaa, kyllä joo.
Jostain syystä auto tykkää vpowerista. En tiedä mikä on mutta ABC bensalla tukkosempi ja kulutuksessa eroa vpowerin eduksi.
Jostain syystä auto tykkää vpowerista. En tiedä mikä on mutta ABC bensalla tukkosempi ja kulutuksessa eroa vpowerin eduksi.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei niitä pakko ole kuittailla häviää kun ajelee menemään..ja tiloja ei ole jaksanut alun innostuksen laannuttua vaihtaa ollenkaan ihan turhia..@rsk@ kirjoitti: ↑27 Joulu 2019 21:17 Tuo turvavöiden kuittailu ja joka kerta naputella sport asetus päälle kun lähtee ajamaan. Siinä alkaa olla vähän liikaa nappihommaa, kyllä joo.
Jostain syystä auto tykkää vpowerista. En tiedä mikä on mutta ABC bensalla tukkosempi ja kulutuksessa eroa vpowerin eduksi.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itseasiassa, vaikka tämmöinen perheauto (lue=ei sportti) onkin niin tykkään Sport-moodin paremmasta kaasuvasteesta. Jos saisi valita niin ajaisin sillä aina.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo vaste ok..mutta että jaksais joka kerta painella käyttöön. Pysyis muistissa niin sais kyllä olla päällä..mutta..
Viimeksi muokannut focst, 28 Joulu 2019 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ehkä nämä turhat provot voisi jättää pois.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole provo vaan aito turhautuminen pieneen, mutta ajan myötä ärsyttävään asiaan.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minua harmittaa enemmän, kun pitää joku painella pois. Kuten etu- ja takalasien lämmitys vaikka lasit ovat puhtaat. Onneksi penkinlämmittimissä ei ole automatiikkaa... Siis vanha Mondeo kyseessä.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
-
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen vähän sitä mieltä, että etulasin lämmitys menee automaattiesti päälle jossain tilanteissa vaikkei napin merkkivalo sytykään.
Kumman nopeasti tuulilasin huurre väviää ja huurteeseen ilmestyy pystyraitoja.
Tuosta ajomoodien kaasuvasteesta: Itse olen alkanut kaupunkiajossa pitämään eco-moodia päällä eturenkaiden nastoja säästääkseni.
Normaalimoodissa vaste on alakierroksilla liiankin jyrkkä aiheuttaen märällä asvaltilla tahattomia suditteluja. Lumisesta pinnasta puhumattakaan.
Normaali tai sport on maantieajossa mukava.
Joulunpyhinä tuli ajettua ensimäisen kerran varsinaista matka-ajoa auto täynnä tavaraa.
Ohitukset onnistuvat kutosvaihteella aivan hyvin jos lähtönopeus on 90km/h.
Sen alapuolella sitten vitosella.
Reipastahtinen matka-ajo ohituksineen niin että mittarinopeus pyritään pitämään 105-110km/ tarkoittaa talvirenkailla 5,2l/100km kulutusta, joka on muutaman desin enemmän kuin MK2 1,6tdci verrokilla.
Matka-ajo on mukavaa ja helppoa mutta polttoainetalouteen olen huikan pettynyt.
2,0 dieselissä ei välijäähdytinta, ehkä sekin osaltaan heikentää taloudellisuutta. Välijäähyn puuttuminen vähän hämmästyttää. Ehkä se ei vain mahdu mihinkää. Aika täynnähän tuo konehuone on.
Kumman nopeasti tuulilasin huurre väviää ja huurteeseen ilmestyy pystyraitoja.
Tuosta ajomoodien kaasuvasteesta: Itse olen alkanut kaupunkiajossa pitämään eco-moodia päällä eturenkaiden nastoja säästääkseni.
Normaalimoodissa vaste on alakierroksilla liiankin jyrkkä aiheuttaen märällä asvaltilla tahattomia suditteluja. Lumisesta pinnasta puhumattakaan.
Normaali tai sport on maantieajossa mukava.
Joulunpyhinä tuli ajettua ensimäisen kerran varsinaista matka-ajoa auto täynnä tavaraa.
Ohitukset onnistuvat kutosvaihteella aivan hyvin jos lähtönopeus on 90km/h.
Sen alapuolella sitten vitosella.
Reipastahtinen matka-ajo ohituksineen niin että mittarinopeus pyritään pitämään 105-110km/ tarkoittaa talvirenkailla 5,2l/100km kulutusta, joka on muutaman desin enemmän kuin MK2 1,6tdci verrokilla.
Matka-ajo on mukavaa ja helppoa mutta polttoainetalouteen olen huikan pettynyt.
2,0 dieselissä ei välijäähdytinta, ehkä sekin osaltaan heikentää taloudellisuutta. Välijäähyn puuttuminen vähän hämmästyttää. Ehkä se ei vain mahdu mihinkää. Aika täynnähän tuo konehuone on.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Välijäähdytin löytyy - ihan etualalla oleva metallinen 'laatikko' josta menee nesteletkut toiseen jäähd neste paisariin. Kyseessä siis ilma-neste välijäähy nykytyylisesti. Sen edut verrattuna perinteiseen ilma-ilma keulalla olevaan jäähyyn on että - tehokkuus ei riipu ajoviimasta. Lisäksi ahtimen jälkeen tulevaa ilmatilaa on paljon vähemmän kun letkua ei tarvitse kierrättää keulan kautta - kaasuvaste paranee kun ahdot saa nousemaan nopeammin.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑28 Joulu 2019 10:00 2,0 dieselissä ei välijäähdytinta, ehkä sekin osaltaan heikentää taloudellisuutta. Välijäähyn puuttuminen vähän hämmästyttää. Ehkä se ei vain mahdu mihinkää. Aika täynnähän tuo konehuone on.
Molemmat väitteet ainakin vahvoja epäilyjäni
Automaatin taloudellisuuteen maantiellä olen positiivisesti yllättynyt. Moottori kiertää 80kmh vain 1200rpm ja siten vajaa 1500 100kmh. Kesällä reippaassa matka-ajossa indikoi alle vitosia (100kmh). Nyt talvella suksiboksin kanssa 80-100kmh matka-ajossa täydellä kuormalla noin reilu 5L mutta nämähän riippuvat niin monesta osatekijästä...
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
-
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ai se on välijäähy. Olenkin ihmetellyt, että mikähän pönttö se oikein on kun siellä kiertää jäähdytysneste.-Kj- kirjoitti: ↑28 Joulu 2019 10:34 Välijäähdytin löytyy - ihan etualalla oleva metallinen 'laatikko' josta menee nesteletkut toiseen jäähd neste paisariin. Kyseessä siis ilma-neste välijäähy nykytyylisesti. Sen edut verrattuna perinteiseen ilma-ilma keulalla olevaan jäähyyn on että - tehokkuus ei riipu ajoviimasta. Lisäksi ahtimen jälkeen tulevaa ilmatilaa on paljon vähemmän kun letkua ei tarvitse kierrättää keulan kautta - kaasuvaste paranee kun ahdot saa nousemaan nopeammin.
Kyseinen pönttö lämpiää lohkolämmitintä käytetäessä nopeasti kädenlömpöiseksi.
Tämä on käynnitystä ajatellen loistava asia. Koneen ensimmäisen henkäykset ovat lämmitä ilmaa.
Maantieajossa automaatin ja manuaalin välillä ei varmaan ole juurikaan eroa kulutuksessa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Automaatilla ton Sport moden käyttö on mahdotonta, laatikko pitää niin korkeita kierroksia jatkuvasti ettei mitään järkeä, näin ainakin kaupunkiajossa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eipä tuota tule käytettyä kuin motin lämmittämiseen, että saa keinotekoisesti pidettyä enemmän kierroksia yllä ilman manuaalilla lirputtelua. Kylmänä en kyllä suoraan parkista lähde tuolla liikkeelle, sen verran ottaa kone kierroksia
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eipä tuossa järkeä kaupungissa ja nurkka-ajossa olekaan, isolla tiellä mukava ja erityisesti ohitustilanteissa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
1.5 bensan kanssa pitää taas yllättävän maltillisella tasolla. Tosin mulla verrokkina MK3.5 1.0 A6 joka nosti kierrokset aina 4000+ kun koski kaasupoljinta.
Toistaalta, sportin tarkoituskin on pitää mylly mahd. suorituskykyisenä jatkuvasti joka Focuksen moottorivaihtoehdoilla tarkoittaa ärsyttävän korkeita kierroksia normaaliajossa.
:it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Re: Uusi Focus mk4 2018
Talviajofiiliksiä: Tänään -10...-15 C pakkasessa 300 km maantieajoa nopeudella 90-105 km/h ja n. 10-15 ohitusta ja muutamia risteyksiä. Katolla 3 suksipussia ja sisällä 4 henkeä ja matkalaukkuja takakontissa. Kulutus 6,3 l/100 km. Mielestäni varsin kohtuullista.
Lämpöä riitti hyvin, eikä lämmöt laskenut pitkissäkään alamäissä. Alaosa maskista peitetty.
Rengaspaineet pakkasten myötä laskeneet 2,2-2,3 bariin, joten niitä vois vähän nostaa. Kitkat toimii hienosti lumi-/jääpinnalla.
Automaattikaukovalojen toiminnassa pidän himmenevää siirtymistä pitkille miellyttävänä, mutta muuten automatiikka on tosi herkkä vaihtamaan lyhyille ja välillä ei millään vaihda pitkille.
ABSt ja sutimisenesto toimivat tosi eleettömästi. Vetopitoa muutenkin ihan hyvin.
Mukava ja rauhallinen käytös talvisella tiellä, mutta alusta vähän täristää. Mikään paikka ei rämise kuitenkaan.
Lämpöä riitti hyvin, eikä lämmöt laskenut pitkissäkään alamäissä. Alaosa maskista peitetty.
Rengaspaineet pakkasten myötä laskeneet 2,2-2,3 bariin, joten niitä vois vähän nostaa. Kitkat toimii hienosti lumi-/jääpinnalla.
Automaattikaukovalojen toiminnassa pidän himmenevää siirtymistä pitkille miellyttävänä, mutta muuten automatiikka on tosi herkkä vaihtamaan lyhyille ja välillä ei millään vaihda pitkille.
ABSt ja sutimisenesto toimivat tosi eleettömästi. Vetopitoa muutenkin ihan hyvin.
Mukava ja rauhallinen käytös talvisella tiellä, mutta alusta vähän täristää. Mikään paikka ei rämise kuitenkaan.
-
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eilen ensimmäinen kunnon pakkaskokemus.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑26 Joulu 2019 22:26 Sen verran käytös on muuttunut, että tuo ns. normaali latausjännite asettui takaisin 13,5V tuntumaan.
Joku järki tuossa lataussysteemissä on, koska ylläpitolaturin käytön jälkeen auto lataa täydella 14,9V jännitteellä vain alle minuutin ennen kuin pudottaa 13,5V tasoon.
Sitten taas kun on käytetty webastoa esilämmitykseen ja auto on seisonut pitemään, se lataa täydellä jännitteellä jopa 20min. Eli kyllä se jollain tasolla on perillä siitä kuinka paljon virtaa on käytetty ja paljonko pitäisi ladata.
Auto seisoi kaksi vuorokautta koskematta ja pakkanen kiristyi sinä aikana -20'C kieppeille.
Yön ajan pakkasta oli -15-20'C
Aamulla auto tunniksi roikan perään. (Lohkolämmitin ja laturi)
Sitten 20min Webastoa, että saa ikkunat suliksi.
Havainto no.1
Keskuslukko aukaisi ovet, mutta kuskin ovi ei auennut. Kahva kyllä liikkui mutta ei avannut lukkoa.
Repsikan ovi ja takaovet aukesiavat. Lukko jäässä? Kaupan pihassa se sitten jo toimi.
Havainto no. 2
Latausjännite pysyi koko 45min ajomatkan 14,7-14,9V eli onko virranhallinta taas sekaisin?
Pikaisten asioiden hoidon jälkeen sama 45min toiseen suuntaan ja edelleen sama jännite.
Kotipihassa kokeilin s/s toimintaa: Ei toimi. Mutta nyt syynä onkin "Ulkoilman lämpötila"
Onkohan tuo latauskin riippuvainen ulkoilman lämpötilasta eikä olekaan sekaisin?
Se olisikin poikkeuksellista älykkyyttä Smart Chargelta.
Kohtahan tuo nähdään kun pakkanen meni pyllylleen.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olikos näissä Focuksissa niin, että webasto ei lämmitä moottoria ollenkaan ? Onko Volvo nykyään ainoa oikea pohjolaan tehty laite jossa "konekin" vielä lämpenee webastolla?.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
No ainakin näissä meridieseleissä webastolla lämpiää moottorissa kiertävä jäähdytinneste.
Pienkoneista en ole ihan varma mutta käsittääkseni niissäkin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Bensakone lämpiää myös.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑29 Joulu 2019 09:27 No ainakin näissä meridieseleissä webastolla lämpiää moottorissa kiertävä jäähdytinneste.
Pienkoneista en ole ihan varma mutta käsittääkseni niissäkin.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04