PiuhaPoikki kirjoitti: ↑26 Joulu 2019 22:26
Sen verran käytös on muuttunut, että tuo ns. normaali latausjännite asettui takaisin 13,5V tuntumaan.
Joku järki tuossa lataussysteemissä on, koska ylläpitolaturin käytön jälkeen auto lataa täydella 14,9V jännitteellä vain alle minuutin ennen kuin pudottaa 13,5V tasoon.
Sitten taas kun on käytetty webastoa esilämmitykseen ja auto on seisonut pitemään, se lataa täydellä jännitteellä jopa 20min. Eli kyllä se jollain tasolla on perillä siitä kuinka paljon virtaa on käytetty ja paljonko pitäisi ladata.
Eilen ensimmäinen kunnon pakkaskokemus.
Auto seisoi kaksi vuorokautta koskematta ja pakkanen kiristyi sinä aikana -20'C kieppeille.
Yön ajan pakkasta oli -15-20'C
Aamulla auto tunniksi roikan perään. (Lohkolämmitin ja laturi)
Sitten 20min Webastoa, että saa ikkunat suliksi.
Havainto no.1
Keskuslukko aukaisi ovet, mutta kuskin ovi ei auennut. Kahva kyllä liikkui mutta ei avannut lukkoa.
Repsikan ovi ja takaovet aukesiavat. Lukko jäässä? Kaupan pihassa se sitten jo toimi.
Havainto no. 2
Latausjännite pysyi koko 45min ajomatkan 14,7-14,9V eli onko virranhallinta taas sekaisin?
Pikaisten asioiden hoidon jälkeen sama 45min toiseen suuntaan ja edelleen sama jännite.
Kotipihassa kokeilin s/s toimintaa: Ei toimi. Mutta nyt syynä onkin "Ulkoilman lämpötila"
Onkohan tuo latauskin riippuvainen ulkoilman lämpötilasta eikä olekaan sekaisin?
Se olisikin poikkeuksellista älykkyyttä Smart Chargelta.
Kohtahan tuo nähdään kun pakkanen meni pyllylleen.