Koneremontti
Koneremontti
Alkaa kohta varmaan olemaan escortin koneremontti aihellinen, meinaa hiukan tuprautella savua(on vaihdettu vvarren tiivisteet kesällä), syö öljyä ja nakutusta alkaa ilmenemään. Nyt tiedustelisin mitkä paikat kannatta samalla tarkistaa/vaihtaa? Myllynä on 1.6i cvh.
Ainaskin seuraavat pitää tehdä:
Uusia männän renkaat
Sylinterit hoonata.
Uusia kannentiiviste ja pultit.
Kiertokankien laakerit.
Ainaskin seuraavat pitää tehdä:
Uusia männän renkaat
Sylinterit hoonata.
Uusia kannentiiviste ja pultit.
Kiertokankien laakerit.
Lisäksi katso nokkien kunto, hio venttiilit, putsaa kanavat ja venttiilit.
Samalla laittaisin uudet laakerit+laakeripintojen tarkastus.
Jos ei mäntiä uusi niin tarkista männäntapin ja männän välinen välys.
Samalla laittaisin uudet laakerit+laakeripintojen tarkastus.
Jos ei mäntiä uusi niin tarkista männäntapin ja männän välinen välys.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
En aio maalata venttiilikoppaa, vaan kiillotan tuon rs 1600i:n vkopan ja ruuvan sen paikalle. 8)hartza kirjoitti: Ei missään nimessä, kirkkailla väreillä maalattu moottori ei kestä. Venttiilikopan korkeintaan saa maalata...
Kyllä muuten onnistuu, runkolaakerikansi tai pari auki kerrallaan ja jollain ohuella liuskalla työntää laakeriliuskan pois, itse leikkasin kuparilevystä sopivan liuskan millä sai naarmuttamatta hoidettua homman. Niin ja kone oli autossa kiinni.Ninja kirjoitti:Onnistuuko noitten runkolaakerien vaihto vaikka kampiakseli on paikallaan? Kun en ajatellut aivan atomeiksi konetta laittaa.
No jos meinaat männänrenkaat vaihtaa ja hoonata sylkyt niin atomeiksi joudut kuitenkin purkamaan niin samahan se on. Jo senkin takia että hoonauksen jälkeen joudut pesemään/putsaamaan lohkon ja kanavat yms
Ja kun öljypohja on auki niin kampiakselihan irtoaa sieltä seuraavana (tai ensin varmaan öljyputki)
Ja kun öljypohja on auki niin kampiakselihan irtoaa sieltä seuraavana (tai ensin varmaan öljyputki)
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Kyl mä aineskin hoonasin sylinterit kun kone oli paikallaan, eikä mun mielestä mitään hankaluutta ollut edes putsauksen kanssaVesQ kirjoitti:No jos meinaat männänrenkaat vaihtaa ja hoonata sylkyt niin atomeiksi joudut kuitenkin purkamaan niin samahan se on. Jo senkin takia että hoonauksen jälkeen joudut pesemään/putsaamaan lohkon ja kanavat yms
Ja kun öljypohja on auki niin kampiakselihan irtoaa sieltä seuraavana (tai ensin varmaan öljyputki)

tietysti helpointa on varmasti jos kone on irti mutta kyllä se nuinkin käy.