Koneremontti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Koneremontti

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Alkaa kohta varmaan olemaan escortin koneremontti aihellinen, meinaa hiukan tuprautella savua(on vaihdettu vvarren tiivisteet kesällä), syö öljyä ja nakutusta alkaa ilmenemään. Nyt tiedustelisin mitkä paikat kannatta samalla tarkistaa/vaihtaa? Myllynä on 1.6i cvh.

Ainaskin seuraavat pitää tehdä:
Uusia männän renkaat
Sylinterit hoonata.
Uusia kannentiiviste ja pultit.
Kiertokankien laakerit.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2548
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Lisäksi katso nokkien kunto, hio venttiilit, putsaa kanavat ja venttiilit.
Samalla laittaisin uudet laakerit+laakeripintojen tarkastus.
Jos ei mäntiä uusi niin tarkista männäntapin ja männän välinen välys.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Samalla tietysti runkolaakeritkin, kun kerran levittää koneen
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Ja ei sovi unohtaa uutta ö pumppua. tietysti voihan ensin tarkistaa onko vanha jo liiaksi kulunut.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos ei tunnearvoa niin halvempaa vaihtaa pirssiä? :roll:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Monteonisti kirjoitti:Jos ei tunnearvoa niin halvempaa vaihtaa pirssiä? :roll:
Ja ostaa uusi pommi tilalle?
Itte kun autoa remppaa, niin voi ainakin olla varma mitä sille on tehty.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

tietysti se moottori pitää maalata mahdollisimman monella kirkkaalla värillä :lol:
ei sieltä mitään junia t...
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

janzamar kirjoitti:tietysti se moottori pitää maalata mahdollisimman monella kirkkaalla värillä :lol:
Ei missään nimessä, kirkkailla väreillä maalattu moottori ei kestä. Venttiilikopan korkeintaan saa maalata...
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

....ääh.
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

hartza kirjoitti: Ei missään nimessä, kirkkailla väreillä maalattu moottori ei kestä. Venttiilikopan korkeintaan saa maalata...
En aio maalata venttiilikoppaa, vaan kiillotan tuon rs 1600i:n vkopan ja ruuvan sen paikalle. 8)
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Onnistuuko noitten runkolaakerien vaihto vaikka kampiakseli on paikallaan? Kun en ajatellut aivan atomeiksi konetta laittaa.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ei tietenkään
Focus 1.0 edition a6 2017
garret
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Touko 2005 11:19
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja garret »

Ninja kirjoitti:Onnistuuko noitten runkolaakerien vaihto vaikka kampiakseli on paikallaan? Kun en ajatellut aivan atomeiksi konetta laittaa.
Kyllä muuten onnistuu, runkolaakerikansi tai pari auki kerrallaan ja jollain ohuella liuskalla työntää laakeriliuskan pois, itse leikkasin kuparilevystä sopivan liuskan millä sai naarmuttamatta hoidettua homman. Niin ja kone oli autossa kiinni.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No jos meinaat männänrenkaat vaihtaa ja hoonata sylkyt niin atomeiksi joudut kuitenkin purkamaan niin samahan se on. Jo senkin takia että hoonauksen jälkeen joudut pesemään/putsaamaan lohkon ja kanavat yms

Ja kun öljypohja on auki niin kampiakselihan irtoaa sieltä seuraavana (tai ensin varmaan öljyputki)
Jumpula89
Viestit: 19
Liittynyt: 10 Syys 2005 22:41
Paikkakunta: ylivieska

kone

Viesti Kirjoittaja Jumpula89 »

joo kyl se parhain on ottaa koko kone irti autosta ja siinä vaihtaa vaihdettavat osat ja puhdistaa kaikki kunnolla itekki pitäs omasta foortista repiä kone irti ja laittaa uus tilalle ku jaksais
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

VesQ kirjoitti:No jos meinaat männänrenkaat vaihtaa ja hoonata sylkyt niin atomeiksi joudut kuitenkin purkamaan niin samahan se on. Jo senkin takia että hoonauksen jälkeen joudut pesemään/putsaamaan lohkon ja kanavat yms

Ja kun öljypohja on auki niin kampiakselihan irtoaa sieltä seuraavana (tai ensin varmaan öljyputki)
Kyl mä aineskin hoonasin sylinterit kun kone oli paikallaan, eikä mun mielestä mitään hankaluutta ollut edes putsauksen kanssa :?

tietysti helpointa on varmasti jos kone on irti mutta kyllä se nuinkin käy.
Vastaa Viestiin