Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
1,5 dieseliin näemmä tullut huoltokampanja öljyn likaantumiseen liittyen: 19P11 - 1.5L DV NEO OIL DILUTION
Mielenkiinnolla odotan onko tuo vain ohjelmistopäivitys vai jotain muutakin.
Mielenkiinnolla odotan onko tuo vain ohjelmistopäivitys vai jotain muutakin.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin näkyy olevan, löytyy ETISin kautta omallekin. Yksi softapäivitys on jo sen suhteen tehty, saas nähdä mitä nyt tehdään.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jos suurempi öljypohja ja öljyntilavuus suurenee. Monesti softa ei korjaa mitään suunittelu mokaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Dilution=laimentuminen.. hiukkassuodattimen poltot eivät mene läpi, vai mikä tämän aiheuttaa?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tiedän kyllä sanan suomeksi, kiitos vain. Tällä palstalla kuitenkin ongelmaa on mielestäni puitu usein "likaantumisena".
Siitähän tuossa on nimenomaan kyse, että dieseliä menee öljyjen joukkoon. Ilmeisesti tämä on seurausta Euro-6 päästövaatimusten täyttämisestä ilman SCR:ää.
Viimeksi muokannut toasti, 04 Loka 2019 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ai että, syksyn ensimmäinen webastoaamu, eikä käynnistynyt edes kaukosäätimestä. Syy:akun alhainen varaus. Viime talven (vko10 eteenpäin toimi moitteetta). Täällä myös start-stop toimii aniharvoin yritteliästä moottorijarruttelusta huolimatta. Otin 10A laturin ja latasin akkua, se oli laturin mukaan täynnä alle tunnissa, talvitilassa vielä, ei siis juuri varausta ottanut. Seuraavana aamuna webastolla lämpesi, mutta SS ei aktivoidu - syy akun lataaminen. Lieköhän sattunut maanantaiakku.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Näistä kannattaa reklamoida myyjälle jokaisen jolla ongelmia on.-Kj- kirjoitti: ↑04 Loka 2019 17:21 Ai että, syksyn ensimmäinen webastoaamu, eikä käynnistynyt edes kaukosäätimestä. Syy:akun alhainen varaus. Viime talven (vko10 eteenpäin toimi moitteetta). Täällä myös start-stop toimii aniharvoin yritteliästä moottorijarruttelusta huolimatta. Otin 10A laturin ja latasin akkua, se oli laturin mukaan täynnä alle tunnissa, talvitilassa vielä, ei siis juuri varausta ottanut. Seuraavana aamuna webastolla lämpesi, mutta SS ei aktivoidu - syy akun lataaminen. Lieköhän sattunut maanantaiakku.
Muuten asia ei korjaannu.
Asiahan olisi korjattavissa yksinkertaisesti softaa muuttamalla.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tyhmä kysymys, mutta valitsithan taskuparkin kuvan, etkä normaalia ruutua? Siinähän valitaan miten pysäköidään...
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jep, sehän on oletuksena taskuparkkitilassa ja ruutuparkki valitaan erikseen. Varmistin tilan kyllä ennen aloitusta.Hessu81 kirjoitti: Tyhmä kysymys, mutta valitsithan taskuparkin kuvan, etkä normaalia ruutua? Siinähän valitaan miten pysäköidään...

Re: Uusi Focus mk4 2018
juu, tässähän on myös denox kat jossa on jonkinlainen polttojakso myös.toasti kirjoitti: ↑04 Loka 2019 16:36 Tiedän kyllä sanan suomeksi, kiitos vain. Tällä palstalla kuitenkin ongelmaa on mielestäni puitu usein "likaantumisena".
Siitähän tuossa on nimenomaan kyse, että dieseliä menee öljyjen joukkoon. Ilmeisesti tämä on seurausta Euro-6 päästövaatimusten täyttämisestä ilman SCR:ää.
Veikkaan, että moottorinohjauksessa on vain laskuri, joka sallii tietyn määrän polttoja kunnes se ilmoittaa öljyn olevan huonoa..
Ja se on tiedossa, että euro6 on vaikea täyttää oikeasti tällä setupilla.
Joku tässä vaan menee pieleen - ehkä lämpö ei riitä härmän olosuhteissa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko kukaan käyttänyt Focuksessa viimasuojaa/talvimaskia/maskisuojaa kylmällä kaudella? Teoriassahan Focuksessa ei sellaista pitäisi tarvita, koska näissä on ne kaihtimet, mutta viime talven keskuteluja selatessani jäi vähän semmonen olo, että joko kaihtimet eivät tahdo pysyä kiinni tai ne eivät ole kovin tiiviitä, joten moottori lämpeää hitaasti tai ei pysy lämpimänä.
Itse olen aina käyttänyt autoissani erillistä viimasuojaa ja kaupan valmiina tuotteena sellaista tarjotaan myös Focukseen:
http://www.autoluettelo.fi/wls/view_art ... No=2185387
Rumiahan nuo on, mutta se on mulle samantekevää, kunhan voin varmistua siitä, että moottori lämpeää hyvin ja myös pitää sen ajotavasta riippumatta.
Itse olen aina käyttänyt autoissani erillistä viimasuojaa ja kaupan valmiina tuotteena sellaista tarjotaan myös Focukseen:
http://www.autoluettelo.fi/wls/view_art ... No=2185387
Rumiahan nuo on, mutta se on mulle samantekevää, kunhan voin varmistua siitä, että moottori lämpeää hyvin ja myös pitää sen ajotavasta riippumatta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Askartein juuri kokeeksi omaani tuon mallin mukaisen viimasuojan. Oulun korkeudella on toistaiseksi ollut pakkasia vain aamuisin. Sanoisin että parannus heikkoon lämpiävyyten on toistaiseksi ollut pienehkö, mutta lämpö pysyy moottorissa mukavasti tuntikausia ajon jälkeen.
Huollossa viime talena sanoivat että pakkasilla automaattiläppiä ei laiteta täysin kiinni, vaan hiukan auki, jotteivat jäätyisi umpeen. -> Ehkä viimasuojan vaikutus suurempi pakkasilla. Ilman ajonaikaista lisälämmittimen käyttöä lämpöneula saavutti keskipisteen noin 25km rauhallisen maantieajon jälkeen, lähtölämpötila moottorilla 25c.ulkona +2c - tämä siis keula peitettynä. Sisälämpötilan pyyntö 20C, automaattiasento 2/3
Huollossa viime talena sanoivat että pakkasilla automaattiläppiä ei laiteta täysin kiinni, vaan hiukan auki, jotteivat jäätyisi umpeen. -> Ehkä viimasuojan vaikutus suurempi pakkasilla. Ilman ajonaikaista lisälämmittimen käyttöä lämpöneula saavutti keskipisteen noin 25km rauhallisen maantieajon jälkeen, lähtölämpötila moottorilla 25c.ulkona +2c - tämä siis keula peitettynä. Sisälämpötilan pyyntö 20C, automaattiasento 2/3
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kovemmilla pakkasilla, kun mennään alle -15 on tullut käytettyä itse tehtyä viimasuojaa keulassa. Mielestäni pientä hyötyä siitä on ollut lämpenemisen suhteen.
Ja voin kertoa, että itse vihreästä retkipatjasta ja nippareista askarreltu on varmuudella rumempi kuin vaikka tammersuojasta ostettu.
Mutta hintaa tulee vaan kymmenesosa.
Ja voin kertoa, että itse vihreästä retkipatjasta ja nippareista askarreltu on varmuudella rumempi kuin vaikka tammersuojasta ostettu.

Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu samalla vihreällä retkipatjalla on täälläkin rokattuViikkus kirjoitti: ↑06 Loka 2019 19:46 Kovemmilla pakkasilla, kun mennään alle -15 on tullut käytettyä itse tehtyä viimasuojaa keulassa. Mielestäni pientä hyötyä siitä on ollut lämpenemisen suhteen.
Ja voin kertoa, että itse vihreästä retkipatjasta ja nippareista askarreltu on varmuudella rumempi kuin vaikka tammersuojasta ostettu.Mutta hintaa tulee vaan kymmenesosa.

BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama muotoon leikattu vihreä retkipatja täälläkin, mutta sijoitin lisäksi 3,90 mustaan maaliin.

Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tilasin eilen Tammerin alkuperäisen 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Tällaista oli itselläkin tänään, nyt huomasin. Ei muuta kuin takuun piikkiin, sano artisti. Minullakin juuri oikea puoli.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Meinasin itsekkin tehdä saman satsauksen tänävuonna

Nyt, kun on kelit alkaneet viilentyä niin mielenkiinnolla odotan, että pysyykö se hiukkasloukku -ilmo pois vai ei


BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus St-line sai uuden maskin maahantuojan toimesta. Vanhassa kun oli toi viallinen mötikkä, joka ohjasi adaptiivista vakkaria ja jne, niin uusivat sen. Nyt adaptiivinen vakkari toimii paljon paremmin, kuin vanha. Ei tee äkkijarrutuksia, eikä huutele turhaan törmäysvaarasta. Tuntuu että auton käyttäytyminen muuttui rauhallisemmaksi uuden boksin myötä. Samalla vaihtoivat takaikkunan tiivisteet, kun eivät pysyneet paikoillaan.


Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018



Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jiippe kirjoitti: ↑07 Loka 2019 22:05 Focus St-line sai uuden maskin maahantuojan toimesta. Vanhassa kun oli toi viallinen mötikkä, joka ohjasi adaptiivista vakkaria ja jne, niin uusivat sen. Nyt adaptiivinen vakkari toimii paljon paremmin, kuin vanha. Ei tee äkkijarrutuksia, eikä huutele turhaan törmäysvaarasta. Tuntuu että auton käyttäytyminen muuttui rauhallisemmaksi uuden boksin myötä. Samalla vaihtoivat takaikkunan tiivisteet, kun eivät pysyneet paikoillaan.
![]()
Oliko huollossa puhetta onko vastaavaa muilla St-line autoilla esiintynyt?
Focus st-line 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuohan näyttää nyt lähes samalle mitä uuden ST:n maski tuolta alareunasta.
Ne alaosan poikkirivat on vaihtuneet tuohon verkkomalliin....
Ne alaosan poikkirivat on vaihtuneet tuohon verkkomalliin....
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40
Re: Uusi Focus mk4 2018
Muilla ”älykkäillä ledeillä” varustelluissa menopeleissä ilmennyt ongelmaa, ettei vaihda vastaantulleen auton jälkeen enään pitkiä päälle... eilen oma alkoi oireilemaan. edes manuaalinen pitkien käyttäminen ja sitten takaisin autom. laittaminen ei auttanut. lyhyet pysyi päällä
auton uudelleen käynnistäminen auttoi mutta ekan vastaantulian jälkeen sama ongelma..
Focus st-line 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eihän sen pitäisi ensinnäkään lyhyille vaihtaa vastaantulijan takia vaan vain olla valaisematta vastaantulevan auton kohta.jesseson94 kirjoitti: ↑09 Loka 2019 06:38 Muilla ”älykkäillä ledeillä” varustelluissa menopeleissä ilmennyt ongelmaa, ettei vaihda vastaantulleen auton jälkeen enään pitkiä päälle... eilen oma alkoi oireilemaan. edes manuaalinen pitkien käyttäminen ja sitten takaisin autom. laittaminen ei auttanut. lyhyet pysyi päälläauton uudelleen käynnistäminen auttoi mutta ekan vastaantulian jälkeen sama ongelma..
Meneekö sulla oikeasti kokonaan ne pitkät pois päältä vastaantulijan takia? Tällöin pitkien merkkivalokin sammuu mittaristosta.
Ja kai olet tietoinen että mukautuvat pitkät eivät aktivoidu matalissa nopeuksissa ja katuvalojen valaisemalla alueella.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla kävi kerran niin että vaihtoi lyhkäsille kun tuli tietyömaalla viidenkympinlätkä vastaan. Katuvaloja ei ole tuossa kohtaan eikä muutakaan mikä pitäisi vaikuttaa. Toki samassa kohtaa vaihtuu normaalisti myös rajoitus 80 --> 60. Ei vaihtanut enää pitkillä about parin kilsan pimeällä pätkällä mutta sitten kun pysäytti, sammutti ja starttasi niin jo taas pelasi. Nyt 50 lätkä on pois ja kuudenkympin rajoitusmerkin kohdalla pelaa normaalisti. Saman tien toisessa päässä rajoitus muuttuu myös 80 --> 60 ja tässä kohtaa on katuvalot. Kun tähän 60 merkille ajaa esim. 70 -80 km/h niin pitkät tippuu pois juuri siinä kohtaa pois vaikka katuvalot alkaa jo aiemmin. Mystistä hommaa, eihän nopeusrajoituksilla pitäisi olla vaikutusta autom./adaptiivisten kaukovalojen toimintaan. Pääsääntöisesti pelaa kuitenkin hienosti, saas nähdä vaan kuinka kauan. Edelliseen mk 3.5:een vaihdetiin pari kertaa kuskin umpio (kääntyvä xenon) kun alkoi valokeila näyttää minne sattuu.toasti kirjoitti: ↑09 Loka 2019 07:27 Eihän sen pitäisi ensinnäkään lyhyille vaihtaa vastaantulijan takia vaan vain olla valaisematta vastaantulevan auton kohta.
Meneekö sulla oikeasti kokonaan ne pitkät pois päältä vastaantulijan takia? Tällöin pitkien merkkivalokin sammuu mittaristosta.
Ja kai olet tietoinen että mukautuvat pitkät eivät aktivoidu matalissa nopeuksissa ja katuvalojen valaisemalla alueella.

Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn