Ei koskaan enää.
Jos on akussa virta
Kyllä se on siinäkin. Ehkä isompi akku auttaa. Mutta kyllä ne ongelmat tulee dieseliinkin... ennemmin tai myöhemmin. Paljon ennen kuin starttaaminen loppuu.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑03 Loka 2019 07:22 Kai dieselissä kuitenkin on sama "smart (stupid) charge" systeemi?
Tosin dieseleissä on perinteisesti ollut jytkympi akku kuin saman auton bensaversiossa.
Dieselin käynnistäminen on astetta rajumpi toimenpide ja vaatii myös enemmän starttivirtaa.
Mitenköhän uudessä focuksessa. Sama vai eri akku kuin bensakoneessa?
Viime talvelta; Ajan päivittäin 60-300km työmatka/työajoja, välillä webastoa tulee käytettyä 4-5 kertaa päivässä.
Tuollaisilla ajosuoritteilla akku kerkeää latautua + dieselissä isompi akku.Kaizer kirjoitti: ↑03 Loka 2019 13:59 Viime talvelta; Ajan päivittäin 60-300km työmatka/työajoja, välillä webastoa tulee käytettyä 4-5 kertaa päivässä.
-Aamuisin webasto päällä 20-25 min, päivisin vähemmän. Kertaakaan ei ole tullut herjaa akun varaustasosta ja aina on startannut hyvin.
-Ja SS on aina pelannut myös, tosin kovemmilla pakkasilla näppään sen pois päältä.
Ajoa päivittäin min 130 km, Webastoa käytetään talvisin pääasiassa 2 kertaa päivässä, mutta SS ei silti toimi juuri koskaan. Eikä toimi SS nytkään vaikka Webastoa tulee käytettyä vain joinain aamuna.Kaizer kirjoitti: ↑03 Loka 2019 13:59 Viime talvelta; Ajan päivittäin 60-300km työmatka/työajoja, välillä webastoa tulee käytettyä 4-5 kertaa päivässä.
-Aamuisin webasto päällä 20-25 min, päivisin vähemmän. Kertaakaan ei ole tullut herjaa akun varaustasosta ja aina on startannut hyvin.
-Ja SS on aina pelannut myös, tosin kovemmilla pakkasilla näppään sen pois päältä.
Pari kolme milliä paksusta aineesta oleva perus kilpiteline ei taida oikein olla hyvä ratkaisu.AAR85 kirjoitti: ↑03 Loka 2019 17:02 Onko kukaan asentanut ST-Lineen lisävaloja kilpitelineellä? Miten olette kiinnittäneet kilpitelineen puskuriin? Totesin tuossa itse, ettei telineen asennus olekkaan ihan plug n play tuon puskurin / maskin muotoilun takia. Kilpihän itsessään on kiinni maskissa, eikä siinä juuri ole suoraa pinta-alaa johon saisi kilpitelineen ruuvattua..
Niin ja tuo akkuhommeli. Miten isoja akkuja dieseleissä on? Litrasessa bensassa 70ah.
Sen verran farkkua tuli koitettua, että huomasin myös tuon sivutuuli ongelman. Olis varmaan pitänyt suunnittelupöydälllä tehdä enemmän kapeneva muotoilu perään ja laskevampi kattolinja, mutta sitten taas tilojen kustannuksella olis kikkailtu.....Kaizer kirjoitti: ↑03 Loka 2019 13:59 Viime talvelta; Ajan päivittäin 60-300km työmatka/työajoja, välillä webastoa tulee käytettyä 4-5 kertaa päivässä.
25000 tkm pyörähti juuri mittarissa, alun ongelmien jälkeen kaikki pelannut.
-Tuo sivutuuliherkkyys on ehkäpä ainoa asia josta tulee miinusta...
En ihan ymmärrä mistä tämä tieto on peräisin. Itse sain maanantaina omani ja toimitusaika oli 3,5kk. Ja tuossa on kesälomakausi mukana.
Meillä toimi viime talvena 100% webasto vaikka litraisella bensalla tekniikka. Myös ss toiminut aina jos unohtanut sen päälle. Käytetty webastoa vähintään 2krt/vrk talvella ja ajoa noin tunti/vrk, ehkä vähän yli.
Isä tilasi kesällä auton ja todennäköinen luovutus tammikuu. Ihan auton myyjältä on peräisin tämä tieto.Quattra kirjoitti: ↑03 Loka 2019 20:14 En ihan ymmärrä mistä tämä tieto on peräisin. Itse sain maanantaina omani ja toimitusaika oli 3,5kk. Ja tuossa on kesälomakausi mukana.
Joka tapauksessa viikko ajeltu nyt uudella autolla ja toistaiseksi kaikki toiminut hyvin. Raportoidaan lisää kun kilsoja kertyy.
Ihmetyttää kovin kun itse tilasin 14. kesäkuuta auton ja tosiaan viime maanantaina sain auton ajoon. Ei voi mitenkään olla tämmösiä toimitusaika eroja. Itselle vielä tuli Vignale malli jossa on jotakuinkin kaikki lisäherkut jotka voisivat vaikuttaa toimitusaikaan...
Isän active 1.5 ecoboost manuaali farkku eikä juuri ylimmääräsiä. Valmistus olisi pitänyt olla syyskuun puolivälissä ja luovutus tämän kuun puolivälissä mutta lykkääntyi juuri ton moottorin takia tammikuulle. Ja sekin varmistuu vasta myöhemmin.Quattra kirjoitti: ↑03 Loka 2019 20:50 Ihmetyttää kovin kun itse tilasin 14. kesäkuuta auton ja tosiaan viime maanantaina sain auton ajoon. Ei voi mitenkään olla tämmösiä toimitusaika eroja. Itselle vielä tuli Vignale malli jossa on jotakuinkin kaikki lisäherkut jotka voisivat vaikuttaa toimitusaikaan...
Myyjältä tuli tieto, toukokuussa tilattua ei ole vielä saatu. Sanoi että jos nyt tilaa niin maaliskuussa ehkä tulee. Moottoreita tehdään niin vähän, pikku koneita saa nopeammin.Quattra kirjoitti: ↑03 Loka 2019 20:14 En ihan ymmärrä mistä tämä tieto on peräisin. Itse sain maanantaina omani ja toimitusaika oli 3,5kk. Ja tuossa on kesälomakausi mukana.
Joka tapauksessa viikko ajeltu nyt uudella autolla ja toistaiseksi kaikki toiminut hyvin. Raportoidaan lisää kun kilsoja kertyy.
Ehkä sitten Vignale-paketilla pääsee ohituskaistalle. On kyllä melkoisen erikoista...
Ihan mielenkiinnosta, mitä kilkkeitä otit mukaan? Kuvia?Quattra kirjoitti: ↑03 Loka 2019 20:50 Ihmetyttää kovin kun itse tilasin 14. kesäkuuta auton ja tosiaan viime maanantaina sain auton ajoon. Ei voi mitenkään olla tämmösiä toimitusaika eroja. Itselle vielä tuli Vignale malli jossa on jotakuinkin kaikki lisäherkut jotka voisivat vaikuttaa toimitusaikaan...
Lisävarusteet
Hienoa että alkaa Vignaleita tulemaan hiljalleen. Mulle tulee osin vastaavat optiot:Quattra kirjoitti: ↑03 Loka 2019 21:28 Lisävarusteet
FHP Audio 48: B&O Play Premium-audiojärjestelmä
FQA Ikkunat: Tummennetut takaikkunat B-pilarista taaksepäin
FYM Lisälämmitin: Polttoainekäyttöinen, ajastimella ja kaukosäätimellä
Metalliväri: Magnetic
FIJ Technology Pack 1
FIK Winter Pack: Lämmitettävä ohjauspyörä
Tavaratilan suojakaukalo
![]()