
Mondeoon tuplaputket..
Mondeoon tuplaputket..
Onko kenelläkään kokemuksia esim. Marteliuksen putkista? Olis tarkoitus laittaa tohon omaan farkkuun putket tulemaan molemmilta puolilta ulos, mutta ei viittis ostaa mitään ihan surkeeta laatua. Tehonlisäystä on varmaan turha odotella pelkän takaosan vaihdolla mutta jos sais hieman matalampaa mörinää... 

Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)
Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)
Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Laitettasko putki/sylinteri? (kerran humalatilassa huutelin jollekin Camaro kuskille; Hei! Sullahan on putki/sylinteri...) Oli ulostulot 2+2... Äijältä loppu huumorintaju...NiceMan kirjoitti:Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)
Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Osta VM SPORTIN takapönttö josta se jakautuu toiselle puolelle.. Lyhemmälle reitille on laitettu kuristin, muuten tulee vaan siitä mistä on lyhempi matka ulos. Multa löytys hyllystä sovitettuna tohon 99 farkkuun, 3 tuuman ulostuloilla 8)
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Plaah, vanhanaikasta ajatella noin...NiceMan kirjoitti:Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)
Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)

Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Nostetaan ylös kun itse ajattelin vähän vastaavanlaista hommaa...
sinäänsä helppo toteuttaa, mutta äänet mietityttävät, kun ajattelin paria yleismallin rosteripönttöä lyödä taakse ja niiden välille yhdistys josta t tai y-haaralla keskipöntölle...
millainen soundi noilla mahtaisi tulla jos siis takavaimentimet korvaisi kahdella läpivirtaavalla ja mahdollisesti vielä keskipöntönkin?
alunperinhän ääni on sitäluokkaa ettei tyhjäkäynnillä tiedä käykö auto vai ei, eli vähän enemmän saisi ääntä tulla mutta ei kauheita pörinöitä..
sinäänsä helppo toteuttaa, mutta äänet mietityttävät, kun ajattelin paria yleismallin rosteripönttöä lyödä taakse ja niiden välille yhdistys josta t tai y-haaralla keskipöntölle...
millainen soundi noilla mahtaisi tulla jos siis takavaimentimet korvaisi kahdella läpivirtaavalla ja mahdollisesti vielä keskipöntönkin?
alunperinhän ääni on sitäluokkaa ettei tyhjäkäynnillä tiedä käykö auto vai ei, eli vähän enemmän saisi ääntä tulla mutta ei kauheita pörinöitä..
No nyt toi ois niinku työn alla jo siinä mielessä että voisi aloittaa, pitäis vaan tietää mitä ostaa motonetistä... Haluaisin sälyttää vanhan putken ehjänä (sehän on yhtenäistä katilta taakse asti) UUTTA varten tarvitsisin siis katilta taaksepäin tulevan putken, t-haaran, ja pönttöjen väliin tulevan putken..
Toisin sanoen nuo muut nyt katalogista löytyvät, mutta mikäs toi pönttöjen väliin tuleva putki noista on?
Sellaisen tarttis koska ei oikeen toi putken taivuttelu kotikonstein onnistu, hitsaaminen/katkaiseminen kylläkin.
Eli JOKU joka tietää tarkkaan ni kertokoon mitä pitää tilata, että saa helposti 2 rosteri pönttöä kiinni taakse!?
Toisin sanoen nuo muut nyt katalogista löytyvät, mutta mikäs toi pönttöjen väliin tuleva putki noista on?
Sellaisen tarttis koska ei oikeen toi putken taivuttelu kotikonstein onnistu, hitsaaminen/katkaiseminen kylläkin.
Eli JOKU joka tietää tarkkaan ni kertokoon mitä pitää tilata, että saa helposti 2 rosteri pönttöä kiinni taakse!?
asiaa, jos matalaa mörinää haluaa niin pitäs hommata se v8 koneNiceMan kirjoitti:Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)
Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)

putkiviritteinen neloskone kuullostaa suorastaan naurettavalle

ja on se kumma kun samankokosia putkia näkee 1.3 litrasissa kun mikä riittää 11 litraselle turbodieselille

tuning sucks
Mikäli mahdollista, nosta auto ylös ja kattele minkälaisia mutkia orkkisputki tekee.. Vaikeaa kertoa, kun ei varmuutta mistä autosta on kyse, ilmeisesti Mondeo?Mikkiss kirjoitti:No nyt toi ois niinku työn alla jo siinä mielessä että voisi aloittaa, pitäis vaan tietää mitä ostaa motonetistä... Haluaisin sälyttää vanhan putken ehjänä (sehän on yhtenäistä katilta taakse asti) UUTTA varten tarvitsisin siis katilta taaksepäin tulevan putken, t-haaran, ja pönttöjen väliin tulevan putken..
Toisin sanoen nuo muut nyt katalogista löytyvät, mutta mikäs toi pönttöjen väliin tuleva putki noista on?
Sellaisen tarttis koska ei oikeen toi putken taivuttelu kotikonstein onnistu, hitsaaminen/katkaiseminen kylläkin.
Eli JOKU joka tietää tarkkaan ni kertokoon mitä pitää tilata, että saa helposti 2 rosteri pönttöä kiinni taakse!?



Joo noin sitä ajattelin, mutta jäi mietityttään et millasia noi motonetin osat, väliosa, väliholkki, oikea vaimennin, ja vasen vaimennin on? siis jos ostaa pelkän väliosan, ni tulisko se sopivasti tonne taakse niin että siihen saisi jollain ne rosteripöntöt kiinni, ja mikä tuo väliholkki sitten on?Kessi kirjoitti:Mikäli mahdollista, nosta auto ylös ja kattele minkälaisia mutkia orkkisputki tekee.. Vaikeaa kertoa, kun ei varmuutta mistä autosta on kyse, ilmeisesti Mondeo?... Mut kuitenki.. Eli jos hitsaus hommat onnistuu, valitset motonetin valikoimasta tarvittavia mutkia ja jonkin verran suoraa putkea ja kasailet niistä... Motonetistä löytyy mutkia muistaakseni ainakin 45º, 60º ja 90º... Pudotat alkuperäsen lattialle malliksi, jonka mukaan heppailet ja sovittelet uuden putken... Hintaa tarvikkeille tulee varmaanki n.100€ +pöntöt
![]()
Väliosa 2,0 --8.96 (ei Automatic)
Väliholkki väliosan perään 2,0 siteillä.
Eli pääsiskö noilla osilla mukavasti tonne taakse asti, sitten liittäis sen haaran ja jotain putkea + pöntöt?
kurki tuolta mallia http://www.freetechnics.fi/kuvat/057-H.jpg
eipä tuo simonsin valmispakettikaan kallis ois
eipä tuo simonsin valmispakettikaan kallis ois
Focus 1.0 edition a6 2017
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
tuo vaan ei käy farkkuun.jaska74 kirjoitti:kurki tuolta mallia http://www.freetechnics.fi/kuvat/057-H.jpg
eipä tuo simonsin valmispakettikaan kallis ois
Omaani ex mk1 mondeooni puuhasteltiin kaverin kanssa "ST 200" putkenpäät kaverin tallissa... Ostin 2kpl mondeon "orkkis" tarvike pönttöjä ja tehtiin haaroitus taka poikittaistukivarsien kohdalta, siitähän putkisto tekee kurvin sinne kuskin puoleiseen takakulmaan (auto oli siis 1,6 clx). Ääni oli yhtä hiljainen ku vakiona (en välitä enää ylimääräisistä mörinöistä) + kylmällä höyryt tulivat just tasan molemmista rööreistä (Bilteman ovaalit rosteri putkenpäät). Oli muuten melko siistin näköistä katella ku molemmista sivupeileistä näky kiihdyttäessä höyry kiehkurat!!! Kyseinen auto liikkuu yhä edelleen Turussa. Putkenpäät ovat vaihtuneet (rumemmixi) Rekkari on RGE-480 8) Nii ja siihen aikaan ku ne tehtiin (vuonna -00) ni täällä päin ei muistaaxeni ollu kuin parissa muussa mondeossa tuplaputket, lukuun ottamatta aitoja ST200:a. Toinen oli mk1 väriltään valkoinen ja toinen oli face-lift (mk2) väriltään metalli grafiitin harmaa??
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Onko yhtä suuri hyöty jos laittaa sillälailla ulostulot tulisi molemmista päistä ilman että vaihtaisi orkkis suoraa putkea yhtään isommaksi eli kun mulla on 2.0clx -93 ja siinä ulostulo on vänkkärin puolella niin vaihtaisi sinne loppupöntön ja toiselle puolelle samanlainen. Vähän sekava mut tarkotin sitä että vaihtais putkistoon vain pelkät vaimentimet niin siinähän on tupla ulostulot ja paremmat äänet... eli onko tuosta vaimentimien vaihdosta yhtä paljon tehoihin apua kuin sportputkistosta???
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala