Mondeoon tuplaputket..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tonski
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:31

Mondeoon tuplaputket..

Viesti Kirjoittaja Tonski »

Onko kenelläkään kokemuksia esim. Marteliuksen putkista? Olis tarkoitus laittaa tohon omaan farkkuun putket tulemaan molemmilta puolilta ulos, mutta ei viittis ostaa mitään ihan surkeeta laatua. Tehonlisäystä on varmaan turha odotella pelkän takaosan vaihdolla mutta jos sais hieman matalampaa mörinää... :twisted:
Accord 2,2 i-CTDi sedan sport -07
mondeo_friikki

Viesti Kirjoittaja mondeo_friikki »

Mä kävin ostamassa motonetistä 2kpl muhkeita pönttöjä á49e. Ja sitten vein auton ja pöntöt pakoputki pajalle ja putki-setä teki haaroittimen ja hitsasi kiinnikkeet, 90e. YHt. 188e. Laadusta puhutaan sitten joskus toiste :lol:
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)

Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

mitäs noita ihmettelee,ulostulo ja oma putki,
suzukit saattaa näyttää hupaisilta :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Suzukit???
Escort 1.8 sport -97
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no mitä näitä kolmepyttysiä nyt on..?
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Jaa semmosessa tuplaputket :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Escort 1.8 sport -97
hietsu

Viesti Kirjoittaja hietsu »

NiceMan kirjoitti:Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)

Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)
Laitettasko putki/sylinteri? (kerran humalatilassa huutelin jollekin Camaro kuskille; Hei! Sullahan on putki/sylinteri...) Oli ulostulot 2+2... Äijältä loppu huumorintaju...
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Omassa 1.8 sedanissa Simonssin tekemä putkisto tuplaulostuksilla vuodesta -99 ja täytynee sanoa notta ainakin vielä ei ole ruostunut puhki mistään.

Nykyään tuollaiset "tuplathan" on arkipäivää mutta tuolloin viimevuosituhannella kyllä "isännät" ihmettelivät :wink:
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tai jos vaan haaroittas sen pään, yksinkertaista ja edullista! :D
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Osta VM SPORTIN takapönttö josta se jakautuu toiselle puolelle.. Lyhemmälle reitille on laitettu kuristin, muuten tulee vaan siitä mistä on lyhempi matka ulos. Multa löytys hyllystä sovitettuna tohon 99 farkkuun, 3 tuuman ulostuloilla 8)
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

NiceMan kirjoitti:Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)

Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)
Plaah, vanhanaikasta ajatella noin... :wink:
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Mikkiss
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Kesä 2005 13:35

Viesti Kirjoittaja Mikkiss »

Nostetaan ylös kun itse ajattelin vähän vastaavanlaista hommaa...


sinäänsä helppo toteuttaa, mutta äänet mietityttävät, kun ajattelin paria yleismallin rosteripönttöä lyödä taakse ja niiden välille yhdistys josta t tai y-haaralla keskipöntölle...

millainen soundi noilla mahtaisi tulla jos siis takavaimentimet korvaisi kahdella läpivirtaavalla ja mahdollisesti vielä keskipöntönkin?

alunperinhän ääni on sitäluokkaa ettei tyhjäkäynnillä tiedä käykö auto vai ei, eli vähän enemmän saisi ääntä tulla mutta ei kauheita pörinöitä..
tt-r
Viestit: 87
Liittynyt: 02 Maalis 2005 22:16
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tt-r »

:D tuli mieleen tuplaputkista,et pentuna auto oli joku superkallismegahieno,jos oli tuplat....on ne yleistyny pikkasen
escort 1973 TIC megaruutta
escort 1979 prokkis,myytävänä -gotta collect 'em all!
Mikkiss
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Kesä 2005 13:35

Viesti Kirjoittaja Mikkiss »

No nyt toi ois niinku työn alla jo siinä mielessä että voisi aloittaa, pitäis vaan tietää mitä ostaa motonetistä... Haluaisin sälyttää vanhan putken ehjänä (sehän on yhtenäistä katilta taakse asti) UUTTA varten tarvitsisin siis katilta taaksepäin tulevan putken, t-haaran, ja pönttöjen väliin tulevan putken..

Toisin sanoen nuo muut nyt katalogista löytyvät, mutta mikäs toi pönttöjen väliin tuleva putki noista on?


Sellaisen tarttis koska ei oikeen toi putken taivuttelu kotikonstein onnistu, hitsaaminen/katkaiseminen kylläkin.

Eli JOKU joka tietää tarkkaan ni kertokoon mitä pitää tilata, että saa helposti 2 rosteri pönttöä kiinni taakse!?
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

NiceMan kirjoitti:Tupla ulostulot sopii jos on V kone mielellään V8 mutta vajaa serkunsa V6:n käy hätä tapauksessa =)

Mutta jos nelarin persuuseen laittaa niin menee jo uskottavuus 8)
asiaa, jos matalaa mörinää haluaa niin pitäs hommata se v8 kone :wink:

putkiviritteinen neloskone kuullostaa suorastaan naurettavalle :lol:

ja on se kumma kun samankokosia putkia näkee 1.3 litrasissa kun mikä riittää 11 litraselle turbodieselille :lol:
tuning sucks
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Mikkiss kirjoitti:No nyt toi ois niinku työn alla jo siinä mielessä että voisi aloittaa, pitäis vaan tietää mitä ostaa motonetistä... Haluaisin sälyttää vanhan putken ehjänä (sehän on yhtenäistä katilta taakse asti) UUTTA varten tarvitsisin siis katilta taaksepäin tulevan putken, t-haaran, ja pönttöjen väliin tulevan putken..

Toisin sanoen nuo muut nyt katalogista löytyvät, mutta mikäs toi pönttöjen väliin tuleva putki noista on?


Sellaisen tarttis koska ei oikeen toi putken taivuttelu kotikonstein onnistu, hitsaaminen/katkaiseminen kylläkin.

Eli JOKU joka tietää tarkkaan ni kertokoon mitä pitää tilata, että saa helposti 2 rosteri pönttöä kiinni taakse!?
Mikäli mahdollista, nosta auto ylös ja kattele minkälaisia mutkia orkkisputki tekee.. Vaikeaa kertoa, kun ei varmuutta mistä autosta on kyse, ilmeisesti Mondeo? :? ... Mut kuitenki.. Eli jos hitsaus hommat onnistuu, valitset motonetin valikoimasta tarvittavia mutkia ja jonkin verran suoraa putkea ja kasailet niistä... Motonetistä löytyy mutkia muistaakseni ainakin 45º, 60º ja 90º... Pudotat alkuperäsen lattialle malliksi, jonka mukaan heppailet ja sovittelet uuden putken... Hintaa tarvikkeille tulee varmaanki n.100€ +pöntöt :wink: :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Mikkiss
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Kesä 2005 13:35

Viesti Kirjoittaja Mikkiss »

Kessi kirjoitti:Mikäli mahdollista, nosta auto ylös ja kattele minkälaisia mutkia orkkisputki tekee.. Vaikeaa kertoa, kun ei varmuutta mistä autosta on kyse, ilmeisesti Mondeo? :? ... Mut kuitenki.. Eli jos hitsaus hommat onnistuu, valitset motonetin valikoimasta tarvittavia mutkia ja jonkin verran suoraa putkea ja kasailet niistä... Motonetistä löytyy mutkia muistaakseni ainakin 45º, 60º ja 90º... Pudotat alkuperäsen lattialle malliksi, jonka mukaan heppailet ja sovittelet uuden putken... Hintaa tarvikkeille tulee varmaanki n.100€ +pöntöt :wink: :mrgreen:
Joo noin sitä ajattelin, mutta jäi mietityttään et millasia noi motonetin osat, väliosa, väliholkki, oikea vaimennin, ja vasen vaimennin on? siis jos ostaa pelkän väliosan, ni tulisko se sopivasti tonne taakse niin että siihen saisi jollain ne rosteripöntöt kiinni, ja mikä tuo väliholkki sitten on?

Väliosa 2,0 --8.96 (ei Automatic)
Väliholkki väliosan perään 2,0 siteillä.

Eli pääsiskö noilla osilla mukavasti tonne taakse asti, sitten liittäis sen haaran ja jotain putkea + pöntöt?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kurki tuolta mallia http://www.freetechnics.fi/kuvat/057-H.jpg

eipä tuo simonsin valmispakettikaan kallis ois
Focus 1.0 edition a6 2017
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Tai tuosta vähän isompana :roll:

http://www.simons.se/Katalog/FORD.pdf
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

jaska74 kirjoitti:kurki tuolta mallia http://www.freetechnics.fi/kuvat/057-H.jpg

eipä tuo simonsin valmispakettikaan kallis ois
tuo vaan ei käy farkkuun.
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Viesti Kirjoittaja jamo »

Omaani ex mk1 mondeooni puuhasteltiin kaverin kanssa "ST 200" putkenpäät kaverin tallissa... Ostin 2kpl mondeon "orkkis" tarvike pönttöjä ja tehtiin haaroitus taka poikittaistukivarsien kohdalta, siitähän putkisto tekee kurvin sinne kuskin puoleiseen takakulmaan (auto oli siis 1,6 clx). Ääni oli yhtä hiljainen ku vakiona (en välitä enää ylimääräisistä mörinöistä) + kylmällä höyryt tulivat just tasan molemmista rööreistä (Bilteman ovaalit rosteri putkenpäät). Oli muuten melko siistin näköistä katella ku molemmista sivupeileistä näky kiihdyttäessä höyry kiehkurat!!! Kyseinen auto liikkuu yhä edelleen Turussa. Putkenpäät ovat vaihtuneet (rumemmixi) Rekkari on RGE-480 8) Nii ja siihen aikaan ku ne tehtiin (vuonna -00) ni täällä päin ei muistaaxeni ollu kuin parissa muussa mondeossa tuplaputket, lukuun ottamatta aitoja ST200:a. Toinen oli mk1 väriltään valkoinen ja toinen oli face-lift (mk2) väriltään metalli grafiitin harmaa??
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

siipicossu kirjoitti:tuo vaan ei käy farkkuun.
Itse muokkasin 95 putkiston tohon farkkuun, ei vaan taida käydä tohon uudempaan.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Helmi 2005 09:30

Viesti Kirjoittaja Monttu »

Onko yhtä suuri hyöty jos laittaa sillälailla ulostulot tulisi molemmista päistä ilman että vaihtaisi orkkis suoraa putkea yhtään isommaksi eli kun mulla on 2.0clx -93 ja siinä ulostulo on vänkkärin puolella niin vaihtaisi sinne loppupöntön ja toiselle puolelle samanlainen. Vähän sekava mut tarkotin sitä että vaihtais putkistoon vain pelkät vaimentimet niin siinähän on tupla ulostulot ja paremmat äänet... eli onko tuosta vaimentimien vaihdosta yhtä paljon tehoihin apua kuin sportputkistosta???
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

ööö???
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Vastaa Viestiin