calculus kirjoitti:Pitkästä aikaa takaisin foorumilla, kun tilattiin 15.1. uusi Focus.
Tulossa farkku Vignale 182 hp M6
- Diffused silver -väri, B&O, Design pack 5, Parking pack, Technology pack 1, Winter pack ja webasto. Nokian kitkat 16" Fordin aluvanteille.
Onko kukaan foorumilainen päässyt käytännössä ajamaan Vignalea?
Eilen hain, 5 ovinen automaagi. Sama väri, samat poppikoneet, miedompi 1.5 litranen bensa ja tekniikka pack. Otin Contin kitkat myös 16" aluille, tuli pyytämättä Titaniumin perusvanteille.
Pari hauskaa yllätystä. B&O audio ei pienennä Vignalen 5-ovisen tavaratilaa, koska ei vararengasta vaan korjaussarja. Ja en tiennytkään (eikä kauppias), että webasto tulee vakiona - tai ei sitä ainakaan tilattu enkä siitä mitään maksanut
Ajossa mukava, no ei tietty koeajetusta Titaniumista poikkea, koska alustassa ei eroa. Pääsin reilu 20 kilometriä liikkeeltä, kun näyttöön pamahti herja "Rengaspainejärjetelmän vika". Menemällä valikon kautta järjestelmän tietoihin ja painamalla "aseta rengaspaineet" herja kuittaantui ja rengaspaineet ilmestyivät systeemiin. Tosin aika levottomat paineet, eli 3.5 -3.6. Herja pysyi poissa ehkä 20 min ja muutaman kymmenen kilometriä ja taas sama proseduuri

Pysähdyin huoltoasemalle, tarkastin paineet, ne oli ihan kunnossa eli 2.3 joka kulmassa. Sama laulu kotiin saakka, yhteensä ainakin 10 kertaa sai tehdä em. "asetuksen".
Ajattelin, että jaaha, hyvin alkoi ensimmäisen (ja viimeisen?) Fordin taival.
Auto oli noin +2 asteisessa tallissa yön ja aamulla lähdin käymään Hki - Lieto - Hki reissulla. Järjestelmä näytti heti aamulla asiallisia lukemia, eli 2.4 joka pyörälle. Ja herjaa ei tullut kertaakaan koko reissulla.
Eilen ajoin auton lämpimästä hallista 13 asteen pakkaseen. Ja mittarissa oli joku 14 km. Olisiko ollut vaan joku alkushokki, lämpötilan vaihdos jne. No, siltä ainakin nyt näyttää.
Hiljainen on noilla kitkoilla tietysti, en osaa arvioida mikä aktiivisen meluntorjunnan ja desibelilasien osuus tuossa on. Ja audio kuulostaa pirun hyvältä, kuten täällä on mainittukin - sitä tuli luukuteltua sen verran, että ei tuosta hiljaisuudesta niin päässyt jyvälle...
Vakkari "semi-älykkäänä" on todella hyvä. Eli siis tila, joka huomioi etäisyyden edellä ajavaan, mutta ei haistele nopeusrajoituksia. Ajelin Turku-Hki motaria ja asetin nopeuden 110 km/h. Tosi mukavasti ja huomaamattomasti alkoi himmailla, jos joku hidasteli ja kun vaihtoi kaistaa ohituspuolelle, kiihdytteli takaisin. Ja jos (kun

) joku tössötteli ohituskaistalla turhan hitaasti, jätti nätisti väliä, jopa niin nätisti, että pari kertaa annoin vähän kaasua, kun eivät meinanneet muuten tajuta palata oikealle kaistalle
Auton hinta laski verouudistuksen myötä n. 900 euroa alkuperäisestä arviosta ja kun vaihtohyvitys sovittiin jo syksyllä, sain ajella n. 5000 km liikkeen piikkiin vanhalla autolla. Ja tulipahan 2019 vuotinen alle. Joten sinänsä ihan ok viivytys.
Eilen illalla tuli todettua myös automaattisesti vaihtuvat pitkät/lyhyet varsin toimiviksi.
Jaa niin ja vaimo ihastui erityisesti HUDiin, näyttää navin ohjeet mukavasti näkökentässä päätä kääntelemättä. Ihan mukava se kyllä onkin.
Kaukokäynnistys ja tietojen näyttäminen luurissa ihan näppäriä ja toimivia myös.
Saa nähdä ilmeneekö missä määrin ärsyttäviä lastentauteja...
Milloin on calculuksen Vignale tulossa?