On kokemusra ...toimii silloin kun toimii.Trukki1 kirjoitti:Onko jollain kokemusta FordPass:in toiminnasta? Itsellä päivittäessäni kännykällä , "Auton tiedot", ja edellisestä päivityksestä yli tunti, niin auton tietojen päivitys ei onnistukkaan enää. Eli kun on päivittänyt tiedot niin pitäisi tulla teksti "päivitetty juuri nyt". Tai ei tuo tunti ole ihan kiveen hakattu. Voi joskus olla ettei toimi 15 min päästäkään.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minun Focus on näyttänyt ainakin 0.2 bar eroja talliin tai tallista ulos ajamisen jälkeen. Kunhan muistaa päivittää FordPassia riittävän usein...Ja näyttää se tietysti auton näytölläkin samaa painetta kuin kännykän näyttökin...
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Loka 2018 18:28
- Paikkakunta: Lahen seutu
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään huomasin tuosta puhelimen FordPassista, että vaikka se ilmoittaa että tietojen päivityksestä on tunteja aikaa, niin ne ovat päivittyneet silti. Siirsin autoa n 30 km jolloin puhelimessa jäljellä olevan polttoaineen määrä, auton sijainti ja rengaspaineet muuttuivat, vaikka se ilmoittaakin edelleen että tietojen päivityksestä on aikaa 7 tuntia.
Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 5-ov M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Terve
Eli autona uusi Focus 1.5 A8 wagon, 3 päivää ollut ajossa. Kysymys vakionopeudensäätimestä. Eli kun vakkari päällä niin ei lähdekkään pois päältä kun jarrua hipaisee vaan joutuu painamaan kovemmin jarrua jotta pudottaa vakkarin pois. CAN-napista kyllä pudottaa välittömästi pois. Mikähän lie?
Eli autona uusi Focus 1.5 A8 wagon, 3 päivää ollut ajossa. Kysymys vakionopeudensäätimestä. Eli kun vakkari päällä niin ei lähdekkään pois päältä kun jarrua hipaisee vaan joutuu painamaan kovemmin jarrua jotta pudottaa vakkarin pois. CAN-napista kyllä pudottaa välittömästi pois. Mikähän lie?
Ford Focus 1.5 A8 Titanium wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Terve
Eli autona uusi Focus, 3 päivää ollut ajossa. Vakionopeuden säädin päällä niin jarrua pitää painaa melko kunnolla että pudottaa vakkarin pois päältä. Entisessä, tosin manuaali, pudotti vakkarin pois päältä heti kun vähän jarrua painoi. Nyt jarrua pitää oikeasti painaa. CAN napista kyllä pudottaa vakkarin päältä heti. Mikähän lie?
Eli autona uusi Focus, 3 päivää ollut ajossa. Vakionopeuden säädin päällä niin jarrua pitää painaa melko kunnolla että pudottaa vakkarin pois päältä. Entisessä, tosin manuaali, pudotti vakkarin pois päältä heti kun vähän jarrua painoi. Nyt jarrua pitää oikeasti painaa. CAN napista kyllä pudottaa vakkarin päältä heti. Mikähän lie?
Ford Focus 1.5 A8 Titanium wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
No kyllä tuossa näköjään on kaikenlaista variaatiota
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuota sivusta seuranneella tulee mieleen että noita uudella Focuksella ei ole sitä miljoonaa ajettu testimielessä ennen tuotannon aloittamista .Vai onko se herra talvi joka tekee noi vikailmoitukset. Hiukkassuodattimet ja ynnä muut jutut
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aika paljon nuo tuntuu nimenomaan lämmittimeen ongelmat liittyvän. Muutama testikuukausi talvella olisi tehnyt autolle hyvää.. Sinänsä erikoista ettei noita ongelmia ole muka esiintynyt jo fordin tehtaalla, kun videoissakin mainostavat eri kelejä simuloivaa laboratoriota. Mutta jotain hyvääkin! Tänään -25 ja auto tuntui lämpimältä jo kohtuullisen ajon jälkeen ja pysyikin lämpimänä. Vielä kun pääsisi alle 30 pakkasasteen niin tulisi kunnon talvitesti.Renee kirjoitti:Tuota sivusta seuranneella tulee mieleen että noita uudella Focuksella ei ole sitä miljoonaa ajettu testimielessä ennen tuotannon aloittamista .Vai onko se herra talvi joka tekee noi vikailmoitukset. Hiukkassuodattimet ja ynnä muut jutut
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eilen hain, 5 ovinen automaagi. Sama väri, samat poppikoneet, miedompi 1.5 litranen bensa ja tekniikka pack. Otin Contin kitkat myös 16" aluille, tuli pyytämättä Titaniumin perusvanteille.calculus kirjoitti:Pitkästä aikaa takaisin foorumilla, kun tilattiin 15.1. uusi Focus.
Tulossa farkku Vignale 182 hp M6
- Diffused silver -väri, B&O, Design pack 5, Parking pack, Technology pack 1, Winter pack ja webasto. Nokian kitkat 16" Fordin aluvanteille.
Onko kukaan foorumilainen päässyt käytännössä ajamaan Vignalea?
Pari hauskaa yllätystä. B&O audio ei pienennä Vignalen 5-ovisen tavaratilaa, koska ei vararengasta vaan korjaussarja. Ja en tiennytkään (eikä kauppias), että webasto tulee vakiona - tai ei sitä ainakaan tilattu enkä siitä mitään maksanut
Ajossa mukava, no ei tietty koeajetusta Titaniumista poikkea, koska alustassa ei eroa. Pääsin reilu 20 kilometriä liikkeeltä, kun näyttöön pamahti herja "Rengaspainejärjetelmän vika". Menemällä valikon kautta järjestelmän tietoihin ja painamalla "aseta rengaspaineet" herja kuittaantui ja rengaspaineet ilmestyivät systeemiin. Tosin aika levottomat paineet, eli 3.5 -3.6. Herja pysyi poissa ehkä 20 min ja muutaman kymmenen kilometriä ja taas sama proseduuri Pysähdyin huoltoasemalle, tarkastin paineet, ne oli ihan kunnossa eli 2.3 joka kulmassa. Sama laulu kotiin saakka, yhteensä ainakin 10 kertaa sai tehdä em. "asetuksen".
Ajattelin, että jaaha, hyvin alkoi ensimmäisen (ja viimeisen?) Fordin taival.
Auto oli noin +2 asteisessa tallissa yön ja aamulla lähdin käymään Hki - Lieto - Hki reissulla. Järjestelmä näytti heti aamulla asiallisia lukemia, eli 2.4 joka pyörälle. Ja herjaa ei tullut kertaakaan koko reissulla.
Eilen ajoin auton lämpimästä hallista 13 asteen pakkaseen. Ja mittarissa oli joku 14 km. Olisiko ollut vaan joku alkushokki, lämpötilan vaihdos jne. No, siltä ainakin nyt näyttää.
Hiljainen on noilla kitkoilla tietysti, en osaa arvioida mikä aktiivisen meluntorjunnan ja desibelilasien osuus tuossa on. Ja audio kuulostaa pirun hyvältä, kuten täällä on mainittukin - sitä tuli luukuteltua sen verran, että ei tuosta hiljaisuudesta niin päässyt jyvälle...
Vakkari "semi-älykkäänä" on todella hyvä. Eli siis tila, joka huomioi etäisyyden edellä ajavaan, mutta ei haistele nopeusrajoituksia. Ajelin Turku-Hki motaria ja asetin nopeuden 110 km/h. Tosi mukavasti ja huomaamattomasti alkoi himmailla, jos joku hidasteli ja kun vaihtoi kaistaa ohituspuolelle, kiihdytteli takaisin. Ja jos (kun ) joku tössötteli ohituskaistalla turhan hitaasti, jätti nätisti väliä, jopa niin nätisti, että pari kertaa annoin vähän kaasua, kun eivät meinanneet muuten tajuta palata oikealle kaistalle
Auton hinta laski verouudistuksen myötä n. 900 euroa alkuperäisestä arviosta ja kun vaihtohyvitys sovittiin jo syksyllä, sain ajella n. 5000 km liikkeen piikkiin vanhalla autolla. Ja tulipahan 2019 vuotinen alle. Joten sinänsä ihan ok viivytys.
Eilen illalla tuli todettua myös automaattisesti vaihtuvat pitkät/lyhyet varsin toimiviksi.
Jaa niin ja vaimo ihastui erityisesti HUDiin, näyttää navin ohjeet mukavasti näkökentässä päätä kääntelemättä. Ihan mukava se kyllä onkin.
Kaukokäynnistys ja tietojen näyttäminen luurissa ihan näppäriä ja toimivia myös.
Saa nähdä ilmeneekö missä määrin ärsyttäviä lastentauteja...
Milloin on calculuksen Vignale tulossa?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuli myös ostettua uusi focus farmari litrasella koneella. Käytössä ollut vasta kaksi viikkoa ja ajettu on vasta noin 900km ja kahta vika ilmoitusta on lykännyt jo. Toinen on "Hätäpuhelujärjestelmän vika vaatii huoltoa" ja toinen on jo tuo surullisen kuuluisa "Pakokaasusuodatin ylärajalla Aja ja puhdista heti". Ensimmäinen viikko meni hyvin kunnes hiukkassuodatin on herjannut melkein päivittäin. Tänään se myös ilmestyi ja ilmoituksen jälkeen menin moottoritielle ja ajoin noin 30min kierrosten ollessa noin 3500-4500 jonka ohjeen huoltomiehet antoivat, mutta ei se kyllä ilmoitusta poistanut. Onko ketään muu huomannut että hiukkassuodatinta herjatessa auto olisi alkanut nykimään? Vai kuvittelenko vaan? Ilman näitä lastentauteja olen erittäin tyytyväinen uuteen focukseen. Yksi seikka johon olen myös kiinnittänyt huomiota on lumen/jään kertyminen varsinkin etulokareihin, mutta se taitaa olla aika monen muunkin automerkin "ominaisuus". Mistään päivityksesta huollosta ei myöskään puhuttu että olisi tulossa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko sulla HUD näyttö selkeä vielä kovemmissa nopeuksissa?
Mulla se meni sumeaksi värinästä +90km nopeuksissa vähän tiestä riippuen.
Niin ja sama homma kahdessa eri autossa.
Se esiin nouseva lasi ilmeisesti värisi ja pilasi kuvan.
Mietitytti myös, että mitenköhän pitkäikäinen se HUD:n koneisto on kun rumppasi auki/kiinni joka auton käytöllä.
Lopulta laitoin sen pois päältä...
Noi aktiiviset LED valot, mulle ainankin räpsytteli vastaantuliat valoja joka kerta kun pimeällä ajoin.
Lopulta alkoi ärsyttämään sen veran kovin, että laitoin automatiikan pois päältä ja vaihdoin manuaalisesti.
Panoraama lasikaton "urat" jäätyy jä nitinä helvetillinen.
Eräänkin kerran putsailin lasin ja pellin välejä
Kiinteä ikkuna olisi kait parempi, aukeava osa eli omaa elämää suhteessa muuhun kattoon.
Mulla se meni sumeaksi värinästä +90km nopeuksissa vähän tiestä riippuen.
Niin ja sama homma kahdessa eri autossa.
Se esiin nouseva lasi ilmeisesti värisi ja pilasi kuvan.
Mietitytti myös, että mitenköhän pitkäikäinen se HUD:n koneisto on kun rumppasi auki/kiinni joka auton käytöllä.
Lopulta laitoin sen pois päältä...
Noi aktiiviset LED valot, mulle ainankin räpsytteli vastaantuliat valoja joka kerta kun pimeällä ajoin.
Lopulta alkoi ärsyttämään sen veran kovin, että laitoin automatiikan pois päältä ja vaihdoin manuaalisesti.
Panoraama lasikaton "urat" jäätyy jä nitinä helvetillinen.
Eräänkin kerran putsailin lasin ja pellin välejä
Kiinteä ikkuna olisi kait parempi, aukeava osa eli omaa elämää suhteessa muuhun kattoon.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tänään hieman kylmempi aamu. Webastolla esilämmityksen jälkeen syttyi taas moottorin vikavalo. Huollossa sanoivat, että uusi päivitys tullut viime viikolla. Huomiseksi varattiin aika päivitykselle. Kolme viikkoa tuo toimi ongelmitta edellisen päivityksen jälkeen.
Muuten Focus toiminut hyvin ja tykkään tuolla ajella, mutta hieman tällaiset ylimääräiset huoltokäynnit syövät uskottavuutta Fordiin.
Muuten Focus toiminut hyvin ja tykkään tuolla ajella, mutta hieman tällaiset ylimääräiset huoltokäynnit syövät uskottavuutta Fordiin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
HUD on ihan kirkas ja selkeä kaikissa vauhdeissa. Ja ajelin aika röpöläisiäkin teitä, eli jäisiä ja lumisia, jotka olivat melkein kuin nimismiehen kiharalle. Eli ei mitään ongelmaa, tärinästä tai muuten.
Mulla on ne Vignalen vakioLEDit, eli ei mukautuvat. Näissä toimi lyhyt/pitkä automatiikka ihan mallikkaasta, ei vilkutellu vastaantulijat kertaakaan.
Kattoikkunaa ei ole, joten ei kokemusta.
Jaaha, uskaltaakohan tota yllättäen mukana ollutta webastoa edes kokeilla, kun tuntuu että sen kanssa noita herjoja tulee vähän väliä. Tosin voihan olla, että mulla on jo uusin päivitys, luovutushuolto tehty 18.1., eiköhän siinä ole tuoreimmat ajettu. Toivoa sopii...
Mulla on ne Vignalen vakioLEDit, eli ei mukautuvat. Näissä toimi lyhyt/pitkä automatiikka ihan mallikkaasta, ei vilkutellu vastaantulijat kertaakaan.
Kattoikkunaa ei ole, joten ei kokemusta.
Jaaha, uskaltaakohan tota yllättäen mukana ollutta webastoa edes kokeilla, kun tuntuu että sen kanssa noita herjoja tulee vähän väliä. Tosin voihan olla, että mulla on jo uusin päivitys, luovutushuolto tehty 18.1., eiköhän siinä ole tuoreimmat ajettu. Toivoa sopii...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuohon rengaspainejärjestelmän herjaan edellä... Huoltopäällikkö oli arvellut, että autossa sisällä olleet kesärenkaat saattoivat olla syynä. Oli mikä oli, ainakin häipyi (toistaiseksi ).
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tottakai webbari tulille, saavat laittaa sen sit kuntoon jos vikakoodeja tulee. Enemmän ollut ongelmia noissa pikkukoneissa. Uudet dieselit ei edes pysy lämpiminä ilman sitä talvella, vaan kone käy koko ajan alilämmöllä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Fordilla (1.5l Diesel automaatilla)tuli mittariin 10tkm. Ajo pääsääntöisesti työmatka-ajoa noin 30km suuntaansa. Sitten välillä pidempiä siivuja. Auto alkoi ilmoittelemaan öljynvaihdon tarpeellisuudesta jo tässä vaiheessa. Hiukan ihmetyttää. Mikäli vaihtoväli on tuo 10tkm, niin sitten saa käydä vaihtamassa öljyt 3-4kertaa vuodessa. Yhden vaihdon hinta 174€
Onko muut ehtineet ajamaan vastaavia määriä tuolla pikku dieselillä?
Onko muut ehtineet ajamaan vastaavia määriä tuolla pikku dieselillä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sinänsä kyllä outoa koska sinun ajosi ovat kumminkin olleet suht pitkiä. Kone on ehtinyt lämmetä jne. Mitä FordPass näyttää öljyn käyttöiäksi tällähetkellä? Omassa pikkubensassa 2400km ja 92%.Bigbear kirjoitti:Fordilla (1.5l Diesel automaatilla)tuli mittariin 10tkm. Ajo pääsääntöisesti työmatka-ajoa noin 30km suuntaansa. Sitten välillä pidempiä siivuja. Auto alkoi ilmoittelemaan öljynvaihdon tarpeellisuudesta jo tässä vaiheessa. Hiukan ihmetyttää. Mikäli vaihtoväli on tuo 10tkm, niin sitten saa käydä vaihtamassa öljyt 3-4kertaa vuodessa. Yhden vaihdon hinta 174€
Onko muut ehtineet ajamaan vastaavia määriä tuolla pikku dieselillä?
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla ajettu 6000 km öljynvaihtoväliä ei vielä näkyvillä
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla FordPass ei kerro huollosta mitään. Ilmoittaa vaan, että omistajan käsikirjassa tarkempaa tietoa huoltoaikataulusta.AAR85 kirjoitti: Sinänsä kyllä outoa koska sinun ajosi ovat kumminkin olleet suht pitkiä. Kone on ehtinyt lämmetä jne. Mitä FordPass näyttää öljyn käyttöiäksi tällähetkellä? Omassa pikkubensassa 2400km ja 92%.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ja mulle myös tullut "moottorin jäähdytysneste ylikuumentunut" kun webastoa on käyttänyt
Kyseessä 1.5 bensa M6 titanium.
Kyseessä 1.5 bensa M6 titanium.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei kai sentään. Hakee öljyt ja suodattimen motonetista ja vaihdattaa missä vaihdattaa tai vaihtaa itse.Bigbear kirjoitti:Yhden vaihdon hinta 174€
?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ai ei näytä öljyn käyttöikä -kohdassa mitään prosentteja?PNEs kirjoitti: Minulla FordPass ei kerro huollosta mitään. Ilmoittaa vaan, että omistajan käsikirjassa tarkempaa tietoa huoltoaikataulusta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuollaista kohtaa ei edes ole ainakaan omassa 1.5 dieselin kanssa. Sijainti, paineet, polttoaine ja matkamittari. Siinäpä ne tiedot pitkälti ovat.mopomies kirjoitti:
Ai ei näytä öljyn käyttöikä -kohdassa mitään prosentteja?
Re: Uusi Focus mk4 2018
77% @ 5800 km. Onko tää vaan joku bensakoneiden juttu?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Löytyy myös minun 1.5 bensasta "öljyn käyttöikä %".Fixu kirjoitti:77% @ 5800 km. Onko tää vaan joku bensakoneiden juttu?