Sierran mittaristo ongelma!
Sierran mittaristo ongelma!
Eli sain kaverilta Mk2 sierran kierroslukumittarillisen mittariston ja laitettiin se kiinni mut kiekkamittari ei lähteny pelaamaan? Muuten kaikki muu tais toimii.. Missä vika?
Oma autoni on Sierra 2.0i DOHC -90 ja siin oli kellollinen mittaristo kiinni..
Oma autoni on Sierra 2.0i DOHC -90 ja siin oli kellollinen mittaristo kiinni..
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Sierran kierroslukumittarillinen mittaristohan on tunnettu siitä et siel jengakellossa on kolme heitto johtoa... joissa veikkailisin että ainakin yhdessä on kylmäjuotos. Nimim. yhden jos toisenkin tinannut.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
transitman kirjoitti:Ei se suoraan laittamalla toimi, sen liittimen ekassa johdossa on vähän matkan päässä liitin joka pitää vaihtaa kiinni vihreään johtoon, jos vihreää johtoa ei löydy niin pitää puolalta vetää uusi johto siihen
Minkä värinen sen ekan johdon pitäis olla? Ja millanen liitin?
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Seuraat sitä alkuperäistä johtosarjaa, sinne kojetaulun uumeniin.
Siellä tulee vastaan VAALEANVIHREÄ johto, se on kiekkamittarin pulssi johto.
Kytke se kiekkamittariin!! (kun tutkit sitä mittarin taustaa tiedät kyllä mihin)
Muistaakseni poistettava kellon virtajohto oli punainen ja oli liitin kammassa 4:s tai 6:s johto.
Siellä tulee vastaan VAALEANVIHREÄ johto, se on kiekkamittarin pulssi johto.
Kytke se kiekkamittariin!! (kun tutkit sitä mittarin taustaa tiedät kyllä mihin)
Muistaakseni poistettava kellon virtajohto oli punainen ja oli liitin kammassa 4:s tai 6:s johto.
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Katso ottaako se mittarinpohjaan kiinni eli onko neula taipunut tai pohjat jotenkin kuprahtannu ja sit kato onko siellä mittarin mekanismissä jossain välissä hiekkaa, pölyä tms.Jubi kirjoitti:Nyt aukaisin mittariston ja "siirsin" viisaria siten että auton ollessa sammuksissa viisari näyttää nolla.. Mut vieläkää mittari ei näytä oikeeta..?? Viisari on jotenki vähä tahmee joissaki kohti nousemaan ylös..? Mitä teen?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Eikö tuo ole normaalia käytöstä Sierran kiekkamittarilta?Jubi kirjoitti:Mittari toimii ny mut se näyttää liian vähä kierroksia? Mitäs ny teen? satasen vauhdissa melkein 1000 kierrosta liian vähä..??
Ainakin tuos mun omassa Ohc sierras mittari ei jaksanut nousta koskaan yli 4 tuhannen ringin ja normaali ajossa näytti aina justiin tuon vajaan tuhat kierrosta liian vähän. Muistaakseni veljen farkku sierras oli aikanaan myös sama vika jos ei aivan niin paha. Itse en sen takia ole viitsinyt edes etsiä rinkimittarillista mittaristoa tuohon nykyiseen sierraan kun ei se kuitenkaan näytä oikein ja onhan tuota isoa viisari kelloa paljon mukavempi kattella
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
No voihan se olla noinki.. Tänää huomasin, että bensamittari ei nouse ylösasti vaikka tankkasin tankin ihan täyteen.. Perkeles.. Taidan vaihtaa sen kellollisen mittariston takas..Riesa2.0 kirjoitti: Eikö tuo ole normaalia käytöstä Sierran kiekkamittarilta?
Ainakin tuos mun omassa Ohc sierras mittari ei jaksanut nousta koskaan yli 4 tuhannen ringin ja normaali ajossa näytti aina justiin tuon vajaan tuhat kierrosta liian vähän. Muistaakseni veljen farkku sierras oli aikanaan myös sama vika jos ei aivan niin paha. Itse en sen takia ole viitsinyt edes etsiä rinkimittarillista mittaristoa tuohon nykyiseen sierraan kun ei se kuitenkaan näytä oikein ja onhan tuota isoa viisari kelloa paljon mukavempi kattella
"Se on päästänsä vajaa joka Sierralla ajaa!"
Hommaa jostain sellainen pieni kierroslukumittari ja istuta se siihen koteloon radion ylä-puolelle, näin itselläni 8)Jubi kirjoitti: No voihan se olla noinki.. Tänää huomasin, että bensamittari ei nouse ylösasti vaikka tankkasin tankin ihan täyteen.. Perkeles.. Taidan vaihtaa sen kellollisen mittariston takas..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Ihan helppo 8) Riippuu siitä kuinka hienon asennuksen haluaa tehdäMinkälainen homma laittaa?
Itselläni on tälläinen patentti: (jos nyt osaan kuvia tänne laittaa
Rinkimittari
Rinkimittari2
Mutta tuo nyt ei ole mikään maailman siistein asennus, ostin tuon mittarin aikoinaan kaverin vanhasta peltoautosta ja se on vain kaksipuolisella teipillä kiinni tuossa reunassa Mutta siitä saa askarella niin siistin kuin itse haluaa, mutta ei tuota huomaa että se olisi teipillä kiinni, siinä ei vain ollut mitään kiinnitysjuttua mukana
Itse johdotus on helppo homma, Mittari tarvitsee +:n ja -:ksen jotka voi ottaa vaikka radion johdoista. Sitten puolalta pitää vetää signaalijohto, se on ehkä vaikein homma... niin ja jos tausta valot haluaa mittariin niin täytyy etsiä sellainen johto johon tulee jännite vain valot päällä (esim.tupakinsytyttimen valolta) Itse otin digitaaliselle kellolle tarkoitetusta johtonipusta, valot syttyy mittariin nyt silloin kun on parkit tai kirkkaat valot päällä.
Johdot minä vedin niin että otin tuon kotelon irti (lähtee vetämällä, jos ei niin avittaa vähän radion takaa) ja porasin sinne kulmaan pienen reiän josta vein johdot! Siinä se! Tulikohan nyt selitettyä tarpeeksi yhdelle illalle
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Tai sitten viskataan sillä normikellolla vesilintua ja tehdään patentti
http://koti.mbnet.fi/asn/mittaristo/
http://koti.mbnet.fi/asn/mittaristo/
Itsellä on aivan sama projekti suunnitelmissa kuin topicin avaajalle eli jenkakellomittaristo kellomittarin paikalle. Ongelmana vain, että jenkakellon kohdalla mittariston taustassa on kolme nastaa, joihin tulee ilmeisesti plus, miinus ja johto puolalta. Missään ei vain ole vihjeitä siitä mihin järjestykseen nämä tulevat, niillä kun on varmasti väliä. Alfamerin sierrakirjassa ei ole mitään kuvia tai selitystä asiaan.Eemeli kirjoitti:Sierran kierroslukumittarillinen mittaristohan on tunnettu siitä et siel jengakellossa on kolme heitto johtoa... joissa veikkailisin että ainakin yhdessä on kylmäjuotos. Nimim. yhden jos toisenkin tinannut.
Minkälainen tämä puolalta vedettävän johdon pitäisi olla? Kelpaako 2,5mm^2 kaiutinkaapeli vai haenko biltemasta oikeaa sähkökaapelia.
Tässä kuva mittariston taustasta, johon osaava voi piirrellä oikeat johdotuksien paikat. http://putfile.com/pic.php?pic=4/9805525597.jpg&s=x11
Kiitos.
-Mikko
ihan heittona pikasesti tarkasteltuna...
Vasen>Plussa
Oikea>Miinus
Keskellä>Pulssi
tosin vasen ja oikea voi olla myös päin vastoin...
ittellä oli toi kiekkamittarilla varustettu mittaristo ihan
toisenlainen...
Vasen>Plussa
Oikea>Miinus
Keskellä>Pulssi
tosin vasen ja oikea voi olla myös päin vastoin...
ittellä oli toi kiekkamittarilla varustettu mittaristo ihan
toisenlainen...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
kiitoksia tiedoista. Eiköhän se kokeilemalla selviä. ja tuskin mitään siinä saa rikottua vaikka ois päinvastoin.ft79 kirjoitti:ihan heittona pikasesti tarkasteltuna...
Vasen>Plussa
Oikea>Miinus
Keskellä>Pulssi
tosin vasen ja oikea voi olla myös päin vastoin...
ittellä oli toi kiekkamittarilla varustettu mittaristo ihan
toisenlainen...