Oma autoni on Sierra 2.0i DOHC -90 ja siin oli kellollinen mittaristo kiinni..

transitman kirjoitti:Ei se suoraan laittamalla toimi, sen liittimen ekassa johdossa on vähän matkan päässä liitin joka pitää vaihtaa kiinni vihreään johtoon, jos vihreää johtoa ei löydy niin pitää puolalta vetää uusi johto siihen
Katso ottaako se mittarinpohjaan kiinni eli onko neula taipunut tai pohjat jotenkin kuprahtannu ja sit kato onko siellä mittarin mekanismissä jossain välissä hiekkaa, pölyä tms.Jubi kirjoitti:Nyt aukaisin mittariston ja "siirsin" viisaria siten että auton ollessa sammuksissa viisari näyttää nolla.. Mut vieläkää mittari ei näytä oikeeta..?? Viisari on jotenki vähä tahmee joissaki kohti nousemaan ylös..? Mitä teen?
Eikö tuo ole normaalia käytöstä Sierran kiekkamittarilta?Jubi kirjoitti:Mittari toimii ny mut se näyttää liian vähä kierroksia? Mitäs ny teen? satasen vauhdissa melkein 1000 kierrosta liian vähä..??
No voihan se olla noinki.. Tänää huomasin, että bensamittari ei nouse ylösasti vaikka tankkasin tankin ihan täyteen.. Perkeles.. Taidan vaihtaa sen kellollisen mittariston takas..Riesa2.0 kirjoitti: Eikö tuo ole normaalia käytöstä Sierran kiekkamittarilta?![]()
Ainakin tuos mun omassa Ohc sierras mittari ei jaksanut nousta koskaan yli 4 tuhannen ringin ja normaali ajossa näytti aina justiin tuon vajaan tuhat kierrosta liian vähän. Muistaakseni veljen farkku sierras oli aikanaan myös sama vika jos ei aivan niin paha. Itse en sen takia ole viitsinyt edes etsiä rinkimittarillista mittaristoa tuohon nykyiseen sierraan kun ei se kuitenkaan näytä oikein ja onhan tuota isoa viisari kelloa paljon mukavempi kattella
Hommaa jostain sellainen pieni kierroslukumittari ja istuta se siihen koteloon radion ylä-puolelle, näin itselläni 8)Jubi kirjoitti: No voihan se olla noinki.. Tänää huomasin, että bensamittari ei nouse ylösasti vaikka tankkasin tankin ihan täyteen.. Perkeles.. Taidan vaihtaa sen kellollisen mittariston takas..
Ihan helppo 8) Riippuu siitä kuinka hienon asennuksen haluaa tehdäMinkälainen homma laittaa?
Itsellä on aivan sama projekti suunnitelmissa kuin topicin avaajalle eli jenkakellomittaristo kellomittarin paikalle. Ongelmana vain, että jenkakellon kohdalla mittariston taustassa on kolme nastaa, joihin tulee ilmeisesti plus, miinus ja johto puolalta. Missään ei vain ole vihjeitä siitä mihin järjestykseen nämä tulevat, niillä kun on varmasti väliä. Alfamerin sierrakirjassa ei ole mitään kuvia tai selitystä asiaan.Eemeli kirjoitti:Sierran kierroslukumittarillinen mittaristohan on tunnettu siitä et siel jengakellossa on kolme heitto johtoa... joissa veikkailisin että ainakin yhdessä on kylmäjuotos.Nimim. yhden jos toisenkin tinannut.
kiitoksia tiedoista. Eiköhän se kokeilemalla selviä. ja tuskin mitään siinä saa rikottua vaikka ois päinvastoin.ft79 kirjoitti:ihan heittona pikasesti tarkasteltuna...
Vasen>Plussa
Oikea>Miinus
Keskellä>Pulssi
tosin vasen ja oikea voi olla myös päin vastoin...![]()
ittellä oli toi kiekkamittarilla varustettu mittaristo ihan
toisenlainen...