-91 orion 1,6 cvh

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Anteeksi vielä, mutta missäs kulmassa se sijaitsee. Mitä "ajohtoa" on? Käykö tuohon hommaan esim tavallinen ledi vaikka cd-soittimesta ja tavallisella sähköjohdolla yhdistää nua 2 "Pinniä"?
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja taky »

orionorion kirjoitti:Se pistoke on vähän niinku kolmion muotoinen.
Mahtaako muissa Fordeissa olla sama systeemi?
Samanlaisia pistokkeita ainakin löytyy -91 Fiestan pellin alta, oikean lokasuojan johtonipusta.
Mistä löytyisi vikakoodien selitykset?
orionorion
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05

Viesti Kirjoittaja orionorion »

Vikakoodien selitykset saa autodata ohjelmasta. Siellä on myös noi vikakoodien luku ohjeet ym ym... ei muuta ku hakemaan sellainen. Hyvin kätevä ohjelma.
Namsu
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Syys 2005 10:11
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Namsu »

Muuten hyvä koodi mut orionis ei oo ilmamääränmittaria vaan siinä on MAP-anturi eli imusarjan paineanturi jonka mukaan ruisku säätää polttoaineen määrän... Niin ja oon nyt 5,5 vuotta ajellu kyseisellä autolla ja oon mieltäny ton pinen nykimisen osakaasulla tän foordin käyttämän ruiskun ominaisuudeksi koska miksikään se ei ole millään muuttunut eikä päästöissäkään ole ollut koskaan ongelmia(lambda)... suuttimet ajattelin viä viedä putsariin kunhan ehdin mut muuten oon kaiken jo kokeillu ja mitannu, eikä mitään vikakoodejakaan ole koskaan tullut... :roll:
Focus 1.6 Trend -07
Orion Clx Efi -91(Myydään)
orionorion
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05

Viesti Kirjoittaja orionorion »

Ja up! Onko kukaan selvittänyt vikaa jo tähän alkuperäiseen kysymykseen? :wink:
orionorion
Viestit: 42
Liittynyt: 24 Elo 2005 23:05

Viesti Kirjoittaja orionorion »

Joo eli huomasin eilen lisää juttuja. Eli ku pitää paikallaan kierrokisa esim 2500rph:ssa nii sutkesta kuuluu semmonen putputus. Eli putputtaa. Eli sytytyksessä jotain häikkää? Voisko se portaittain kiihtyminen johtuu siitä? Alkaa meinaa kyrsii toi ku auto ei liiku 2500rph:n jälkeen mihinkää. Tosi tukkonen.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ettei putki sitten olis tukossa?
olikos tuossa katti?
ei sieltä mitään junia t...
Namsu
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Syys 2005 10:11
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Namsu »

Juu mä tiedän kans parikin orionia jos on ollu sitä vikaa jotta katti on menny rikki ja tukkinu putken... Siis on siinä katti ainaki alunperin... Tuos takavuosina kun olin ostamassa omaa autoa niin samalle päivälle sattu 2 samanlaista orionia jos oli katti paskana, on sitte viimesen päälle hengetön vehes silloon, omaskin oli sama vika heti ostaes mut korjaantu kyl sillä katin vaihrolla... että tällee 8)
Focus 1.6 Trend -07
Orion Clx Efi -91(Myydään)
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja Jooke »

No jokos tuohon alkuperäseen juttuun eli portaittain kiihtymiseen on vika löytynyt.
Jooke
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Kesä 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja Jooke »

Vastaanpas nyt ittelleni eli polttoainesuodattimen vaihto poisti pätkittäin kiihtymisen 92vm:llin 1.6i efi orkusta :lol: Tai niinhän sitä olis luullu piru vie :evil:

Tosin sammuilua ei enää tapahdu kun kytkimen iskee pohjaan.

100tkm on kuulema vaihtoväli :!:
Vastaa Viestiin