Ford Orion 1.6L CL '91 nykiminen
En usko että vika voi olla imusarjan letkuissa, koska silloinhan vuoto olisi jatkuva, jolloin se nykisi ja sammuisi useammin. Minun autoni toimii toisinaan kuin junan vessa ja sitten ihan yht'äkkiä rupeaa nykimään ja joskus sammuu jarruttaessa.
Laturiviasta ei kai voi tulla tällaista nykimistä? Laturin hihna on ruvennut luistamaan...
Laturiviasta ei kai voi tulla tällaista nykimistä? Laturin hihna on ruvennut luistamaan...
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
no kiristä ihmeessä jos on löystynyt tai vaihda hihna, jos on päässyt huonoksi.Paco kirjoitti:En usko että vika voi olla imusarjan letkuissa, koska silloinhan vuoto olisi jatkuva, jolloin se nykisi ja sammuisi useammin. Minun autoni toimii toisinaan kuin junan vessa ja sitten ihan yht'äkkiä rupeaa nykimään ja joskus sammuu jarruttaessa.
Laturiviasta ei kai voi tulla tällaista nykimistä? Laturin hihna on ruvennut luistamaan...
Vaihdoin bensansuodattimen yläkautta 8) . Tuloksena oli, että auto toimii paremmin alhaisilla kierroksilla ja liikkeelle lähdössä. Mutta se sammui silti 2 kertaa kun testasin. Aluksi se ei nykinyt, mutta pian nykiminen taas alkoi.
Nykiminen siis tapahtuu tasakaasulla, tasaista nopeutta ajaessa. 40-80km/h nopeuksissa enimmäkseen. Sammuminen taas tapahtuu usein jarruttaessa, suunnilleen siinä vaiheessa, kun nopeus on 10 - 20km/h, mutta on myös kerran käynyt niin, että moottoritiellä sammui 80km/h nopeudessa jarruttaessa.
Mitäköhän seuraavaksi yrittäisi? Ei tuo bensansuodattimen vaihto mikään ihan turha homma kuitenkaan ollut.
Vinkkejä kaivataan, kiitos.
Nykiminen siis tapahtuu tasakaasulla, tasaista nopeutta ajaessa. 40-80km/h nopeuksissa enimmäkseen. Sammuminen taas tapahtuu usein jarruttaessa, suunnilleen siinä vaiheessa, kun nopeus on 10 - 20km/h, mutta on myös kerran käynyt niin, että moottoritiellä sammui 80km/h nopeudessa jarruttaessa.
Mitäköhän seuraavaksi yrittäisi? Ei tuo bensansuodattimen vaihto mikään ihan turha homma kuitenkaan ollut.
Vinkkejä kaivataan, kiitos.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Joo ruisku on... Tää on mun eka ruiskuauto, niin en tiedä noista ruiskusuuttimista mitään.
Missäs ne sijaitsevat? Kuva ois ihan jees.
Tankkiin en ole vielä viitsinyt kajota, sillä minulla ei ole paikkaa, jossa nostaa auto ilmaan. Siksi jouduin vaihtamaan polttoaineensuodattimenkin ylä kautta.

Tankkiin en ole vielä viitsinyt kajota, sillä minulla ei ole paikkaa, jossa nostaa auto ilmaan. Siksi jouduin vaihtamaan polttoaineensuodattimenkin ylä kautta.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
en oikein keksi miten huono öljy tai suodatin voisi nykimistä aiheuttaa, yleensä tuollaisen nykimisen aiheuttaa bensa/sytytysvika.
suutin/met sijaitsevat imusarjassa.
kannattaa aluksi kokeilla vaikka jotain suuttimien puhdistuslitkua mitä saa esim huoltoasemilta kaadetaan suoraan tankkiin ja ajetaan
toimivaksi oon havainnut crc:n tuotteet.
suutin/met sijaitsevat imusarjassa.
kannattaa aluksi kokeilla vaikka jotain suuttimien puhdistuslitkua mitä saa esim huoltoasemilta kaadetaan suoraan tankkiin ja ajetaan

toimivaksi oon havainnut crc:n tuotteet.
Ruiskunsuuttimet näyttävät siltä, että ne on vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Ne on aivan uuden näköiset. Myös näköjään pakoputkea on uusittu. Tuntuu siltä, että edellinen omistajakin on vikaa metsästänyt. Kaipa se on seuraavaksi bensapumpun vuoro. Pitää vuokrata joku talli käyttöön, että pääsee irroittamaan bensatankkia. Jakohihna on vaihdettu noin 10000 km sitten... Edellisen omistajan toimesta jollain nyrkkipajalla... Jospa menisin vaihdattamaan uuden, jos tuo on laitettu väärin.
Helvetti, mahdollisuuksia on ihan sairaasti, ja kalliiksi tulee. Osuispa tää lotto edes kerran oikeaan.
Helvetti, mahdollisuuksia on ihan sairaasti, ja kalliiksi tulee. Osuispa tää lotto edes kerran oikeaan.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Joo pitänee tarkistaa. Ilmoittelen kun saan kuntoon
, tai en saa kuntoon.
Onko muuten normaalia, että Orion syö öljyä niin, että 4000km jälkeen on jo pinta minimin alapuolella? Kuinkas paljon sitä öljyä minimin ja maximin väliin mahtuu? Eli sen verran mun Orion syö öljyä per/4000km.

Onko muuten normaalia, että Orion syö öljyä niin, että 4000km jälkeen on jo pinta minimin alapuolella? Kuinkas paljon sitä öljyä minimin ja maximin väliin mahtuu? Eli sen verran mun Orion syö öljyä per/4000km.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
PRKL. Kolvasin sulakerasian melkein kokonaan uudelleen, ei auttanut. Nykii ja meinaa sammua. Voiko laturivika, tai huono akku aiheuttaa nykimistä? Jos vaika pukkaa liian vähän, tai liikaa voltteja? Akku on joku noin 10v vanha silvercraft... Kun auto meinaa sammua, niin latauksen valo syttyy ja moottori hörähtää niinkun olisi sammumassa.
Onko kellään huono akku aiheuttanut nykimistä? Tässä autossahan on sähköinen bensapumppu ja ruiskukin käyttää sähköä...
Onko kellään huono akku aiheuttanut nykimistä? Tässä autossahan on sähköinen bensapumppu ja ruiskukin käyttää sähköä...
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Joskus kun starttaa auton, niin öljynpaineenvalo ei syty ollenkaan vaan pelkkä latauksen valo... Outo homma. Niin ja ennen auto teki sitäkin että lähti laiskasti käyntiin. Silleen juuri ja juuri, aivan kuin akku olisi lopussa. Mutta ei tee sitä enää.
Uskaltaisikohan uuteen akkuun satsata, kun tämä auto on vienyt jo aika paljon rahaa vian takia.
Uskaltaisikohan uuteen akkuun satsata, kun tämä auto on vienyt jo aika paljon rahaa vian takia.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
kato nyt laturin johdot ja hiilet kumminkin..ja sen akunkin voi mitata.Paco kirjoitti:Joskus kun starttaa auton, niin öljynpaineenvalo ei syty ollenkaan vaan pelkkä latauksen valo... Outo homma. Niin ja ennen auto teki sitäkin että lähti laiskasti käyntiin. Silleen juuri ja juuri, aivan kuin akku olisi lopussa. Mutta ei tee sitä enää.
Uskaltaisikohan uuteen akkuun satsata, kun tämä auto on vienyt jo aika paljon rahaa vian takia.
ei sieltä mitään junia t...
Seuraavaksi hoidan laturin ja akun. Mittaan akun ja puran laturin. Jos vika ei ole niissä niin sitten tankin kimppuun. Tankin kimppuun olisin jo käynyt jos olisi joku homma että pääsee hyvin työskentelemään auton alla.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Katoitko todella hyvin ne kaikki kylmäjuotokset, yleensä tämä aiheuttaa niitä vaikeuksia, kato suurennuslasilla, ei tarvi kuin yksi jäädä huomaamatta nämä vaikeudet toistuvat(pieni mustarengas juotoksen keskellä joka aiheuttaa kipinöintiä). Jos aiot mennä bensapumppua ottamaan pois niin tee rälläkällä penkin alta riittävän iso reikä mistä otetaan pumpu pois. Pumpun toiminnan voi kokeilla myös akulla sillä siinä ei ole kuin miinus ja plus. Tuskin vika on siinä, jos pumppu surisee.
Mielestäni katsoin kylmäjuotokset hyvin ja minulla oli suurennuslasi, jolla niitä tarkkailin. Otin kaiken lisäksi varman päälle ja kolvasin hieman ekstraakin, eli ehjän näköisiä juotoksia. Tänään testaan akun jotenkin ja laturin myös. Kokeilen myös kytkeä polttoaineen syötön tappokatkaisijan pois käytöstä, jos vaikka se temppuilee, eli on puoliksi päällä välillä.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)