taas sammuilee...
-
VOORTI MONTEO
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
taas sammuilee...
kyseessä ei ole kuski! egr tulpattu kierrokset jää rullatessa 1400-1800 r/min välillä kuitenkin pysähtyessä käy tyhjäkäynti noin 600kierroksessa ja nousee heti normaaliin 900r/min... mutta välillä sammuu eli ei nosta kierroksia! ei aina, mutta välillä!! mitkä on toimenpiteet? tarttis tehrä jotai..... ja talvella huollossa tulpat putsarit ym vaihdettu ja kesällä ei meinannu päästöistä läpi mennä, mistä johtuupi? kykin o loppu, pitäs vaihtaa.. onko kytkimellä jotain tunnistinta mikä vois tohon ensin mainitsemaani vikaan vaikuttaa??
itkeäkkö vai nauraa, foortin kanssa?
outoa
ei satu olemaan tuon lisäksi vielä tehoton ja kuluttaa liikaa?
vois olla sama löytämätön vika kuin ohc sierraskin....
Alkoi mietityttämään että voiko akku, laturi tai tukkeutunut pakoputki tehdä tuon vian?
ainoat mitkä on vielä kokeilematta, kaasutin tietty mutta ei se oikein tunnu siltä....
vois olla sama löytämätön vika kuin ohc sierraskin....
Alkoi mietityttämään että voiko akku, laturi tai tukkeutunut pakoputki tehdä tuon vian?
ainoat mitkä on vielä kokeilematta, kaasutin tietty mutta ei se oikein tunnu siltä....
-
Monteonisti
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
VOORTI MONTEO
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
Kannattaa ensin puhdistaa ilmamäärämittarin langat jollain puhdistusaineella. Paskaantuu ajanmyötä.
Huohotinventtiili löytyy pakosarjan alla olevasta palikasta, joka on yhtydessä kampikammioon, itse venttiili on pyöreä muodoltaan ja sen päähän tulee kuminen huohotinputki. Venttiili lähtee irti nykäisemällä. Kannaattaa hommata uusi ja laittaa paikalleen, ei ole kovin kallis osa. Jos uuden venttiilin vaihdon jälkeen ilmenee, ettei kone pysy tyhjäkäynnillä ollenkaa, vaan sammuu on silloin vika todennäköisimmin tyhjäkäyntiventiilissä, joka sijaitsee imusarjassa. Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistusta voi kokeilla, mutta todennäköisesti joutuu hankkimaan uuden.
Huohotinventtiili löytyy pakosarjan alla olevasta palikasta, joka on yhtydessä kampikammioon, itse venttiili on pyöreä muodoltaan ja sen päähän tulee kuminen huohotinputki. Venttiili lähtee irti nykäisemällä. Kannaattaa hommata uusi ja laittaa paikalleen, ei ole kovin kallis osa. Jos uuden venttiilin vaihdon jälkeen ilmenee, ettei kone pysy tyhjäkäynnillä ollenkaa, vaan sammuu on silloin vika todennäköisimmin tyhjäkäyntiventiilissä, joka sijaitsee imusarjassa. Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistusta voi kokeilla, mutta todennäköisesti joutuu hankkimaan uuden.
Viimeksi muokannut CJH, 12 Syys 2005 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus STW
-
Monteonisti
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
VOORTI MONTEO
- Viestit: 20
- Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
- Paikkakunta: joutseno
jooo, niimpä tietysti.... kattelin äske sitä tehostimen anturii, se o hyvi siinä tyrkyllä ku konepeltii raottaa!! nii hyvi että joku katkassu toisen johon anturin liittimestä!!! aiheuttasko tää niitä oireita? pitää yritää liitellä vissii... välillä ei kestä myöskään tyhjäkäynnillä vaan tyhjäkäynti heittelee 500-1000r/min ja sitte sammuu,eli pitää putsata varmaan se ilmamäärämittari ja ihmetellä sitä tyhjäkäynti venttiiliiki... tuskin ovat sama palikka ku ilmamäärämittari on kait siinä ilmaputsarinjälkeen!?