taas sammuilee...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

taas sammuilee...

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

kyseessä ei ole kuski! egr tulpattu kierrokset jää rullatessa 1400-1800 r/min välillä kuitenkin pysähtyessä käy tyhjäkäynti noin 600kierroksessa ja nousee heti normaaliin 900r/min... mutta välillä sammuu eli ei nosta kierroksia! ei aina, mutta välillä!! mitkä on toimenpiteet? tarttis tehrä jotai..... ja talvella huollossa tulpat putsarit ym vaihdettu ja kesällä ei meinannu päästöistä läpi mennä, mistä johtuupi? kykin o loppu, pitäs vaihtaa.. onko kytkimellä jotain tunnistinta mikä vois tohon ensin mainitsemaani vikaan vaikuttaa?? :roll: :evil: :!: :?: :idea: :arrow: :cry: :D :shock: itkeäkkö vai nauraa, foortin kanssa?
tjh
Viestit: 35
Liittynyt: 10 Huhti 2005 14:52
Paikkakunta: forssa

outoa

Viesti Kirjoittaja tjh »

ei satu olemaan tuon lisäksi vielä tehoton ja kuluttaa liikaa?
vois olla sama löytämätön vika kuin ohc sierraskin....

Alkoi mietityttämään että voiko akku, laturi tai tukkeutunut pakoputki tehdä tuon vian?

ainoat mitkä on vielä kokeilematta, kaasutin tietty mutta ei se oikein tunnu siltä....
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ohivirtausventtiili ja ohjaustehostimen anturi kannattas aluksi putsata ja testata. Tuo anturi ei aiheuta sammumista ainakaan yleensä, mutta voi avittaa kierrosten heittelyä! 8)
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

hyviä neuvoja, kiitos! mistä löydän nuo edellämainitut anturit, tarkalleen ja millä kannattaa puhistaa? :roll: :D
CJH
Viestit: 52
Liittynyt: 08 Helmi 2005 22:09
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja CJH »

Kannattaa ensin puhdistaa ilmamäärämittarin langat jollain puhdistusaineella. Paskaantuu ajanmyötä.

Huohotinventtiili löytyy pakosarjan alla olevasta palikasta, joka on yhtydessä kampikammioon, itse venttiili on pyöreä muodoltaan ja sen päähän tulee kuminen huohotinputki. Venttiili lähtee irti nykäisemällä. Kannaattaa hommata uusi ja laittaa paikalleen, ei ole kovin kallis osa. Jos uuden venttiilin vaihdon jälkeen ilmenee, ettei kone pysy tyhjäkäynnillä ollenkaa, vaan sammuu on silloin vika todennäköisimmin tyhjäkäyntiventiilissä, joka sijaitsee imusarjassa. Tyhjäkäyntiventtiilin puhdistusta voi kokeilla, mutta todennäköisesti joutuu hankkimaan uuden.
Viimeksi muokannut CJH, 12 Syys 2005 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus STW
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ohivirtausventtiili = tyhjäkäyntiventtiili, löytyy imusarjasta! :D Tehostimen anturi löytyy tehostajan lähtöputkea seuraamalla! 8)
VOORTI MONTEO
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Helmi 2005 20:02
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja VOORTI MONTEO »

jooo, niimpä tietysti.... kattelin äske sitä tehostimen anturii, se o hyvi siinä tyrkyllä ku konepeltii raottaa!! nii hyvi että joku katkassu toisen johon anturin liittimestä!!! aiheuttasko tää niitä oireita? pitää yritää liitellä vissii... välillä ei kestä myöskään tyhjäkäynnillä vaan tyhjäkäynti heittelee 500-1000r/min ja sitte sammuu,eli pitää putsata varmaan se ilmamäärämittari ja ihmetellä sitä tyhjäkäynti venttiiliiki... tuskin ovat sama palikka ku ilmamäärämittari on kait siinä ilmaputsarinjälkeen!?
Vastaa Viestiin