Ei mulla ainakaan ole.riikomi kirjoitti:Onko Convers+ -mittaristo?
Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 20 Tammi 2016 15:44
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Mihin te olette kiinnittäneet sen ylläpitolaturilaatikon? Aika ahdasta siinä akun ympäristössä. Siis defa 1204 kyseessä ja Mondeo 2.0tdci vm.-12.
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Voitko laittaa sähköpostiosoitteesi osoitteeseen taunus@nic.fi kun en pysty lähettämään yksityisviestejä sinulle. Olisi kysyttävää Mondeostasi.focus? kirjoitti:Tuli hommattua ensimmäinen dieselauto (2012 Mondeo, 140 hp koneella ja powershift). Autossa tehdasasenteinen webasto kaukosäätimellä. Ei lohkolämmitintä.
Itselläni Mondeo farmari -14 2.0diesel moottorilla
Ford Edge, Taunus -72, -73, -81 ja -82
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Jos et ole vielä löytänyt paikkaa laturille, niin voin laittaa sinulle kuvan omasta defa laturista?sokerijussi kirjoitti:Mihin te olette kiinnittäneet sen ylläpitolaturilaatikon? Aika ahdasta siinä akun ympäristössä. Siis defa 1204 kyseessä ja Mondeo 2.0tdci vm.-12.
Ford Edge, Taunus -72, -73, -81 ja -82
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Mulla on tuo Defan ylläpitolaturi näköjään asennettu autoon jossain vaiheessa.
Äsken kokeilin sitä, niin led vilkuttaa punaista ja syykin selvisi. Sulake ei ole paikallaan.
Tuli vain mieleen, että miksiköhän näin on? Tietysti tuli mieleen, että laturi on aiheuttanut jotakin ongelmia ja käytönesto toteutettu noinkin mielenkiintoisella tavalla?
Kuinka teidän laturit on kytketty? Tuossa ainakin +piuha on akunnavassa, - on korissa. Tuli mieleen, jos tuo on väärin kytketty esim. virranhallinan vuoksi, eikä aiheutuneita ongelmia ole selvitetty sen kummemmin?
Laturi on ilmeisesti malli 1204
Auto on Mm ondeo 2.0tdci 2012
Äsken kokeilin sitä, niin led vilkuttaa punaista ja syykin selvisi. Sulake ei ole paikallaan.
Tuli vain mieleen, että miksiköhän näin on? Tietysti tuli mieleen, että laturi on aiheuttanut jotakin ongelmia ja käytönesto toteutettu noinkin mielenkiintoisella tavalla?
Kuinka teidän laturit on kytketty? Tuossa ainakin +piuha on akunnavassa, - on korissa. Tuli mieleen, jos tuo on väärin kytketty esim. virranhallinan vuoksi, eikä aiheutuneita ongelmia ole selvitetty sen kummemmin?
Laturi on ilmeisesti malli 1204
Auto on Mm ondeo 2.0tdci 2012
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
ZZR 1400 2009
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
kiitos ketjusta! Ensimmäinen auto jossa webasto, ylläpitolaturi myös mutta sitä ei vielä ole tullut käytettyä.
Saakohan kaukosäätimen jälkikäteen asennettua (focus ST 2.0 diesel 2017), voin toki kysyä huollostakin?
Aika kömpelösti osaan käynnistää webaston jos ei ole ohjelmoitu päälle (virrat päälle ja valikkojen kautta...), toki jos joku oikotie on niin kiitos!
Saakohan kaukosäätimen jälkikäteen asennettua (focus ST 2.0 diesel 2017), voin toki kysyä huollostakin?
Aika kömpelösti osaan käynnistää webaston jos ei ole ohjelmoitu päälle (virrat päälle ja valikkojen kautta...), toki jos joku oikotie on niin kiitos!
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Kaukosätimen saa focukseen jälkiasennettuna fordin huollosta, laittavat samalla kun viet seuraavaan huoltoon! Kaukkari (gsm tai radiotaajuus, molemmat saman hintaisia) n. 400€ ja asennus noin 200€ päälle, kuulostaa kalliilta, mutta on ehdottomasti hintansa väärti!
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Kannattaa ehdottomasti ottaa gsm-ohjaus vs. kaukosäädin.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
kaali81 kirjoitti:Kaukosätimen saa focukseen jälkiasennettuna fordin huollosta, laittavat samalla kun viet seuraavaan huoltoon! Kaukkari (gsm tai radiotaajuus, molemmat saman hintaisia) n. 400€ ja asennus noin 200€ päälle, kuulostaa kalliilta, mutta on ehdottomasti hintansa väärti!
Just tässä kattelen focuksen lisävarusteita, gsm mokkula 600e plus asennus, radiotaajuudella 400e plus asennus :/
Focus 1.0 edition a6 2017
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 24 Elo 2017 15:45
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Pitäisikö tuon Webaston käynnistyä kaukosäätimestä missä tahansa lämpötilassa vai onko siinä joku raja? Autona 2014 vuosimallin Ford Mondeo. En ole vielä saanut Webastoa käynnistettyä vaikka välissä kokeillut plus kuuden asteen lämpötilassa.
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Mites muilla syksy on alkanut. Nyt alle 10 asteisina aamuina jos auto on pari päivää seissyt, startatessa aattelen että lähteekö käyntiin vai EI. Kyseessä 29tkm ajettu 2016/1 Kuga eikä ole vielä Eberspäheriä käytetty, eli akussa pitäisi olla virtaa.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Mites toi eberin mobiili sovellutus toimii, eli esim jos laittaa 30min lämmityksen ja menee autoon vaikka 15 min päästä, niin ottaako auton logiikka lämmityksen hallintaan vai jatkuuko lämmitys ajastuksen loppuun?
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Auto ottaa sen haltuun.larna kirjoitti:Mites toi eberin mobiili sovellutus toimii, eli esim jos laittaa 30min lämmityksen ja menee autoon vaikka 15 min päästä, niin ottaako auton logiikka lämmityksen hallintaan vai jatkuuko lämmitys ajastuksen loppuun?
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Kannattaa tsekata Autopluginin vaihtoehto. Lisää juttua autosähköpuolella:
viewtopic.php?f=6&t=52547&start=25
viewtopic.php?f=6&t=52547&start=25
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
thanks, näin pitikin toimiaCossuman kirjoitti: Auto ottaa sen haltuun.
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Pitänee ottaa auton oma Eber ajastus käyttöön kun toi EasyStart toimii miten sattuu.
Asetuksissa on vain lähtöajan määritys. Miten määritellään se kuinka kauan polttoainelämmitin on päälle ennen lähtöä?
Asetuksissa on vain lähtöajan määritys. Miten määritellään se kuinka kauan polttoainelämmitin on päälle ennen lähtöä?
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Auto määrittelee sen ajan ite. Ilmeisesti ulkolämpötila vaikuttaa siihen kauan lämmittää ennen lähtöä.larna kirjoitti:Pitänee ottaa auton oma Eber ajastus käyttöön kun toi EasyStart toimii miten sattuu.
Asetuksissa on vain lähtöajan määritys. Miten määritellään se kuinka kauan polttoainelämmitin on päälle ennen lähtöä?
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Tuolta löytyy alle 400€ plug and play GSM ohjain eberiin, sisältää myös paikannuksen, toimii iphonella appista. On mulla 2017 focuksessa, eikun sim sisään ja pukkaa huoltoliittimeen kiinni ja pari alustusjuttua ohjeen mukaan, sopiva tilakin sen edessä focuksessa. Ollut tyytyväinen.
http://www.autopluginstore.com
http://www.autopluginstore.com
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Ahaa, ajastukseen tuleekin lähtöaika täsmälleen. Minä olen vaimolle aina arvioinut 20min ennen lähtöä. On se kuulemma haalea ollut lähtiessä. Piru, pitää varmaan vilasta sitä manuskaa ja vaihtaa kaukkariin patskut.Vartiaine kirjoitti:Auto määrittelee sen ajan ite. Ilmeisesti ulkolämpötila vaikuttaa siihen kauan lämmittää ennen lähtöä.
-00 Chrysler 300M 2.7 Cinnamon Glaze Metallic
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
-12 Ford Galaxy Ghia 2.0 TDCi people carrier Panther Black
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Kauppalehdestä luettua:
Uusimmat ja tiukimmat päästönormit täyttävissä dieselmoottoreissa ei ole mahdollista esilämmittää moottoria sen paremmin sähköisillä kuin polttoainekäyttöisilläkään lisälämmittimillä. Kauppalehden tietojen mukaan rajoitus koskee varmuudella ainakin Mercedes-Benzin, BMW:n ja Volkswagen-konsernin Euro 6 -dieselautoja, mutta mahdollisesti kaikkia.
Sisätilojen esilämmitys onnistuu jatkossakin, mutta moottorin esilämmitys on jäämässä historiaan. Kauppalehden haastatteleman Vehon mukaan jälkiasennettavia laitteita on mahdollista saada tiettyihin malleihin, mutta autovalmistaja sanoutuu silloin irti kaikesta vastuusta. Kuluttaja voi löytää itsensä todella epäedullisesta asemasta, mikäli jälkiasenteisella lisälämmittimellä varustettuun autoon tulee vikaa.
Suomalaiselle autoilijalle tieto on kuin märkä rätti vasten kasvoja. Meille on kymmenien vuosien ajan kerrottu, miten moottorin esilämmittämisellä on mahdollista pienentää sekä polttoaineenkulutusta että päästöjä. Paljon on puhuttu myös siitä, kuinka kylmän moottorin käynnistäminen paukkupakkasilla voi rasittaa sitä hetkessä satojen kilometrien ajon verran.
Uusimmat ja tiukimmat päästönormit täyttävissä dieselmoottoreissa ei ole mahdollista esilämmittää moottoria sen paremmin sähköisillä kuin polttoainekäyttöisilläkään lisälämmittimillä. Kauppalehden tietojen mukaan rajoitus koskee varmuudella ainakin Mercedes-Benzin, BMW:n ja Volkswagen-konsernin Euro 6 -dieselautoja, mutta mahdollisesti kaikkia.
Sisätilojen esilämmitys onnistuu jatkossakin, mutta moottorin esilämmitys on jäämässä historiaan. Kauppalehden haastatteleman Vehon mukaan jälkiasennettavia laitteita on mahdollista saada tiettyihin malleihin, mutta autovalmistaja sanoutuu silloin irti kaikesta vastuusta. Kuluttaja voi löytää itsensä todella epäedullisesta asemasta, mikäli jälkiasenteisella lisälämmittimellä varustettuun autoon tulee vikaa.
Suomalaiselle autoilijalle tieto on kuin märkä rätti vasten kasvoja. Meille on kymmenien vuosien ajan kerrottu, miten moottorin esilämmittämisellä on mahdollista pienentää sekä polttoaineenkulutusta että päästöjä. Paljon on puhuttu myös siitä, kuinka kylmän moottorin käynnistäminen paukkupakkasilla voi rasittaa sitä hetkessä satojen kilometrien ajon verran.
Kuga 2018 ST-Line Edition 2,0 TDCi Powershift 150/370 AWD A6 Magnetic
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Mopona Suzuki Intruder M1500 vm.2012 ajettu 51tkm
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
^ Onhan tuo jotenkin järjen vastaista, mutta sitä tämä viherhörhöily teettää. Volkkarin passattiin saa webaston euro 6zd 150 hv dieselkoneeseen, joten hieman epäilyttää uutisen todenperäisyys.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17