Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Tuli hommattua ensimmäinen dieselauto (2012 Mondeo, 140 hp koneella ja powershift). Autossa tehdasasenteinen webasto kaukosäätimellä. Ei lohkolämmitintä.
Ei ole mitään hajua, miten webaston kanssa touhuta, olisi siis kysymyksiä:
1. Missä lämpötilassa webastoa pitää rueta käyttämään?
- sillä ajatuksella, että moottori lähtee varmasti käyntiin, auton sisälämpötilalla ei niin ole väliä.
- tarkoitus ei ole käyttää ajastintoimintoa, vaan laittaa aina webasto päälle kaukosäätimellä.
2. Kauanko webastoa pitää pitää päällä, riippuen siis pakkasasteista?
- edelleenkään ei tarvita lämpimiä sisätiloja, vaan mitä moottori vaatii.
3. Kun laitan webaston päälle kaukosäätimellä, kauanko se pysyy päällä?
- vaikuttaako ulkolämpötila tähän?
- sammuuko webasto kun laitan auton käyntiin?
- tiedän kyllä aux heater toiminnon vaikutuksen, että se toimii automaattisesti tarvittaessa ajon aikana
4. Kun laitan webaston kaukosäätimellä päälle, muuttaako se sisätilan puhaltimen nopeutta, vai puhaltaako se sillä nopeudellä mikä siinä oli kun auton sammutin?
Tarkoitus hommata lisäksi jokin ylläpitolaturi, ettei akku kyykkää heti. Tästäkin saa antaa vinkkejä/suosituksia.
Yksi vaihtoehto olisi DEFAn 1204.
KIITOS paljon.
Ei ole mitään hajua, miten webaston kanssa touhuta, olisi siis kysymyksiä:
1. Missä lämpötilassa webastoa pitää rueta käyttämään?
- sillä ajatuksella, että moottori lähtee varmasti käyntiin, auton sisälämpötilalla ei niin ole väliä.
- tarkoitus ei ole käyttää ajastintoimintoa, vaan laittaa aina webasto päälle kaukosäätimellä.
2. Kauanko webastoa pitää pitää päällä, riippuen siis pakkasasteista?
- edelleenkään ei tarvita lämpimiä sisätiloja, vaan mitä moottori vaatii.
3. Kun laitan webaston päälle kaukosäätimellä, kauanko se pysyy päällä?
- vaikuttaako ulkolämpötila tähän?
- sammuuko webasto kun laitan auton käyntiin?
- tiedän kyllä aux heater toiminnon vaikutuksen, että se toimii automaattisesti tarvittaessa ajon aikana
4. Kun laitan webaston kaukosäätimellä päälle, muuttaako se sisätilan puhaltimen nopeutta, vai puhaltaako se sillä nopeudellä mikä siinä oli kun auton sammutin?
Tarkoitus hommata lisäksi jokin ylläpitolaturi, ettei akku kyykkää heti. Tästäkin saa antaa vinkkejä/suosituksia.
Yksi vaihtoehto olisi DEFAn 1204.
KIITOS paljon.
Viimeksi muokannut focus?, 01 Marras 2015 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2012 FORD Mondeo 2.0 Duratorq, 140 hp + Powershift
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Itselläni on MK4 (2009), joten seuraavat "tiedot" eivät välttämättä päde MK4.5:n suhteen.
1. Jos pelkkä käyntiinlähdön varmistaminen kovalla pakkasella on tähtäimessä, niin sitten on puhe -15C:n tuolla puolen olevista pakkasista.
2. Vähintään varttitunti olisi lämmittimen itsensä kannalta (nokeentuminen tms) terveellinen tapa lämmittää. Kovalla pakkasella oma autoni lämmittää ajastimella itseään puolisen tuntia.
3. Lämmitin pysyy epämääräisen ajan (muutaman minuutin??) päällä moottorin käynnistymisen jälkeenkin.
4. Oma autoni puhaltaa lämmittimen ollessa päällä melkeinpä täysillä, joten Weba säätää nopeutta itse.
1. Jos pelkkä käyntiinlähdön varmistaminen kovalla pakkasella on tähtäimessä, niin sitten on puhe -15C:n tuolla puolen olevista pakkasista.
2. Vähintään varttitunti olisi lämmittimen itsensä kannalta (nokeentuminen tms) terveellinen tapa lämmittää. Kovalla pakkasella oma autoni lämmittää ajastimella itseään puolisen tuntia.
3. Lämmitin pysyy epämääräisen ajan (muutaman minuutin??) päällä moottorin käynnistymisen jälkeenkin.
4. Oma autoni puhaltaa lämmittimen ollessa päällä melkeinpä täysillä, joten Weba säätää nopeutta itse.
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Kiitos jo näistä.
Onko tuohon puhallusnopeuteen mahdollista vaikuttaa jotenkin? Suotta hönkii täysillä, sehän se suurin sähkösyöppö on.
Onko tosiaan noin, ettei lämpimämmässä kuin - 15 C tarvitse webastoa...?
Onko tuohon puhallusnopeuteen mahdollista vaikuttaa jotenkin? Suotta hönkii täysillä, sehän se suurin sähkösyöppö on.
Onko tosiaan noin, ettei lämpimämmässä kuin - 15 C tarvitse webastoa...?
2012 FORD Mondeo 2.0 Duratorq, 140 hp + Powershift
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Kyllä dieselmoottori lähtee tulille ihan hehkuttamalla hyvinkin kylmästä. Jos vain akussa on varausta, niin toistamalla hehkutuksen useampaan kertaan, niin starttaa kyllä.
Viimeisimmät pikahehkut jotka saavuttavat 800 C alle sekunnissa ovat kuulemma niin hyviä, että -25C voi kääntää avaimesta käyntiin ilman sen ihmeempää esihehkutusta.
Viimeisimmät pikahehkut jotka saavuttavat 800 C alle sekunnissa ovat kuulemma niin hyviä, että -25C voi kääntää avaimesta käyntiin ilman sen ihmeempää esihehkutusta.
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Tartteeko edes hehkuttaa kun raakasti vaan starttaa...
Ei, oikeasti olen sivistyneen esilämmityksen kannalla.
Miten weba pukkaa lämmintä sisään riippuu sekä järjestelmän tyypistä, että asetuksista.
Manuaali ilmastointi taitaa puhaltaa sisälle niillä asetuksilla, jotka on valittu nappuloilla.
Täysautomaattinen ilmastointi puhaltaa jos siten kuin järjestelmä katsoo asialliseksi,
joten siihen ei käsittääkseni voi itse vaikuttaa.
Oisko manuaalijärjestelmä tässä jopa fiksumpi, kun voi itse valita.
Tämä ihan weban perus"tietoutta" mitenkään malliin sitoutumatonta.

Ei, oikeasti olen sivistyneen esilämmityksen kannalla.
Miten weba pukkaa lämmintä sisään riippuu sekä järjestelmän tyypistä, että asetuksista.
Manuaali ilmastointi taitaa puhaltaa sisälle niillä asetuksilla, jotka on valittu nappuloilla.
Täysautomaattinen ilmastointi puhaltaa jos siten kuin järjestelmä katsoo asialliseksi,
joten siihen ei käsittääkseni voi itse vaikuttaa.
Oisko manuaalijärjestelmä tässä jopa fiksumpi, kun voi itse valita.
Tämä ihan weban perus"tietoutta" mitenkään malliin sitoutumatonta.
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Tartteeko edes hehkuttaa kun raakasti vaan starttaa...
Ei, oikeasti olen sivistyneen esilämmityksen kannalla.
Miten weba pukkaa lämmintä sisään riippuu sekä järjestelmän tyypistä, että asetuksista.
Manuaali ilmastointi taitaa puhaltaa sisälle niillä asetuksilla, jotka on valittu nappuloilla.
Täysautomaattinen ilmastointi puhaltaa siten kuin järjestelmä katsoo asialliseksi,
joten siihen ei käsittääkseni voi itse vaikuttaa.
Oisko manuaalijärjestelmä tässä jopa fiksumpi, kun voi itse valita.
Tämä ihan weban perus"tietoutta" mitenkään malliin sitoutumatonta.

Ei, oikeasti olen sivistyneen esilämmityksen kannalla.
Miten weba pukkaa lämmintä sisään riippuu sekä järjestelmän tyypistä, että asetuksista.
Manuaali ilmastointi taitaa puhaltaa sisälle niillä asetuksilla, jotka on valittu nappuloilla.
Täysautomaattinen ilmastointi puhaltaa siten kuin järjestelmä katsoo asialliseksi,
joten siihen ei käsittääkseni voi itse vaikuttaa.
Oisko manuaalijärjestelmä tässä jopa fiksumpi, kun voi itse valita.
Tämä ihan weban perus"tietoutta" mitenkään malliin sitoutumatonta.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Itse käyttäisin jo +5:stä, ja 10min riittää siihen ettei se nokee itteensä. Ja kun sitä käyttää niin oppii kuinka kauan on hyvä lämmittää missäkin lämpötilassa. Monessa autossa toimii niin, että laittaa ilmastoinnin manuaalille, säätää lämmön täysille ja puhaltimen ykköselle/kakkoselle ennenkun sammuttaa auton, niin puhaltaa sitten noilla asetuksilla kun laittaa polttoainetoimisen lisälämppärin päälle, mullakin audissa jos on automaatilla niin alkaa puhaltaa täysillä jonki ajan päästä.
Mutta, äärimmäisen hieno keksintö, ja tuohon kun tottuu niin ilman on vaikea elää..
Mutta, äärimmäisen hieno keksintö, ja tuohon kun tottuu niin ilman on vaikea elää..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Siinäpä olisikin laskemista, missä lämpötilassa _kannattaa_ webastoa käyttää. Kuitenkin jo +5 lämpötilassa 10-15 minuuttia lämmitystä, ja on mukava istua lämpimään autoon, jonka käyntiääni on pehmeämpi ja toiminta kaupunkimatelussa sivistyneempi. Tuossa lämpötilassa kone ei lisälämmitystä käynnistykseen vaadi ja onko weban ja polttoaineen/akkusähkön kuluminen kalliimpaa, kuin kylmän moottorin käynnistys ja kulutus?
Nollassa käytän lisälämmitystä joka tapauksessa, ettei tartte laseja kraappia. Ja kuten mainittu, weba tykkää käydä kuumaksi saakka ennen sammutusta. Ajastettuna se laskee itse lämmitysajan ulkoilman lämpötilasta ja alkaa lämmittämään sen mukaan etukäteen. Muuten se lämmittää lämpimäksi (mikälie astemäärä) ja sammuu.
Mielenkiintoista olisi jotenkin saada selville, kuinka kauan se käy liikkeelle lähdön jälkeen. Joku lämpömittarin anturi weban pakoputkeen ja näyttö kajuutan puolelle.
Nollassa käytän lisälämmitystä joka tapauksessa, ettei tartte laseja kraappia. Ja kuten mainittu, weba tykkää käydä kuumaksi saakka ennen sammutusta. Ajastettuna se laskee itse lämmitysajan ulkoilman lämpötilasta ja alkaa lämmittämään sen mukaan etukäteen. Muuten se lämmittää lämpimäksi (mikälie astemäärä) ja sammuu.
Mielenkiintoista olisi jotenkin saada selville, kuinka kauan se käy liikkeelle lähdön jälkeen. Joku lämpömittarin anturi weban pakoputkeen ja näyttö kajuutan puolelle.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Kiitoksia taas.
Automaatti-ilmastointi löytyy, joten ei auta se mille nopeudelle on jätetty puhallinnopeus.
Laitoin kuitenkin viestiä fordille ja pariin firmaan, jotka asentaa webastoja kysymyksiä, onko puhallusnopeuteen mahdollista vaikuttaa jos lyö tietokoneen kiinni autoon.

Automaatti-ilmastointi löytyy, joten ei auta se mille nopeudelle on jätetty puhallinnopeus.
Laitoin kuitenkin viestiä fordille ja pariin firmaan, jotka asentaa webastoja kysymyksiä, onko puhallusnopeuteen mahdollista vaikuttaa jos lyö tietokoneen kiinni autoon.
2012 FORD Mondeo 2.0 Duratorq, 140 hp + Powershift
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Eikö automaatti-ilmastointia saa fordissa siihen tilaan, joku economy tms. että sais itse asetettua puhallussuunnat ja nopeudet
Meinaan ainakin hondassa ja audissa onnistuu vaikka kummassakin on automaatti-ilmastointi...

Meinaan ainakin hondassa ja audissa onnistuu vaikka kummassakin on automaatti-ilmastointi...
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Eikö niin, että auton saa käynnistää vaikka webasto pyörii?
Eli ei tarvitse sammuttaa ennen käynnistystä?
Eli ei tarvitse sammuttaa ennen käynnistystä?
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Minä ainakin käytän automaatti-ilmastointia aina manuaaliasetuksilla tässä niin kuin aiemmissakin autossa. Automatiikka yksinkertyaisesti toimii pöhköstim, esimerkiksi huudattaa joissain tilanteissa puhallinta ärsyttävän suurella nopeudella eli äänekkäästi.
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Ei tarvitse Webaa sammuttaa ennen moottorin käynnistämistä.
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Tuli hommattua ja asennettua DEFA 1204 ylläpitolaturi. Aika hankala oli löytää paikkaa johon saisi latauspiuhan laitettua, siis sen joka tulee puskuriin johon laitetaan se verkkovirtapiuha, kun niin ahdasta oli puskurin sisäpuolella jokapaikassa. Lopulta löytyi paikka apukuskin puolelta aivan eturenkaan etupuolelta. Ajovaloumpion kun irrottaa saa hyvin laitettua. Ei pitäisi siis virran loppua vaikka webasto laulaa.
Asennusohjeissa oli tällainen maininta: Joissain autoissa on ns. akunvalvontajärjestelmä. Maadoitusjohdon kytkennässä
on noudatettava ajoneuvovalmistajan ohjeita.
Autohan on siis Ford Mondeo 2012 2,0 Duratorq, 140 hp.
En löytänyt auton käyttöohjekirjasta mitään mainintoja moisesta. Laturin piuhat yhdistin seuraavasti:
Plussan laitoin akun + napaan
Miinuksen laitoin siihen virran-antopistokkeeseesn, johon käynnistysapuvirtaa annettaessa laitetaan - kaapeli.
Liekö oikein vai ei? Lataamaan ainakin lähti, eikä auto palanut.
Asennusohjeissa oli tällainen maininta: Joissain autoissa on ns. akunvalvontajärjestelmä. Maadoitusjohdon kytkennässä
on noudatettava ajoneuvovalmistajan ohjeita.
Autohan on siis Ford Mondeo 2012 2,0 Duratorq, 140 hp.
En löytänyt auton käyttöohjekirjasta mitään mainintoja moisesta. Laturin piuhat yhdistin seuraavasti:
Plussan laitoin akun + napaan
Miinuksen laitoin siihen virran-antopistokkeeseesn, johon käynnistysapuvirtaa annettaessa laitetaan - kaapeli.
Liekö oikein vai ei? Lataamaan ainakin lähti, eikä auto palanut.

2012 FORD Mondeo 2.0 Duratorq, 140 hp + Powershift
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Moi, hyvä ja ajankohtainen topic! Täällä tuore 2011 diesel-S-Maxin omistaja. Samoiten tuli laitettua Defan ylläpitolaturisarja tilaukseen. Arkisin matkat ovat pääosin lyhyitä, joten akun virrankesto pitää varmistaa.
Onko jollain kokemuksia defan ylläpitolaturin asennuksesta S-maxiin? Mihin kohtaan pistokepää olisi hyvä kiinnittää? Etusäleikköön?
Onko jollain kokemuksia defan ylläpitolaturin asennuksesta S-maxiin? Mihin kohtaan pistokepää olisi hyvä kiinnittää? Etusäleikköön?
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
Itseäkin kiinnostaisi ylläpitolaturin oikeaoppinen asentaminen mk4 Mondeoon. Eli tarvitseeko auton mahdollisesta akunvalvontajärjestelmästä välittää? Btw, irroititko akkua asennuksen aikana. Jos irroitit, pitikö radioon syöttää koodi?focus? kirjoitti: -snips-
Asennusohjeissa oli tällainen maininta: Joissain autoissa on ns. akunvalvontajärjestelmä. Maadoitusjohdon kytkennässä
on noudatettava ajoneuvovalmistajan ohjeita.
Autohan on siis Ford Mondeo 2012 2,0 Duratorq, 140 hp.
En löytänyt auton käyttöohjekirjasta mitään mainintoja moisesta. Laturin piuhat yhdistin seuraavasti:
Plussan laitoin akun + napaan
Miinuksen laitoin siihen virran-antopistokkeeseesn, johon käynnistysapuvirtaa annettaessa laitetaan - kaapeli.
Liekö oikein vai ei? Lataamaan ainakin lähti, eikä auto palanut.
Re: Antakaa webastotietoa noviisille
2008 bensa mallisessa Mondeossa ei ainakaan ole akunvalvontaa. Itse laittanut laturin + piuhan akun + nakaan ja maa piuhan vasemman iskritolpassa olevaan "tappiin"Niguel kirjoitti: Itseäkin kiinnostaisi ylläpitolaturin oikeaoppinen asentaminen mk4 Mondeoon. Eli tarvitseeko auton mahdollisesta akunvalvontajärjestelmästä välittää? Btw, irroititko akkua asennuksen aikana. Jos irroitit, pitikö radioon syöttää koodi?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Akun navat piti irrottaa, kun se laturin piuhoissa on sellainen 0-tyyppinen liitin, joten virrat hävisi hetkeksi. Radion koodia ei kuitenkaan tarvinnut syöttää uudestaa. Olisiko akun irtiolo ollut sitten niin lyhyt.
Ja miinus minulla siis samassa paikassa kuin tuossa ylläolevassa viestissä.
Ja miinus minulla siis samassa paikassa kuin tuossa ylläolevassa viestissä.
2012 FORD Mondeo 2.0 Duratorq, 140 hp + Powershift
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Pari kysymystä samaan aihepiiriin liittyen, eli MK4 Mondeon webastoon.
Oletusaika lämmitykselle(active now) on 30min, saako tuota millään pidemmäksi? Jotenkin tuntuu, että kovemmalla pakkasella 45min olisi parempi, koska jo nollan tuntumassa tuntuu, että lasit ei aukea. Vai onko niin, että tuo säätää sisätilojen lämmitystä/tuuletusta tehokkaammaksi kovemmalla pakkasella? Ennakkoajastuksesta ei tule mitään, kun aamut niin erilaisia...
Toimiiko tuo muilla niin, että jos olen napsaissut tuon päälle(se 30min) ja lähdenkin 20min päästä, niin starttauksessa webasto sammuttaa itsentä? Vai onko joku säätöasia? Jotenkin vaan tuntuisi järkevämmältä, että vaikka auton käynnistääkin ja lähtee ajamaaan niin webasto lämmittäisi vielä sen loput 10min ja sammuisi vaikka vasta sitten?
Entä toimiiko muilla tuo "Active now" kuinka hyvin? Itsellä vaihtelevasti, joskus toimii ekalla painalluksella, mutta esim tänä aamuna pitä rämpyttää varmaan lähemmän 10kertaa, että ruksi jäi ruutuun ja lämmitin lähti päälle... Auttaisiko tuohon mikään softapäivitys tms? Vaikuttaako akun varaustilanne?
Vaikka lisälämmitin mukava varuste onkin, niin hieman enemmän tuon toimintaa/ohjausta olisivat voineet kyllä tehtaalla miettiä...
Oletusaika lämmitykselle(active now) on 30min, saako tuota millään pidemmäksi? Jotenkin tuntuu, että kovemmalla pakkasella 45min olisi parempi, koska jo nollan tuntumassa tuntuu, että lasit ei aukea. Vai onko niin, että tuo säätää sisätilojen lämmitystä/tuuletusta tehokkaammaksi kovemmalla pakkasella? Ennakkoajastuksesta ei tule mitään, kun aamut niin erilaisia...
Toimiiko tuo muilla niin, että jos olen napsaissut tuon päälle(se 30min) ja lähdenkin 20min päästä, niin starttauksessa webasto sammuttaa itsentä? Vai onko joku säätöasia? Jotenkin vaan tuntuisi järkevämmältä, että vaikka auton käynnistääkin ja lähtee ajamaaan niin webasto lämmittäisi vielä sen loput 10min ja sammuisi vaikka vasta sitten?
Entä toimiiko muilla tuo "Active now" kuinka hyvin? Itsellä vaihtelevasti, joskus toimii ekalla painalluksella, mutta esim tänä aamuna pitä rämpyttää varmaan lähemmän 10kertaa, että ruksi jäi ruutuun ja lämmitin lähti päälle... Auttaisiko tuohon mikään softapäivitys tms? Vaikuttaako akun varaustilanne?
Vaikka lisälämmitin mukava varuste onkin, niin hieman enemmän tuon toimintaa/ohjausta olisivat voineet kyllä tehtaalla miettiä...
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
3. Lämmitin pysyy epämääräisen ajan (muutaman minuutin??) päällä moottorin käynnistymisen jälkeenkin.
Itse käytän Active Now -toimintoa aniharvoin. Eilen viimeksi kuitenkin kokeilin ja toisella yrityksellä jäi päälle. Oma tuntuma on, että virtoja päälle kytkiessä kannattaa samalla kääntää ajovalot pois päältä.
Itse käytän Active Now -toimintoa aniharvoin. Eilen viimeksi kuitenkin kokeilin ja toisella yrityksellä jäi päälle. Oma tuntuma on, että virtoja päälle kytkiessä kannattaa samalla kääntää ajovalot pois päältä.
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Active now voi olla akun suhteen kriittinen. Mulla edellisen akun kanssa sai joskus muutaman kerran koittaa ja joskus kyllästyinkin, olkoot kele. Uudella akulla ei kertaakaan ole ollut ongelmaa. Ei Activea päälle laitettaessa tarvitse kiertää virtoja kokonaan päälle, eka asento riittää, siinä ei vielä ole valoja päällä.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Tämä olikin hyvä tieto. Ja todellakin, ei tarvitse kääntää virtoja kokonaan päälle, että valikkoja pääsee selaamaan ja laittamaan webaston Active now toiminnolla päälle. Ainakin tänä aamuna lähti hienosti noin heti ekalla painalluksella!ynjevi kirjoitti:Active now voi olla akun suhteen kriittinen. Mulla edellisen akun kanssa sai joskus muutaman kerran koittaa ja joskus kyllästyinkin, olkoot kele. Uudella akulla ei kertaakaan ole ollut ongelmaa. Ei Activea päälle laitettaessa tarvitse kiertää virtoja kokonaan päälle, eka asento riittää, siinä ei vielä ole valoja päällä.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Meikäläisen -09:ssä virtalukon eka asento laittaa vain radion päälle ja vasta II-asennossa pääsee mittaristoon.
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
-09 mullakin (1,8 tdci), eikä tarvetta II-asentoon, I-asento riittää.riikomi kirjoitti:Meikäläisen -09:ssä virtalukon eka asento laittaa vain radion päälle ja vasta II-asennossa pääsee mittaristoon.
Vielä tuosta Activen päällemenosta vanhan akun kanssa. Jonain päivänä ei tosiaan mennyt millään päälle ja seuraavana päivänä laakista. Ilmeisesti juuri akun lataus ja lämpötila oli sopivampi seuraavana päivänä ja sähkö riitti.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Antakaa webastotietoa sekä ylläpitolaturiasiaa
Onko Convers+ -mittaristo?