mk4 2.0 tdci ahtopaineista
mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Oletteko koskaan ajaessanne tutkineet, kuinka paljon teillä auton turbo ahtaa?
En löytänyt googlellakaan arvoja, mitä esim tuollaisen 163 hp -11 mondeo arvot pitäis olla. Yli vai alle 1 bar ?
En löytänyt googlellakaan arvoja, mitä esim tuollaisen 163 hp -11 mondeo arvot pitäis olla. Yli vai alle 1 bar ?
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
en maksimia tiedä mutta ilmeisesti pitäis jopa 1.5 baaria tuupata jo 2000 rpm
Toki en usko että enempää ahtais.
Toki en usko että enempää ahtais.
"harder" is not a very good safeword
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
1.6 bar omassa 2.0 tdci 163hv mondeossa johon softa vaihdettu. Vakio ahdot muistelen 1.4 bar
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Äässss-max 140hv -10, tasaisessa ajossa ahdot 0,1bar. Kiihdyttäessä ei yli 1,5bar mene piikki millään ja siittäkin hyvin äkkia lasketaan johonkin 1,3.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Milläs porukat näitä seurailee?
Mikä ja missä softa ajettu sisään? Sama auto niin kiinnostaa.jmm79 kirjoitti:1.6 bar omassa 2.0 tdci 163hv mondeossa johon softa vaihdettu. Vakio ahdot muistelen 1.4 bar

Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
ookei
tuossa mun autossa ei nouse yhtään yli 0.9 vaikka miten vedättäis. Eilen illalla testattiin naapurin kugaa, jossa sama kone ja ihan samat 0.8bar lukemat saatiin (Torque-appi kännykässä ).
mikähän tässä nyt mättää kun sama ohjelma entisessä 100 kw sitikassa kuitenki näytti 1.3 eli kai tuo lukema on kuitenki sillai luotettava. Mulla siis puuttuu noin 0.5 bar !
tuossa mun autossa ei nouse yhtään yli 0.9 vaikka miten vedättäis. Eilen illalla testattiin naapurin kugaa, jossa sama kone ja ihan samat 0.8bar lukemat saatiin (Torque-appi kännykässä ).
mikähän tässä nyt mättää kun sama ohjelma entisessä 100 kw sitikassa kuitenki näytti 1.3 eli kai tuo lukema on kuitenki sillai luotettava. Mulla siis puuttuu noin 0.5 bar !
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
pitäskö kokeilla toista app:iä? Jos se vaikka jotenki hijas ja ei vaan näytä niitä piikkejä, tosin kyllä mulla pysy selvästi yli yhden pitempään.
Tai sitten onko siinä äpsissä jotain autokohtasia säätöjä? Näyttäähän se normi ilmanpaineen oikein eli sammuksissa pitäs olla 0, eikä pakkasella?
Niin ja tuntuuko että autosta puuttuu sitten niitä heposia?
Tai sitten onko siinä äpsissä jotain autokohtasia säätöjä? Näyttäähän se normi ilmanpaineen oikein eli sammuksissa pitäs olla 0, eikä pakkasella?
Niin ja tuntuuko että autosta puuttuu sitten niitä heposia?
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
minäpäs päivitän äppiin profiilit, siellä on ny kaikki asetusarvot entisestä autosta. En kyllä tiiä miten ne voi tähän vaikuttaa mutta kokeillaan.
En tiiä puuttuuko poneja kun en oo samanlaisella ennen ajellu.Mutta ei tuo kyllä mitenkään käsistä karkaa että periaatteessa vois kuvitella että ois äkäsempikin jos muka noinki paljon hevosia pitäis olla. Mutta jos vertaa vanhaan mk3 130hv dieseliin, niin kyllähän se ilman EGR:ää lähti rajummin ku tämä .
En tiiä puuttuuko poneja kun en oo samanlaisella ennen ajellu.Mutta ei tuo kyllä mitenkään käsistä karkaa että periaatteessa vois kuvitella että ois äkäsempikin jos muka noinki paljon hevosia pitäis olla. Mutta jos vertaa vanhaan mk3 130hv dieseliin, niin kyllähän se ilman EGR:ää lähti rajummin ku tämä .
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Torque ei näytä ainakaan mulla samaa kuin forscan tai autocom ja muistelen että 0.8 barin luokkaa näyttää omakin kulkine jos torquella lukee.
Optimoi autosi softa enkä kyllä suosittele eroa ei juurikaan huomaa vaikka tehot pitäisi olla 190hv väännöt 400nm pintaa.
Optimoi autosi softa enkä kyllä suosittele eroa ei juurikaan huomaa vaikka tehot pitäisi olla 190hv väännöt 400nm pintaa.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Miten tuo on mahdollista?jmm79 kirjoitti:Torque ei näytä ainakaan mulla samaa kuin forscan tai autocom ja muistelen että 0.8 barin luokkaa näyttää omakin kulkine jos torquella lukee.
Optimoi autosi softa enkä kyllä suosittele eroa ei juurikaan huomaa vaikka tehot pitäisi olla 190hv väännöt 400nm pintaa.
Testerithän vain välittää autosta sen datan ulos, eikä sen pitäisi sitä mitenkään muunnella?
Jos testeri X saa eculta jonkin arvon ulos, ei se sama arvo voi olla eri testeri Y:lle. Testerithän eivät mittaa mitään, vaan välittävät eculta dataa ihmisen luettavassa muodossa.
Sama kuin lukisi Iltasanomasta kännykällä että huomenna paistaa aurinko, mutta samaan aikaan tietokoneen selaimella katsottaessa sataisi vettä?
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
ZZR 1400 2009
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Kerroppa se. Näin vaan on.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Torgue näytti max.0,8 bar. Tyhjäkäynnillä D-päällä -0,3 bar.
Kuga 120kw powershift 2011
Kuga 120kw powershift 2011
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Just torquella luin niin 0.9bar ja forscan piikki 1.62bar sit laskee kierrosten mukaan.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
No kait mulla sitten on kaikki kunnossa, sain eilen vilahtaan torquessa nanosekunniksi 1.0 bar.
Jaa että ei kannata siis tuhlata rahoja optimointeihin. Ollu vähän mielessä sekin mutta olkoonpa sitten tuollaisenaan.
Jaa että ei kannata siis tuhlata rahoja optimointeihin. Ollu vähän mielessä sekin mutta olkoonpa sitten tuollaisenaan.
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
[quote="jmm79"]Torque ei näytä ainakaan mulla samaa kuin forscan tai autocom ja muistelen että 0.8 barin luokkaa näyttää omakin kulkine jos torquella lukee.
Normaali ilmanpaine 1013hPa / 1,013bar. Forscan laskee tämän lisäksi. Voi todeta kuvan grafiikasta, tyhjäkäynnillä näyttää n.0,74 bar joka ei voi pitää paikkaansa.
Grafiikan näyttämä yläpaine 1,9 bar oikeasti 0,9 bar.

Normaali ilmanpaine 1013hPa / 1,013bar. Forscan laskee tämän lisäksi. Voi todeta kuvan grafiikasta, tyhjäkäynnillä näyttää n.0,74 bar joka ei voi pitää paikkaansa.
Grafiikan näyttämä yläpaine 1,9 bar oikeasti 0,9 bar.

Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Ok. Uskottavahan se on jos kokemukset tuollaisia ovat. Itse olen mieltänyt nuo testerit niin, että ne tukevat jotakin protokollaa tai eivät tue?
Jos eivät tue niin sitten ei toimivaa yhteyttä saada aikaiseksi.
Jos tukevat, niin data tulee luettavaksi sellaisena kuin sen anturit eculle antavat, eikä mitään eroja voi tulla laitteiden välillä?
Jos eivät tue niin sitten ei toimivaa yhteyttä saada aikaiseksi.
Jos tukevat, niin data tulee luettavaksi sellaisena kuin sen anturit eculle antavat, eikä mitään eroja voi tulla laitteiden välillä?
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
ZZR 1400 2009
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Ilmanpainehan riippuu mittauspaikan korkeussijainnista, joten esim. moottorinohjauksessa ei liene järkevää edes käyttää mitään vakiota korjausarvoa. Siksi käytetään aina absoluuttista painearvoa.Kuugaa kirjoitti:
En tiedä mutta luulen...
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
ZZR 1400 2009
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Kyllä 2.62bar näytti max..
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Aikoinaan 1.9tdi Golfissa jumitti vnt-siivet ja ongelmaa etsiessä nousi paineet yli 2bar. eli vag-com logitti yli 3bar paineita jos polki autoa kunnolla ja kaasu pohjaan kerralla, ennen kuin limpmoodi ehti päälle.jmm79 kirjoitti:Kyllä 2.62bar näytti max..
Noissa oli limpmode-kynnys muistaakseni 1,4bar/0,5sek. Säädön toimiessa oikein ei paineet nousseet vakio softalla juurikaan yli 1bar.
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
ZZR 1400 2009
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
MAP näyttää absoluuttista painetta, siitä vähennetään ulkoilman paine n.1bar
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Näin on.Kuugaa kirjoitti:MAP näyttää absoluuttista painetta, siitä vähennetään ulkoilman paine n.1bar
Mondeo 2.0 tdci 2012
ZZR 1400 2009
ZZR 1400 2009
Re: mk4 2.0 tdci ahtopaineista
Niin ja nuo kännyköiden ohjelmat lukennee molemmat arvot ja näyttävät vain erotuksen eli sen oikean ahtopaineen. Riippuu siis luetaanko MAP arvoa suoraan vai boost pressurea
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium