![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Toivon mukaan joku sai kiinni tästä vähän sekavasta aloitusviestistä?
Kone tosiaan 2.0 blacktop zetec ja auto -86 sämpylä SIerra.
Niin sitä vielä lisäkysymyksenä että käykö CVH Sierrasta öljynimuputki suoraan Black topin öljypumppuun? Tällöinhän ei tarvitsisi sitä alkaa niin paljoa askertelemaan...?duckworth kirjoitti:Nosto![]()
Ja lisää kysymyksiä; Mietin vieläkin myös sitä vaihtoehtoa, että jos tekisi öljypohjan pellistä, mutta millaista tiivistettä tulisi tällöin käyttää, kun sitä uraa ei enä olekaan öpohjan reunoissa? Ja zeteissä ei ole mun käsittääkseni uraa lohkonkaan puolella tiivisteelle, joten mitenkä millaisen tiivisteen saisi tukevasti pysymään välissä? Jos joku tehnyt itse öljypohjan niin olisi mukava nähdä kuvia toteutuksestaAinakin ninim regalityan taisi olla tehnyt ihan pellistä ö-pohjan...?
Myöskin kaipailisin yhä vinkkejä tuohon imusihtiin liittyen.
En tiedä escortin pohjien sopivuudesta, mutta sen takia olen tekemässä uutta, koska ö-pohjan patti pitäisi saada koneen takaosaan.Mara kirjoitti:Minkä takia pitää muokata öljypohjaa? Eikö Escort-mallinen öljypohjakaan sovi konehuoneeseen?
Ok, täytyy muokkailla jonkun Zetec-perheen koneen putkesta tuo. Tiivisteeksi on ajatellu tuota Retro Fordin myymää versiotaemax kirjoitti:Ei sovi cvh:n putket. Zeteceissä imuputki on kiinni pumpun alla, kun cvh:ssa se on kiinni pumpun kyljessä.
Öljypohjan etu- ja takapään kaari voi olla haastava, jos itte alkaa a:sta asti tekemään, tiivisteeksi käy vaikka hyvä silikoni.
emax kirjoitti: Ite lähtisin muokkaukses varmaan silleen liikkeelle että pulttaisin sen johonkin lohkoon/plootuun kiinni, ja ottaisin ohc:n pohjasta mallia. Siis jos kone tulee vakio paikalleen.
Laittelen kyllä varmaan useamman kuvan toteutuksestaduckworth kirjoitti: Sen verran olen jo valmistellut hommaa että leikattiin toisen opiskelijan kanssa 6mm teräslevystä 750x450 pala joka särmättiin sivuilta 90 kulmat, tehtiin siis eräänlainen taso joka toimii jiginä öljypohjan hitsauksessa. Ajatus on siis tähän jigiin porata sama jako kuin lohkossa käyttäen sapluunana alkup. ö-pohjaa. Tällöin voin hitsata koko pohjan kasaan tässä jigissä ilman ettei se ole ihan solmulla lämpövetelyistä johtuen. Ajattelin käyttää 2mm tavaraa pohjan tekoon ja tiivitepinnan mukaan lukien kampuran ylitykset sitten 1,5mm pellistä. Toki heppailen ensin kasaan ja mallaan itse moottoriin sitä.
Täytyy pitää lupaus:duckworth kirjoitti:Laittelen kyllä varmaan useamman kuvan toteutuksesta