Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Nonnii, Blacktopin öljypohja pitäisi muokata takavetoasennukseen sopivaksi ja oltaisiin vinkkejä vailla Ilmeisesti joutuu muokkaamaan sitä alumiini osuutta, ja tiedossa on AC-TIG. Mutta olisko kellään heittää mittoja kuvien kera esim. patin uudelleen sijoituksesta? Entä mitä mieltä ootte loiskelvyn tilanteesta eli pystyiskö tekemään niin että leikkaa alkup. loiskelevyn irti ja hitsaa uudelleen niin päin että sihdin aukko jää takaosaan? Ja miten imusihti ja sen muokkaus? Kun sitä esim, jatkaa niin millä pirulla sen saa sitten sisältä absoluuttisen puhtaaksi ettei mene hilettä öljypumppuun?
Toivon mukaan joku sai kiinni tästä vähän sekavasta aloitusviestistä?
Kone tosiaan 2.0 blacktop zetec ja auto -86 sämpylä SIerra.
Toivon mukaan joku sai kiinni tästä vähän sekavasta aloitusviestistä?
Kone tosiaan 2.0 blacktop zetec ja auto -86 sämpylä SIerra.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Nostellaanpa tätäkin taas Kuulisin mielellään vinkkejä, mutta esitän vielä lisäkyssäreitä eli sen oon tajunnu jo että alkup. loiskelevyä ei voi tosiaan käyttää jos mielii saada imusihdin paikoilleen, mutta jos sen loiskelevyn rälläköi pois, niin voiko uuden systeemin rakentaa siihen peltiosaan? Vai täytyykö pohjan alu-osuudesta ottaa tavaraa pois että menee Sierraan kolhimatta etupalkkiin?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Nosto
Ja lisää kysymyksiä; Mietin vieläkin myös sitä vaihtoehtoa, että jos tekisi öljypohjan pellistä, mutta millaista tiivistettä tulisi tällöin käyttää, kun sitä uraa ei enä olekaan öpohjan reunoissa? Ja zeteissä ei ole mun käsittääkseni uraa lohkonkaan puolella tiivisteelle, joten mitenkä millaisen tiivisteen saisi tukevasti pysymään välissä? Jos joku tehnyt itse öljypohjan niin olisi mukava nähdä kuvia toteutuksesta Ainakin ninim regalityan taisi olla tehnyt ihan pellistä ö-pohjan...?
Myöskin kaipailisin yhä vinkkejä tuohon imusihtiin liittyen.
Ja lisää kysymyksiä; Mietin vieläkin myös sitä vaihtoehtoa, että jos tekisi öljypohjan pellistä, mutta millaista tiivistettä tulisi tällöin käyttää, kun sitä uraa ei enä olekaan öpohjan reunoissa? Ja zeteissä ei ole mun käsittääkseni uraa lohkonkaan puolella tiivisteelle, joten mitenkä millaisen tiivisteen saisi tukevasti pysymään välissä? Jos joku tehnyt itse öljypohjan niin olisi mukava nähdä kuvia toteutuksesta Ainakin ninim regalityan taisi olla tehnyt ihan pellistä ö-pohjan...?
Myöskin kaipailisin yhä vinkkejä tuohon imusihtiin liittyen.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Niin sitä vielä lisäkysymyksenä että käykö CVH Sierrasta öljynimuputki suoraan Black topin öljypumppuun? Tällöinhän ei tarvitsisi sitä alkaa niin paljoa askertelemaan...?duckworth kirjoitti:Nosto
Ja lisää kysymyksiä; Mietin vieläkin myös sitä vaihtoehtoa, että jos tekisi öljypohjan pellistä, mutta millaista tiivistettä tulisi tällöin käyttää, kun sitä uraa ei enä olekaan öpohjan reunoissa? Ja zeteissä ei ole mun käsittääkseni uraa lohkonkaan puolella tiivisteelle, joten mitenkä millaisen tiivisteen saisi tukevasti pysymään välissä? Jos joku tehnyt itse öljypohjan niin olisi mukava nähdä kuvia toteutuksesta Ainakin ninim regalityan taisi olla tehnyt ihan pellistä ö-pohjan...?
Myöskin kaipailisin yhä vinkkejä tuohon imusihtiin liittyen.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
ihanko oot löytäny jostain CVH koneen? luulin ettei niitä muilla olekkaan kun mulla HEEH! ei kovin moni ole ainakaan ilmottautunu pari muuta taidan tietää jos enää olemassa ovat...
On vaan semmonen pannu konstruktio että pienenkin osan saaminen on arpomista
On vaan semmonen pannu konstruktio että pienenkin osan saaminen on arpomista
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Aikamoista yksinpuhelua, joten yritetään auttaa miestä mäessä. Zetecistä en mitään ymmärrä, mutta jotain on jäänyt muistiin (että sillä varauksella )
Olet varmaan hylännyt valmiin setin liian kalliina?
Minä hankkisin öp mitoitukseen romulohkon ja tekisin vaikka kakkosnelosen pätkistä sopivan kokoisen mock-upin öljypohjan paikalle. Sitten veistäisin alkuperäisestä pohjasta ylimääräiset tämän mallin mukaan pois ja sovittaisin paikoilleen autoon. Edelleen, ennen pohjan hitsuuta umpeen tekisin öljyputken muokkauksen nähdäkseni, että miten se istuu paikoilleen. Sitten joku loiskelevy / -kaukalo siihen sihdin ympärille ja pohja paikoilleen.
CVH pohjan kanssa pitää tehdä muokattu öljyn imuputki. Luonnollisesti vanha putki pestään öljystä esim. bräkleenillä ja saippuavedellä. Kuivana siihen ei niin pahasti tartu metallihile ja muokkauksen jälkeen uusi pesu. Huuhtelu vielä sihdistä koneeseen päin, niin hileen jääminen putkeen vielä minimoituu.
Zetekkiin on valmiita peltisiä öljypohjia RWD asennukseen. Jos omatekoiseen päädyt, niin eikö tämmöisen tiiviste kävisi?
Olet varmaan hylännyt valmiin setin liian kalliina?
Minä hankkisin öp mitoitukseen romulohkon ja tekisin vaikka kakkosnelosen pätkistä sopivan kokoisen mock-upin öljypohjan paikalle. Sitten veistäisin alkuperäisestä pohjasta ylimääräiset tämän mallin mukaan pois ja sovittaisin paikoilleen autoon. Edelleen, ennen pohjan hitsuuta umpeen tekisin öljyputken muokkauksen nähdäkseni, että miten se istuu paikoilleen. Sitten joku loiskelevy / -kaukalo siihen sihdin ympärille ja pohja paikoilleen.
CVH pohjan kanssa pitää tehdä muokattu öljyn imuputki. Luonnollisesti vanha putki pestään öljystä esim. bräkleenillä ja saippuavedellä. Kuivana siihen ei niin pahasti tartu metallihile ja muokkauksen jälkeen uusi pesu. Huuhtelu vielä sihdistä koneeseen päin, niin hileen jääminen putkeen vielä minimoituu.
Zetekkiin on valmiita peltisiä öljypohjia RWD asennukseen. Jos omatekoiseen päädyt, niin eikö tämmöisen tiiviste kävisi?
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Mukavaa saa vastauksia tähänkin ketjuun, kiitokset siitä ensi alkuun Ja tosiaan valmiin setin 500e tuntuu vähän suolaiselta ja toisaalta alumiinin hitsaus mahdollisuus on vähän niin ja näin.. Sen verran olen jo valmistellut hommaa että leikattiin toisen opiskelijan kanssa 6mm teräslevystä 750x450 pala joka särmättiin sivuilta 90 kulmat, tehtiin siis eräänlainen taso joka toimii jiginä öljypohjan hitsauksessa. Ajatus on siis tähän jigiin porata sama jako kuin lohkossa käyttäen sapluunana alkup. ö-pohjaa. Tällöin voin hitsata koko pohjan kasaan tässä jigissä ilman ettei se ole ihan solmulla lämpövetelyistä johtuen. Ajattelin käyttää 2mm tavaraa pohjan tekoon ja tiivitepinnan mukaan lukien kampuran ylitykset sitten 1,5mm pellistä. Toki heppailen ensin kasaan ja mallaan itse moottoriin sitä.
Niin tuohon imuputkeen liittyen mietinkin että kun eBayssa näkyy olevan harvinasena tunnetun 1.8 CVH Sierraan pick-up, niin vaatiko sekin muokkausta että sopii Black topin pumppuun??
Niin tuohon imuputkeen liittyen mietinkin että kun eBayssa näkyy olevan harvinasena tunnetun 1.8 CVH Sierraan pick-up, niin vaatiko sekin muokkausta että sopii Black topin pumppuun??
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Minkä takia pitää muokata öljypohjaa? Eikö Escort-mallinen öljypohjakaan sovi konehuoneeseen?
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
En tiedä escortin pohjien sopivuudesta, mutta sen takia olen tekemässä uutta, koska ö-pohjan patti pitäisi saada koneen takaosaan.Mara kirjoitti:Minkä takia pitää muokata öljypohjaa? Eikö Escort-mallinen öljypohjakaan sovi konehuoneeseen?
Mutta käykö CVH-Sierran imusihti/-putki vai täytyykö rakentaa kokonaan uusi pick-up?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Jaa, tarkoitus on saada patti niinpäin. Luulin, että blacktopissa olisi just takana ollutkin.
Tässä Escortin pohja:
Ja tässä oletettavasti Mondeon:
Tässä Escortin pohja:
Ja tässä oletettavasti Mondeon:
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Joo siis mullahan on kaksiosainen tuo pohja, alempi peltiä ja ylempi sitten alumiinia. Alla linkki josta näkyy tuo pohjan patti yhdessä kuvassa:
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra5.htm
Tuosta kuvassa jonka postasit on ilmeisesti silvertop(?), vaikka mondeosta onkin. Joidenkin lähteiden mukaan ilmeisesti silvertopin pohjankin kanssa menee kolvaamiseksi.
Tuosta imuputkesta vielä , käykö CVH-Sierran putki öljypumppuun ihan bolt-on Blacktopissa ja miten se soveltuu muiden mielestä RWD-konversioon??
(postattu android puhelimesta)
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra5.htm
Tuosta kuvassa jonka postasit on ilmeisesti silvertop(?), vaikka mondeosta onkin. Joidenkin lähteiden mukaan ilmeisesti silvertopin pohjankin kanssa menee kolvaamiseksi.
Tuosta imuputkesta vielä , käykö CVH-Sierran putki öljypumppuun ihan bolt-on Blacktopissa ja miten se soveltuu muiden mielestä RWD-konversioon??
(postattu android puhelimesta)
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Tongin taas tietoa webin syövereistä, ja ilmeisesti CVH:n pickuppikaan ei ihan muokkaamatta mene. Jos kerta putki täytyy joka tapauksessa tehdä/muokkailla osin itse, niin mikä olisi paras aihio siihen? Kun ilmeisesti Blacktopin oma on muovia (en ole vielä purkanut kylläkään vanhaa pois, vaikka kone onkin jo pukkiin ruuvattuna), mitä olen ymmärtänyt.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
EI kai ne kaikki ole muovia? Ainakin tässä artikkelissa käytettiin Mondeon putkea joka on hitsattavissa. Liian kaunis tuo ei ole, mutta ilmeisesti toimii.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Käyköhän muuten blacktoppiin silvertopin öljypohja ja -pumppu/ imuputki? Taitaa mullekin tulla yksi blacktoppi kohta ja silverin osia on jotain jäljellä.
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Ei sovi cvh:n putket. Zeteceissä imuputki on kiinni pumpun alla, kun cvh:ssa se on kiinni pumpun kyljessä.
Öljypohjan etu- ja takapään kaari voi olla haastava, jos itte alkaa a:sta asti tekemään, tiivisteeksi käy vaikka hyvä silikoni.
Ite lähtisin muokkaukses varmaan silleen liikkeelle että pulttaisin sen johonkin lohkoon/plootuun kiinni, ja ottaisin ohc:n pohjasta mallia. Siis jos kone tulee vakio paikalleen.
Öljypohjan etu- ja takapään kaari voi olla haastava, jos itte alkaa a:sta asti tekemään, tiivisteeksi käy vaikka hyvä silikoni.
Ite lähtisin muokkaukses varmaan silleen liikkeelle että pulttaisin sen johonkin lohkoon/plootuun kiinni, ja ottaisin ohc:n pohjasta mallia. Siis jos kone tulee vakio paikalleen.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Ok, täytyy muokkailla jonkun Zetec-perheen koneen putkesta tuo. Tiivisteeksi on ajatellu tuota Retro Fordin myymää versiotaemax kirjoitti:Ei sovi cvh:n putket. Zeteceissä imuputki on kiinni pumpun alla, kun cvh:ssa se on kiinni pumpun kyljessä.
Öljypohjan etu- ja takapään kaari voi olla haastava, jos itte alkaa a:sta asti tekemään, tiivisteeksi käy vaikka hyvä silikoni.
emax kirjoitti: Ite lähtisin muokkaukses varmaan silleen liikkeelle että pulttaisin sen johonkin lohkoon/plootuun kiinni, ja ottaisin ohc:n pohjasta mallia. Siis jos kone tulee vakio paikalleen.
Mulla on tallilla vaan yksi Zetec-lohko/kone, joten oon valmistellu hommaan ihan erillisen jigin, tuossa suunnitelmaa:
Laittelen kyllä varmaan useamman kuvan toteutuksestaduckworth kirjoitti: Sen verran olen jo valmistellut hommaa että leikattiin toisen opiskelijan kanssa 6mm teräslevystä 750x450 pala joka särmättiin sivuilta 90 kulmat, tehtiin siis eräänlainen taso joka toimii jiginä öljypohjan hitsauksessa. Ajatus on siis tähän jigiin porata sama jako kuin lohkossa käyttäen sapluunana alkup. ö-pohjaa. Tällöin voin hitsata koko pohjan kasaan tässä jigissä ilman ettei se ole ihan solmulla lämpövetelyistä johtuen. Ajattelin käyttää 2mm tavaraa pohjan tekoon ja tiivitepinnan mukaan lukien kampuran ylitykset sitten 1,5mm pellistä. Toki heppailen ensin kasaan ja mallaan itse moottoriin sitä.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Tuollapitäs onnistua ei ainakaan vetele lämmöstä
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Tällä hetkellä ö-pohjan väkertely on jo hyvällä alulla (projekti ketjussa kuvaa), mutta pohjan etuosan korkeus vähän raavituttaa otsaa... Kun Zetcissä voi öljypumpun ja sen imuputken vuoksi korkeus olla maksimissaan se 11-11,5cm, niin mittasin Sierrasta lohkon alatasosta matkan etupalkkiin, jossa tilaa oli 12cm, mutta.. matkaa ohjausvaihteeseen jäi vaan 10cm, eli törmäyskursilla ollaan Mittauksen tein 84 vm. Sierrasta jossa erilainen etupalkki vrt. uudempiin Sierroihin, tietysti jos joku kehtaisi mitatata samat etäisyydet 85 tai uudemmasta Sierrasta niin olisin kiitollinen
Yksi vaihtoehto (jos mun mittaukset oikein on) olisi asentaa kone n. 2cm ylemmäs, onko muut joutunu tekemään näin takavetoasennuksissaan??? Ja kuinka käy tällöin kardaanikulman(??), kun mulla tulossa MT-75 ja luonnollisesti dokkilaisen kardaani. Onko ylipäänsä järkevä lähteä asentamaan konetta 2cm pystympään, kuitenkin aika iso matka tässä yhteydessä.
EDIT: Sen verran vielä että tuo Blacktopin putki kaartaa turhan korkealta pumpulta lähtiessa, eli siinä voisi olla n. 1,5cm mahdollisuus lyhentää että mutka alkaa heti pumpun laipalta (kuten 1,8 CVH:ssa näkyy olevan, Ebaysta kateltuna), mutta silti ainakin tehostetun ohjausvaihteen kanssa (ulkomitoiltaan isompi) tulee jälleen ahdasta kun pohja olisi yhä n. 10cm korkea etuosasta...
Yksi vaihtoehto (jos mun mittaukset oikein on) olisi asentaa kone n. 2cm ylemmäs, onko muut joutunu tekemään näin takavetoasennuksissaan??? Ja kuinka käy tällöin kardaanikulman(??), kun mulla tulossa MT-75 ja luonnollisesti dokkilaisen kardaani. Onko ylipäänsä järkevä lähteä asentamaan konetta 2cm pystympään, kuitenkin aika iso matka tässä yhteydessä.
EDIT: Sen verran vielä että tuo Blacktopin putki kaartaa turhan korkealta pumpulta lähtiessa, eli siinä voisi olla n. 1,5cm mahdollisuus lyhentää että mutka alkaa heti pumpun laipalta (kuten 1,8 CVH:ssa näkyy olevan, Ebaysta kateltuna), mutta silti ainakin tehostetun ohjausvaihteen kanssa (ulkomitoiltaan isompi) tulee jälleen ahdasta kun pohja olisi yhä n. 10cm korkea etuosasta...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Täytyy pitää lupaus:duckworth kirjoitti:Laittelen kyllä varmaan useamman kuvan toteutuksesta
http://www.borehammer.net/aryhma_sierra7.htm
Toki joutuu varmaan koeponnistamaan ton rakennelman tässä kevään mittaan. Pohjan etuosasta tein nyt sen 11cm korkean, saa nähdä joutuuko konetta tuomaan paljonkin ylemmäs vakiopaikalta...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Ajattelin puhkaista pohjaan reiän, johon laippa+tiiviste turbon öljynpaluulle, ohje on näissä että luonnollisesti öljypinnan yläpuolelle ja ilmesesti suht. etuosaan konetta. Ajattelin laittaa paikan sivulle (pakosarjan puolelle ) ja niin eteen kuin mahdollista, koska pumpun lähellä on tilaa läpipulttaus asennukselle. Kysyn nyt vielä varmistukseksi tuleeko kyseisellä paluun sijoituksella silti ongelmia ja jos tulee niin mitä?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Öljypinnan yläpuolelle, ja siihen mihin mahtuu niin että öljynpaluuletku/putki tulisi mahdollisimman suorana alas.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Blacktop Zetecin öljypohjan muokkaus takavetoasennukseen?
Öljypohjaan tein jo ahtimen ö-paluun, mutta nyt palaan tuohon imusihti aiheeseen vielä kerran..
Nyt siis mua yhä askarruttaa tuo imusihdin kiinnitys runkolaakeripukinplutteihin. Tällä hetkellä ratkaisu on seuraavanlainen:
https://imgur.com/zxl2IRT
Olen hitsannut kummankin RKL-pukinpultinkantaan 12.9 lujuuden M8-pultit, joihin muttereilla kiinnittyy tuo imuputki. Projektien puolella puhuttiin kideraerajamuutoksista ja siitä ettei toi ratkaisu tule kestämään ja hitsaukset pettää koneen täristäessä jne......
Kuitenkin joku (nimim. hoopee ilmeisesti?) on tehnyt tällaisen ratkaisun:
https://hekoparts.1g.fi/kuvat/H-P/Grana ... 8-1164.jpg
Tuossahan tulee vaan toiseen pultinkannoista imuputken kiinnitys ja kaiketi on kestänyt ajossa?
Kuka on siis oikeassa?
Nyt siis mua yhä askarruttaa tuo imusihdin kiinnitys runkolaakeripukinplutteihin. Tällä hetkellä ratkaisu on seuraavanlainen:
https://imgur.com/zxl2IRT
Olen hitsannut kummankin RKL-pukinpultinkantaan 12.9 lujuuden M8-pultit, joihin muttereilla kiinnittyy tuo imuputki. Projektien puolella puhuttiin kideraerajamuutoksista ja siitä ettei toi ratkaisu tule kestämään ja hitsaukset pettää koneen täristäessä jne......
Kuitenkin joku (nimim. hoopee ilmeisesti?) on tehnyt tällaisen ratkaisun:
https://hekoparts.1g.fi/kuvat/H-P/Grana ... 8-1164.jpg
Tuossahan tulee vaan toiseen pultinkannoista imuputken kiinnitys ja kaiketi on kestänyt ajossa?
Kuka on siis oikeassa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER