Kiekkamittari asiaa?
No jos siinä on eri moottorinohjaus niin siinä saattaa olla toteutettu erilaisella signaalilla toi rundikello. Esim. jos siinä on noi sytytysyksikön signaali johdot toisin päin niin tuo toinen signaali saattaa tulla puolet suuremmalla nopeudella. Siis se mikä antaa tiedon jolla muutellaan ennakoita.
Myös tolla tuplakipinä puolalla saattaa olla asian kanssa tekemistä.
Myös tolla tuplakipinä puolalla saattaa olla asian kanssa tekemistä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
No kierrosten nousu on kyllä ihan reaali aikaista ja kyllä se singnaali taitaa olla oikea koska se tulee alkuperäisestä johdosta joka menee rundikellolle siinä paremassa malissa.... niin kyllä se silloin on kierrosluvulle tarkoitettu johto eikä ennakolle...minkäs takia mittariston liittimeen tulis ennakko johto???
Noh joka tapauksessa se toimii nyt ja eiks se ole vaan hyvä asia








Niin no joo no jos se oli alkuperäinen liitin niin sitte.
Ihemtyttää vaan että mikä sen toiminnan oikein on sekottanut.
Kun ei noissa orkkis mittareissa pitäis olla ees sitä kytkintä milla saa sen kalibroitua nelos tai kutos koneelle.
Mutta hieno homma jokaapauksessa että alko pelittämään.
Ihemtyttää vaan että mikä sen toiminnan oikein on sekottanut.
Kun ei noissa orkkis mittareissa pitäis olla ees sitä kytkintä milla saa sen kalibroitua nelos tai kutos koneelle.
Mutta hieno homma jokaapauksessa että alko pelittämään.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Kannattaa vaikka kattoa sellasella ajotuslampulla missä näkee kierrokset niin että näyttää vaikka 1000rpm kohalla oikein ja sitte vaikka 3000rpm eli että nousee lineaarisestiPower kirjoitti:Nyt Toimii!!! Jipiiii![]()
![]()
Takana olevaan piirilevyyn juottelin yhen vastuksen tilalle potentiometrin......nyt sen voi säätää kohdalleen ja toimii hyvin....
![]()
![]()
Että niinku mitäettä??? Mulla näyttää eskossa jenkakello just puolet liian vähän. Tyhjäkäynti on 400 kierr ja 3000 on jo pakko vaihtaa isommalle. Elikkä mitä tehdään??JesseT kirjoitti:Ei ole näin hankalaa.
Jos se näyttää kaksi kertaa liikaa, niin ottaa sen signaalin tachoutin sijasta suoraan toiselta puolalta. Jos näyttää puolet, niin sitten toisinpäin.
itsellä sama vika mutta efi tekniikassa. on kokeiltu erillistä kiekkakelloaki mut näyttää hädin tuskin mitäänPasitee kirjoitti:Mulla näyttää eskossa jenkakello just puolet liian vähän. Tyhjäkäynti on 400 kierr ja 3000 on jo pakko vaihtaa isommalle. Elikkä mitä tehdään??

Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
No eikö siis ecun pinni kaaviosta löydy tachometer liitäntää?
No mites sitte esim. toi kampiakselin asentoanturin signaali? Ei taida toimia???
Ja tota sivua taas tarjoaisin. Siellä lopussa on yksi kytkentä millä saa yks puolaseen tarkotetun jenkakellon toimimaan edis systeemissä.
http://www.megasquirt.info/ms2/EDIS.htm
No mites sitte esim. toi kampiakselin asentoanturin signaali? Ei taida toimia???
Ja tota sivua taas tarjoaisin. Siellä lopussa on yksi kytkentä millä saa yks puolaseen tarkotetun jenkakellon toimimaan edis systeemissä.
http://www.megasquirt.info/ms2/EDIS.htm
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Mitenkäs tuollaisen Bilteman kiekkamittarin kytkentä on? Kun löytyy kaksi mustaa, punainen, vihreä ja valkoinen. Punainen plussa, vihreä puolan miinukseen?, molemmat mustat maihin? Entä valkoinen?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Selvä, täytyy tarkistaa toimiiko tuo mittari ollenkaan. Noin arvelinkin noiden olevan, piti varmistaa 
Edit: Joo, noinhan ne menee, toimii. Tyhjäkäynti näytti olevan ryyppy päällä ~1800

Edit: Joo, noinhan ne menee, toimii. Tyhjäkäynti näytti olevan ryyppy päällä ~1800

Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71