Kiekkamittari asiaa?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No jos siinä on eri moottorinohjaus niin siinä saattaa olla toteutettu erilaisella signaalilla toi rundikello. Esim. jos siinä on noi sytytysyksikön signaali johdot toisin päin niin tuo toinen signaali saattaa tulla puolet suuremmalla nopeudella. Siis se mikä antaa tiedon jolla muutellaan ennakoita.
Myös tolla tuplakipinä puolalla saattaa olla asian kanssa tekemistä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Nyt Toimii!!! Jipiiii :lol: :D :) Takana olevaan piirilevyyn juottelin yhen vastuksen tilalle potentiometrin......nyt sen voi säätää kohdalleen ja toimii hyvin.... :lol: :lol: :lol:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mutta näyttääkö kokoajan oikein? Jos se nyt ottaa signaalinsa esim. sieltä ennakon säädöltä tms. niin se saattaa vaihdella.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

No kierrosten nousu on kyllä ihan reaali aikaista ja kyllä se singnaali taitaa olla oikea koska se tulee alkuperäisestä johdosta joka menee rundikellolle siinä paremassa malissa.... niin kyllä se silloin on kierrosluvulle tarkoitettu johto eikä ennakolle...minkäs takia mittariston liittimeen tulis ennakko johto??? :lol: :lol: :lol: Noh joka tapauksessa se toimii nyt ja eiks se ole vaan hyvä asia :lol: :wink: :wink: :wink:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Niin no joo no jos se oli alkuperäinen liitin niin sitte.
Ihemtyttää vaan että mikä sen toiminnan oikein on sekottanut.
Kun ei noissa orkkis mittareissa pitäis olla ees sitä kytkintä milla saa sen kalibroitua nelos tai kutos koneelle.
Mutta hieno homma jokaapauksessa että alko pelittämään.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Capri69
Viestit: 8
Liittynyt: 15 Helmi 2005 13:06
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Capri69 »

Mistä ottaa kiekkamittari signaalin -88 2.0 ohc kaasari sierrassa? laturilta?
Mittaristossa kaikki muu pelaa, kiekkamittari ehkä kerran viikossa ja sillonkin vähän vaan aikaa..
Ei löytyny haynesin sähkökaaviostakaan koko kiekkamittaria.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Power kirjoitti:Nyt Toimii!!! Jipiiii :lol: :D :) Takana olevaan piirilevyyn juottelin yhen vastuksen tilalle potentiometrin......nyt sen voi säätää kohdalleen ja toimii hyvin.... :lol: :lol: :lol:
Kannattaa vaikka kattoa sellasella ajotuslampulla missä näkee kierrokset niin että näyttää vaikka 1000rpm kohalla oikein ja sitte vaikka 3000rpm eli että nousee lineaarisesti
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Eiköhän se tuossa sierrassa ota sen signaalin puolalta
Escort 1.8 sport -97
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Siis mikä tää laturi hömpötys nyt on? En oo kinä kuullu että kiekkamittarin signaali otettais laturilta. Se tulee puolalta tai moottorinohjaus boksilta uudemmissa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No jossei ole esim puolaa tai moottorinohjausta.

Mihinkäs laittaisit vanhaan diesel autoon kiekkamittarin, puolaan vai :wink:
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Boschin kiekkamittari diesel vehkeisiin kytketään suuttmen putkeen. josta lukee kierrokset :wink:
Escort 1.8 sport -97
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Ja joissain kiisseleissä tulee vauhipyörään tunnistin :wink:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eikäs tässä topicissa mun mielestä ollu diisselit ees kyseessä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

No ei mutta juttu muuttu....sitäpaitsi tää on mun aloittama aihe.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Ei ole näin hankalaa.
Jos se näyttää kaksi kertaa liikaa, niin ottaa sen signaalin tachoutin sijasta suoraan toiselta puolalta. Jos näyttää puolet, niin sitten toisinpäin.
Pasitee

Viesti Kirjoittaja Pasitee »

JesseT kirjoitti:Ei ole näin hankalaa.
Jos se näyttää kaksi kertaa liikaa, niin ottaa sen signaalin tachoutin sijasta suoraan toiselta puolalta. Jos näyttää puolet, niin sitten toisinpäin.
Että niinku mitäettä??? Mulla näyttää eskossa jenkakello just puolet liian vähän. Tyhjäkäynti on 400 kierr ja 3000 on jo pakko vaihtaa isommalle. Elikkä mitä tehdään??
Pasitee

Viesti Kirjoittaja Pasitee »

Pasitee kirjoitti: Että niinku mitäettä??? Mulla näyttää eskossa jenkakello just puolet liian vähän. Tyhjäkäynti on 400 kierr ja 3000 on jo pakko vaihtaa isommalle. Elikkä mitä tehdään??
Nii ja röpötin on 1,6gl missä on uudempi mk4sen mittaristo
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Pasitee kirjoitti:Mulla näyttää eskossa jenkakello just puolet liian vähän. Tyhjäkäynti on 400 kierr ja 3000 on jo pakko vaihtaa isommalle. Elikkä mitä tehdään??
itsellä sama vika mutta efi tekniikassa. on kokeiltu erillistä kiekkakelloaki mut näyttää hädin tuskin mitään :?
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
RetArt
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Maalis 2005 15:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja RetArt »

Sama vika
Hjälp. mk5 Efi ja splitfiren mittari
RetArt
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Maalis 2005 15:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja RetArt »

kukaan ei osaa neuvoo.. tiedän et se ilmeisesti pitäis ottaa myös jostain muualta, mut mistä?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No eikö siis ecun pinni kaaviosta löydy tachometer liitäntää?
No mites sitte esim. toi kampiakselin asentoanturin signaali? Ei taida toimia???
Ja tota sivua taas tarjoaisin. Siellä lopussa on yksi kytkentä millä saa yks puolaseen tarkotetun jenkakellon toimimaan edis systeemissä.
http://www.megasquirt.info/ms2/EDIS.htm
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mitenkäs tuollaisen Bilteman kiekkamittarin kytkentä on? Kun löytyy kaksi mustaa, punainen, vihreä ja valkoinen. Punainen plussa, vihreä puolan miinukseen?, molemmat mustat maihin? Entä valkoinen?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mulla joku equusin romu,niin se valkonen tulee mittarivaloista,vihreä just puolasta,muita en enää muistakkaan,molemmille eli valolle ja mittarille oma maadotus tai jotain..ja tietysti punanen se wirtaska.
ei sieltä mitään junia t...
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Selvä, täytyy tarkistaa toimiiko tuo mittari ollenkaan. Noin arvelinkin noiden olevan, piti varmistaa :)

Edit: Joo, noinhan ne menee, toimii. Tyhjäkäynti näytti olevan ryyppy päällä ~1800 :D
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Vastaa Viestiin