TPS:n säätö?
TPS:n säätö?
Tietääkö kukaan pystyykö tota kaasuläpän asentoanturia säätämään?
Testasin sen ja läppä kiinni pitäs tulla ~0.5V kun mulla tuli 1.4V. Ja samaten kaasu pohjassa (WOT) pitäs jännite olla ~4.7V. Mulla se tuli jo pari senttiä ennen kun läppä on auki eikä nouse siitä enempää.
Meinasinkin, että mahtaako sitä pystyä kääntämään tms. kun tuntuis, että se näyttää koko ajan, että läppä on enemmän auki kuin mitä todellisuudessa.
Muuten anturi toimii kyllä ihan hyvin.
Testasin sen ja läppä kiinni pitäs tulla ~0.5V kun mulla tuli 1.4V. Ja samaten kaasu pohjassa (WOT) pitäs jännite olla ~4.7V. Mulla se tuli jo pari senttiä ennen kun läppä on auki eikä nouse siitä enempää.
Meinasinkin, että mahtaako sitä pystyä kääntämään tms. kun tuntuis, että se näyttää koko ajan, että läppä on enemmän auki kuin mitä todellisuudessa.
Muuten anturi toimii kyllä ihan hyvin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
sehän on kolme johtonen anturi eikö
mutta asiaan mittaa johtojen päistä ohmi mittarilla että missä kahdessa johdossa vastus pysyy samana vaikka kaasua kääntää ja sitte laitat jomman kumman pihdin kiinni siihen kolmanteen johtoon ja käännät kaasuläppää ohmi arvo pitäis nousta tai laskea tasaisesti. tolla tavalla pystyt mittaamaan sen että anturi on ehjä.
sitte kannattaa tarkistaa se läpän akselin pää ja sitte se tunnistimessa oleva lovi ettei ole mahdottoman kulunut jos vaikka pääsee siitä antamaan periksi

mutta asiaan mittaa johtojen päistä ohmi mittarilla että missä kahdessa johdossa vastus pysyy samana vaikka kaasua kääntää ja sitte laitat jomman kumman pihdin kiinni siihen kolmanteen johtoon ja käännät kaasuläppää ohmi arvo pitäis nousta tai laskea tasaisesti. tolla tavalla pystyt mittaamaan sen että anturi on ehjä.
sitte kannattaa tarkistaa se läpän akselin pää ja sitte se tunnistimessa oleva lovi ettei ole mahdottoman kulunut jos vaikka pääsee siitä antamaan periksi

Juu on kolme johtonen. Mittasin sen jännitteellä virrat päällä anturin ollessa paikallaan. Keskimmäiseen johtoon mittarin + johto(vaikka neulalla kuoren läpi) ja -runkoon. 0.5V pitäs olla lähtöjännite ja siitä 0.01V välein nousta kun avaa kaasuläppää ja kaasu pohjassa ~4.7V pitäs tulla.
Toi on siinä mielessä varmempi systeemi, että sillä näkee anturin oikein toiminnassa.
Otin muuten anturin myös irti ja irrallaan ollessa jännite tippu jo 0.7V nurkille. Vähän korkea vieläkin, mutta parempi. Voipi olla, että täytyy vaan vaihtaa uuteen se jos tulis paremmat lukemat.
Noi kulumatkin aiheuttais kai paremminkin liian alhaisia lukemia. Tässä kun on kokoajan vähän liikaa.
Toi on siinä mielessä varmempi systeemi, että sillä näkee anturin oikein toiminnassa.
Otin muuten anturin myös irti ja irrallaan ollessa jännite tippu jo 0.7V nurkille. Vähän korkea vieläkin, mutta parempi. Voipi olla, että täytyy vaan vaihtaa uuteen se jos tulis paremmat lukemat.
Noi kulumatkin aiheuttais kai paremminkin liian alhaisia lukemia. Tässä kun on kokoajan vähän liikaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Motonetin mallissa ainakin on soikeat reijät joiden puitteissa anturiaTeRoK kirjoitti:Ei siinä kyl oo yhtään säätövaraa. En sitte tiä jos pitäs vaan vaihtaa koko värkki.
saa hieman käännettyä.
Se vaikuttaako se itse anturin toimintaan vai säädetäänkö sillä
vain vipu koskettamaan kaasuläppäkoneisti = siis välys pois.
Purkkavirityksenä - ainahan anturiin menevää vipua voi modifioida.
Joo mutta olikin juttua siitä anturin päästä joka tulee sinne kaasuläpän akselia vasten. Jos siihen tulee kulumia=välystä niin se aiheuttaa liian pienet lukemat.
Taky: Jaa saako motonetista cossu scorpioon kaasuläpän asento anturia??? Mihin hintaan?
Taky: Jaa saako motonetista cossu scorpioon kaasuläpän asento anturia??? Mihin hintaan?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96