Ford Mondeo MK4, Durashift vai PowerShift, ostoaikeissa...
Ford Mondeo MK4, Durashift vai PowerShift, ostoaikeissa...
Moro!
Ilmeisesti Mondeo Mk4 Dieselissa (2.0) on kahta eri automaattilaatikkoa, vuodesta riippuen? Durasift (perinteinen automaatti?) ja PowerShift (DSG-tyylinen) ?
Koska tuo PowerShift tuli markkinoille?
Kumpi noista olisi parempi valinta? Onko kulutuksessa/kestävyydessä eroa jos autoilla on päästetty se rontti 200000km ?
Kiitos!
Ilmeisesti Mondeo Mk4 Dieselissa (2.0) on kahta eri automaattilaatikkoa, vuodesta riippuen? Durasift (perinteinen automaatti?) ja PowerShift (DSG-tyylinen) ?
Koska tuo PowerShift tuli markkinoille?
Kumpi noista olisi parempi valinta? Onko kulutuksessa/kestävyydessä eroa jos autoilla on päästetty se rontti 200000km ?
Kiitos!
Re: Ford Mondeo MK4, Durashift vai PowerShift, ostoaikeissa.
En kestävyydestä osaa sanoa, mutta voin suositella tuota PowerShiftiä. On meinaan hyvä. Tosin sen varjopuoli on öljyvaihto, oisko nyt 3v/60tkm välein. Homma on suht simppeli vaikka hieman normaali manuaalilaatikkoa pitempi juttu, mutta merkillä öljynvaihto 250e-350e lisätyönä.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Ford Mondeo MK4, Durashift vai PowerShift, ostoaikeissa.
Power Shiftiin itse päädyin kun auton hankin. Kumpaakin tuli kokeiltua ja kyllä se uudempi tekniikka lyö vanhan joka alueella.
Kestävyyteen ja huoltoon en ota kantaa.
Kestävyyteen ja huoltoon en ota kantaa.
Re: Ford Mondeo MK4, Durashift vai PowerShift, ostoaikeissa...
Missä vaiheessa 2-litraisessa dieselissä tarkkaan ottaen tuo loota vaihtui Durashiftistä tuohon uudempaan? Onko joku ulkoinen tunnusmerkki esim. vaihteenvalitsimessa tms. vai pitääkö mennä pellin alle kurkkimaan? Ei huvittaisi turhan takia mennä autoa katselemaan matkojen päähän jos perillä osoittautuukin että loota on Powershi(f)t.
Fiesta 1.3S -80 "Jester kitcar"
Scorpio 2.0iA -90
Scorpio 2.0iA -90
Re: Ford Mondeo MK4, Durashift vai PowerShift, ostoaikeissa...
Ainakin yksi erovaisuus on että durashift on 5 pykäläinen ja powershiht 6 pykäläinen.
Niin ja durashiftissä ei ole ns. Sport asentoa keppi kaaviossa
Niin ja durashiftissä ei ole ns. Sport asentoa keppi kaaviossa
"harder" is not a very good safeword
Re: Ford Mondeo MK4, Durashift vai PowerShift, ostoaikeissa...
PowerShift tuli faceliftin mukana 2011. Saattaa niitä joitain olla kai 2010 loppuvuonna rekisteröidyissäkin.
Durashift on japanilainen Aisinin tekemä laatikko. Samaa löytyy myös Volvoista. PowerShift Fordin oma tekele jos ymmärtänyt oikein.
Mutta hyviä ne on molemmat. Toinen krantumpi öljyjen vaihdosta (60tkm). Jos oot tee se itse mies niin ota vanhemmalla tekniikalla oleva
Durashift on japanilainen Aisinin tekemä laatikko. Samaa löytyy myös Volvoista. PowerShift Fordin oma tekele jos ymmärtänyt oikein.
Mutta hyviä ne on molemmat. Toinen krantumpi öljyjen vaihdosta (60tkm). Jos oot tee se itse mies niin ota vanhemmalla tekniikalla oleva

...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: Ford Mondeo MK4, Durashift vai PowerShift, ostoaikeissa...
eikös durashift ole jatcon laatikko?
Näyttääs että Aisinin laatikkoja on ollu mondeoissa 2007-2011 mutta ainakin aikaisemmat 5 loviset automaatit on Jatcon valmistamia
Näyttääs että Aisinin laatikkoja on ollu mondeoissa 2007-2011 mutta ainakin aikaisemmat 5 loviset automaatit on Jatcon valmistamia
"harder" is not a very good safeword
Re: Ford Mondeo MK4, Durashift vai PowerShift, ostoaikeissa...
Niin siis kysymyshän olikin mk4 laatikoista.. Eli 2007 ylöspäinsaksoboy kirjoitti:eikös durashift ole jatcon laatikko?
Näyttääs että Aisinin laatikkoja on ollu mondeoissa 2007-2011 mutta ainakin aikaisemmat 5 loviset automaatit on Jatcon valmistamia
PowerShift mahtaa olla Getragin valmistama
...Luultavasti en tiiä...
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Mondeo 2.0 tdci 120kW -11
Re: Ford Mondeo MK4, Durashift vai PowerShift, ostoaikeissa...
Jees, tässä on kiikarissa tosiaan sitten tuo 2007-2010 välin 2.0 tdci + durashift. Lootan tyyppi taitaa olla Aisin Warner TF80SC. Itse asiassa täsmälleen sama voimapaketti on nykyisessäkin kulkineessa (tosin tunnetaan koodilla DW10BTED4 + AM6) ja olemme olleet siihen tyytyväisiä.
Fiesta 1.3S -80 "Jester kitcar"
Scorpio 2.0iA -90
Scorpio 2.0iA -90