Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
Moi
Onko vika vai ominaisuus, kun ajat esim. risteykseen ja painat kytkimen pohjaan, vaihdat vaihteen pienemmälle vaikka 3-2 nostat kytkimen ylös ja painat kaasua, niin kaasu ei "vastaa" heti, eli ettei auto ottaisi kaasua ollenkaan ja 2-5 sekunnin päästä auto kiihtyy ihan normaalisti ja tekee tätä oikeastaan aina.
Risteyksissä vaan tuntuu vähän vaaralliselta, kun pitäisi päästä nopeasti kiihdyttämään ja auto ei liiku mihinkään..
Onko vika vai ominaisuus, kun ajat esim. risteykseen ja painat kytkimen pohjaan, vaihdat vaihteen pienemmälle vaikka 3-2 nostat kytkimen ylös ja painat kaasua, niin kaasu ei "vastaa" heti, eli ettei auto ottaisi kaasua ollenkaan ja 2-5 sekunnin päästä auto kiihtyy ihan normaalisti ja tekee tätä oikeastaan aina.
Risteyksissä vaan tuntuu vähän vaaralliselta, kun pitäisi päästä nopeasti kiihdyttämään ja auto ei liiku mihinkään..
Re: Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
Jonkin asteen ominaisuus noissa. Korjaantuu kun tukkii Egr putken imusarjan päästä, samalla voi kulutuskin tippua desin tai pari. Myös esimerkiksi parkkihallissa operointi helpottuu kun kaasu reagoi heti eikä auto hyökkää kolmen sekunnin viiveellä liikkeelle. Peitelevyjä saa Ebaysta muutamalla eurolla. Hintaansa nähden ehkä paras viritys mitä noihin voi tehdä. 1.8 tdci moottorin tapauksessa ei sytytä edes mitään vikavaloja, eikä vaikuta esimerkiksi katsastuksessa mitattaviin päästöihin.
Mondeo Wagon 2.0 Tdci -08
Re: Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
mago kirjoitti:Jonkin asteen ominaisuus noissa. Korjaantuu kun tukkii Egr putken imusarjan päästä, samalla voi kulutuskin tippua desin tai pari. Myös esimerkiksi parkkihallissa operointi helpottuu kun kaasu reagoi heti eikä auto hyökkää kolmen sekunnin viiveellä liikkeelle. Peitelevyjä saa Ebaysta muutamalla eurolla. Hintaansa nähden ehkä paras viritys mitä noihin voi tehdä. 1.8 tdci moottorin tapauksessa ei sytytä edes mitään vikavaloja, eikä vaikuta esimerkiksi katsastuksessa mitattaviin päästöihin.
Onkohan jossain ohjetta miten tässä mallissa se tukitaan kuvallinen tai youtube?
Onko mitään haittavaikutuksia egr:n tukkimisessa?
Mielellään saisi tuon "vian" pois, kun ajomukavuus paranee huomattavasti, kun kaasu vastaa heti.
Peitelevy on ilmeisesti tuo: http://www.ebay.co.uk/itm/EGR-valve-bla ... SwHnFVuhLi
Re: Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
Itsellä on juuri tuo ebaysta ostettu levy egr:ssä sekä Celtic tuningin ohjelma 150hv/360nm. Egr on tulpattu sekä otettu ohjelmalla myös pois käytöstä.
Kaasun vastaavuus parani, mutta mielestäni saisi se siltikin olla vielä nopeampi..
Tuo egr:n tulppaaminen on 10min juttu..
Kaasun vastaavuus parani, mutta mielestäni saisi se siltikin olla vielä nopeampi..
Tuo egr:n tulppaaminen on 10min juttu..
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
Ton egr venttiilin tulppaamisen lisäksi on muitakin vaihtoehtoja.Sen voi putsata karstoista, mikä aiheuttaa venttiilin jumiutumisen, silloin venttiili on jatkuvasti auki, tai ostaa uusi. Tossa tulppaamisessa on vielä sellainen puoli,että
moottori ei saavuta normaalia käyntilämpötilaa talvella, kun egr:n kautta tuleva lämminilma ei tule moottorille.
Sen verran vielä, ei noi pikkudieselit taida talvisin käydä kovin kuumana vaikka egr toimisi normaalisti.
moottori ei saavuta normaalia käyntilämpötilaa talvella, kun egr:n kautta tuleva lämminilma ei tule moottorille.
Sen verran vielä, ei noi pikkudieselit taida talvisin käydä kovin kuumana vaikka egr toimisi normaalisti.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
Kyllä muuten nousee lämmöt ihan normaaliin talvellakin tässä 1.8 dieselissä. Tuota egr:ää ei kannata tulpata uudemmista pikku dieseleistä, tämä 1.8 ihan asia erikseen, koska on "vanhaa" tekniikkaa..
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
Focus pysyy hyvin lämpösenä, kun eberi lämmittää koneen ja sammuttaa itsensä kun lämmöt on puoli välissä.
isommissa vauhdeissa 80-10 km/h lämmöt pysyy hyvin ilman eberiä ja kaupunki nopeuksissa eberi lähtee satunnaisesti päälle, kun lämmöt laskee helpommin.
Kuinkas tuo egr puhdistetaan onko vaikea irroittaa?
Ajattelin egr-venttiilin ja putket jokatapauksessa puhdistaa ja hommata lätkän jolla se tulpataan, koska se ei maksa juuri mitään ja on helppo asentaa ja tarvittaessa irrottaa...
isommissa vauhdeissa 80-10 km/h lämmöt pysyy hyvin ilman eberiä ja kaupunki nopeuksissa eberi lähtee satunnaisesti päälle, kun lämmöt laskee helpommin.
Kuinkas tuo egr puhdistetaan onko vaikea irroittaa?
Ajattelin egr-venttiilin ja putket jokatapauksessa puhdistaa ja hommata lätkän jolla se tulpataan, koska se ei maksa juuri mitään ja on helppo asentaa ja tarvittaessa irrottaa...
Re: Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
Youtubella on videoita puhdistuksesta.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
It`s my way or no way.
It`s my way or no way.
Re: Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
Tulppasin EGR-venttiilin ebaysta ostetulla laipalla ja kaasu ongelma loppui heti.
Muita plussia tai miinusksia en osaa sanoa vielä, kun en ole paljon autolla tulppauksen jälkeen ajanut.
Muita plussia tai miinusksia en osaa sanoa vielä, kun en ole paljon autolla tulppauksen jälkeen ajanut.
Re: Ford focus 1.8 diesel 2009 kiihtyminen
Mihin väliin tuo tulppauslevy laitetaan? Oisko kellään kuvaa