Uusi Focus 2008
Re: Uusi Focus 2008
Tuli käytettyä auto ekaa kertaa ilmastointihuollossa. Ei ollu vielä koskaan käytetty. Asia paino
mieltä ja onneksi käytin. Meni yli 300g ainetta ja öljyt oli lähes loppu. Aikaisempi omistaja
kommentoi ostotilanteessa, että "ei oo huollatettu, kun on toiminut hyvin.." Ei käy minun
järkeen tuollainen ajattelu.
mieltä ja onneksi käytin. Meni yli 300g ainetta ja öljyt oli lähes loppu. Aikaisempi omistaja
kommentoi ostotilanteessa, että "ei oo huollatettu, kun on toiminut hyvin.." Ei käy minun
järkeen tuollainen ajattelu.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Uusi Focus 2008
"Jakopää on kaksiosainen, eli ketju pyörittää kampiakseli-pumppu väliä ja pumppu-nokka-akseli väliä pyörittää hihna."Jap3 kirjoitti: 200tkm/10 vuotta.
Itse otin tänään riskin ja ostin 2008 1,8 Tdcin titanium Focuksen. Jos hajoo niin sitte hajoo, ei sitä uskalla mitään ostaa jos kaikkea pelkää. Kaikilla merkeillä on omat vikansa.
Ja onhan täällä niitäkin joilla ei ole ollut mitään ongelmia tuon 1,8tdcin kanssa..
Itse vaan mietin että tuleeko myös ketju vaihtaa 200tkm? Hihnan vaihto on perushomma - ketju vaatiikin Fordin spesiaalityökaluja. Ainakin Fordin nettisivujen huolto-ohjelmassa nämä molemmat on mainittu 200tkm kohdalla eli eiköhän ne molemmat silloin pidä vaihtaa? Kokemuksia?
Re: Uusi Focus 2008
Mulle sanottiin että siellä "alapäässä" (kampiakseli-pumppu) voi olla ketju tai hihna, kuulemma molempia vaihtoehtoja ollut tehtaalta lähtiessä.
Toisessa merkkiliikkeessä sanottiin että jos siellä on ketju niin sen tilalle vaihdetaan hihnamuutossarja. Jakopään hinta sillon n. 1200-1300e. Sanoin että joo unohdetaan moro.
Toinen merkkiliike katsoi autoni tiedot ja sanoi että mulla kävi tuuri, koska autoni on "alapää" toteutettu ketjulla eli sitä ei tarvitse vaihtaa. Jakopään hinta silloin 345e. " Joo mä otan tän"
Ja vaikka se "alapää" olisi toteutettu jo tehtaalta lähtiessä hihnalla niin sen vaihto maksaa n.250e.
Toisessa merkkiliikkeessä sanottiin että jos siellä on ketju niin sen tilalle vaihdetaan hihnamuutossarja. Jakopään hinta sillon n. 1200-1300e. Sanoin että joo unohdetaan moro.
Toinen merkkiliike katsoi autoni tiedot ja sanoi että mulla kävi tuuri, koska autoni on "alapää" toteutettu ketjulla eli sitä ei tarvitse vaihtaa. Jakopään hinta silloin 345e. " Joo mä otan tän"
Ja vaikka se "alapää" olisi toteutettu jo tehtaalta lähtiessä hihnalla niin sen vaihto maksaa n.250e.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Uusi Focus 2008
Vähän päälle 80tkm mittarissa ja periaatteessa uusia vaivoja ei ole tullut.
Ilmastoinnin kompuran pyörä (magneettikytkin) on jossain määrin rikki ja pitäs vaihtaa. Ehkä maanantaikappale,
kun oli rikki jo 55tkm kohdalla. Pitää helvetinmoista meteliä kostealla kelillä kylmällä koneella. Melko kallis
remppa 500-600€. Taka-akselistosta poikittaisten pienten alatukivarsien puslat on rikki ja oli myös jo 55tkm kohdalla.
Totakin pidän aika huonona laatuna tai sattumaa.
Muutenhan auto on jopa piristynyt omassa ajossa. Kiihtyy paremmin ja tullu vähän lisää sitkeyttä. On se vaan
köröttely myrkkyä moottoreille.
Kulutus on 1.8 bensalla ihan persiistä. Tässä ei-edes-niin-kovin kaupunkipyörityksessä laskettu kulutus
pyörii jossain 8.5-9 litraa sadalla. Matka-ajossa ihan hyvä, 6-7 litraa sadalla.
Ilmastoinnin kompuran pyörä (magneettikytkin) on jossain määrin rikki ja pitäs vaihtaa. Ehkä maanantaikappale,
kun oli rikki jo 55tkm kohdalla. Pitää helvetinmoista meteliä kostealla kelillä kylmällä koneella. Melko kallis
remppa 500-600€. Taka-akselistosta poikittaisten pienten alatukivarsien puslat on rikki ja oli myös jo 55tkm kohdalla.
Totakin pidän aika huonona laatuna tai sattumaa.
Muutenhan auto on jopa piristynyt omassa ajossa. Kiihtyy paremmin ja tullu vähän lisää sitkeyttä. On se vaan
köröttely myrkkyä moottoreille.
Kulutus on 1.8 bensalla ihan persiistä. Tässä ei-edes-niin-kovin kaupunkipyörityksessä laskettu kulutus
pyörii jossain 8.5-9 litraa sadalla. Matka-ajossa ihan hyvä, 6-7 litraa sadalla.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Uusi Focus 2008
Tuli laitettua tuommoinen saksasta pari vuotta sitten tuotu vm. 2010 Focus 1.6tdci econetic. Näissä lienee aina ollut eberi kellon kera? Epäilen että autossani ei ole kuin tuo sähköinen ptc-kenno antamassa kabiiniin lisälämpöä. Vielä tuolla -15 pakkasella pärjää nurkka-ajossa mutta miten lie -30 

Re: Uusi Focus 2008
Onko vielä normaalia Duratec-HE 1.8 125HP koneen jopa 10,2l/100km kaupunkikulutus (ei siis yhtään maantietä)
ja keskinopeus 27Km/h? Ajo ollut apaut koti-päivähoito-koti-kauppa-uimahalli-lasten harrastukset
ihan tätä taajamajunnausta. Ihan järkyttävä kulutus enkä oo yhtään kaahaillu ny talviaikaan.
Tarae? Mites teidän Mk2:ssa olikaan? Mondeon korissa kys. moottorilla toi 10L kaupunkikulutus lienee normaalia.
Matka-ajossa kulutus mielestäni normaali eli siinä kuuden litran pintaan. Motarilla 7-8.
ja keskinopeus 27Km/h? Ajo ollut apaut koti-päivähoito-koti-kauppa-uimahalli-lasten harrastukset
ihan tätä taajamajunnausta. Ihan järkyttävä kulutus enkä oo yhtään kaahaillu ny talviaikaan.
Tarae? Mites teidän Mk2:ssa olikaan? Mondeon korissa kys. moottorilla toi 10L kaupunkikulutus lienee normaalia.
Matka-ajossa kulutus mielestäni normaali eli siinä kuuden litran pintaan. Motarilla 7-8.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Uusi Focus 2008
Sen perusteella, mitä yleensä pelkässä nurkkapyörityksessä talvella kuluu (paljon käynnistyksiä ja joutokäyntiä, moottori suurimman osan ajasta alilämpöinen jne.), tuo on ihan realistinen lukema mielestäni.SimoHirvonen kirjoitti:Onko vielä normaalia Duratec-HE 1.8 125HP koneen jopa 10,2l/100km kaupunkikulutus (ei siis yhtään maantietä)
ja keskinopeus 27Km/h?
Esim. jos maantiellä menee 6 l/100km ja keskikulutus 8 l/100, niin paljonkos se kaupunkikulutus on olettaen, että puolet matkasta on kaupunkia ja puolet maantietä. Eikös vain 10 l/100 km?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Uusi Focus 2008
Tuo kulutus kuulostaa aika korkealta. Ajelin aikoinaan kolme vuotta 1.8 125hv koneella joka oli C-Maxissa ja sen keskikulutus pääkaupunkiseudun aamu- ja iltaruuhkissa oli 8.9l/ 100 km.SimoHirvonen kirjoitti:Onko vielä normaalia Duratec-HE 1.8 125HP koneen jopa 10,2l/100km kaupunkikulutus (ei siis yhtään maantietä)
ja keskinopeus 27Km/h? Ajo ollut apaut koti-päivähoito-koti-kauppa-uimahalli-lasten harrastukset
ihan tätä taajamajunnausta. Ihan järkyttävä kulutus enkä oo yhtään kaahaillu ny talviaikaan.
Tarae? Mites teidän Mk2:ssa olikaan? Mondeon korissa kys. moottorilla toi 10L kaupunkikulutus lienee normaalia.
Matka-ajossa kulutus mielestäni normaali eli siinä kuuden litran pintaan. Motarilla 7-8.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus 2008
Tekevätkö focuksen 1.6 ecoboostiin Mountena virityksiä?
Re: Uusi Focus 2008
Kysymyksesi on väärän vuosimallin keskustelussa, mutta on sitä saatavilla.Föörd kirjoitti:Tekevätkö focuksen 1.6 ecoboostiin Mountena virityksiä?
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Uusi Focus 2008
Onko kellään muulla tullut sellaista eteen, että tuntuu xenonien valaisukyky heikentyneen? Vaihdoin jo xenon polttimotkin. Lyhyillä valoilla ajaessa ei silti tunnu valoteho olevan hyvä. Minusta se on ollut aikaisemmin parempi. Pitkillä näkyy sitten jo ihan ok. Silloin onkin jo kyllä H7 polttimot apuna.
Re: Uusi Focus 2008
Toyotassa ainakin oli ongelmaa xenon umpioiden kanssa, umpion heijastinpinta meni piloille eikä valot loista enää mihinkään
Re: Uusi Focus 2008
Juu kuulemma umpion heijastinpinta on "sulaa" ja tummuu niin heijastus heikkenee.
Ford-clubin fb keskusteluissa oli joskus juttua...
Ford-clubin fb keskusteluissa oli joskus juttua...
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Uusi Focus 2008
Joku firma Suomessa pinnoittaa noita ja maksaa vissiin n.150€/pari(?) en vain kuollaksenikaan muista nimeä.
Re: Uusi Focus 2008
Noissa focuksen umpiossa se heijastinpinta on projektorin sisällä, en usko että pinnoitus onnistuu. Ebaysta saa uudet xenonumpiot 260e/pari..
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Uusi Focus 2008
Samaa mietein ja katselinkin jo myös ebaystä. Taitaa olla ainoa konsti vaihtaa umpiot. Onko sopivia umpioita monenlaisia? Hyvät ja halvat tietysti pitäisi saada. Onko noissa yleensä valmiina myös umpion sisäiset johdotukset? Automaattinen korkeussäätö taitaa toimia optiikkaa kääntelemällä.
Re: Uusi Focus 2008
Ei ole kuin 1 sopiva umpio. Joko tummalla tai kirkkaalla taustalla.
http://www.ebay.de/itm/Xenon-Scheinwerf ... SwZd1VezkW
Tossa linkissä on krominen versio. Noi on muuten plug and play, ainoastaan ballasti pitää vanhasta umpiosta ottaa irti ja laittaa uuteen. Se ballasti on muistaakseni 4 torxillä kiinni umpion pohjassa..
http://www.ebay.de/itm/Xenon-Scheinwerf ... SwZd1VezkW
Tossa linkissä on krominen versio. Noi on muuten plug and play, ainoastaan ballasti pitää vanhasta umpiosta ottaa irti ja laittaa uuteen. Se ballasti on muistaakseni 4 torxillä kiinni umpion pohjassa..
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Uusi Focus 2008
Kiitoksia paljon tästä. Onko käytännössä tummalla tai kirkkaalla taustalla eroa? Tuo kromi on varmaan hyvä.
Re: Uusi Focus 2008
Taustalla ei väliä. Itellä on titanium varusteilla ja siinä on tummalla taustalla. En ole 100% varma onko umpion taustan väri mennyt varustetason mukaan vai onko saanut ostaja itse päättää.
Tutulla on taas ghia-malli ja siinä on nuo kromiset taustat...
Tutulla on taas ghia-malli ja siinä on nuo kromiset taustat...
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Uusi Focus 2008
Titanium minullakin. Sellainen, mitä tuossa tämän keskustelunkin alussa on kuvailtu. Tumma tausta tosiaan on siinä. Pitää yrittää löytää samanlainen. Olen myös nähnyt ghiassa tuollaisen kromatun.
http://www.ebay.de/itm/Bi-Xenon-Scheinw ... SwrklVfNgn
http://www.ebay.de/itm/Bi-Xenon-Scheinw ... SwrklVfNgn
Re: Uusi Focus 2008
Tuli tilattua nuo Saksan ebayssä myynnissä olleet umpiot. Kaikki muuten ihan ok, mutta jostain syystä hanttarin puoleinen valo näyttää alemmas. Kummassakin kyllä automaattinen korkeudensäätö heiluttelee valoja ylös alas, mutta jäävät tosiaan eri korkeuteen. Muutamaan kertaan noita jo irroitellut ja laittanut takaisin, sekä polttimoita vaihdellut ristiin puolelta toiselle. Vika säilyy kuitenkin tismalleen samana kokoajan. Mitään vinkkiä, mikä voisi olla vikana? Onko vain niin, että umpion korkeudensäätö ei toimi oikein? Säätösysteemi näyttäisi olevan hieman erilainen kuin alkuperäisissä.
Re: Uusi Focus 2008
Eikös niistä umpioista löydy manuaaliperussäätöä varten ruuveja?-samuel- kirjoitti:Tuli tilattua nuo Saksan ebayssä myynnissä olleet umpiot. Kaikki muuten ihan ok, mutta jostain syystä hanttarin puoleinen valo näyttää alemmas. Kummassakin kyllä automaattinen korkeudensäätö heiluttelee valoja ylös alas, mutta jäävät tosiaan eri korkeuteen. Muutamaan kertaan noita jo irroitellut ja laittanut takaisin, sekä polttimoita vaihdellut ristiin puolelta toiselle. Vika säilyy kuitenkin tismalleen samana kokoajan. Mitään vinkkiä, mikä voisi olla vikana? Onko vain niin, että umpion korkeudensäätö ei toimi oikein? Säätösysteemi näyttäisi olevan hieman erilainen kuin alkuperäisissä.
Re: Uusi Focus 2008
En ole pannut merkille, että niissä sellaisia olisi, mutta pitänee katsoa tarkemmin.
Re: Uusi Focus 2008
Kyllä niissä on manuaalisäädöt. Se automaattisäätöhän säätelee vain kuorman mukaan, ettei häikäise vastaantulijoita.
Siinä umpoitten päällä on kolo missä on muistaakseni 8mm kuusiokolo mistä saa säädettyä korkeutta.
Siinä umpoitten päällä on kolo missä on muistaakseni 8mm kuusiokolo mistä saa säädettyä korkeutta.
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Re: Uusi Focus 2008
Joo olihan siellä kaksi säätöruuvia. Ja homma hoitui. Kuusiokolo oli 7 mm. 
