-82 Transiitin (OHC) latausvalo alkoi yhtäkkiä vilkkua / palaa. Ilman valoja vähemmän, valot päällä enemmän. Tällain: https://youtu.be/i1dsS5VpREo
Ensin tuli mieleen hiilet - mutta niitä oli vielä sentti jäljellä. Jo tässä vaiheessa tajusin mitata latausjännitteet, jotka vaihtelevat välillä 13,9 - 15,2 kierroksista riippuen.. taitaa olla vähän liikaa?
Sitten jatkokysymys: Mistä löytyisi säädin Motonetin varaosalaturiin? Tällainen pulikka. Kaksi johtoa, toinen rungossa, toinen menee laturin sisälle lattaliittimeen.
Jännitteensäädinkö sökönä? (katso rohkea video)
Re: Jännitteensäädinkö sökönä? (katso rohkea video)
Se musta mutikka ei ole säädin.. se on kondensaattori... häiriösuoja..._lauri_ kirjoitti:-82 Transiitin (OHC) latausvalo alkoi yhtäkkiä vilkkua / palaa. Ilman valoja vähemmän, valot päällä enemmän. Tällain: https://youtu.be/i1dsS5VpREo
Ensin tuli mieleen hiilet - mutta niitä oli vielä sentti jäljellä. Jo tässä vaiheessa tajusin mitata latausjännitteet, jotka vaihtelevat välillä 13,9 - 15,2 kierroksista riippuen.. taitaa olla vähän liikaa?
Sitten jatkokysymys: Mistä löytyisi säädin Motonetin varaosalaturiin? Tällainen pulikka. Kaksi johtoa, toinen rungossa, toinen menee laturin sisälle lattaliittimeen.
Säädin on toi paketti sen mustan palikan vieressä...
Tuo laturi on tarvike laturi, ei orginaali...
http://www.ikh.fi/tuotehaku/st0215-10
Säädin kuvan perusteella.. voi olla väärä kun koko laturia ei nää..
Muistaakseni ikh vantaan myymälässä hyllyssä koko laturia...
ST0215
- yleismalli
- teho 910 W / 70 A
- sisältää säätimen, siivan ja tuulettimen
- w-liittimellä sähköiselle kierroslukumittarille
- akselin koko Ø 17 mm
- hihnaura 12,5 mm
- jännitteen säädin ST0215-10
Yleiset laturin liitinten selitykset:
- +, B+ = latausvirta akun + napaan
- D-, B- = laturin maadoitus akun - napaan/runkoon
- IND, D+ = laturin aktivoiminen latauksen merkkivaloon
- W = impulssiliitin sähköinen kierroslukumittari
- S = sensori akun lämpötila-anturiin (Ford)
- AUX = lisävirtaliitin lisälaitteisiin
- F = kenttä tasavirtalatureissa
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Re: Jännitteensäädinkö sökönä? (katso rohkea video)
Jos laturi lataa ja hieman tarpeeksikin niin tuossa tapauksessa tulis mieleen että diodi on se joka valoa vilkuttaa,tai sitten että jompikumpi hiili ei pituudesta huolimatta enää ota kollektoriin hyvin kiinni,voi olla jo kollektori pahoin kulunu.
Säädinkin kyllä voi saman tehdä,yleensä valo sillon jää palamaan ja kun antaa kierroksia se sammuu kunnes ei enää sammukkaan.
Säädinkin kyllä voi saman tehdä,yleensä valo sillon jää palamaan ja kun antaa kierroksia se sammuu kunnes ei enää sammukkaan.
Re: Jännitteensäädinkö sökönä? (katso rohkea video)
Kiitti vastauksista. Siltä tosiaan näyttää että vika ei ole lataussäätimessä - vaihdoin sen hätäpäissäni jo lauantaina kun hinta oli kohtuullinen 9,90. Mittasin myös kaapeloinnin ja maan ja akulta laturille on priimaa.Tessu kirjoitti:Jos laturi lataa ja hieman tarpeeksikin niin tuossa tapauksessa tulis mieleen että diodi on se joka valoa vilkuttaa,tai sitten että jompikumpi hiili ei pituudesta huolimatta enää ota kollektoriin hyvin kiinni,voi olla jo kollektori pahoin kulunu.
Säädinkin kyllä voi saman tehdä,yleensä valo sillon jää palamaan ja kun antaa kierroksia se sammuu kunnes ei enää sammukkaan.
Diodit. Oonko tehnyt oikeita tulkintoja, että diodisilta on tämä jos säädin on tämä? Molemmissa ainakin mainitaan tuo Lucas-A127.
Re: Jännitteensäädinkö sökönä? (katso rohkea video)
Kyllä noin on ,mutta kauanko laturi yleensä on jo pyöriny nokalla? hyvin usein on vaihtorajassa jo muutenkin?
Ilman purkua ja tutkintaa ei voi sanoa
Ilman purkua ja tutkintaa ei voi sanoa
Re: Jännitteensäädinkö sökönä? (katso rohkea video)
Laitetaas vielä raporttia. Vaihdoin diodisillan, oli kevyesti kettumainen homma koska uusi ei ollut täysin samanlainen, piti askarrella liitännät jne. uudestaan.
Järkimies olisi vaihtanut koko vehkeen, kun säästöä ei tullut kuin viitisen kymppiä (jos sitäkään kun osia tuli haettua) mutta nyt tällä(kin) kertaa näin
Oliskohan tuolla joku 50k ajettu.
Järkimies olisi vaihtanut koko vehkeen, kun säästöä ei tullut kuin viitisen kymppiä (jos sitäkään kun osia tuli haettua) mutta nyt tällä(kin) kertaa näin

Re: Jännitteensäädinkö sökönä? (katso rohkea video)
Hieno homma toivon että toimii